Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C3 איירקרוס - מבחן דרך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2765 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
^

זה לא משנה שיש או אין הצדקה לתדמית המחורבנת. זה גם לא היה הטיעון שלי.

 

אני אומר שהנטייה בפורום היא להתייחס לישראלי הממוצע, זה שמחוץ לפורום, כהדיוט, כשבחו"ל לאו דווקא זהו המצב. אז אני טוען שבמדינות שלי היה נסיון עימן, התדמית הזו קיימת גם קיימת, הווה אומר - הישראלי הממוצע לאו דווקא הדיוט, או שעמיתיו הארופאים לאו דווקא חכמים.

 

אגב, לצורך העניין נתקלתי בדיעות דומות גם בקשר לתוצרת האיטלקית, בראש ובראשונה, איך לא - אלפא (פחות עניין החלודה, יותר כמו "רכב מסובך לתיקון שמתקלקל מהר, בור ללא תחתית" וכו').

הטיעון שלך התחלק לשניים, האחד שגם באירופה חושבים או חשבו ש PSA זה לא משהו, השני תימוכין להגיונם של הסבורים כך באמצעות נסיונך הפרטי. לחלק השני התייחסתי, לראשון קצת קשה לי מכיוון שלפחות מההיכרות הפרטית שלי המצב באירופה מעט שונה, לא מעט צרפתיות, גם ישנות למדי, מסתובבות באיטליה גרמניה, אנגליה, מדינות שאני נמצא בהן מזמן לזמן, את צרפת אין כמובן טעם להזכיר, אבל לא ערכתי סטטיסטיקה, גם לא דובבתי מכונאים שם בנוגע לאמינות, ודאי לא היה לי סוג של נסיון ברמה שאתה מציג ולכן בענין הזה מקבל את הטיעון שלך כעובדה. ועדיין כל זה אינו ממצא אובייקטיבי מסודר ומבוסס, לא פה ולא במקומות אחרים.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
אם כבר שמת את התמונה הזאת, איזה רכב מסחרי הכי פופולרי בארץ? מרצדס סיטאן? ממש לא. הצרפתיות. ג'אמפי נמכרת יותר מטויוטה פרו אייס, וגם 107/108/C1 נמכרות בכמויות גדולות יותר מטויוטה אייגו. אז זה לא רק הסמל, זה גם המחיר. אי אפשר רק להחליף סמל ולעלות את המחיר ב 20%, זה לא עובד. בעצם כן אבל רק על חלק קטן מהלקוחות.

 

היו תקופות שגם רוב המוניות בארץ היו מכוניות צרפתיות.

 

מה שכן, לקוח של רכב פרטי צרפתי זה בדרך כלל מישהו יותר מעורב, יותר קשור לתחום הרכב, יותר מבין. הוא יעשב בז יותר גדול בפורומים מכל דבר מאשר לקוח של יונדאי או טויוטה, שפחות איכפת לו. אצלם אם יש תקלה, מתקנים לא עושים רעש.

ברור, אני מתכוון ללקוח של רכב פרטי - אין לי מושג לגבי מכירות המסחריות, ונדמה לי שמי שהיום לקח את הבכורה בתחום הטנדרונים הקטנים זו בכלל דאצ'יה ה"רומנית". אגב, מתי רוב המוניות בארץ היו צרפתיות?

 

וכן, כמובן שהמחיר עושה את ההבדל - אני זוכר בלייב את ה-BXים של 1988 שלובינסקי הציעו בזול יותר מהDLים המקבילים של יפנאוטו. נדמה לי שזה היה הרכב המנכר ביותר לאותה שנה.

 

עזוב, יודע מה? זה אפילו יותר טוב ממחיר - ראה את מכירות ה-3008 האחרונות, שמעידות יותר מהכל על טיב המוצר. הרי הוא לא זול משמעותית ממתחריו, אבל מציע חבילה יוצאת מן הכלל. מה לעשות התדמית עדיין קיימת. ראה למטה בהמשך.

 

הטיעון שלך התחלק לשניים, האחד שגם באירופה חושבים או חשבו ש PSA זה לא משהו, השני תימוכין להגיונם של הסבורים כך באמצעות נסיונך הפרטי. לחלק השני התייחסתי, לראשון קצת קשה לי מכיוון שלפחות מההיכרות הפרטית שלי המצב באירופה מעט שונה, לא מעט צרפתיות, גם ישנות למדי, מסתובבות באיטליה גרמניה, אנגליה, מדינות שאני נמצא בהן מזמן לזמן, את צרפת אין כמובן טעם להזכיר, אבל לא ערכתי סטטיסטיקה, גם לא דובבתי מכונאים שם בנוגע לאמינות, ודאי לא היה לי סוג של נסיון ברמה שאתה מציג ולכן בענין הזה מקבל את הטיעון שלך כעובדה. ועדיין כל זה אינו ממצא אובייקטיבי מסודר ומבוסס, לא פה ולא במקומות אחרים.

ברור שלא אובייקטיבי, אני כותב מניסיוני, לא מתוך מחקר שאף אחד לא עשה וכנראה גם לא יעשה. ושוב אני מזכיר, שלא קבעתי את מקור התדמית המחורבנת אלא הצעתי שיסודה באמינות ירודה שהיא, גם מניסיוני, היתה קיימת (וחלפה) לפני יותר מעשור.

 

יודע מה? קח אנקדוטה (אני די בטוח ששמעת דברים דומים בעצמך):

 

חמי היה במצוד אחר ג'יפון דנדש, ושאל לעצתי. הלך לנסיעות מבחן של כמעט כל הרכבים. בין היתר, שלחתי אותו לנהוג ב-3008, והפצרתי בו שלא יוותר עליו בגלל שמדובר ברכב מצויין עם ערך מוסף. אז נהג ונהנה, אבל אמר לי שלא יזמין. למה? "אני לא אשלם על פי'גו מכספי, אקח אותו בשמחה כרכב חברה אבל לא שלי. יש להם בעיות". ואם זה לא מספיק, אז פתח הזמנה על X-TRAIL אבל לא רצה לשמוע על קדג'אר, למרות שמי יודע כמה חלקים זהים משותפים לשתי המכוניות האלו (בסוף ביטל את ההזמנה כי קיבל הצעה עדיפה ממיצובישי, לקחו ממנו את הרכב הקודם במחיר עדיף). לא דחקתי בו לתשובה הגיונית כי עם כל הכבוד, זה לא הכסף שלי ולא רוצה את האחריות להחלטות שלו - אני סיפקתי לו מידע ותו לא.

 

אז עזוב כרגע אם הבחור חכם או לא, אם יש משהו בדבריו או לא - זה לא משנה לדיון. מה שאני טוען הוא שבדיוק את גישה זו שמעתי ביותר ממדינה אחת ויותר מאיש אחד (בבריטניה אפילו זכיתי להכיר כינוי מזלזל לפיג'ו בשם PUG). הניסיון שלי הוא, חוץ מבריטניה, גם גרמניה וכמובן אוסטריה, שם אני "מבלה" באופן תדיר ודווקא עם העמך המקומי.

 

וזה מה שחורה לי בפורום - הקביעה שהישראלי הממוצע ההדיוט בענייני מכוניות מלא בדיעות קדומות שאין ב"חו"ל" (זו בכלל אמרה שאני אוהב - מה זה "חו"ל"? אירופה? ארה"ב? ערב הסעודית? למי שיש ניסון שיציין ולא יזרוק סיסמאות). אז כאמור, לא מניסיוני ולא רק בענייני צרפתיות.

עריכה אחרונה על ידי yohai71
פורסם

אחת הסיבות שבארץ מתנגדים לצרפתיות לפי דעתי הוא בחור חביב (לא!) בשם לוי יצחק. שדואג לשמר את ההתנגדות לתוצרת צרפת ע"י השמדה של מחירון הרכב.

גם אם נעזוב את נושא האמינות, כשיש גורם שדואג להוריד את פוטנציאל המכירה ולהגדיל את ההפסד אני מבין ישראלים רבים שמוותרים על רנו-פיג'ו-סיטרואן.

 

אני כותב את זה כבעלים של רנו. הצרפתייה השניה שלי והצרפתייה ה-11 במשפחה (חלקן היו מהעבודות של ההורים שלי)

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם
ברור, אני מתכוון ללקוח של רכב פרטי - אין לי מושג לגבי מכירות המסחריות, ונדמה לי שמי שהיום לקח את הבכורה בתחום הטנדרונים הקטנים זו בכלל דאצ'יה ה"רומנית". אגב, מתי רוב המוניות בארץ היו צרפתיות?

 

המסחרית הקטנה הנמכרת ביותר בארץ בארץ אחרי ימי סובארו טנדר תמיד הייתה של אחד היצרנים הצרפתיים. גם היום, דאצ'יה לא עברה את סיטרואן ורנו.

 

לגבי מוניות, תיקון קטן - התכוונתי למוניות זולות שהן לא מרצדס. לפני כניסת סקודה לשוק המוניות איפהשהו בשנות ה 90, רוב המוניות (שהן לא מרצדס) היו פיז'ו/סיטרואן. 405, ZX, קסארה, 406 וכו'. זה לפחות מה שאני זוכר.

 

 

פורסם

קצת בשביל ההסטוריה, עוד לפני מרצדס הרוב המוחלט של המוניות בארץ היה מדגם 404 סטיישן ( המשומשות כיכבו אח"כ בעזה תקופה ארוכה ) לצד דהסוטו וצ'קרס האמריקניות, מותגים שנעלמו מזמן אגב. אז המקבילה הצבאית של האטראז הנוכחית היתה רנו 4 וסוס העבודה הכי רציני היה טנדר פג'ו 404, בקיצור מלא צרפתיות גדשו את הארץ. לא יודע מה חרבן את השם של PSA כאן, אולי BX אולי משהו אחר, אבל גם אז וגם היום הצרפתים עושים מכוניות מצוינות כשהיום הן גם "נהנות" מתדמית מחורבנת ולא ממש מוצדקת.

פורסם

אגב פיז'ו 205 הצבאיות הפגינו אמינות טובה והיו יותר אמינות מטנדר סיטרואן C15 המקביל (סטטיסטיקה לפי כניסות למוסך מפי מש"ק רכב שטיפל בזה. המכוניות טופלו במוסכים מורשים של לובימסקי).

 

 

היו גם טנדרים פיז'ו 504 בצבא שנרכשו עם מנועי דיזל. מנוע דיזל היה לא מוצלח, בחלק מהם החליפו את המנועים לבנזין והם המשיכו לשרת.

 

אני באותה תקופה הייתי סטודנט, עבדתי בתחנת דלק בסופי שבוע. היה מצחיק לראות את הטנדרים האלו עם כיתוב Diesel ליד פתח מילו דלק ואז לראות איש קבע שיוצא מהרכב וצועק "לא!!! בנזין!"

 

 

פורסם

אשמה רבה נחה על כתפי היבואן שלא נתן ללקוחות (גם אלו הנאמנים במיוחד) גב. היו לפיג׳ו וסיטרואן מספר דגמים בעייתיים, אפשר לסלוח על זה אם היבואן/יצרן מעניק תמיכה ראויה אך אם על רכב בן שנתיים (שנרכש כחדש) שנתקע 4 פעמים, נכנס למוסך כל חודשיים על תקלה כזו או אחרת, ולקינוח מנוע ששבק חיים ב-120,000 ק״מ מציעים לך מחירון פחות 10% עם תנאי לרכישת רכב חדש ולא הופכים את הלימון ללימונדה, אז אחרי 20 שנות פיג׳ו וסיטרואן, לא עוד. וזו רק דוגמה אחת מרבות אחרות.

פורסם

היו גם טנדרים פיז'ו 504 בצבא שנרכשו עם מנועי דיזל. מנוע דיזל היה לא מוצלח, בחלק מהם החליפו את המנועים לבנזין והם המשיכו לשרת.

 

"המשיכו לשרת" זה תאור מאוד עדין לגרוטאות האלו.

חלקתי טנדר כזה עם עוד 2 קצינים. בעליות משער הגיא עד שורש זגזגתי בין שני לשלישי ובקטע בין סיבוב מוצא לכניסה לירושלים על שלישי יכולתי רק לחלום.

האקזמפלר הספציפי שבו זכיתי סיים את ימיו כשעליתי איתו לירושלים בשלג הגדול של 31/12/1991. לקח לי 7 שעות לעבור את קטע הכביש בין עין-חמד לכניסה לירושלים, כשכמובן רוב הזמן עומדים, בגלל השלג. בשלב כלשהו דוממתי מנוע וכשניסיתי אחרי כמה דקות להתניע, בשביל להתקדם קצת, הוא בקושי התניע. אז השארתי את המנוע פועל כל הזמן. חימום לא פעל ברכב (ואני עם דקרון דקיק).

בירושלים הוא עמד 4 ימים בחניה, בשלג, כי אי אפשר היה לנסוע לשום מקום. נסיון להתניע אותו כשהכבישים נפתחו הסתיים ללא כל הצלחה. הפחנוע נגרר אחר כבוד לאיזה מחנה צבאי ולא שב.

במקומו קיבלנו 205 שהעלתה משמעותית את רמת החיים הממונעים שלנו, למרות שגם היא לא אהבה את העליות לירושלים והדליקה נורת חום מנוע באופן קבוע בסביבות שורש.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
אחת הסיבות שבארץ מתנגדים לצרפתיות לפי דעתי הוא בחור חביב (לא!) בשם לוי יצחק. שדואג לשמר את ההתנגדות לתוצרת צרפת ע"י השמדה של מחירון הרכב.

גם אם נעזוב את נושא האמינות, כשיש גורם שדואג להוריד את פוטנציאל המכירה ולהגדיל את ההפסד אני מבין ישראלים רבים שמוותרים על רנו-פיג'ו-סיטרואן.

...

זה נכון, אבל בשלב הזה אתה כבר לא יודע אם מדובר בביצה או בתרנגולת - האם המחירון עוקב אחרי השוק המדולדל או שהוא תרם ליצירת השוק המדולדל.

 

...

לגבי מוניות, תיקון קטן - התכוונתי למוניות זולות שהן לא מרצדס. לפני כניסת סקודה לשוק המוניות איפהשהו בשנות ה 90, רוב המוניות (שהן לא מרצדס) היו פיז'ו/סיטרואן. 405, ZX, קסארה, 406 וכו'. זה לפחות מה שאני זוכר.

לא יודע כמה זה משנה לעניין האמינות, אבל לכולן (?) היו מנועי דיזל, שזה לא שייך לשוק הפרטי של אותם ימים. אגב, מעניין למה הן נעלמו- האם זה כי האמינות ירדה או שצ'מפיון הציעו דיל עדיף למי שלא רצה מרצדס.

 

קצת בשביל ההסטוריה, עוד לפני מרצדס הרוב המוחלט של המוניות בארץ היה מדגם 404 סטיישן ( המשומשות כיכבו אח"כ בעזה תקופה ארוכה ) לצד דהסוטו וצ'קרס האמריקניות, מותגים שנעלמו מזמן אגב. אז המקבילה הצבאית של האטראז הנוכחית היתה רנו 4 וסוס העבודה הכי רציני היה טנדר פג'ו 404, בקיצור מלא צרפתיות גדשו את הארץ. לא יודע מה חרבן את השם של PSA כאן, אולי BX אולי משהו אחר, אבל גם אז וגם היום הצרפתים עושים מכוניות מצוינות כשהיום הן גם "נהנות" מתדמית מחורבנת ולא ממש מוצדקת.

זהו בדיוק, שבזמנו כשחשבת על פיג'ו, חשבת על רכב קשוח, למשל:

 

20721239653_3461639eee_b.jpg

 

21154554019_6f0dcf40f8_b.jpg

 

(יש לי אוסף קטן של Road&Track משנות השבעים והשמונים, אלו פרסומות מתוכו) וזה מה שגדלנו עליו - קשיחות. שלא לדבר על הטנדרים או גרסאות דנג'ל 4X4.

 

אגב, נזכרתי (שוב קשור לאמינות); בזמנו טיפלנו ב-405 במוסך מורשה לובינסקי בחדרה בשם "מוסך השלושה", ופיתחתי איתם יחסים חמים (האמת, משתדל עם כל המכונאים שאני פוגש). זכור לי איך באחד הטיפולים, אי שם באמצע שנות התשעים לקח אותי בעל הבית (ישראל) לאחורי המוסך והראה לי חמישה בלוקים סדוקים מאלומיניום, והגדיר אותם כ"מחלה" (אין לי מושג באיזה דגם מנוע מדובר). יש לי חשד שמדובר במנועים שאכלו מים במקום נוזל קירור ייעודי. אבל - וזה אבל גדול - אני יודע על 404ים, 504ים וכד' שנסעו עם מים ברדיאטור וחיו יפה מאד (קשיחות, אמרנו).

 

אגב פיז'ו 205 הצבאיות הפגינו אמינות טובה והיו יותר אמינות מטנדר סיטרואן C15 המקביל (סטטיסטיקה לפי כניסות למוסך מפי מש"ק רכב שטיפל בזה. המכוניות טופלו במוסכים מורשים של לובימסקי).

...

היו כמובן גם רנו 5, שאני לא זוכר את רמת השרידות שלהם. ה-205 הצבאיות היו (בזמני, שזה 1990-1993) אחרי מתיחת פנים מוצלחת, שהוציאה מהן עוד קצת ונדמה לי שהמנועים גדלו סוף סוף לנפח 1.4 נורמלי.

 

אשמה רבה נחה על כתפי היבואן שלא נתן ללקוחות (גם אלו הנאמנים במיוחד) גב. היו לפיג׳ו וסיטרואן מספר דגמים בעייתיים, אפשר לסלוח על זה אם היבואן/יצרן מעניק תמיכה ראויה אך אם על רכב בן שנתיים (שנרכש כחדש) שנתקע 4 פעמים, נכנס למוסך כל חודשיים על תקלה כזו או אחרת, ולקינוח מנוע ששבק חיים ב-120,000 ק״מ מציעים לך מחירון פחות 10% עם תנאי לרכישת רכב חדש ולא הופכים את הלימון ללימונדה, אז אחרי 20 שנות פיג׳ו וסיטרואן, לא עוד. וזו רק דוגמה אחת מרבות אחרות.

יש שרשור שאני זוכר בבירור, בו כתב בחור שרכש C4 דור ראשון מהדגם היקר והמאובזר, וכשבא לאחר שלוש או ארבע שנים לבצע טרייד בלובינסקי, אמרו לו אנשי המכירות שלא עושים טרייד על C4 כי אי אפשר למכור אותו אח"כ. מבלי להתבלבל הציעו לו את ה-C4 החדש של אותה שנה - שהיה סה"כ מתיחת הפנים של אותו הרכב עימו הבחור הגיע לעשות טרייד! כלומר, אותו דור ראשון. אולי מישהו יצליח למצוא את השרשור הזה.

פורסם
"המשיכו לשרת" זה תאור מאוד עדין לגרוטאות האלו.

חלקתי טנדר כזה עם עוד 2 קצינים

 

אני מניח שהאוטו היה מודל 1984 בערך עם 500-600 אלף ק"מ, למה ציפית?

 

אם אני זוכר טוב, בשנים 1992-1993 אחרוני הטנדרים האלו יצאו מהשרות, הוחלפו בשברולט סונומה.

 

 

פורסם

Buki, אני מודה שאני לא זוכר את הפרטים הטכניים של הרכב, לא מאיזו שנת יצור ולא כמה ק"מ הוא עבר.

כן זכורה לי טענה שבדגמים האלו החליפו גם את מנועי הבנזין כמה פעמים. זאת אומרת שכל רכב החליף מנוע לא רק מדיזל לבנזין אלא שגם מנועי הבנזין לא החזיקו מעמד והוחלפו.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
זה נכון, אבל בשלב הזה אתה כבר לא יודע אם מדובר בביצה או בתרנגולת - האם המחירון עוקב אחרי השוק המדולדל או שהוא תרם ליצירת השוק המדולדל.

 

יש שרשור שאני זוכר בבירור, בו כתב בחור שרכש C4 דור ראשון מהדגם היקר והמאובזר, וכשבא לאחר שלוש או ארבע שנים לבצע טרייד בלובינסקי, אמרו לו אנשי המכירות שלא עושים טרייד על C4 כי אי אפשר למכור אותו אח"כ. מבלי להתבלבל הציעו לו את ה-C4 החדש של אותה שנה - שהיה סה"כ מתיחת הפנים של אותו הרכב עימו הבחור הגיע לעשות טרייד! כלומר, אותו דור ראשון. אולי מישהו יצליח למצוא את השרשור הזה.

 

אז הנה הביצה והתרנגולת ועכשיו רק נותר לקבוע מי זה מי ומי יהיה ראשון.

יש את הרכבים הצרפתיים המצויינים, עם תדמית ככה ככה ושמירת ערך ברצפה (שנובעת מהביקוש הדל).

יש את היבואן שמתמחר ומוכר במחירי שוק, אבל לא מוכן הוא עצמו, להכיר בסחורה משומשת מתפוצתו.

יש את לוי יצחק, שהוא כשמאי, בוחן את הביקוש וקובע את המחיר.

ולבסוף יש את הצרכן (פרטי לצורך העניין) שבמודע, או שלא, רוכש רכב צרפתי חדש ולאחר מספר שנים צרובות הנאה, רוצה להתחדש. פותח מחירון ומקבל חום ( 38 ) מגלה שערך רכבו לא כתמול שלשום, מפרסם ביד 2 וכלום וגם כאשר, אז מדרדרים אותו לזנות (החום עולה ל- 40).

הוא מגיע לסוכנות היבואן, כי הרי שהוא רוצה עוד צרפתיה נהדרת וכי אולי לפחות שם יודעים להעריך את הסחורה, ואז מגלה שהחרה הכי מסריח הוא זה של עצמך. מחירון פחות 30% לפני בדיקה ובלי הנחה על הרכב החדש in your face (עכשיו הוא רותח, החום עלה ל- 42).

בוער בכול גופו, הוא מוכר את רכבו לראשון שמוכן, בכל מחיר רק שיקח, ורץ להתקרר בחלל הממוזג של סוכנות יפנומטיות משעממות (החום ירד ל- 36.6).

 

מוסר השכל: שימור לקוחות = הגדלת מכירות = צמיחה בביקוש = חיזוק שמירת ערך

 

אם בטויוטה, ביונדאי ובהונדה (הכוונה ליבואנים) יודעים לכבד את הסחורה של עצמם ולשמר לקוחות חוזרים אז אין סיבה שנציגי הצרפתיות לא ידעו.

אז בהתחלה זה קצת יכאב אבל רק ככה אפשר לשפר את המצב הנוכחי.

 

או להוריד למחירי רצפה, אבל זה לא יקרה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם
אי שם באמצע שנות התשעים לקח אותי בעל הבית (ישראל) לאחורי המוסך והראה לי חמישה בלוקים סדוקים מאלומיניום, והגדיר אותם כ"מחלה" (אין לי מושג באיזה דגם מנוע מדובר). יש לי חשד שמדובר במנועים שאכלו מים במקום נוזל קירור ייעודי. אבל - וזה אבל גדול - אני יודע על 404ים, 504ים וכד' שנסעו עם מים ברדיאטור וחיו יפה מאד (קשיחות, אמרנו).

 

מדובר במנוע מסדרת XU - אני לא זוכר אם היה כשל תכנוני או ייצור, אך הדופן של הבלוק הייתה דקה מאד והיו הרבה מקרים בהם נפרץ חור בבלוק. לאבא שלי הייתה 306 עם מנוע 1.8 ושהיא הייתה בת שנתיים וקצת הגענו למוסך עקב מחסור בנוזל קירור ושם התברר לנו שצריך להחליף בלוק מנוע. הבעייה הזאת הייתה נפוצה יחסית.

מעבר לכך, את ה-306 אני זוכר מאד לטובה כמכונית עם ההתנהגות הכביש וניהוג ברמה הכי גבוהה שיצא לי לנהוג עד היום - פשוט מלאכת מחשבת של תכנון מתלים והיגוי שנתן לפיג'ו הזאת התנהגות כביש ספורטיבית בשילוב מדהים של נוחות.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

^

זו היתה מכונית מדהימה. אם קראת למעלה, לי היתה 306 XT 1.8 ידנית, שבפני עצמה היתה נדירה - לזכרוני לובינסקי ייבאו את ה-1.8 בעיקר עם תיבה אוטומטית, ואיכשהו זלגו כמה ידניות (אני מדבר לפני מתיחת הפנים שקראו לה "דיאמונד"). זה היה האצ'באק שפשוט עשה הכל, וזה עוד לפני ה-XSI ה"חם" (על ה-GTI6 אני בכלל לא מדבר, הוא הגיע אחר כך). נראתה כך, כולל הג'אנטים הנחשקים בתקופה שטאסות היו המיינסטרים המוחלט:

$_86.JPG

 

בכלל, אני טוען ששתי המכוניות הטובות ביותר שפיג'ו מכרו בישראל (מבלי להכנס לענייני אמינות - "רכב חדש מהסוכנות", כמו שאומרים), היו ה-405 עם מנועי 1.9 ומעלה, כמובן SR שהיה מאובזר כמעט כמו היפניות שהתחילו להגיע אז לארץ, ואותה ה-306 1.8. כמובן שהיו חזקות יותר, אבל אם אני מייחס חשיבות למושג all-rounder, הרי שהם עצמם התקשו להתעלות עליהן בדורות הבאים. כן, היתה ה-406 אבל לטעמי, כבר גדלה מעבר למימדים הרצויים (למרות שבהחלט העלתה רף נוחות ופינוק). השלדות שלהן היו מאסטרפיס.

 

...

מוסר השכל: שימור לקוחות = הגדלת מכירות = צמיחה בביקוש = חיזוק שמירת ערך

 

אם בטויוטה, ביונדאי ובהונדה (הכוונה ליבואנים) יודעים לכבד את הסחורה של עצמם ולשמר לקוחות חוזרים אז אין סיבה שנציגי הצרפתיות לא ידעו.

אז בהתחלה זה קצת יכאב אבל רק ככה אפשר לשפר את המצב הנוכחי.

 

או להוריד למחירי רצפה, אבל זה לא יקרה.

בוא נגיד, לצורך הדיון, שעד עכשיו היבואן לא האמין במוצרים שלו, כמו אותה C4 אומללה, ולא רצה "שיכאב לו", כפי שכתבת. אותי מעניין איך יתייחס היבואן ללקוח שיחזור עם Best seller נוכחי כמו ה-3008 המוצלח, שסה"כ מוכר יפה כחדש. נחיה ונאה.

פורסם

גם אם כן יעשו טוב יותר עם ה- 3008/5008, זה לא מספיק בשביל לחולל שינוי מהותי.

היבואנים צריכים, לדעתי, לעשות מהלכים אגרסיביים, כמו התחייבויות לטרייד במחיר מחירון ללא תנאים או קניה חוזרת.

מהלך כמו 5 שנות אחריות כמו שעשו בסיטרואן זה צעד נכון כשלעצמו, אך לא מספיק.

 

אותי דווקא יותר מעניין איך יתייחסו לאותם אלה שרכשו או ירכשו את הרכב שבכותרת.

היבואן צריך לחשוב איך הוא מעלה יותר כלים על כבישי ישראל שיחדרו לתודעה.

C3 נהדרת ככול שתהיה ועדיפה על מרבית המתחרות, לא תתבקש על ידי הציבור ולא תשמר ערך אם לא יהיו מספיק ממנה על הכבישים.

קרדיט ל- misterb על התמונה


×
×
  • תוכן חדש...