Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איכות ירודה של חלקי חילוף תחליפיים


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 3038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל חוץ ממקרים קיצוניים כמו בפתיח השרשור, רוב המוצרים ה"זבליים" אולי לא יחזיקו מעמד למשך אותו פרק זמן (במקרה של משולשים וכיוצא בהם) או לא יספקו את אותה מעטפת ביצועים (במקרה של צמיגים ובולמים) אבל הם עדיין תקינים על פי כל סטנדרט רגולטורי או מכני שיש בנמצא, ובכל מדינה.

 

תלוי על איזה חלק מדובר.

 

אןם זו משאבת מים או משהו שיעמיד את האוטו אז זו בעיה שלך אבל אם מדובר בלעצור אחרי ילד שקופץ לך לכביש או אובדן שליטה בדרך מהירה אז זו בעיה של כולנו ושל המדינה.

 

יש תקנים שונים ויש רמות שונות. אפשר בהחלט לאמץ תקינה בינלאומית קיימת עם סייגים כי לרוב התקינה הבינלאומית היא מאוד רחבה ומאפשרת מגוון גדול של אפשרויות שלא כולן רלוונטיות לנו (כמו למשל התנהגות צמיגים בשלג) ועל ידי כך לתחום את איכות החלפים לכאלה שיתאימו לצורת התחזוקה של הישראלי הממוצע.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמו שאמרתי - התקינה הקיימת בעולם הרכב (ולא רק בישראל) אינה מתייחסת כלל למעטפת הביצועים של חלקי החילוף אלא רק לשלמותם.

 

למחוקק, כל מחוקק, אין דרך למשל, לקבוע מהו מרחק עצירה סביר שצמיגים טובים צריכים לספק, ולכן בחוק אין שום התייחסות לדוגמאות שצירפת.

 

זו הסיבה שניתן להשתמש בצמיגים ובולמים של חברות עלומות (סיניות או אחרות), זו הסיבה שניתן להשתמש בצמיגים בני שש או בבולמים בני 200,000 קילומטרים, וכך הלאה.

 

זה כנראה לא הולך להשתנות. מה שצריך ולדעתי יכול להשתנות הוא ההתנהלות של האנשים לפנים משורת הדין.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי המצב לא ישתנה אלא רק יחריף...תופעות החלקים הזולים תמשיך להתרחב ככך שגיל הרכב הממוצע של הרכבים גבוהה יותר ויותר והיכולת הכלכלית של האנשים שמחזיקים רכב נמוכה יותר ויותר וכפועל יוצא מכך יש ביקוש לחלקים זולים בעלי איכות מפוקפקת.

המצב עוד יותר גרוע שמדובר בתיקון תאונות על ידי חברות הביטוח ששם אין ללקוח שום החלטה ישירה בעניין איזה חלקים ישימו ברכב ומה איכותם.

רון כתב נכון מאוד - רק חלק מקורי מבטיח התאמה מלאה באיכות ותאימות אך לפעמים חלקים מקוריים יקרים ברמה שאפילו לא חושבים עליהם כאופציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שדניאל אמר. בתור אחד שחובב חלקים מקוריים, הרבה פעמים שמתי חלקים ועדיין שם לא מקוריים עקב מחיר קיצוני וזה כולה משפחתית אספנית ישנה...שלא נדע מה קורה עם רכבים מודרנים.

 

אבל אין ספק שכשאתה שם חלק מקורי אתה יכול להיות רגוע להמון זמן.

 

הבדל מורגש מידי הוא בתושבות מנוע לדוגמה, החליפו חליפית פשוטה לבין מקורית, הבדל שמיים וארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אושריקו, במיוחד ברכב ישן צריך להקפיד על חלקים איכותיים, ובמיוחד כשמדובר בחלקים בטיחותיים כמו משולשים ומייסבי גלגלים ודברים כאלה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי - התקינה הקיימת בעולם הרכב (ולא רק בישראל) אינה מתייחסת כלל למעטפת הביצועים של חלקי החילוף אלא רק לשלמותם.

 

למחוקק, כל מחוקק, אין דרך למשל, לקבוע מהו מרחק עצירה סביר שצמיגים טובים צריכים לספק, ולכן בחוק אין שום התייחסות לדוגמאות שצירפת.

 

זו הסיבה שניתן להשתמש בצמיגים ובולמים של חברות עלומות (סיניות או אחרות), זו הסיבה שניתן להשתמש בצמיגים בני שש או בבולמים בני 200,000 קילומטרים, וכך הלאה.

 

זה כנראה לא הולך להשתנות. מה שצריך ולדעתי יכול להשתנות הוא ההתנהלות של האנשים לפנים משורת הדין.

 

אני חולק עליך.

 

בתקינת רכב אין בעיה לקבוע שהיצרן צריך לספק נתונים לגבי כל רכיב בטיחותי כמו למשל קבוע הקפיץ של המתלה והעומס שבו הוא צריך לעמוד להתעיפות, מהלך הבולם וגודל השיכוך שלו, עובי, מידות ומקדם החיכוך של הרפידות וכו' ולדרוש מחלפים לרכב לעמוד בדרישות הנ"ל כמינימום.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקים כמו רפידות בלם, משולשים - וכאלו חלקים שמשתמשים בהם עד שהם על הסף לשבוק חיים לכל חי - ניחא. מה גם שגם התוצרת הזולה, מלבד מקרים קיצוניים, כן "עובדת", היא פשוט שובקת מהר יותר...

 

אבל מה המחוקק אמור לעשות עם בולמים? לשבת על עקומות מהירות-כוח על הדיינו? לבדוק ממצאים של נהיגה על מסלול ניסויים עם מכשור ונהג ניסוי מקצועי?

 

ומה הוא אמור לעשות עם צמיגים? לבקש מיצרניות הצמיגים מידע סודי שהן מוכנות לתרום רק עבור הקרבה של בתולות חיות?!

 

ובשני המקרים, איך המחוקק צריך לפרש את התוצאות והיכן (מבחינת ביצועים של הצמיג או הבולם) הוא צריך למתוח את הגבול?

 

כשאנו בפורום ממליצים בצורה פרטית להתרחק מצמיגים ובולמים מתוצרת מפוקפקת על בסיס אומדן גס של ההשפעה על הביצועים - זה דבר אחד. כשהרגולטור צריך לעשות זאת באופן גורף - זה דבר אחר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק עליך.

 

בתקינת רכב אין בעיה לקבוע שהיצרן צריך לספק נתונים לגבי כל רכיב בטיחותי כמו למשל קבוע הקפיץ של המתלה והעומס שבו הוא צריך לעמוד להתעיפות, מהלך הבולם וגודל השיכוך שלו, עובי, מידות ומקדם החיכוך של הרפידות וכו' ולדרוש מחלפים לרכב לעמוד בדרישות הנ"ל כמינימום.

אז היצרן יספק... יצרנים סינים אין להם חוקים וכללים והם יספקו לך אישור TUV גם בלי שבאמת יש להם את זה, רק תשלם עוד קצת וימציאו לך איזה מסמך או אישור שתרצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היצרן יספק... יצרנים סינים אין להם חוקים וכללים והם יספקו לך אישור TUV גם בלי שבאמת יש להם את זה, רק תשלם עוד קצת וימציאו לך איזה מסמך או אישור שתרצה.

 

אני עובד גם עם הסינים ואני מודע לזה אבל התקינה הישראלית לא מכירה בבדיקות של מעבדות זרות. הם בכל מקרה יסדקו אצלם או שיצאו לספק ויאשרו את המפעל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדיוק נמצא בדילמה בנוגע לתושבות מנוע. הרכב, בראבו 10, זקוק להחלפת תושבות. לא יודע אם רק אחת או יותר. הייתי במוסך עדי בחדרה (מורשה פיאט) בטיפול שגרתי לפני חודשיים ולא ידעו להגיד לי. האם התושבות החליפיות נופלות בהרבה מהמקוריות? במיוחד לאור העובדה שהמקוריות נחשבות לאחת המחלות של הרכב?

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שכשמדברים על חלקים תחליפיים אסור לעשות הכללה. ישנם יצרני חלפים טובים, אחרי הכל לא פיאט היא זו שמייצרת את תושבת המנוע אלא רוכשת אותה מספק OEM.

אם תוכל לאתר את יצרן ה OEM של התושבת זו כנראה תהיה הקנייה המשתלמת ביותר, קיים סיכוי לא רע שמדובר באותה התושבת בדיוק אך במחיר נוח יותר. כמו כן לא הייתי פוסל תושבת מיצרן חלפים מוכר המספק חלפים ליצרניות רכב אחרות.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם הנאמר.

 

ישנם יצרני חלקי חילוף תחליפים שלא נופלים מאיכות המקורי , ומתומחרים בחצי מהעלות.

 

אני מזמין מ moog, וnok והחלקים מומלצים בחום.

 

בארץ לצערי היצע החלקים באיכות גבוהה, הינו בעייתי.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם הנאמר.

 

ישנם יצרני חלקי חילוף תחליפים שלא נופלים מאיכות המקורי , ומתומחרים בחצי מהעלות.

 

אני מזמין מ moog, וnok והחלקים מומלצים בחום.

 

בארץ לצערי היצע החלקים באיכות גבוהה, הינו בעייתי.

 

בהחלט נכון.

רכשתי רפידות של פרודו וצלחות של ברקו (חברה של ברמבו) בחצי המחיר שמבקשים בטויוטה על מקורי (של ate). בלמים מעולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

למי שדיבר על חלפי OEM אז כדאי לדעת שתופעת הסיווג המטעה של החלפים החליפיים

שמסופקים עיי מוסכים ברשת צמפיון עדיין נמשכת וכדאי לשים לב לזה .

 

למי ששכח

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?578208-%D7%94%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%95%D7%92-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A3-OEM-%D7%91%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%A6-%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%9F&highlight=%D7%94%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%94

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...