Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C3 איירקרוס - מבחן דרך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2764 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אחי , אפילו פיג'ו 2008 תמצא ביד2 רק בחיפוש תחת קטגוריית ג'יפים. כל אחד מחליט על קטגוריה כפי שבא לו. הכל פרוץ , מלא סיסמאות . כתבים אוהבים לסוע לנחל חצצון ולהצטלם ( למרות שיש שם כ 100 מ ירידה בסנפלינג)

זה לא ממש משנה. סנן מה שחשוב לך. אף אחד לא קונה רכב רק ע"פ כתבה . תשחרר.

עריכה אחרונה על ידי save
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אין לי ספק שאתה יודע ומבין מה הוא ג׳יפון ומה הוא גימיק שיווקי ותו לא.

בכתבה הזאת עצם הנחת הבסיס, לי הרגישה כלא מדוייקת.

לא קבעתי מה הוא הגובה המינימלי שמהווה רף כניסה לקטגוריה אבל אם תבחן סדרה של רכבים, תמצא שמטר וחצי זה לכל הפחות. כאן לדוגמה ניתן לראות מידות רכבים בקטגוריה.

 

לגבי הקקטוס, כאשר הושקה מתיחת הפנים, בכירי החברה ובהם המנכ״לית עצמה, גרסו שהקקטוס תופס את מקומו של C4 היוצאת המשפחתית קומפקטית וסדרת האיירקרוס היא סדרת הג׳יפונים. ניתן למצוא סרטונים של הראיונות ברשת.

מדי פעם בקבוצת מועדון בעלי הקקטוסים מישהו מעלה תמונה של הרכב ב״שטח״ ואף עושים הצלבות. מלבד העובדה שלרכב מרווח גחון של 15 ס״מ, אילו היו מעיפים מבט בתחתית הרכב, היו מבינים מה תגרום להם האבן הראשונה שהם יפגשו.

 

אני הולך להסכים איתך שוב.

 

נקודת המוצא הזו היא לא מדויקת, אבל בשלב מסוים אני צריך לקבל את ההחלטה האם ללכת עם משהו אמפירי שאני החלטתי ואולי הוא נכון ואולי לא, או להתאים את נקודת המוצא של הכתבה לנקודת המוצא של הלקוח הפוטנציאלי של מכונית כזו. אני ואתה יכולים לצעוק עד מחר שקקטוס הוא לא ג'יפון, אבל את ישראל ישראלי שמחפש ג'יפון זה לא מעניין, הוא יבדוק את הקקטוס, ואולי אם הוא יקרא את הכתבה הזו ויראה שיש גם סופר מיני גבוהה, אולי הוא יעיף גם עליה מבט.

 

ולגבי תפיסתו של הקקטוס את מקומה של ה-C4, זה לא כי סיטרואן החליטו שהוא פתאום משפחתית ולא קרוסאובר. הם פשוט החליטו שבתקופה הנוכחית כנראה שעדיף לדחוף קרוסאובר כדגם הלחם והחמאה ובכלל לא להתאמץ לייצר משפחתית סטנדרטית.

 

ולגבי זה שאף רכב בקטגוריה הזו הוא לא רכב לשטח אין וויכוח אפילו לרגע (נו ברור שחוץ מג'ימני).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

המבחן הזה התדרדר מהר מאוד לעמוד השלישי. הגיע הזמן לדעה שלי.

 

קודם כל זה פשוט נוח! ככל הנרא הרכב הנוח ביותר שפשוט עם יכול לרכוש לעצמו.

ועכשיו לדעה המלאה.

 

סיטרואן סי3 איירקרוס הוא עוף מוזר. סליחה, רכב מוזר. לא רכב לנחבאים אל הכלים ובטח ובטח שלא לביישנים. העיצוב החיצוני בולט ושמח. קורה C עם השמשה הקטנה שכוללת פסים צבועים בכתום ברכב ההדגמה נראים שונה מכל מה שנוסע על הכביש. שילוב הצבעים ברכב ההדגמה נראה נהדר ומזכיר כמה הצרפתים יודעים לעצב. פנים הרכב די דומה למה שרואים כרגע מסיטרואן. מפערי הזמן בין המבחן של C3 ל-C3 איירקרוס עיצוב החלק הקדמי נראה דומה מאוד.

 

בתחום השימושיות איירקרוס פשוט זורחת. החלל הפנימי גדול ומרווח ואפשרויות ההזהה של המושבים האחוריים מוסיפים עוד פן של שימושיות. שוב מזכיר שסיטרואן יודעים לעשות דברים מעניינים ולהעיז. הבגאז' גדול מספיק ובנוסף הוא מחפר מעט על החיסרון של C3 הרגילה, בה פתח ההטענה גבוה מידי.

נושא חשוב הוא תחום הנוחות. אין לי איך לתאר כמה נהניתי מנוחות הנסיעה, במהלך המבחן התאמצתי, באמת שחיפשתי בכל קרית אונו כביש שינצח את האיירקרוס אבל כלום, הסיטרואן הזו עמדה במבחן היטב.

 

התחום הדינאמי לא באמת רלוונטי לקטגוריה הזו, שילוב המנוע-גיר מוצלח מאוד. הרעידות שזכרתי מהמבחן של ה-C3 היו הרבה פחות מוחשיות (לטעמי עדיין קצת יותר מבאחות החורגת בעלת אותו השילוב, הפיג'ו 208) ולחיי היומיום יחידת ההנעה בהחלט מספקת.

 

כפי שניתן להבין, הרושם שלי חיובי מאוד. החסרונות העיקריים לפי דעתי הם:

1. בראש ובראשונה השוק הישראלי. תוצרת צרפת זוכה ליחס שלילי מאוד בארץ ולא יעזור התחכום.

2. מבחרות אטרקטיביות יותר מבחינת המחיר.

3. תחרות קשה בתוך הבית.

 

לפי דעתי, הרכב יכול לשמש בעיקר לקוחות שרוצים משהו שונה וורסטילי יותר.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

בהתחשב בכמות היחידות הנמכרת בשנה, משהו סביב מספר הפיקנטו העוזבות את החנות ביום, אולי שבוע אם אני קיצוני בהערכה, אנחנו די נחבאים אל הכלים.

פורסם

תודה על המבחן והסקירות של מובילי הדיעה - בהחלט מעניין לקרוא.

 

אני רוצה להעלות כאן משהו, ששב ועולה בין דפי הפורום:

 

...

כפי שניתן להבין, הרושם שלי חיובי מאוד. החסרונות העיקריים לפי דעתי הם:

1. בראש ובראשונה השוק הישראלי. תוצרת צרפת זוכה ליחס שלילי מאוד בארץ ולא יעזור התחכום.

...

 

כן, יש הרבה מה להתלונן על הישראלי המצוי, אבל לא תמיד הוא הדיוט כפי שאנחנו, "המבינים" נוטים לייחס לו. גרתי בכמה מדינות ארופאיות, יש לי אח שמתגורר באוסטריה ושנינו מסתובבים בתחומי המוטוריקה כבר שנים - בשום מקום מהמקומות שביליתי בהם אין שם יותר מדי טוב לצרפתיות, במיוחד לא לסיטרואן. אני לא אתיימר להחליט שמה שגרם להם לשם כזה בחו"ל זה מה שגרם להם שם דומה בישראל, אבל זהו המצב.

 

וזה ככה בערך מאז המהפכה שעברה על PSA בתחילת\אמצע שנות השמונים, עם הגעתה של ה-205 והדגמים שאחריה, והסיטרואנים המקבילים. יכול להיות שמדובר באמינות ירודה יחסית לפיג'ו של שנות השבעים ולפני, שהיו סוסי עבודה (504, 305, 505 וכד'). אני יודע, כי במשפחתי היו ארבע כאלו, שתיים של אבי ושתיים שלי;

 

ה-505 1983 של אבא היתה, כצפוי סופר אמינה (אם כי עגלה, בהתחשב במנוע 1.8 שהיה צריך לדחוף אותה על כל משקלה והתיבה האוטומטית שלה - כשרצינו להאיט, היינו מדליקים מזגן [בהרכבה מקומית, כמובן]).

 

ה-405 1992 היתה הרכב הכי נוח שהיה לאבי אי פעם, כך טען. מנוע 1.8 גם התאים למשקלה הפעם, אבל פה נגמרה האמינות והתחילו צרות ממערכת החשמל ועד לבוכנה שקרסה. מיותר לציין שהרכב טופל כראוי (בשלב זה כבר הייתי מספיק בוגר לתפוס פיקוד על הטיפולים).

 

ה-306 1995 שלי היתה אותו כנ"ל, מהנה מאד (ידנית) אבל מלאה צרות. שוב, ענייני חשמל, חיישנים, ריליים ומה לא.

 

ולבסוף, ה-206 2001 שלי ששוב היתה ידנית, אבל הפעם - שקט תעשייתי (אני לא סופר מנגנון נעילה של דלת אחורית שכשל, חוץ מזה לא היה כלום).

 

לדעתי, PSA עשו סיבוב שלם מאז הרכבים של שנות השבעים והשמונים, והיום, פרט לאפיזודות בודדות, הם אמינים לא פחות ולא יותר מכל רכב אחר, אבל עכשיו הם צריכים למכור את זה לציבור, שלא שוכח במהרה. שימו לב כשאתם מסתובבים בגרמניה, אוסטריה, בריטניה וכו', כמה סיטרואנים אתם באמת רואים (צרפת, מסיבות מובנות, זה לא מדד). הישראלי הממוצע לא תמיד טועה, או לפחות - נמצא תחת רושם שגם עמיתיו הארופאים מחזיקים.

 

*אין לי תלונות על ה-306 ובטח שלא על ה-206, כי ידעתי בדיוק למה אני נכנס, וצפיתי בעיות שתמורתן אני מקבל התנהגות כביש מהטובות שבקטגוריה (בזמנן). עבורי זה היה שווה, אבל מי שרצה רכב נוח שייקח אותו מא' ל-ב', ושיהיה אמין, סביר להניח שהתאכזב ו"ברח" כל עוד נפשו בו.

פורסם

גם אצלי היו קצת צרפתיות, קסארה, ZX וולקן, AX 1.4 רגיל וספורט, אם למנות את אלו שהיו אצלי תקופה יחסית ארוכה, מכוניות שלטעמך שייכות לתקופה ה"רעה" של PSA, לא זוכר שגילו אמינות נחותה ממכוניות של הסביבה, בלי קשר למוצאן. יותר מכך עד היום אני רואה ZX ו 406 פה ושם, מכוניות שמתקרבות לזכרוני לעשור השלישי של חייהן והן נוסעות. אז נכון שאלו כבר לא נהנו מהמוניטין המופלא שליווה את ה 404 וה 504 וגם נכון שסיטרואן BX קילקלה את השורה עם בעיות מתלים ואיכות חומרים מפוקפקת, אבל ככלל אין הצדקה לתדמית המחורבנת שנדבקה למותג הזה, לא באותן שנים ולא היום.

פורסם

^

זה לא משנה שיש או אין הצדקה לתדמית המחורבנת. זה גם לא היה הטיעון שלי.

 

אני אומר שהנטייה בפורום היא להתייחס לישראלי הממוצע, זה שמחוץ לפורום, כהדיוט, כשבחו"ל לאו דווקא זהו המצב. אז אני טוען שבמדינות שלי היה נסיון עימן, התדמית הזו קיימת גם קיימת, הווה אומר - הישראלי הממוצע לאו דווקא הדיוט, או שעמיתיו הארופאים לאו דווקא חכמים.

 

אגב, לצורך העניין נתקלתי בדיעות דומות גם בקשר לתוצרת האיטלקית, בראש ובראשונה, איך לא - אלפא (פחות עניין החלודה, יותר כמו "רכב מסובך לתיקון שמתקלקל מהר, בור ללא תחתית" וכו').

פורסם (נערך)

יש איזשהי קנאה או אגו או השם יודע מה בין הרבה מדינות אירופה לצרפת, זה לא משהו חדש או לא ידוע. אפשר לראות את זה בתכניות רכב שם ואפשר לקרוא על זה ברחבי האינטרנט, המתח הזה בעיקר בין בריטניה לצרפת אבל גלש לשאר מדינות אירופה.

זה גולש גם לתחום המכוניות ולא רק. המקור של השכנוע העצמי שצרפתי זה זבל הוא אחר מהמקור שבארץ. הצרפתים מרגישים את זה ונראה לי שהם טוענים שזו קנאה.

 

עריכה:

אגב, זה מזכיר לי סיפור שהמלצתי למישהו לקנות C5 כי לי הייתה והיה נראה לי מומלץ מאוד, מחיר נמוך כמשומש, מנוע 2.0 הוא סבבה וכו' וכו'.

תמיד היה נגד ואמר זה ולא מתקרב ובלה בלה בלה.

כשהפסקתי לדבר איתו על זה מישהו אחר או משהו (אולי הרכב עצמו) שכנע אותו והוא מצא אחת שנראתה שמורה יחסית.

אחרי שבועיים היה לו סה"כ פאנצ'ר קטן והוא האשים את המותג - "שמים צמיגים זבל הייתי צריך להקשיב למי שאמר לא להתקרב", ואפילו לא בצחוק. עכשיו לך תסביר לבן אדם שלא מבין במכוניות בכלל, שהמציגים האלה לא יושבים רק על סיטרואן ולא מיוצרים במיוחד בשבילה או על ידה.

זה כאילו הבן אדם עבר שטיפת מוח בילדות וגדל עם שנאה ופחד מהמותג.

עריכה אחרונה על ידי LPG

ט.ל.ח

פורסם
^

זה לא משנה שיש או אין הצדקה לתדמית המחורבנת. זה גם לא היה הטיעון שלי.

 

אני אומר שהנטייה בפורום היא להתייחס לישראלי הממוצע, זה שמחוץ לפורום, כהדיוט, כשבחו"ל לאו דווקא זהו המצב. אז אני טוען שבמדינות שלי היה נסיון עימן, התדמית הזו קיימת גם קיימת, הווה אומר - הישראלי הממוצע לאו דווקא הדיוט, או שעמיתיו הארופאים לאו דווקא חכמים.

 

 

תראה את הסרטון הזה.

 

כנראה שזו המדינה עם האחוז הכי גבוה של מכוניות צרפתיות, אחרי צרפת. כולל ישנות.

 

 

 

פורסם

^

זה מ-2010, מאז הכל השתנה. 8)

 

סתם. כן, יש אחוז גבוה מאד לפי הסרטון. לא כל כך מפתיע בהתחשב בעברה של מרוקו תחת שלטון צרפתי, ובעיקר בגלל ייצור צרפתי במרוקו זה עשרות שנים (רנו).

 

בכל אופן, דיברתי על מדינות באירופה המערבית - זה מה שיש לי ניסיון איתו.

 

בוקי, ממה אתה התרשמת בביקוריך במדינות שהיו מאחורי מסך הברזל בזמנן? הרבה צרפתיות (חוץ מדאצ'יה המודרנית, זה נראה לי עוף מסוג אחר ולא מה שאנחנו מחשיבים כצרפתי למהדרין)?

פורסם

אני יכול לתת דוגמא אחת בולטת - גרוזיה.

 

 

אין שם בכלל רנו, פיז'ו, סיטרואן, פיאט, אלפא. לא במובן של נדיר או שיש מעט, אין בכלל מעבר לכמה יחידות בכל המדינה.

 

תדמית גורעה, לא קונים.

 

אבל מצד שני, יש מלא אופלים. כולל הדגמים שבארץ נחשבים סופר לא אמינים, עד כדי כך ששמים בכיס הקטן את הצרפתיים - אומגה, ווקטרה.

 

אופל נחשב רכב טוב.

 

מסקנה - הכל בארש.

 

 

פורסם

^

נכון, הכל בראש. כלומר, יש תמיד איזשהו מקור לתדמית, שבמקרים רבים (שלא לומר בכולם) כבר מזמן אין לו אחיזה במציאות הנוכחית.

 

עכשיו לך תשכנע את הציבור הרחב. אבל זו כבר בעיה של היצרן (והיבואן).

פורסם

לטויוטה התדמית של PSA לא ממש מפריעה , ואחרי שהם שמו את הסמל שלהם על ג'אמפי בעתיד הקרוב הם גם יצמידו אותו אל הברלינגו.

פורסם

^

אני מדבר על התדמית כפי שנתפסת בקהל הרחב, לא בין יצרנים. אם כבר, אתה כביכול* מחזק את דברי; לוקחים רכב עם תדמית רעה, מצמידים לו סמל "נחשק" = מניה גבוהה יותר. מרצדס מוכרים את הדבר הזה:

 

$_86.JPG

 

אגב טויוטה: ראה למשל איך מתייחס עמך לסיטרואן C1\ פיג'ו 107 לעומת טויוטה אייגו (שנדמה לי שיקרה יותר, עוד מימי הדור הראשון).

 

* "כביכול" כי ברור ששינוי תדמית זו לא הסיבה לשת"פים בין יצרנים. אבל כאמור, לא על זה אני מדבר.

פורסם

אם כבר שמת את התמונה הזאת, איזה רכב מסחרי הכי פופולרי בארץ? מרצדס סיטאן? ממש לא. הצרפתיות. ג'אמפי נמכרת יותר מטויוטה פרו אייס, וגם 107/108/C1 נמכרות בכמויות גדולות יותר מטויוטה אייגו. אז זה לא רק הסמל, זה גם המחיר. אי אפשר רק להחליף סמל ולעלות את המחיר ב 20%, זה לא עובד. בעצם כן אבל רק על חלק קטן מהלקוחות.

 

 

היו תקופות שגם רוב המוניות בארץ היו מכוניות צרפתיות.

 

 

 

מה שכן, לקוח של רכב פרטי צרפתי זה בדרך כלל מישהו יותר מעורב, יותר קשור לתחום הרכב, יותר מבין. הוא יעשב בז יותר גדול בפורומים מכל דבר מאשר לקוח של יונדאי או טויוטה, שפחות איכפת לו. אצלם אם יש תקלה, מתקנים לא עושים רעש.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...