Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב.

אני כבר מזה תקופה רוצה לפתוח שרשור בנושא שנורא מפריע לי.

אתמול, נסיעה מיני רבות, מלווה בחוסר נעימות.

 

למה הנהגים בארץ כל כך שונים?

אספר.

אני נוהגת בצורה זהירה, חוקית, בהתאם לתמרורים, בהתאם לנסיבות ושיקול הדעת.

אם יש תמרור שמורה על נהיגה מותרת ב50 קמ'ש, ככה אני נוהגת, מורידה מהירות בהתאם לתנאי הדרך, אך לא עוברת את המהירות המותרת וכו'...

 

אבל מה, בכל נסיעה יש את מי שחותך, נוסע בפראות, במהירות, בחוצפה, בלי חוקי הדרך,הנהגים עצבניים, לא מתמקדים בנהיגה, ופשוט מצפצף על כולם.

 

מה ניתן לעשות?

אני נוהגת בצורה חסכונית, אך לא מעכבת את התנועה, לא עולה על המהירות המותרת, אך גם לא נופלת ממנה, נוהגת תמיד בנתיב הימיני, שומרת על חוקי התנועה.

 

משהו בי לא בסדר?

 

למה לא ניתן לנסוע נסיעה נעימה, בלי עצבים, בלי סיכונים, ובלי לעבור על חוקי התנועה?

 

הנהיגה בארץ היא תת רמה. עצוב.

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בכול מדינה יהיו נהגים טובים וטובים פחות.

זה לא רק בארץ.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

בדיוק. ממליץ לנהוג בדרום איטליה לשם השוואה, וברפובליקה העממית לשם קבלת פרופורציות.

 

באופן כללי, תרבות הנהיגה הישראלית נובעת מהתרבות הכללית ולא פחות - מהצפיפות בכבישים.

 

שווה גם לזכור שהרכב הממונע נמצא כאן הרבה פחות זמן מאשר באירופה או מעבר לים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אל תתרגשי מנהגים מטומטמים. אני נוהג כבר 25 שנה והיטב, ואפילו לי מצפצפים לא פעם כשאני מעז לא להכנס לצומת לא פנוי בפקק.

ממליץ לך לרכוש מצלמת Dashcam שתוכל לעזור מאוד במקרה ואחד הנהגים יפגע ברכבך או יחליט לצאת מרכבו כדי לחנך אותך.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
בכול מדינה יהיו נהגים טובים וטובים פחות.

זה לא רק בארץ.

מעבר לזה שחייתי בחו״ל מספיק, אני גם באירופה או ארה״ב לפחות פעם בחודש ותמיד נוהג.

חד משמעית הנהיגה פה זוועה.

אגרסיבית, לא אדיבה, פשוט בהמתית.

יש פה בעיה קשה מאוד ואני לא רואה פיתרון.

פורסם (נערך)
בכול מדינה יהיו נהגים טובים וטובים פחות.

זה לא רק בארץ.

 

אף פעם לא הייתה באירופה???

בגלל שאנשים בארץ נוהגים כמו קופים כולם סובלים מזה וזה גורם למחירי ביטוח וליסינג יקרים.

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם

שווה גם לזכור שהרכב הממונע נמצא כאן הרבה פחות זמן מאשר באירופה או מעבר לים.

 

רכבים ממונעים נמצאים פה משנות 1910, כשהביאו פורד טי מעודפי הצבא הבריטי.

 

גם רוב האנשים שבאו לכאן (ישראל היא מדינת מהגרים להזכירך), באו ממקומות שיש בהם רכבים (אולי לא לכל אחד, אבל בכמויות מספקות כדי לשמוע רעש מנוע ולא לחשוב שאחרית הימים הגיעה).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

את צודקת אבל ממש לא צריכה להיות ממש מופתעת.

קודם כל, ישראל היא לא המדינה היחידה בה תרבות הנהיגה היא ירודה, למרות שיש לנו מקום של "כבוד" במועדון הזה.

 

מעבר לכך, לא צריך לצפות ממי שעומד בתור לרוחב, ממי ששואל ברחוב מה השעה ולא טורח להגיד תודה, ממי שמחבר רמקול ענק לסלולרי שלו בבריכה, ממי שקודח בקיר ב-1 בלילה, ממי שצורח על קופאים בסופר\על מלצרים במסעדה\על דיילים במטוס\על כל דבר ובכל מקום, ממי שיש לו "רק שאלה", ממי ש"כבר היה בתור בבוקר", ממי שממש, אבל ממש! - ממהר לעומתנו שתקועים בפקק רק כי אין לנו מה לעשות, ממי ש"לא יצא פראייר", ממי שחונה בשתי חניות שלא לומר בחניית נכים, ממי שפותח את הדלת שלו לתוך הרכב שלך בלי לחשוב שיש עם זה בעייה ("אחי, גם לי עשו ככה!"), ממי שמרוקן מאפרה על הכביש, ממי וממי וממי וממי...

 

מה לעשות, אנחנו - כמו גם עמים אחרים - כוללים חלק באוכלוסיה שמתנהג כמעט בכל מקום בצורת "אני ואפסי עוד" עם הרבה זלזול באחרים, חוסר סבלנות וחוסר סובלנות. זה די קל להמשיך את ההתנהלות הזו בכביש - צורת הנהיגה במכונית היא שלוחה מדוייקת של האישיות ואת כל השלילי שתיארתי קודם קל לראות בכביש שהוא סביבה קלאסית בה אמורים להתקיים שמירה על חוקים, דיוק, התחשבות, סבלנות. החלק הזה באוכלוסיה אולי לא גדול (למרות שבזה אני ממש לא בטוח), אבל מאוד בולט.

 

הוסיפי לכל זה חינוך מוטורי בסיסי שמאפשר עם קבלת הרשיון פחות או יותר להזיז כלי-רכב ולא הרבה יותר מכך, והנה יש לך תשובה עצובה לשאלה.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

פורסם

מעבר לחוקי התנועה שכבודם במקומם מונח, חלק לא מבוטל מ"חוכמת כביש" זה גם לדעת לזרום עם התנועה.

אם את נוסעת 50 בכביש שכולם נוסעים בו 70, את בסדר מבחינת החוק, אבל מעשית את יוצרת הפרעה לתנועה ואז עצבים וחיתוכים לא יאחרו להגיע.

גם אני נוהג רגוע וחסכוני מאוד.. אבל ממש לא שותף לתחושות שאת מתארת פה. הטריק הוא לא להיות יקי על המספרים אלא לזרום עם התנועה.

יום טוב גם לך

פורסם
מעבר לחוקי התנועה שכבודם במקומם מונח, חלק לא מבוטל מ"חוכמת כביש" זה גם לדעת לזרום עם התנועה.

אם את נוסעת 50 בכביש שכולם נוסעים בו 70, את בסדר מבחינת החוק, אבל מעשית את יוצרת הפרעה לתנועה ואז עצבים וחיתוכים לא יאחרו להגיע.

גם אני נוהג רגוע וחסכוני מאוד.. אבל ממש לא שותף לתחושות שאת מתארת פה. הטריק הוא לא להיות יקי על המספרים אלא לזרום עם התנועה.

 

ואם כולם ב-80?

ואם כולם ב-90?

ואם כולם ב-110?

 

אתה מאוד צודק בכך שחלק לא קטן מתאונות נובע לא ממהירות אלא מהפרשי מהירות בכביש, יחד עם זאת נהג\ת שלא מעוניין להיות עבריין על הכביש לא חייב לסבול התנהגות עבריינית או מזלזלת של אחרים. אני לא אצטדק ואומר שלא היגעתי לנניח, 51 קמ"ש בכביש של 50 אבל אני לא בטוח שיש לי זכות לדרוש או להציע לאחרים לעבור עבירת תנועה רק כדי שיהיו חלק מהזרימה.

The older you get, the better you used to be

פורסם

הייתי באירופה ולא פעם,נסה לעבור מעבר חציה באיטליה.

יש גם ביוטיוב ערוצים על נהגים מטומטים,ערוץ שכולו מבריטניה,האנשים שאמורים להיות הכי מנומסים.

גם בארצות הברית אותו דבר.

גם שדי עם הסטגימה שבחול כולם נוהגים כחוק,יש מדינות שתרבות נהיגה גבוה יותר ויש כאלה שפחות.

אבל עם כול הבני דודים שהיגרו עכשיו לאירופה,לא בטוח שיהיה שם טוב יותר מבחינה זו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טבעם של בני האדם שאם לא מתרים בהם, ולא מענישים אותם ולא עוקבים אחריהם, איש הישר בעיניו יעשה.אני אומר לך שאני יכול לעשות עכשיו נסיעה מהצפון לדרום, לבצע את כל העבירות האפשרויות מהקלות עד החמורות ביותר, לרבות התנהגות בהמתית, תוך שאני נותן תשומת לבי למקומות שמצויות בהן מצלמות, ואף אחד לא יעשה לי כלום. איך אפשר שתהיה נהיגה נורמלית במצב כזה? הפתרון הוא הצבת כמות גדולה מאוד של מצלמות, ולא כאלה שיתעדו מהירות, אלא ליצור מצב שלא משנה אם תעשה את העבירה הקלה שבקלות, יהיה בצדה עונש, ומבחינתי אני מעדיף עונשים קלים אבל עונשים בטוחים, כלומר שלא תבצע עבירה ולא תענש. אז ורק אז ישתפר המצב. (לחנך את הציבור פחות מעשי). igal_zeltser - אם נהג לפניך נוהג במהירות החוקית, אפשר להתעצבן ולא להיות מרוצה, אבל לבוא אליו בטענות על זה שהוא נוהג כחוק? בחיים לא... זה לא שפוי לטעון דבר כזה, אלא אם כן אותו נהג נוסע בצד שמאל ולא מאפשר לאחרים לעקוף אותו. אם בלתי אפשרי לבצע עקיפה (נתיב אחד), והנהג בוחר לנסוע על פי חוק, ממש אבל ממש אין מה לבוא אליו בטענות, גם אם זה מרגיז אותך.

פורסם
ואם כולם ב-80?

ואם כולם ב-90?

ואם כולם ב-110?

 

ציפיתי לשאלה הזאת..

אלא אם היא נקלעת למירוץ פורמולה, לרוב מרבית הרכבים נוסעים במהירות המתאימה לתנאי הדרך. לא יקרה כלום אם היא תשווה איתם מהירות ולא תיצור הפרעה לתנועה.

נכון שיש חוכמולוגים שעוקפים ונדחפים במהירות גבוהה יותר. אבל בנחיל רכבים, הרוב זורמים באותה מהירות וכל השונה, גורע.

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
ציפיתי לשאלה הזאת..

לא יקרה כלום אם היא תשווה איתם מהירות ולא תיצור הפרעה לתנועה.

 

איש יקר...

אולי לך לא יקרה כלום, אולי לי, אולי למליון אחרים.

אבל אולי היא - או אני - או מישהו אחר לא מעוניין להשוות מהירות לא חוקית מכל מיני סיבות? למשל - לא נוח לי כרגע לנסוע על כביש 6 ב-150 קמ"ש כי אולי אני נהג חדש? אולי יש לי שלילה על תנאי? אולי אני לא רוצה לבזבז דלק? לזהם? לחשוש מניידת? לפחד ממצלמה? סתם לא במצב רוח לעבור על החוק?

 

והאם "לא יקרה כלום" זה בעצם צמד המילים האלמותי "יהיה בסדר", שהוביל אותנו עד הלום, האמא והאבא של תרבות הסמוך שלנו?

לדעתי אין צורך להסביר לאחרים שבעצם מומלץ להם לעבור על החוק כי כולם עושים זאת - זה יגרום להם לזרום ולא יקרה כלום.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be


×
×
  • תוכן חדש...