Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה מודל 3 חוות דעת


guy.a
שימו לב! השרשור הזה בן 1601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 319
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה שמיוחד בטסלה שזה רכב חשמלי שתוכנן להיות תחליף מלא לרכב בנזין ולא רק רכב שני במשפחה לנסיעות עירוניות. זה אומר טווח ארוך (500 ק״מ במודל 3), עיצוב נורמלי (בניגוד למוטציות כמו BMW i3) והחשוב מכל, רשת טעינה מהירה שטסלה הקימה שמאפשרת לסוע מחוף לחוף בארה״ב.

 

את זה קראתי וידעתי,

עדיין זה לא מסביר לי איך הרכב כזה להיט מכירות ועוקף בהכפלות יצרניות פרימיום עם מוניטין של שנים בתחום,

עם כל הכבוד ואיך שלא תסתכל על זה,

הרכב לא עושה מהפכה בתעשיית הרכב כמו המהפכה של אייפון בתקשורת,

חשמלי מלא? רשת טעינה? בסדר,

עדיין זה לא מסביר לי את הטירוף הזה.

 

אגב טירוף של מכירות והזמנות,

מעניין עם הרכב הזה יצליח לשבור את השיא שקיים כבר 50 שנה,

סיטרואן DS עם זמן המתנה של 7 שנים מיום ההזמנה עד ליום המסירה,

כנראה שעם האוטומציה של היום זה כבר לא ישבר אף פעם.

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת פשוט הצטברות של הזמנות לאורך תקופה ארוכה שרק עכשיו מסופקות לאחר שטסלה התגברו על הבעיות שהיו להם.

 

השאלה היא מהו קצב ההזמנות החודשי העדכני והאם הוא גדול יותר מהרכבים שצוינו.

 

מעבר לכך ספיציפית לגבי הטסלה מודל 3, הרכב נוחל הצלחה למרות תצורת סדאן שהולכת ודועכת מאחר ואין רכבים מתחרים חשמליים במחיר הזה אשר מציגים יכולות דומות. ברגע שיהיו עוד מתחרים כאלה ברמת המחיר הזאת ובתצורת ג'יפונים, אני מניח שהמכירות של הטסלה מודל 3 ספיציפית יילכו ויפחתו לטובתם.

 

בארה"ב יש הרבה בתים פרטיים עם חניה לרכב כך שקלי קלות להטעין את הרכב, זאת בנוסף לתשתית טעינה שהקימה טסלה.

 

בישראל המצב הפוך ואין סיכוי שרכב חשמלי ינחל הצלחה כל עוד לפחות תשתית הטעינה הציבורית לא תהיה מפותחת במיוחד.

 

למעשה צריך שבכל תחנת דלק יהיה אותו מספר של עמדות טעינה חשמליות כמו עמדות מילוי הדלק ואף יותר מכך (לאור זמן הטעינה הממושך יותר שגורם לתפיסת עמדת הטעינה לזמן ממושך יותר מעמדת מילוי בנזין).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמה שמיוחד בטסלה זה מקדם המגניבות (להעמיד טסלה בחניה זה יותר מנקר עיניים לשכנים מלהעמיד שברולט, ניסן או יונדאי), וזה שהם הצליחו לחבר הכל ביחד באריזה ידידותית למשתמש.

 

בעצם כמו אפל עם האייפון הראשון. כל הטכנולוגיות היו קיימות גם לפני, אבל אפל היו הראשונים לחבר הכל ביחד ולהנגיש את זה למשתמש הפשוט.

 

אגב טירוף של מכירות והזמנות,

מעניין עם הרכב הזה יצליח לשבור את השיא שקיים כבר 50 שנה,

סיטרואן DS עם זמן המתנה של 7 שנים מיום ההזמנה עד ליום המסירה,

כנראה שעם האוטומציה של היום זה כבר לא ישבר אף פעם.

 

זה בעולם החופשי.

 

במדינות קומוניסטיות חיכו גם 10 שנים ויותר לקנות רכב (אם אתה זכאי לזה בכלל, בברית המועצות כל מקום עבודה קיבל הקצאות למספר רכבים, ורק מנהלים או עובדים מצטיינים/מקומבנים קיבלו זכול לקנות רכב).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמיוחד בטסלה זו גם תאוצה נאה ומומנט מקסימלי בכל סל"ד. תכונות של מנוע חשמלי.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת פשוט הצטברות של הזמנות לאורך תקופה ארוכה שרק עכשיו מסופקות לאחר שטסלה התגברו על הבעיות שהיו להם.

 

השאלה היא מהו קצב ההזמנות החודשי העדכני והאם הוא גדול יותר מהרכבים שצוינו.

 

מעבר לכך ספיציפית לגבי הטסלה מודל 3, הרכב נוחל הצלחה למרות תצורת סדאן שהולכת ודועכת מאחר ואין רכבים מתחרים חשמליים במחיר הזה אשר מציגים יכולות דומות. ברגע שיהיו עוד מתחרים כאלה ברמת המחיר הזאת ובתצורת ג'יפונים, אני מניח שהמכירות של הטסלה מודל 3 ספיציפית יילכו ויפחתו לטובתם.

 

בארה"ב יש הרבה בתים פרטיים עם חניה לרכב כך שקלי קלות להטעין את הרכב, זאת בנוסף לתשתית טעינה שהקימה טסלה.

 

בישראל המצב הפוך ואין סיכוי שרכב חשמלי ינחל הצלחה כל עוד לפחות תשתית הטעינה הציבורית לא תהיה מפותחת במיוחד.

 

למעשה צריך שבכל תחנת דלק יהיה אותו מספר של עמדות טעינה חשמליות כמו עמדות מילוי הדלק ואף יותר מכך (לאור זמן הטעינה הממושך יותר שגורם לתפיסת עמדת הטעינה לזמן ממושך יותר מעמדת מילוי בנזין).

 

מאיימים עלינו שהיצרנים הגדולים ייצרו Tesla killers כל הזמן, אבל מה שיבנתיים מציגות יצרניות כמו יגואר ומרצדס אלו דגמים עם טווח נחות משמעותית למרות סוללה בגודל דומה. הדגם הבא שטסלה מתכננים להוציא לשוק הוא מודל Y שהוא קרוסאובר המבוסס על המודל 3. הם גם מתכוונים להוציא טנדר, שזו הקטיגוריה הכי נמכרת בארה״ב.

 

לגבי טעינה - לי אין עמדת טעינה בחניה, אבל המרחק של 100 מטר מהבית שלי יש 28 עמדות טעינה ציבוריות, 4 מהן בחניונים של העיריה ו-14 בחניון פרטי. בכולן הטעינה חינם (אבל החניה בתשלום). עמדות טעינה L2 הרבה יותר זולות להקמה מתחנות דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחזיק רכב כזה זול יותר מרכב אחר בסגמנט דומה?

לעומת נגיד טויוטה קורולה?

אורך החיים שלו צפוי להיות כמו רכב רגיל?

 

טיוטה קורולה בכלל לא באותו סגמנט כמו המודל 3. המודל 3 שייכת לסגמנט של ב.מ.וו סדרה 3/4, מרצדס C, אודי A4/5 וכו׳. גם אם נתעלם מהמחיר, מבחינת הגודל היא מקבילה להונדה אקורד וטויוטה קמארי, מה שהאמריקאים מכנים Mid-Size.

 

לגבי הוצאת התחזוקה, עדיין מוקדם לאמר. טסלה עוד לא פרסמה את הטיפולים התקופתיים הנדרשים ובנתיים כל מה שבעלים נדרשו לעשות זאת רוטציה של הצמיגים. לגבי אורך החיים, גם מוקדם לאמר, אבל יש כבר מודל S שעברו 400,000 מייל.

 

https://www.tesloop.com/blog/2018/7/16/tesloops-tesla-model-s-surpasses-400000-miles-643737-kilometers

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיליקון ואלי מפוצץ מהמכוניות האלה, כל נסיעה אני רואה תריסרים מהן. לפחות קיזזתי אותן מול הסילברדו v8 בנזין שקיבלתי בהשכרה ;)

בארץ ללא ספק היא תהיה מאוד זולה. ואתה צודק שהיא זולה לתפעול, גם דלק וגם אין מנוע בעירה פנימית, אבל דווקא בארה"ב קשה לסמוך על האוטו בתור אוטו יחיד בגלל המרחקים הגדולים בין עיר לעיר, אני לא יודע כמה כיף למצא מצבר 40 דקות בתחנת דלק.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיליקון ואלי מפוצץ מהמכוניות האלה, כל נסיעה אני רואה תריסרים מהן. לפחות קיזזתי אותן מול הסילברדו v8 בנזין שקיבלתי בהשכרה ;)

 

אני לא גר בסיליקון ואלי אלא באיזור בוסטון, אבל גם כאן מתחילים לראות אותן יותר ויותר. כשבאתי לעשות טסט שנתי לרכב (כאן חייבים גם לרכב חדש תוך 7 עמים מקנייתו) בתחנת הדלק השכונתית המכונאי אמר לי שכבר היו 2 טסלות לפני באותו יום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ ללא ספק היא תהיה מאוד זולה. ואתה צודק שהיא זולה לתפעול, גם דלק וגם אין מנוע בעירה פנימית, אבל דווקא בארה"ב קשה לסמוך על האוטו בתור אוטו יחיד בגלל המרחקים הגדולים בין עיר לעיר, אני לא יודע כמה כיף למצא מצבר 40 דקות בתחנת דלק.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

 

חלק גדול מהסופרצ׳רגרים נמצאים בקניונים ולאו דוקא בתחנות דלק. גם כשהם ממוקמים בתחנות דלק אלו בד״כ תחנות גדולות יחסית עם מסעדה. גם אין שום חובה לטעון טעינה מלאה. כשנסענו לטייל בסוף השבוע, הסוללה הגיעה ל-19%. לפי חישובי מערכת הניווט יכולנו להגיע הביתה ועוד היו נשארים 9% אבל העדפתי לעצור בסופרצ׳גר שממוקם בקניון בדרך. עצרנו לרבע שעה של אוכל ושירותים וכשחזרנו לאוטו הסוללה היתה ב-60% והמשכנו בדרך. צריך לעשות סויץ׳ מנטלי, אבל ברגע שעושים אותו זה די פשוט להסתדר. כן, אי אפשר לנהוג 600 ק״מ רצוף, אבל למה שמישהו שפוי ירצה לעשות כזה דבר?

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיליקון ואלי מפוצץ מהמכוניות האלה, כל נסיעה אני רואה תריסרים מהן.

כשהייתי שם לפני שנה וחצי, ראיתי מודל S בתדירות שרואים מזדה 6 בארץ.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק גדול מהסופרצ׳רגרים נמצאים בקניונים ולאו דוקא בתחנות דלק. גם כשהם ממוקמים בתחנות דלק אלו בד״כ תחנות גדולות יחסית עם מסעדה. גם אין שום חובה לטעון טעינה מלאה. כשנסענו לטייל בסוף השבוע, הסוללה הגיעה ל-19%. לפי חישובי מערכת הניווט יכולנו להגיע הביתה ועוד היו נשארים 9% אבל העדפתי לעצור בסופרצ׳גר שממוקם בקניון בדרך. עצרנו לרבע שעה של אוכל ושירותים וכשחזרנו לאוטו הסוללה היתה ב-60% והמשכנו בדרך. צריך לעשות סויץ׳ מנטלי, אבל ברגע שעושים אותו זה די פשוט להסתדר. כן, אי אפשר לנהוג 600 ק״מ רצוף, אבל למה שמישהו שפוי ירצה לעשות כזה דבר?

 

 

השאלה מה תעשה בהמשך בטעינות שגרתיות ליד הבית? האם אתה מתכוון לטעון כל פעם את הסוללה טעינות קצרות (ומרובות) ולהמתין ברכב? או טעינות ארוכות (ופחותות במספרן) ואז מה תעשה בזמן הטעינה? (כמה זמן לוקחת טעינה מלאה?).

 

האם אין לך אפשרות להתקין שקע חשמל בחניה ליד הדירה שלך?

 

איך הטסלה נוסעת דרך אגב, אני נהנה מאד מנהיגה ברנו זואי החשמלית, בטסלה אני מניח ההנאה גדולה יותר ביחס בין הפרשי הכוח בין הרכבים לפחות :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי שם לפני שנה וחצי, ראיתי מודל S בתדירות שרואים מזדה 6 בארץ.

 

מזדה 6 היום לא כזה נפוץ לראות.. טוסון, קורולה, נירו, איוניק, את אךה יש בשפע. :) כמעט ולא רואה מאזדה 6 האמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...