Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לגבי רכישת רכב יד שניה בדגש על סיאט ארונה 2021


yosyos2010

פוסטים מומלצים

שלום.

אנחנו משפחה + 2.

עד כה נסענו על רכב מיני קטנטנן 2010 והסתדרנו יופי .

אבל בטיחות היא חשובה לנו והרכב הנוכחי כנראה יימחץ בבעיטה . לכן מחפשים להשתדרג.

 

קיבלנו אפשרות לרכוש סיאט ארונה 2021 בהנחה דרך חבר שמסיים תקופת ליסינג עליו .

הרכב עם 30-40 אלף קמ ויודעים מי היה הנהג כך שהוא שמר עליו. וגם נקבל איזושהי הנחה נוספת על המחירון .

 

 

אהבנו גם את הגודל שלו , אנחנו לא רוצים רכב גדול מידי ומאסיבי שיקשה בעיר .

ועומש פחות או יותר בתקציב של 70-80

 

נסועה צפויה : 10k

עכשיו נשאלת השאלה .

 יש לי חשש לגבי הגיר שכולם משמיצים על הגרמניות .

איך מורידים את החשש על זה ?

גם אם יעשה בעיות , מה העלות הצפויה של תיקונים בתחום?

 

לא ראיתי הרבה כאלו על הכביש , 1-2 ביום אני רואה .האם זה צריך להדליק נורה ?

 

האם לוותר ולחפש משהו אמין יותר כמו קאיה /יונדאי שיש בשפע. ?

 

כנראה גם שנשאיר את הרכב הקטן והישן לנסיעות קטנות בתוך העיר.

 

אנחנו גרים במרכז כך שרוב הנסיעות איתו יהיו לעבודה מחוץ לעיר ובסופ"ש.

 

אשמח להמלצות /דיס המלצות או לפתוח לנו את העיניים לכיוונים אחרים .

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב נחמד מאוד.

אם אהבתם אותו, הגודל שלו מספיק, אתם מכירים היסטוריה של הרכב הספציפי וגם את מי שנהג בו מהיום הראשון , אז אין סיבה לפסול אותו. 

יש בלאי מצמדים, כמו שברכב ידני מתישהו מחליפים קלאצ'. מתי זה יקרה? אי אפשר לדעת. כנראה מדובר בתיקון של כ 4000₪. לא משהו שאי אפשר לחיות עם זה.

יותר נדיר תקלה במכטרוניק ( מוח / מחשב הגיר) גם סדר גודל של אותו מחיר.

ככל שנוסעים יותר בעיר, השחיקה של המצמדים מהירה יותר. יש לא מעט רכבים כאלה על הכביש, אין מה לחשוש, זה לא רכב נדיר.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נפוץ מאוד, ודומה מאוד, מיכאנית, למשפחה גדולה ונפוצה של סופרמיני כולל האיביזה, פאביה, קאמיק ועוד.

מידת שחיקת המצמדים במועמדת לרכישה תלויה כיצד ננהגה על ידי הבעלים הקודם. גם אתם תצטרכו להתרגל לנהיגה נכונה, בעיקר להמנע מזחילה עם לחיצה חלקית על הבלמים. או לעמוד, או לנסוע עם לחיצה קלה על הגז.

לפי קריאה בפורום עלות החלפת מצמדים בסדר גודל של 4,000 ש״ח.

אישית אני מחזיק ארונה 2020 עם 30 אק״מ שננהגת בעיקר על ידי אשתי והבן הצעיר ומרוצה, והבן הבכור - עם תינוקת אחת - רכש כזו לאחרונה. עם מושב תינוק (גב לחזית הרכב) אין שום בעיה לשבת במושב הקדמי הימני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בגדול, הארונה עם מנוע 999 סמ"ק היא אחת הטובות שבקטגוריית הג'יפונים, ותהווה שידרוג עצום למיני הלא בטיחותית בעליל שאתם מתנהלים בה כעת.

 

מנוע וטורבו - ידועים באמינות גבוהה מאד בתנאי שמטופלים בזמן ולפי הוראות יצרן.

הגיר הרובוטי מהווה בעיה פוטנציאלית בעיקר בנסועה עירונית, כך שאם הרכב מיועד בעיקר לנסיעות בינעירוניות החשש נמוך מאד לתקלה, והמצמדים

יכולים להגיע גם ל-150,000 ק"מ לפני שיש להחליפם (מחירים במרכז סביב 4000-4500, בצפון אני מכיר מקומות עם טיפה עודף מ-3000 במוסך שמתמחה ב-VAGיות). 

תקלות במכטרוניק (מוח) הן נדירות למדי כיום, מח חדש הוא סיפור יקרמאד (מעל 8000 ש"ח) אולם ברכב עם ק"מ נמוך כפי שציינת, לא הייתי חושש.

 

טיפ להארכת חיי המצמדים והמח - בעת תחילת תזוזה, צריך תמיד לתת נגיעה בדוושת הגז גם בפקקים, ולא לתת לרכב להתגלגל בסרק בהילוך ראשון (מצב של "חצי קלאץ') שכן זהו גורם הבלאי וההתחממות מספר 1 - והמקור לרוב התקלות. אם נותנים לרכב שלפנינו בפקק להתקדם טיפה, ורק אז נותנים נגיעה קלה בגז ויוצאים מהמקום ללא זחילה בסרק - דיינו! 

 

הארונה נמכרת במחירים נמוכים משמעותית ממחירון ע"י חברות הליסינג, כך שזו יכולה להיות עיסקה טובה במקרה שלכם, שבו מכירים את הנהג.

לפני 15 שעות, yosyos2010 כתב:

 

האם לוותר ולחפש משהו אמין יותר כמו קאיה /יונדאי שיש בשפע. ?

"משהו אמין" כמו מנועי 1.0 ליטר מפוקפקים בסטוניק ו/או גיר רובוטי יקר להחריד (7-8000 למצמדים!) בשלל דגמי הקונצרן???

אין יותר חלוקה ל"יפניות וקוריאניות אמינות" אל מול "צרפתיות וגרמניות זה כיף אבל יקר לתחזק ומתקלקל המון".

 

במציאות שבה הגיר המעולה בכל פיז'ו-סיטרואן משנת 2015 ומעלה מיוצר ביפן ע"י AISIN, מגדולי וטובי יצרני התיבות האוטומטיות, ומאידך גירים רציפים בניסאן/טויוטה/סוזוקי שונות מתקלקלים ביוקר, ומצמדים בשלל יונדאי/קיה עולים בערך כפול ממכלול מצמדי DSG - הגיע הזמן לצאת מהסטיגמות המיושנות ולבדוק כל רכב, על מכלוליו, בפני עצמו.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארונה רכב מצויין, היה לי כזה בליסינג עשיתי עליו 115,000 שכל קילומטר היה ללא רחמים. כבישים משובשים, נסיעות לדרום, לצפון ולאן לא. האמינות הייתה יוצאת מן הכלל ופשוט נהנתי מכל רגע. לצערי נהגת שנכנסה בי מאחורה השביתה לי את הרכב וקיבלתי במקומו קיה סטוניק שהוא רכב נעים יותר אבל מבחינת התנהגות גיר - מנוע פחות חלק. 

אם הארומה טופלה טוב, ננהגה בידיים טובות - לא הייתי חושב פעמיים. 

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיות העיקריות עם רכב שמגיע לחיי ה 5-6 שנים זה מכטרוניק, שיפוץ בעלות של 4 אלף. ומצמדים בעלות די דומה.

אם אתה נוסע הרבה נסה להימנע מגלישה עם ברקס ולהעביר למצב ספורט מה שימנע מעבר תכוף בין הילוך 1/2.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר מידי כאב ראש עם כל ההנחיות לנהיגה נכונה בגיר רובוטי, זה אבסורד. הרכב צריך לשרת אותך ולא להיפך.אני לא נוגע בכאלה.תמיד מעדיף גיר אוטומטי מסורתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר את השיר ״ונצואלה״? אז זה אותו דבר. הגיר הפלנטרי הולך ונעלם, ואם קיים הוא משודך למשהו אחר לא מוצלח. נותרו דגמים מוצלחים מעטים עם גיר פלנטרי.

ההתרגלות ל-DSG קלה, לא לגלוש בלי טיפה גז. זה הכל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, sperial כתב:

מכיר את השיר ״ונצואלה״? אז זה אותו דבר. הגיר הפלנטרי הולך ונעלם, ואם קיים הוא משודך למשהו אחר לא מוצלח. נותרו דגמים מוצלחים מעטים עם גיר פלנטרי.

ההתרגלות ל-DSG קלה, לא לגלוש בלי טיפה גז. זה הכל.

עדיין יש המון עם פלנטרי, או רציף אמין.

זה אבסורד לנהוג שלא באופן טבעי, בטח למי שמזדחל בפקקים.

לא תודה, משאיר את הרובוטי למי שאוהב לעבוד קשה ולא לנהוג בצורה נורמלית וטבעית.

היתה לי פיקנטו פלנטרית 8 שנים, לא גימגמה אפילו פעם אחת, בעלי רובוטית יכולים גם להגיד את זה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שטויות. אחרי 2 ק״מ תתרגל.

אבל אתה מוזמן לקנות מאזדה. בדקת את עלות הביטוח? הפרש הביטוח המקיף בשנה אחת יכסה לך החלפת סט מצמדים שקורה פעם בכמה שנים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני מבין הבעיה שיותר מציקה זה שהמוח גיר יכול להתקלקל בתחילת נסיעה בלי הודעה מוקדמת ואז צריך לגרור את הרכב. אני חושב שיש סיכוי נמוך יותר לדבר כזה עם מאזדה.

את מצב המצמדים לדעתי אפשר לבדוק במוסך, אבל לא את מצב המוח גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...