Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפוליים עצמיים והשפעה על שווי ואמון בעת מכירה


netsan
שימו לב! השרשור הזה בן 2632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם מדובר על רכב שעולה כמה אלפים,זה אולי פחות קריטי,אחרת לדעתי זה משפיע.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם אם רוב האנשים פה יאמרו לך שהם היו קונים אם היית מפגין מקצועיות בחברות איכותיות לחלקים וכו'...

יהיה לך קשה מאוד למכור.

גם אם אני מדבר עליי ספציפית-אומנם אני לא סומך על מוסכים מורשים כל כך,אבל עדיין יש שם סטנדרטים מסויימים לעבודה שלא בהכרח אקבל בטיפול אצלך(בלי היכרות אישית).

במידה ומדובר ברכב נדיר בעל היצע נמוך סביר להניח שזה לא יפריע ממש(כנראה שגם רוב הקהל יעד יהיה קצת יותר מבין-כי הרוב מחפשים את הגרסא הזולה ביותר,אך אם מדובר ברכב שההיצע שלו גבוה ,ללא ספק רוב האנשים ידפדפו את הרכב שלך הלאה כאשר מודעה מתחת לשלך יהיה רכב בעל נתונים דומים שטופל במורשה יבואן ויש תיעוד מסודר.

בדיוק כמו שאם היפוטטית יהיו שני רכבים באותו מצב מכני ובעלי אותם נתונים+-,ואחד עשה טיפול אצל דיטיילר אחת לחצי שנה גם אם זה לא משהו שהוא דיל ברייקר לרוב האנשים(כמה שריטות על הרכב)-בהכרח יעדיפו את הרכב של הבחור שעשה דיטיילינג.

תבדוק אופציה של לקנות חלפים באופן עצמאי ולטפל במוסך מורשה(גם אם לא יבואן)-העוד כמה שקלים שתחסוך בטיפולים ברכבך החדש בסוף עלולים לפגוע בך במכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב חדש, טפל רק במורשה. אני (והרבה כמוני) לא הייתי רואה בעין יפה בנאדם שטיפל בעצמו כדי לחסוך כמה מאות שקלים על טיפולים. בתפיסה שלי מי שמחפש לחסוך בטח חסך גם בעוד מקומות והרכב בטח לא "הושקע" כמו שצריך.

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי חייב להגיב כאן (כיוון שאני משתייך לזן השני, אלו המעוניינים לחסוך אך לא מתפשרים על מוצר סופי מצויין).

כשרכשתי את הרכבים שהיו לי (כולל הנוכחי), בדקתי היסטורית טיפולים, ניגשתי לבדיקה מסודרת וכו'.

 

אבל וזה האבל הגדול, עניין אותי מי האדם שעומד מולי.

למה אני אומר את זה?

כיוון שלא משנה אם במוסך מורשה או במוסכי מדרכה, או חרמנא ליצלן, בעצמו - תמיד יהיה אלמנט ההסתרה.

למה אני מתכוון?

פשוט מאוד.

לעיתים רבות מוסכים ממליצים להחליף חלקים מסויימים במצב בלוי, המוכר (בעל הרכב), יכול להחליט לא להחליף את החלפים או לוותר מראש על טיפול מונע כזה או אחר.

 

את הנקודה הזו גילית במעמד רכישת אחד האופנועים שהיה בעברי. הספר טיפולים היה מדהים ומפורט, אבל היו המון ריג'קטים שהצביעו על חוסר רצון לטפל באופנוע בצורה שיוצאת מהמשבצת של הטיפולים השוטפים.

 

בכל אופן,

מה שאני מנסה לומר הוא שאני משתייך לזן השני וכך גם יהיה הקונה והמוכר הבא שאעשה איתם עסקים.

אני מאמין שעסקה טובה היא עסקה שמתאימה לשני הצדדים, כזו שלא מעלה בך דיסוננס.

 

וכן,

רכשתי גם אופנועים ללא שום היסטוריה מלבד קבלות (שאגב, זה תנאי סף אצלי), אלא מתחושת בטן ושיח עם המוכר - מה שהוכיח את עצמו. כמו גם רכבים שהיו בעבר ברשותי.

 

אגב,

מלבד טיפול אחד שביצעתי במוסך מומחה (לרכב שלי) כל שאר הטיפולים בוצעו על ידיי, תועדו (לא, לא בתמונות) ונכנסו לקלסר יום הדין.

אני נוטה להאמין שכשארצה למכור את הרכב - אותו אדם שמתאים לרכוש אותו יגיע. אני באמת לא חושש מזה.

 

דבר אחרון,

השוק עמוס לעייפה, יש אחלה של מחירים על רכבים חדשים, יש קהל מטרה גדול עבור רכבים כאלו או אחרים. המס ערך מוסף היחיד שלך, הוא אתה כבנאדם. כך אני רואה את זה (וכן, יש כאלו שיחלקו על דעתי).

 

בהצלחה חבר,

מור

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכרתי את הפאביה שבחתימה שלי לפני חצי שנה לאחר 2 טיפולי "יבואן" ואחד עם יגאל מהכנופיה. מה שאני ויגאל עשינו היה יותר טוב ממוסך היבואן כי ראיתי איך הם עובדים שם...(סיפור אחר) לא שמו שמן קסטרול ועוד פשעים אחרים שהם עושים ראו תגובתו של מוסך רון לרכבים שהגיעו אליו עם "קבלות" על חלפים מקוריים ובפועל מצאו חלפים סיניים עלומי שם. מכרתי למישהו שלא מבין ברכבים והביא את הדוד שלו שהוא בעל הבנה רחבה בתחום. הכב נחקר על ידו, נלקח לקומפיוטסט, בסוף קיבלתי אלפיים מעל המחירון ולא הוא לא מהפורום. המוסך היחידי שאלך אליו אם לא אוכל לעשות בעצמי משהו מכל שיקול זה מוסך רון.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוזוקי איגניס שהייתה לי, טיפלתי במו ידי, בחלפים מקוריים בלבד ושמנים הכי איכותיים שיש, יכול להעיד כי אחרי 9 שנים הרכב היה במצב ח-ד-ש, 160K ולא הייתה טיפה נזילת שמן או אכילת שמן, הרכב היה 0 תקלות, מטיפול לטיפול, אני גם בנאדם שמקדים טיפולים (כל 10 במקום 15) - כמו כן אני מנהל דו"ח אקסל מסודר ומפורט על כל פיפס שמבוצע ברכב. מי שקנה ממני את הרכב לקח אותו לבדיקה במוסך - המוסך ראה את רשימת הטיפולים שלי ובדק את הרכב ואמר לקונה - "אם תחליט לא לקנות בסוף - אני לוקח".

לעומת זאת, להורי הייתה סוזוקי ליאנה - שהייתה מטופלת כמו שעון במוסך יבואן - הרכב הכי גרוע שהיה להם מבחינת תקלות ואכילת שמן, סגנון הנהיגה שלהם דומה מאוד לשלי - אני די נוסע כמו זקנה (לא בטורים גבוהים) - יותר מזה אני נוסע 80% בעיר.

הרכב שלי נמכר מעל המחירון - בעוד שלהם 5K מתחת המחירון למרות היסטוריית טיפולים ממוסך יבואן.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

 

אם כפי שרשמו פה מעליי מספר חברי פורום,,אכן יש יותר קושי למצוא קונה (לא מהפורום באופן ספציפי) כאשר אדם מטפל באופן עצמאי ברכב, האם זה עדיין כלכלי מבחינת הTradeoff של להפסיד במכירה או לפחות להערים קושי (צימצום קהל היעד ואולי גם במשא ומתן) לעומת רכב שתמיד טופל במוסך מורשה (ללא קשר אם יבואן או לא כרגע) וביקש עבור כך מעט יותר כסף ?

 

אני שם כרגע בצד את ההנאה מהעניין. (ואכן, אני מבין כמובן שזה תלוי במצב הרכב ובגילו)

זה גם תלוי בסוג הרכב שאתה מנסה למכור. אם יש לך קורולה בת 8 למשל, רוב הקונים הפוטנציאליים שלך לא יתלהבו מזה שטיפלת ברכב בעצמך. יחשבו שניסית לחסוך כי מבחינתם הפקטור של ההנאה לא קיים, מטרת הרכב היא תחבורה נטו.

אם זה רכב יותר מיוחד (איזשהי ספורטיבית משומשת לדוגמא), חלק מהקונים הפוטנציאליים יבינו את עניין הטיפול העצמי וזה יכול להיות גם יתרון מבחינתם כך שאין פה תשובה ברורה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

***בתגובה לעניין המודעה שאנשים מעיריכים יותר רכבים שטופלו במורשה מטעם היבואן***

ידוע עם של טמאים מוכנים לשלם הון עתק עבור משרדים מפונפנים יועצי שירות וכו' שיש במוסכי יבואן, במקום ללכת למוסך תותח פרטי שמומחה בסוג הרכב שנים רבות ומתעדכן בכל חידוש של חברות הרכב בהן הוא מטפל. יש פה בפורום לפחות 3 מומלצים כאלו במרכז ואני יכול להמליץ על אחד בצפון.

עם קשה עורף וגם קשה הבנה. פעם באתי להתייעץ במורשה יבואן של רכבי קרוב למגורי והם דברו שטויות מפה עד הודעה חדשה והצעת מחיר, שלאחריה הלכתי למוסך שלי ובשליש מהסכום פתר את אותו עניין חלקים מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלויי כמה אתה חוסך ביום המכירה.

אם אתה אדם בשנה שתי טיפולים ומעלה בגלל ק"מ יחסית גבוהה או סתם פנדט בצורה מוזרה אז את המוסך במומצע לפחות 1000 ש"ח בשנה רק מטיפולים סיכה שאתה עושה לבד.

אם נכנס פקטור של בלמים אז הפקטור יעלה לעוד 500 ש"ח לפחות .

מי שעושה טיפול אחד בשנה החסכון הוא לא גדול כמו למי שעושה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשכל מה שרשום פה כבר נרשם וחזר על עצמו, (ונכון, מדובר ברכב חדש) - מדוע בכל זאת, בספר הרכב נותנים עצות והסברים מדוייקים על איך וכיצד לבצע טיפולים והחלפות שונות בשיטת "עשה זאת בעצמך" ? (האם מכוונים ל"עשירים" שבינינו - אלו שלא חושבים על עת המכירה. ) - לפחות בטויוטה קורולה, יש פרק דיי גדול שמכוון לזה. (אני לא יודע אם כך נהוג גם בחברות ודגמים אחרים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשל אחריות זה פחות רלוונטי אבל אינטואיטיבית דווקא עבור רכב חדש אותי פחות מרגש עניין של אחזקה עצמית.

הרי זה נורא ברור רשום בדיוק מה הרכב צריך לעבור ומתי ולרוב פרט לאולי ברקסים זה רק נוזלים ומסננים שזה פשוט מאוד.

ברכב יותר ישנים יש כבר קשה למצוא רכבים מתוקתקים:

נוזל בלמים\קירור רעננים ואיכותיים, תושבות מנוע כמו חדש, חוטי הצתה שהוחלפו ורכיבים אחרים שברכב חדש לא ידרשו תשומת לב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יגיד לך את דעתי בצורה ברורה: תנסה אתה להיכנס לנעליים של קונה ולא של מוכר

איזה רכב אתה מוכן לקנות ? הרי מחירון הוא בסך הכל אינדיקציה לסוג של מדד ממוצע

אפשר לדרוש הרבה מעליו ואפשר לדרוש הרבה מתחתיו

 

אני בטוח ומשוכנע שזה תלוי בלקוח שלך, ובוא ניקח לצורך הדוגמה רכב שהמחירון שלו כרגע 50 אלף (לצורך הנוחות)

אני אישית ובטוח שיש עוד הרבה אנשים כמוני שיתבססו על ההחלטה שלהם בדבר הבא:

אם הרכב עבר טיפולים בזמן, ויש קבלות, ותיעוד, והכל מסודר בהחלט שזה יעלה את שווי הרכב

אם הרכב עבר טיפולים בזמן (או אפילו לפני הזמן) על ידי אדם עצמאי, שחובב רכבים, ואני אראה שהרכב מטופח ומושקע, וואלה אני לא אתנגד לקחת ממנו במחיר המחירון ואולי אפילו יותר רק מהסיבה שאני רואה שאם הוא התייחס לרכב ברצינות והשקיע בו בכל דבר קטן גם אם אין קבלות (תמיד אפשר לפתוח מכסה מנוע ולראות דברים ולהרגיש תוך כדי נסיעת מבחן) אני אקח את המילה שלו ולפי המצב אקח. כמובן שאם יהיה לו תוקף לדברים ויאסוף קבלות משלו שיתעדו שהחומרים מקורים והוחלפו בזמן והכל, זה יתן לי תחושת בטחון גדולה יותר במעמד הקניה.

 

ככה שאני לא רואה סיבה שזה ישפיע כל כך על מחיר הרכב לרעה, ואולי אפילו ישפיע לטובה.

* רכב שבאחריות כמובן חייב לטפל לפי תנאי האחריות אחרת לא תהיה האחריות ככה שזה כוכבית גדולה שצריך לזכור, אבל פרט לכך לא רואה סיבה אחרת למה לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן אדם רגיל יפתח מכסה מנוע ומה יראה? כשלא חסר בימינו רמאים וקומבינטורים,הרוב יסמכו על קבלות של המוסך לדעתי ולא על אדם זר לחלוטין.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן אדם רגיל יפתח מכסה מנוע ומה יראה? כשלא חסר בימינו רמאים וקומבינטורים,הרוב יסמכו על קבלות של המוסך לדעתי ולא על אדם זר לחלוטין.

תמיד אפשר לראות תיקונים חאפריים, אפשר לראות אם בוצעה צביעה ופפחות בלאי מה שאומר שאולי הרכב עבר תאונה.

אפשר לראות צבע של שמנים ונוזלים כי אם הכל נראה טוב ייתכן והאדם עשה טיפולים בזמן, אפשר לראות אם יש דברים קרועים או עם פתרונות קומבינה כמו שאוהבים בישראל על מי שאוהב לחסוך, באמת שניתן לראות לא קצת מדברים מאוד קטנים.

וכמובן שתמיד יש את הכלי שניתן לקחת את הרכב לבדיקה במוסך או מכון בדיקה לפני קניה אם ממש לחוצים. אבל הנקודה היא שאני כקונה לא הייתי מזלזל באדם שעשה טיפולים לבד, כי אני לא יוצא מנקודת ההנחה שהוא חסך כסף, אני יוצא מנקודת הנחה שהאדם מבין מה הוא עושה, ובמקום ללכת למוסך חאפרי שהעיקר שיעשה טיפול וה' יודע מה ישים בפנים, אז הוא יביא חלפים טובים ומקוריים וישקיע ברכב שלו כי זה שלו והוא אוהב את זה, ואין מה להשוות בין אדם שסתם משתמש ומתבאס בכל פעם שנכנס למוסך ורוצה לחסוך לבין אדם שאוהב ומשקיע ב"בייבי" שלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...