Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3046 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפי מה שהבנתי לדוגמא 5W-30 (צמיגות השמן כל הביטוי)

 

ה-5 מציין כושר התנעה קל יותר במז"א קר

 

ה-30 מציין צמיגות של השמן בטמפרטורה גבוהה, הכוונה כשהרכב מופעל במהירות גבוהה ו/או עומס.

 

לא בהכרח לטמפרטורה גבוהה של מז"א.

פורסם
לפי מה שהבנתי לדוגמא 5W-30 (צמיגות השמן כל הביטוי)

 

ה-5 מציין כושר התנעה קל יותר במז"א קר

 

ה-30 מציין צמיגות של השמן בטמפרטורה גבוהה, הכוונה כשהרכב מופעל במהירות גבוהה ו/או עומס.

 

לא בהכרח לטמפרטורה גבוהה של מז"א.

יש טבלאות שתמיד המספרים 30 ו 40 מראים על טמפ של מזג אויר

פורסם

למספרים האלה אין שום משמעות, זו לא טמפרטורה, לא צמיגות ולא מידת נעליים.

 

זה לא המקום להסביר מהי המשמעות של הצמיגות, אפשר לנבור בארכיון הפורום או בגוגל ולהבין את זה לעומק, אבל בשורה התחתונה ההפרש בצמיגות ה"חמה" בין שמני 20-30-40 הוא די זניח, במיוחד בין 30 ל-40, ואין בעייה להשתמש במי מהם ברוב הרכבים הסטנדרטיים בשוק.

כלל האצבע אומר שעדיף להשתמש בשמן בעל הצמיגות החמה הנמוכה ביותר שמאשר יצרן הרכב, בעיקר משיקולים של הפחתת החיכוך הפנימי במנוע, שיפור צריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר.

 

זה ממש בקצרה ועל רגל אחת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מה שחשוב להקפיד בשמן הוא התקן שבו הוא צריך להיות, אני בטוח שאם תבקש הנשמות הטובות בפורום (לא בציניות) ימצאו לך את התקן המתאים.

 

למיטב ידיעתי שימוש בשמן עם צמיגות נכונה אבל בתקן לא מתאים עלול לגרום נזק למנוע.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

בספר רכב של כל הקורולות כתוב שהיצרן ממלא את המנוע בשמן 0W-20,

ועל השמן הזה כל הקורולות נוסעות בשנה הראשונה שלהן - אז מה הזוי בזה?

 

ברוב הסרטונים בyoutube רואים את האמריקאים מחליפים שמן בקורולות ומשתמשים 0W-20.

 

מה שהזוי זה שכל מוסכי היבואן משתמשים שמן פז 5W-30 וזה מה שהרגילו את הלקוחות בארץ.

גם אני משתמש בשמן 5W-30.. סתם כי היצרן מאשר זאת וכנראה אין באמת הבדל אמיתי..

פורסם

אז אתה ממליץ לכל מי שרוכש טויוטה חדשה מיד להחליף את השמן המקורי ל 5W-30?

 

היה לי רכב אמריקאי 2400 סמ"ק - 7 שנים 108,000 ק"מ - והוא עבד כל השנים על 5W-20.

נמכר לפני שנה, לא הורגשה כל שחיקה והוא לא היה אוכל שמן כלל בין הטיפולים.

פורסם

צודק לחלוטין, בייצור שמים 0/20 אז למה להחליף? במוסכים מחליפים רק משיקול כלכלי.

 

ההגיון הבריא להמשיך עם הייצור

פורסם

השאלה איזה צמיגות שמן ממליץ היבואן,שבסופו של עניין מביא אחריות לבעל שבכל מקרה מטפל במוסך מושה יבואן(הרכב באחריות).

ספר הרכב עובר בדר"כ תרגום ללא הבחנה לכן לפעמים אנחנו מקבלים מידע שאנחנו לא צריכים ממנו.

לדוגמה,אצלי בספר רשום שיש גרסת מנוע דיזל שאינה שווקה אף פעם בארץ.


×
×
  • תוכן חדש...