Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתעניין בסקודה קארוק TDI 2000 שנת 2019. הרכב מוצא חן בעיני מכל בחינה, אבל אני לא יודע אם כדאי עכשיו לקנות דיזל. מכיוון שאקנה אותו השנה לא אושפע מהשינוי במיסוי הירוק שכנראה יוכרז בינואר, אבל אני מבין שבעתיד צפויות החמרות בבדיקות הזיהום בטסט, וחושש שאצטרך להתקין התקנים יקרים כמו רכזי הדיזל הישנים היום. המוכר אמר לי שמכיוון שממלאים במכונית אוריאה כל תקופה לא אמורה להיות בעיה, אבל לו יש כמובן אינטרס. עצות?

פורסם

גם אם תצטרך להתקין מערכות (מה שממש לא סביר לפחות ל 10 שנים הקרובות) אתה תחזיר את ההשקעה מהר מאוד בחיסכון בדלק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בכל הרכבים החדשים עם מנועי דיזל כבר מותקן מסנן חלקיקים, מיכל אוריאה. הרכבים האלה עומדים בסטנדרטים מחמירים של זיהום אוויר. לדעתי, אין לך מה לחשוש בנושא. זה לא פולו קלאסיק SDI מודל 2000.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

גם אף בעל פולו קלאסיק SDI מודל 2000 לא יתקין את המסנן הזה, אלא יקבל פיצוי מהמדינה ויזרוק את הרכב ששווה היום 3000 ש"ח. זו בעצם מטרת החוק הזה.

 

 

פורסם

אם החשש שלך היה סביר אפילו בחלקו, לא היו עולים אלפי אם לא עשרות אלפי רכבי דיזל, מסחריים ופרטיים לכביש כל שנה.

תקנות היורו העדכניות מכסות את כל התקנים ורכב דיזל כיום פחות מזהם מרכב בנזין 'ישן'

פורסם

הנקודה היא שפולו קלאסיק SDI שנת 2000 עמדה בתקונות שהיו בתוקף באותה שנה.

 

 

חיוב להתקין אמצעים להקטנת זיהום אוויר במכוניות קיימות זה דבר יוצא דופן שלא זכור לי שהיה בארץ בשנים קודמות.

 

תמיד כל תקן חדש חל רק על מכוניות חדשות ולא רטרואקטיבית על מכוניות ישנות שעמדו בזמנן בתקנים ישנים.

 

כשקנית בשנת 2000 פולו SDI, לא ציפית שאחרי 18 שנה יחייביו אותה להתקין מסנן חלקיקם כתנאי לחידוש הטסט. אף אחד לא ידע אז מה זה מסנן חלקיקים.

 

מה שאפשר לאמור בוודאות לגבי רכב דיזל חדש שקונים היום זה שבשנים הקרובות לא יחייבו אותו להתקן כלום. בטווח הרחוק יותר - לך תדע איזה עוד חוקים ותקנות יהיו בעוד 15 שנה.

 

 

פורסם

מצחיק שכול פעם לפני סוף שנה המוכרים בסוכנות מקשקשים על עלית מחירים בגלל מיסי ירוק שחור כתום או מוזהב ומאוד כדי עכשו לקנות. טריק ידוע. המיסוי לא יעלה בגלל היותו דיזל ראה ערך פיז'ו 3008 החדשה שרמת הזיהום שלה 2.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

פורסם
הנקודה היא שפולו קלאסיק SDI שנת 2000 עמדה בתקונות שהיו בתוקף באותה שנה.

 

 

חיוב להתקין אמצעים להקטנת זיהום אוויר במכוניות קיימות זה דבר יוצא דופן שלא זכור לי שהיה בארץ בשנים קודמות.

 

תמיד כל תקן חדש חל רק על מכוניות חדשות ולא רטרואקטיבית על מכוניות ישנות שעמדו בזמנן בתקנים ישנים.

 

כשקנית בשנת 2000 פולו SDI, לא ציפית שאחרי 18 שנה יחייביו אותה להתקין מסנן חלקיקם כתנאי לחידוש הטסט. אף אחד לא ידע אז מה זה מסנן חלקיקים.

 

מה שאפשר לאמור בוודאות לגבי רכב דיזל חדש שקונים היום זה שבשנים הקרובות לא יחייבו אותו להתקן כלום. בטווח הרחוק יותר - לך תדע איזה עוד חוקים ותקנות יהיו בעוד 15 שנה.

אם הוא יחזיק רכב חדש 15 שנה, זה ירשים אותי.
פורסם (נערך)
אני מתעניין בסקודה קארוק TDI 2000 שנת 2019. הרכב מוצא חן בעיני מכל בחינה, אבל אני לא יודע אם כדאי עכשיו לקנות דיזל. מכיוון שאקנה אותו השנה לא אושפע מהשינוי במיסוי הירוק שכנראה יוכרז בינואר, אבל אני מבין שבעתיד צפויות החמרות בבדיקות הזיהום בטסט, וחושש שאצטרך להתקין התקנים יקרים כמו רכזי הדיזל הישנים היום. המוכר אמר לי שמכיוון שממלאים במכונית אוריאה כל תקופה לא אמורה להיות בעיה, אבל לו יש כמובן אינטרס. עצות?

 

עזוב שטויות.

מדובר במנוע הכי טוב של פולקסוואגן שמגיע לארץ, חזק מאוד, גמיש וחסכוני.

רוצה, תקנה ותהנה.

יש לך לפחות 10 שנים של שקט מבחינת בדיקות בטסט ושאר בולשיט כזה.

 

כשבכל אירופה היו רכבי דיזל עם מסנן חלקיקים לארץ המשיכו להגיע רכבי דיזל בלי מסנן כזה וזיהום של סמיטריילר מודרני, והמדינה שלחה אותם להסתובב בערים עם כובע של מונית.

ואז בא המיסוי הירוק שהתעלם מפליטת co2 ודפק עליהם קנס כי הציבור קלט שהדיזל חסכוני.

עכשיו אנחנו בדיוק בבור, כי החכמים עוד לא חירטטו נוסחה שתשלח את עמישראל חזרה לרכבי הבנזין הבזבזניים, ומנגד הטכנולוגיה המדהימה בפשטותה של האוראה מחסלת את המזהם העיקרי (תחמוצת חנקן) מהדיזל, ומסנן החלקיקים המודרני יעיל דיו.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

פריג'י, אתה צודק נקודתית. לקנות ולהנות. בהחלט. כי יכול להיות שעוד כמה שנים לא יהיה מנוע כזה במבחר וחבל.

 

 

רק בראיה רחבה, שים לב כמה מערכות נגד זיהום אוויר העמיסו על דיזל בשנים האחרונות. תארת לעצמך לפני כמה שנים שיהיו באוטו חוץ מדלק עוד שני נוזלים שצריך לדאוג למלא מפעם לפעם וכל המטרה שלהם היא הקטנת זיהום אוויר?

 

אתה חושב שזה הולך לעצור פה? אני לא. ביורו 7 יהיו עוד פילטרים ועוד התקנים שתפסים מקום, מסבכים את המבנה, עולה כסף לקנות ולתחזק אותם.

 

 

כבר היום לכל משאית יורו 6 יש ממש "מפעל כימי" בגודל של כמעט 1 מטר מעוקב (!) שדואג לסינון גזי הפליטה.

 

עתיד הדיזל הפרטי בסימן שאלה, עם כל הצער שבדבר.

 

היצרנים מציגים פחות מנועי דיזל חדשים ומפנים את מאמצי הפיתוח לכיוון טורבו בנזין, היברידי, חשמלי.

 

חוץ מפיז'ו. שתמיד היו מובילים בתחום הדיזל ולא מתכוונים לוותר על היתרון הזה שלהם כל כך מהר. הם היו הראשונים עם מערכת SCR (אוריאה) ברכב פרטי והם לדעתי בין היצרנים העממיים הבודדים שמציגים מנוע דיזל חדש (1.5) בתקופה האחרונה.

 

 

פורסם

נכון מאוד בוקי, רוני אהרנוביץ קרא לזה הסיכול הממוקד של הדיזל. מה שאני לא מצליח להבין זה איפה הביודיזל בכל הסיפור. האם הוא לא מציג שיפור משמעותי בחלקיקים? בתחמוצת החנקן? אבל זה כבר לנושא אחר.

 

נהגתי בשבוע שעבר כמה עשרות קילומטרים באוקטביה 2l tdi... איזו פנינה של מנוע. נוסע מהר, חזק ועל אדים של דלק. מדהים.

לפני 3 שנים כמה מאות קילומטרים בטרנספורטר עם אותו המנוע, שוב באוקטביה וגם בגולף סטיישן, רק שבפעם ההיא כולן היו ידניות. פשוט תענוג.

 

אה, וגם קיבלתי סיבוב בA6 3l tdi, ידנית גם כן... איזה כיף.

פורסם

חברים,

למרות שלא מפרטים בפרסומים, הגזירות על רכבי דיזל ישנים לא חלות על רכבים פרטיים ("פולו SDI") אלא על רכבי עבודה בלבד:

רכב מעל 12 טון או רכב להסעת 8 נוסעים ומעלה.

 

יש יתרונות מסוימים לרכב דיזל מודרני הן על פני רכב בנזין והן על פני רכב היברידי. יש כמובן גם חסרונות.

פורסם

אתה טועה.

לגבי חיפה:

שלב ראשון- החל מפברואר 2018, תאסר כניסה וחנייה של כלי רכב מזהמים במשקל כולל מעל 3.5 טון, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר. שלב שני- החל מינואר 2019, תאסר הכניסה וחנייה גם של כלי רכב מזהמים במשקל כולל נמוך מ-3.5 טון שלא התקינו מסנן חלקיקים, שהם מוניות או כלי רכב מסחריים.

גם לגבי ירושלים מדובר ברכבים מעל 3.5 טון.

×
×
  • תוכן חדש...