Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו מגאן דיזל סטיישן, חוות דעת (קצת שונה מהלך הרוח ברשת?)


dorondoron
שימו לב! השרשור הזה בן 1547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מגאן - למדינות העולם המפותח עם כבישים נורמאלים

פלואנס - למדינות עם תשתיות של עולם שלישי כמו טורקיה(שם הוא גם מיוצר) וכן , גם ישראל עם שבילי עיזים בתור כבישים שבנוסף תוקעים באמפרים בכל חור אפשרי , אם צריך או לא צריך ורובם לא מסומנים ובנויים בצורה לא הגיונית עם מדרגה במקום שיפוע , תופעה שבאמת לא ראיתי כמותה בשום מקום אחר...

 

הפלואנס שווקה גם בקוריאה (שם היא נולדה), אוסטרליה, אירלנד, וגם במדינות אמנם מזרח אירופאיות כמו פולין, שרחוקות מאוד מלהיות מדינות עולם שלישי כיום.

 

לענייננו, חלק משמעותי מהעניין פה לדעתי הוא ההבדלים בגדלי החישוקים וחתך הצמיג, למען ההגינות יש להשוות זאת בתנאים זהים (מה שתכל'ס לא ממש מעשי לאדם מן היישוב). הפלואנסים ברמת גימור הגבוהה לפני מתיחת הפנים הגיעו עם חישוק 16 וחתך 60, גרנד קופה ברמת גימור הגבוהה מגיעה היום עם חישוק 18 בחתך 40. אין לי ספק שהנהג ירגיש זאת היטב בגבו ובטווח הארוך יותר גם בכיסו.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר תובנות נוספות.

 

מילוי לחץ אויר 32psi מקדימה ו- 29psi מאחור בהתאם למדבקה על דלת הנהג שיפרה את מצב הנוחות

אך עדיין ניתן לחוות התרסקויות לא נעימות ולא ניתן להגהץ באמפים (אני לא מתכוון להוריד לחץ אויר מתחת להנחיות היצרן.)

 

מערכת Start and Stop היא דבר מבורך כשמדובר ברכב רועש, ניתן לשלוט בה ע"י לחיצה על דוושת הבלם,

לחיצה קלה - המערכת לא נדרכת (שימושי בעצירות קצרות) לחיצה יותר החלטית - המערכת נדרכת.

מובן כי כיבוי המנוע מוביל לכיבוי מדחס המזגן (אך לא את המאוורר הפנימי) וכך נוצר מצב שבמצב חימום יוצא אויר קר.

אני מניח שבקיץ המערכת תכובה על ידי בכל תחילת נסיעה.

עושה רושם שברנו כל הנעה מבוצעת ע"י הסטארטר, מה שאומר שמדובר בהצתה איטית יחסית הגורמת להשהיה בתחילת הנסיעה.

במאזדה 3 לדוגמא, (הרכב הקודם שלי) הנעה ע"י המערכת מבוצעת באמצעות הזרקת דלק והצתתו, תהליך מהיר ושקט יותר.

 

רעשי הרוח משתנים, לעיתים מורגשים יותר (ימים עם רוחות, כיוון הנסיעה, איכות הכביש) ולעיתים פחות.

 

נסיעה עירונית היא חוויה מפוקפקת, בעיקר תורמת לכך תיבת ההילוכים, אמנם במצב Eco ניתן להגיע למעבר חלק יותר של הילוכים

אבל אז הרכב מסורס ותגובת דוושת הגז איטית מאוד.

 

הורדת והעלאת טמפ' של המזגן מתבצעת ע"י חוגה, כאשר AA מחוברת והמסך על Waze, לא ניתן לראות את הטמפ' (אלא רק

את עצמת המאוורר בעת שינוי עוצמתו) הבעיה בנושא היא שסיבוב מהיר מדי של החוגה לא תורם להעלאה/הורדה

מהירה של הטמפ' אלא להפך, לכן יש להשתמש בכפתור לאט, וגם אז מדובר בחצי מעלה.

 

חיישן הגשם מתפקד באופן גרוע ביותר, הדבר ההזוי הוא שהפעלה של המגבים במרווחי זמן מבוססת רק על החיישן,

אמנם ניתן לכוון מספר רמות של רגישות, אבל תפקוד גרוע של החיישן מבטל למעשה את האופציה.

 

נוסעים מאחור שיבחו את המרווח הפנימי (טוב, לא חכמה מול המאזדה..) כמו גם את פתחי המיזוג.

 

המראות החיצוניות וגם הפנימית מצויינות, בצד הנהג המראה מחולקת ותורמת למצב שאין הפתעות של רכב בשטח מת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרנד קופה, גם כשהאורות כבויים, התאורה האחורית עובדת יחד עם תאורת היום.

אם גם אצלך האורות האחוריים דולקים כשהאורות כבויים וה-DRL פועל, אינך נדרש להדליק אורות ביום.

 

גם בסטיישן האורות האחוריים דולקים כשהאורות כבויים וה-DRL פועל, לפי הנחיות קצין הרכב שלנו וגם ולפי מה שמצאתי

ברשת, DRL לא מספיק (גם כיוון שנדרשים אורות לוחית רישוי) ובכל מקרה הסיכון לדוח לא שווה את ההתעסקות.

 

בכל מקרה, כפי שציינתי, הצלחתי להתגבר על זה באמצעות הגדרת AA, ברוב הזמן זה עובד טוב, אם לא, ניתוק וחיבור

הכבל לטלפון מסדר את זה.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

הפנה את קצין הרכב שלך ללשון החוק בתקנות התעבורה, שמתירה מפורשות שימוש ב-DRL+אורות אחוריים. (אין דרישה לתאורת לוחית רישוי.)

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?684275-%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A0%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%96%D7%94%D7%94-%D7%94%D7%A1%D7%9E%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%A0%D7%95-%D7%91%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A7%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%A7&p=5967653&viewfull=1#post5967653

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מובן כי כיבוי המנוע מוביל לכיבוי מדחס המזגן (אך לא את המאוורר הפנימי) וכך נוצר מצב שבמצב חימום יוצא אויר קר.

אני מניח שבקיץ המערכת תכובה על ידי בכל תחילת נסיעה.

רק תיקון קל: מדחס המזגן לא משתתף בתהליך החימום. אם אתה מפעיל מדחס כאשר מערכת בקרת האקלים על מצב חימום, המדחס תורם לייבוש האויר בלבד.

החימום מגיע מנוזל הקירור של המנוע שזורם דרך מחליף חום (רדיאטור חימום) בתא הנוסעים. כאשר המנוע כבוי, אין סירקולציה של נוזל, ולכן יכולת החימום נפגעת.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ 32 מאחור ו- 29 מקדימה הם לחצים מאד נמוכים והיו אמורים לתרום לנוחות.

 

אצלי בקורולה סטיישן הייבריד זה 36 מקדימה ו- 35 מאחורה.

 

לא ברור גם למה יש כזה הבדל גדול ברנו בין לחצים מקדימה לאחורה ולמה ברנו הלחץ הנמוך יותר הוא מקדימה ובקורולה הלחץ הנמוך יותר הוא מאחורה (אולי בגלל הסוללה מאחורה?)

 

מעבר לכך לחצי האוויר המומלצים על ידי היצרן תקפים לטמפרטורה של 20 מעלות, כך לפחות על פי שרשור קודם בפורום.

 

אם מילאת בטמפרטורה קרה יותר נניח, היית צריך למלא פחות לחץ, 1.5 psi פחות לכל 10 מעלות פחות מעשרים מעלות.

 

את המילוי צריך לבצע כשהצמיג קר לאחר נסיעה קצרה מאד לכל היותר, אם הצמיג התחמם אז צריך למלא לחץ גבוה יותר אבל לא תדע כמה גבוה יותר.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?622517-%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%98%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%94

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לחץ האויר תלוי גם במשקל על הסרן אבל גם במידות הצמיג.

 

לגבי 20 מעלות זה לא נכון. מדובר על לחץ האויר כשהצמיג קר שזה אומר בטמפרטורת הסביבה. אם אתה בסיסביר למשל לא תנפח 15 PSI אלא בלחץ המומלץ כי הלחץ האמיתי משתנה כפונקציה של שינוי הטמפרטורה ולא של טמפרטורה אבסולוטית.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיג קר זה נתון משתנה כתלות בטמפרטורה החיצונית, תמלא בבוקר במדבר, הטמפרטורה יכולה להיות אפס מעלות, תמלא באותו יום בצהריים הטמפרטורה יכולה להיות 50 מעלות.

 

מי שמילא בבוקר 30 psi לפי הגדרות יצרן, בצהריים הצמיג יהיה מנופח בלחץ כמו בלון פורח (כנראה עוד 7.5 psi).

 

מי שמילא בצהריים 30 psi בבוקר הג'נט ייגרד את הריצפה (פחות 7.5 psi).

 

לכן נראה לי הגיוני כן לבצע התאמות לפרמטר אחיד של 20 מעלות (או כל טמפרטורה אחרת שתקיפה).

 

גם בסיביר, נניח הטמפרטורה היא מינוס 40 מעלות, זה 60 מעלות מתחת 20 מעלות, דהיינו צריך להפחית 9 psi, זה לא מגיע ל- 15 psi בכל מקרה וזה שקול ל- 9 psi יותר בטמפרטורה של 20 מעלות.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיג קר הוא צמיג בטמפרטורת הסביבה. אם אתה במדבר ויש שינויי טמפרטורה כל כך גדולים בדוק לחץ אויר שוב בצהריים במקום לנסוע עם תת לחץ בין 7 בערב ל 9 בבוקר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...