Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גורל שברולט ספארק החדשה - הסוף?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2813 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפי מה שהבנתי/קראתי, הולכים לבטל את השברולט ספארק בגלל שהיא לא כל כך עמדה בציפיות.

ג'נרל מוטורס קוריאה החליטה על סגירת קו הייצור של הרכב כולל את חלקי החילוף שלו.

 

אם בעוד שנה או שנתיים זה אכן יקרה, מה המשמעות של הדבר לטווח הבינוני/ארוך לבעלי רכב זה?

האם יתכן שיהיה מחסור בחלקי חילוף? ידע מספק במוסכים, מכיוון שזה דגם שרץ רק 3-4 שנים? סחירות?

משהו אחר?

 

 

מקורות לדגמא:

http://cars.sport5.co.il/magazine.php?id=1627

http://www.thedetroitbureau.com/2018/04/end-of-the-road-for-chevy-spark/

פורסם

הכתבה הזאת יצאה לפני כמעט חצי שנה כמעט..

ועדיין הספרקים נמכרים.

 

כמו כן היבואן מחויב לספק חלפים 7 שנים אחרי סיום היצור כאשר יש גם חלקי חילוף תחליפים.

 

אבל קח לדוגמא רכבים שהיצור של הופסק לפני למעלה מעשור, יש בעיות עם החלפים?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הפרק עדיין מיוצרת ואף עברה מתיחת פנים בחול שהוסיפה לה בלימה אוטונומית.

 

אכן, אבל אני מדבר על עוד שנה-שנתיים. גם אם עוד 3 שנים, עדיין הדילמה שלי תקפה...

 

 

 

הכתבה הזאת יצאה לפני כמעט חצי שנה כמעט..

ועדיין הספרקים נמכרים.

 

כמו כן היבואן מחויב לספק חלפים 7 שנים אחרי סיום היצור כאשר יש גם חלקי חילוף תחליפים.

 

אבל קח לדוגמא רכבים שהיצור של הופסק לפני למעלה מעשור, יש בעיות עם החלפים?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אני לא יודע, לכן אני שואל :)

אז בעצם זה לא אמור להוות שיקול בכלל בבחירת הרכב הזה לקניה, גם אם הוא יישאר אצלי עוד 10 שנים?

מאף בחינה?

פורסם

שברולט זה לא יצרן עלום שם או קטן מאוד שלא ברור מה יהיה בעתידו.

 

לכן כמו שלרכבים ישנים עדיין יש חלפים ככה גם לספארק צריכים להיות יהיה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אין בעיות חלפים למכוניות נפוצות גם 10 שנים אחרי הפסקת הייצור והפסקת היבוא. כל עוד יש ביקוש, יבואני חלקי חילוף מייבאים חלפים.

 

בעיות יכולות להיות למכוניות שנמכרו מהן נגיד 20 יחידות בארץ.

 

 

אגב גם הספארק הקודמת עדיין מיוצרת במפעל של שברולט/דייהו באוזבקיסטן, אפילו עם גיר אוטומטי שלא היה זמין בזמנו.

 

 

פורסם

- היצרן מחוייב לספק חלפים לאורך זמן רב מרגע סיום הייצור. בישראל זה 7 שנים, הבנתי שבמדינות אחרות זה לפעמים אפילו 10 שנים.

- רוב הדגמים חולקים מכלולים עם דגמים אחרים של היצרן ולפעמים אפילו של יצרנים אחרים כך שליצרן יש אינטרס להמשיך ולייצר את החלפים.

- חלקי חילוף מהווים אחוז ניכר מסך ההכנסות של היצרן ולכן כדאי לו לייצר אותם ולהרוויח.

- ברכב נפוץ יש אינטרס גם ליצרני צד ג' לייצר חלקים תחליפיים כי יש ביקוש.

 

לדעתי אתה יכול להחזיק את הרכב בלי לדאוג.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
אכן, אבל אני מדבר על עוד שנה-שנתיים. גם אם עוד 3 שנים, עדיין הדילמה שלי תקפה...

 

 

 

 

 

עוד 3 שנים הדגם יהיה כבר בן 5. זה גיל שדגמים כבר מגיעים לסוף דרכם אז מה ההבדל בין הספארק לכל דגם אחר?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

כנראה ייצור הספארק לא כלכלי עבור GM.

 

זה לא סילברדו, שבו הקונים בשמחה משכיבים עשרות אלפי דולרים על אופציות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לדעתי הם יעצרו את הייצור של הסוניק לפני שיפסיקו את הספארק.

המכירה של אופל והיציאה מאירופה מורידה להם באופן משמעותי את המכירות של רכבי הסופר מיני, וגם אין את אופל יותר בשביל לשתף פלטפורמות (קארל, קורסה) מה שגורם לזה להיות לא כלכלי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם (נערך)

הפלטפורמה של הקורסה ישנה יותר מזו של הסוניק, בסוניק הם השקיעו יותר מבאסטרה בזמנו.

אופל קארל זו פשוט ספארק עם סמלים של אופל.

שוק המיני ברהב דיי זעיר גם ככה, רק ספארק וi10 נמכרות שם.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
פורסם

זה יותר מורכב ממה שזה נראה.

מכירת אופל לפיג'ו גרמה לכך שפיתוח יורשת לספארק יהיה לא כלכלי - ומסתמן שהדגם שיירש את הספארק יהיה SUV קומפקטי שיופיע כנראה ב-2022.

 

ייצור הסוניק יופסק כנראה בסוף 2019, דווקא לגבי הספארק לא יצאה כל הודעה.

 

עתיד המפעל הקוריאני של שברולט לא ברור.

 

באספקת חלפים, לא אמורה להיות בעיה לשנים רבות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

GM קוריאה על סף פשיטת רגל, אין להם ממש צורך בחברה בזמן שהם אחד מיצרני הרכב הגדולים ביותר בסין.

קישור ל CNN

https://money.cnn.com/2018/04/23/news/companies/gm-south-korea-union-deal-avoids-bankruptcy/index.html

 

את הדגמים הקטנים של GM אפשר לייצר בסין בשביל השוק המקומי והתכנון של GM היה להביא את כל המכוניות שלהם מסין ולפטר מיליוני עובדים בארה"ב.

אבל אז טראמפ חסם אותם.

אז אולי נקבל את הדגמים האלה מסין ואולי לא.

הדגמים של שברולט אירופה כבר לא קיימים אז היבואן יכול להביא רכבים עם תקן אמריקאי או אם יצליח לאשר תקן סיני.

MG שנמכרים בארץ הם חסרי כל תקן, אולי סיני.

אייל

פורסם

MG שנמכרים בארץ הם חסרי כל תקן, אולי סיני.

 

דגמי MG הנמכרים בישראל הם עם תקן אירופי.

 

כל הפלטפורמות של דגמי שברולט הקטנים מקורם באופל - השאלה היא מה יקרה בעתיד.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
GM קוריאה על סף פשיטת רגל, אין להם ממש צורך בחברה בזמן שהם אחד מיצרני הרכב הגדולים ביותר בסין.

קישור ל CNN

https://money.cnn.com/2018/04/23/news/companies/gm-south-korea-union-deal-avoids-bankruptcy/index.html

 

את הדגמים הקטנים של GM אפשר לייצר בסין בשביל השוק המקומי והתכנון של GM היה להביא את כל המכוניות שלהם מסין ולפטר מיליוני עובדים בארה"ב.

אבל אז טראמפ חסם אותם.

אז אולי נקבל את הדגמים האלה מסין ואולי לא.

הדגמים של שברולט אירופה כבר לא קיימים אז היבואן יכול להביא רכבים עם תקן אמריקאי או אם יצליח לאשר תקן סיני.

MG שנמכרים בארץ הם חסרי כל תקן, אולי סיני.

מיליארדי עובדים אפילו

×
×
  • תוכן חדש...