Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי אופל קורסה 2012 ידני מנוע 1400 100 כוחות סוס.

 

שמתי לב שהרכב פשוט שותה דלק, ברמה בלתי הגיונית. נסיעה של פחות מ8 דק (בעיר, בירידות) משפיעה על המד דלק ברמה גבוה, אני לא מושך הילוכים מגיע ל3 אלף טורים מעביר הילוך בנוסף הנסיעה גם בירידה ככה שהרכב פשוט "שט" על הכביש ובקושי נוגע בגז. ושאני חוזר הביתה בעליות פשוט הצריכה יותר מוגזמת בהרבה, אני נוסע בלי מזגן, לא נסיעה פרועה.

 

מה זה יכל להיות? זה בערך נסיעה של 20 ק"מ אפילו פחות.

 

מה אני אמור לבדוק ברכב? או שזאת הצריכה ההגיונית של הרכב? (מה שלא נראלי בכלל).

 

ועוד שאלה, ברגע שהטורים יורדים מתחת ל2 וחצי מופיעה מנורה ירוקה שרשום עליה "shift" עם חץ למעלה. מה זה אומר? כי אם הטורים מתחת ל2 וחצי אין סיבה להעביר הילוך, ושאני מעלה את הטורים למעלה מ2 וחצי אלף המנורה נכבת ונדלקת כל פעם שעוזב את דוושת הגז.

פורסם

לי זה נשמע שאתה בכלל לא מודד את צריכת הדלק, אלא מסתכל על המד.

אם הייתי מסתכל על המד, הייתי מניח שהרכב שלי שותה 1:8-10 כשהוא למעשה עושה 1:13-15.

בנוסף, כמובן שבגלל שבנזין הוא נוזל - המדידה שלו מושפעת משיפוע הנסיעה, אם אתה בירידה במקרה שלי , המד ירד בצורה דרסטית, אם אתה בעליה הוא יעשה את אותה דרך למעלה עם ריבית.

תעשה מדידה כמו שצריך, תדלק מיכל מלא, אפס את מד הנסועה (TRIP), תסע עד שמרוקן רוב המיכל, תחזור לאותה משאבה ותמלא שוב מיכל מלא.

תחלק את מס' הקילומטרים שעברת במספר הליטרים שנכנסו.

 

לגבי הSHIFT - זה אומר להעביר הילוך , ההמלצה היא בגדר המלצה בלבד, במצב בו אתה גולש ולא מאיץ, למשל בפקקים או בעיר, אם אתה מאיץ וברוב המקרים אין צורך שתתיחס לזה, אתה כנראה מכיר את הגיר יותר טוב מהמערכת במצב הזה.

פורסם

צריך לבדוק צריכת דלק בצורה נכונה ומדויקית.

תמלא מיכל מלא,תרשום את הק"מ או תאפס אם יש לך מחשב דרך באוטו,סע עד שנשאר רבע מיכל.

לאחר מכן תמלא שוב מיכל,ותחלק את כמות הק"מ שנסעת בין התדלוקים בכמות בליטרים שתדלקת.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תודה על התשובה, וכן בדיקת צריכת הדלק שלי היא ע"פ המד דלק, השוותי את אותה הנסיעה למספר רכבים שיש לחברים, ורק לי המד באמת זז. אבל אבדוק שוב כמו שאמרת עם פול נדלקת מנורה שוב פול וכמות הדלק שנכנסת חלקי הק"מ אדע בדיוק. אפילו אחזור על זה כמה וכמה פעמים כדי שאהיה בטוח.

 

השאלה בנוגע לשיפט אתה בטוח? כי לא הגיוני להעביר הילוך מתחת ל2.5 טורים, בהתחלה בגלל שהמנורה בירוק חשבתי זה קשור לזיהום אוויר או משהו ועדיף שאשמור עליה דולקת, כנראה טעיתי :lol:

פורסם

הנורות הללו לא תמיד מדויקות,תיסע לפי תנאי הדרך.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
תודה על התשובה, וכן בדיקת צריכת הדלק שלי היא ע"פ המד דלק, השוותי את אותה הנסיעה למספר רכבים שיש לחברים, ורק לי המד באמת זז. אבל אבדוק שוב כמו שאמרת עם פול נדלקת מנורה שוב פול וכמות הדלק שנכנסת חלקי הק"מ אדע בדיוק. אפילו אחזור על זה כמה וכמה פעמים כדי שאהיה בטוח.

 

השאלה בנוגע לשיפט אתה בטוח? כי לא הגיוני להעביר הילוך מתחת ל2.5 טורים, בהתחלה בגלל שהמנורה בירוק חשבתי זה קשור לזיהום אוויר או משהו ועדיף שאשמור עליה דולקת, כנראה טעיתי :lol:

רצוי לדעת להשתמש ברכב ולקרוא דברים שאתה לא יודע לפני שאתה נוהג בו.

אם יש SHIFT עם חץ למעלה, יש גם SHIFT עם חץ למטה - שאומר לך כשהטורים נמוכים מדי.

הגיוני להעלות הילוך ב2300 סלד גם, במידה ואתה למשל בירידה ומתקרב לרמזור אדום או לתנועה שמאיטה, אין צורך להאיץ יותר לכן תוכל להמשיך לגלוש עד שתצטרך להאט ולהוריד הילוכים.

אל תסתכל לפי מד הדלק, אתמול תדלקתי, לפי המד היו צריכים להכנס 37 ליטרים בערך, ונכנסו 31

פורסם

מחשב הרכב חש את העומס המופעל על המנוע ובהתאם יודע מתי להמליץ על העלאת הילוך או הורדה. כלל אצבע הוא שתמיד עדיף להיות בהילוך הגבוה ביותר האפשרי לשם חסכון בצריכת הדלק וזו גם הסיבה שהמחשב ממהר להעביר הילוכים כלפי מעלה.

סביר להניח שהעברת הילוכים לפי המחשב תהיה חסכונית יותר משיטת האוזן.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש רק שיפט עם חץ למעלה, אין למטה, והשיפט הזה חיפשתי בגוגל ואף אחד לא חשב בכלל לבדוק על זה, וכמו שאמרתי הנהיגה שלי רגועה ולא אגרסיבית

 

לרכב אין מחשב דרך (משומה אופל לא משקיעה על הפנים של האוטו על המערכת של הרכב) כנראה שאשתמש באפליקצית אנגי לבדוק את זה, זה נכון לעשות ככה?

 

ואמלא פול שהמנורה תדלק אמלה שוב ואעשה את החישוב.

 

במידה וצריכת הדלק לא הגיונית ממה יכולה לנבוע הבעיה? ומה עלי לעשות?

פורסם

כרגע אין לך אפילו חצי מושג מה צריכת הדלק. אחרי שיהיה לך מושג כזה - ורצוי אחרי בדיקה של כמה מיכלים מלאים - תחזור עם הנתונים ונראה אם יש בכלל בעייה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לא באמת צריך אינדיקציה מתי להוריד הילוך, ככל שזה נוגע לחסכון בדלק, משום שהסיבות היחידות להוריד הילוך היא לשם האצה מהירה יותר (ואז החסכון ממש לא משנה) או להתאמת ההילוך למהירות נמוכה יותר בעת האטה (והרי שכל עוד הרכב בתנועה מעל מהירות מסויימת, בהילוך ודוושת הגז לא לחוצה, אין צריכה).

 

בהקשר זה, אני מקווה גם שבעת נסיעה בירידה אתה נשאר בהילוך ולא מוציא לניוטרל.

הן מהפן הבטיחותי והן מפן החסכון בדלק.

פורסם

2 שאלות מקווה שלא תאכלו אותי :p

 

1-האם שווה לבדוק אם יש בעיה באוטו לפני כל הבדיקה של הצריכת דלק? ככה אוכל אולי לחסוך בעלויות של הדלק, נשמע קצת קמצן אבל ההפך פוחד לנסוע ברכב אם בסוף יתברר שיש בעיה

 

2- בגלל שאין למחשב מחשב דרך, אפשרי לבדוק עם האפליקציה אנגי לצורך הבדיקה? או שזה לא יחשב כמו שצריך?

 

ולא אני לא נוסע על ניוטרל בירידות, כמו שאמרת שווה לא לחסוך בדלק אבל להגיע ליעד בשלום.

פורסם

1-מוסך לא יבדוק לך את זה בחינם,לכן אין טעם להתחיל לפרק דברים ולבדוק.

2-אתה יכול אפליקציה,אבל אפשר גם לבד זה אותו דבר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

×
×
  • תוכן חדש...