Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איכות ירודה של חלקי חילוף תחליפיים


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 3037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגומי שבבוקסה אינו אמור לעמוד בחומצות, בטח לא אלימות ותוקפניות.

הגומי כאן אמור לעמוס בבלייה מתמשכת בשל החיכוך.

האמת, גם לבעלי המוסכים יש חלק לא מבוטל בתופעה, ולא באשמתם; אדם מגיע לבצע תיקון במכונית, שואל את המכונאי לגבי עלויות, מקבל תשובה "300 ש"ח".

את הלקוח לא מעניינות העלויות מסביב, הן של החלק והן של העבודה, הוא מכיר רק 300 ש"ח.

ואם אתה לא תעשה לו את העבודה במחיר הנ"ל, השכן שלך יעשה לו.

זו בדיוק הסיבה מדוע הפסקתי לייצר הרמוניקות; אף אחד לא מוכן לשלם על סחורה איכותית, בטח לא כשהיא כלולה בהצעת המחיר.

ראיתי את גומיות התפוח שמביאים מסין; הן נקרעות כבר שמלבישים אותן, זה מעניין מישהו ?

העיקר זה זול.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • ספונסר פורום

חלק מקורי הוא תמיד החלק הכי טוב לרכב ההתאמה שלו היא מלאה ואיכותו מובטחת כפי שרואים

בריתוכים ובאיכות של המשולש המקורי שצרפתי כאן .

חלק חליפי זה עיניין למקצוענים שמכירים את היצרנים ויש להם ניסיון בחלקים הספציפים ,חנויות החלקים

בדרך כלל לא יחזיקו חלקי איכות אלא כל זבל זול שקיים בשוק .

אני רואה דברים מזעזעים כל יום במוסך ורק בחלק קטן מהמקרים יש לי זמן וכח להעלות שרשור כזה

כדי להעלות את המודעות בנוגע לחלקים שנראים לכאורה אותו דבר אבל הם פוגעים בבטיחות הרכב

בצורה דרמטית וכמובן מסכנים את כולנו .

הרכב שממנו הוצא המשולש שבתמונות עשה שפגט במהירות של כ 25 קמש ונגרם לו מעט נזק

גם בפח ובביטנת הכנף .

אם הדבר היה קורה במהירות 100 באיילון הבנאדם היה נהרג על בטוח .

אני אישית במוסך שלי משתמש אך ורק בחלפים מקוריים או בחלפים OEM שזה בעצם אותו הדבר .

אני ממליץ לכל בעל רכב שרוכש חלפים לבדו או דרך המוסך להקפיד ולברר איזה חלק מוצע לו

מה איכות ומה מקורו ,היום כבר מדובר בפיקוח נפש .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפחיד לחשוב שאפשר בכלל להתקין ברכב חלק בטיחותי כזה, שאיכותו ירודה.

בכל מקרה:

1. תודה רון על ההשקעה ועל המידע.

2. הקפידו תמיד לדרוש חלפים איכותיים (לא חייב מקורי, עדיף OEM , ואפשר גם סיני, טורקי ומה לא, אם במוסך אומרים לכם בפירוש שמדובר בחלק איכותי, וכל פרטיו נרשמים בחשבונית.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה/תהיה למוסך רון ושאר בעלי המקצוע הטובים והמכובדים שנמצאים פה.

 

בשורה התחתונה חלפים זבל פוגעים קודם כל בכם. אתם אלה שאו שתפסידו לקוחות לחאפרים שישתמשו בזבל (ואין מה לעשות. מי שמחפש לחסוך הולך למוסכים הזולים יותר שלרוב הם חאפרים ומתנצל מראש בפני היוצאים מן הכלל) ואתם אלה שאם תתקינו חלק שיקרוס תצטרכו לחזור על העבודה בשנית וללא תמורה.

 

מדוע אתם לא מנסים לפעול דרך איגוד המוסכים ויחד עם היבואנים שלהם יש גם אינטרס לחלפים איכותיים להסדרת היבוא והבקרה על חלקי החילוף (כולל לחייב את היבואנים באחריות מורחבת ובבדיקות איכות קפדניות)?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבין שהבעיתיות זה המיסוי הלא הגיוני במדינתנו.

כך שאם החלק הוא כבר יקר יש להוסיף עליו עוד 52 אחוז מיסוי. לפני מכס ושילוח.

כל זאת דוחקים לקצה בעלי מוסכים מקצועים שרוצים להתפרנס בכבוד.

אם חשבתם שבענף הרכב זאת בעיה , לא תאמינו מה הולך בענף הדוגלגלי והספורט המוטורי, ששם ההגדרה היא לפנאי וזה חמור יותר.

לדוגמא שסתום יניקה לאופנוע מגיע ל1000 שח ליחידה לפני. פילטר אויר לדוגמא לvfr 800 500 שח לפני. פלגים אירידיום 220 ליחידה לפני. ככה שבאמת בתוך הכאוס , המון חברים מנסים לשחות, למקסם את הרווח, ולהביא הביתה לחם.

ואם לא פעם עלו פה אנשים בפורום, וטענו שעשו להם ראש מנוע כולל הכול ב800 שח.

זה בעיטה לכל המוסכים , וזה גורם לתחרות שלילית שבה אין כבר מאיפה להוריד. אז כמובן שבכדי להתחרות במחיר הזוי זה על בעל המוסך להשתמש בחלקים הכי בררה שיש, ובאיכות וזמן עבודה הכי פחות שיש. אין מה לעשות.

התופעה של הלקוח המטייל התחילה לפני למעלה מעשור, מגיע אדם מבקש הצעת מחיר ומצביע על המוסך ליד ואומר שם יש זול יותר, כמובן שבתחילה הינו אומרים לך בבקשה, אף רוב הלקוחות באמת לא עניין אותם טיב החומר הייקר שזה זול יותר, ושהוא הוכיח למוסך הראשון שהוא לא פרייאר.

זאת דעתי האישית, היחידה שעוד יכולה לטל בזה זו המדינה , איגוד המוסכים לא יכול לעשות כלום!!! ערב טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם חלפים לא ירודים. למשל ברדיאטורים לא מזמן היה לי לבחור בין ולאו, אורדונז, עוד איזה פירמה גרמנית ששכחתי וכל מיני נטולי שם. גם ולאו מיוצר בסין לדעתי אבל ההפרשים לא משמעותיים ורואים אפילו בעין את הבדלי הגימור והאיכות.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רון, אתה פשוט הצדקת את המחשבה שלי.

אומנם אין לי פולקסוואגן, אבל לרכב שלי קניתי משולשים עליונים ותחתונים מקוריים ותושבות מנוע מקןריות.

לא היה זול, אבל יותר משנה וחצי אין ציוץ מהמתלה הקדמי, נבדק במוסך אתמול.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה טוב שלקוח במוסך יכול להחליט אם החיים שלו שווים עוד 200 שקל או להמר עליהם. אין תחליף לחלפים מקוריים והרצינות והמחויבות של יצרן רכב עולה באלף מונים מזאת של יצרן חלפים שכל עיניינו הוא לעשות כסף ולא לבנות מוניטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבין שהבעיתיות זה המיסוי הלא הגיוני במדינתנו.

כך שאם החלק הוא כבר יקר יש להוסיף עליו עוד 52 אחוז מיסוי. לפני מכס ושילוח.

כל זאת דוחקים לקצה בעלי מוסכים מקצועים שרוצים להתפרנס בכבוד.

אם חשבתם שבענף הרכב זאת בעיה , לא תאמינו מה הולך בענף הדוגלגלי והספורט המוטורי, ששם ההגדרה היא לפנאי וזה חמור יותר.

לדוגמא שסתום יניקה לאופנוע מגיע ל1000 שח ליחידה לפני. פילטר אויר לדוגמא לvfr 800 500 שח לפני. פלגים אירידיום 220 ליחידה לפני. ככה שבאמת בתוך הכאוס , המון חברים מנסים לשחות, למקסם את הרווח, ולהביא הביתה לחם.

ואם לא פעם עלו פה אנשים בפורום, וטענו שעשו להם ראש מנוע כולל הכול ב800 שח.

זה בעיטה לכל המוסכים , וזה גורם לתחרות שלילית שבה אין כבר מאיפה להוריד. אז כמובן שבכדי להתחרות במחיר הזוי זה על בעל המוסך להשתמש בחלקים הכי בררה שיש, ובאיכות וזמן עבודה הכי פחות שיש. אין מה לעשות.

התופעה של הלקוח המטייל התחילה לפני למעלה מעשור, מגיע אדם מבקש הצעת מחיר ומצביע על המוסך ליד ואומר שם יש זול יותר, כמובן שבתחילה הינו אומרים לך בבקשה, אף רוב הלקוחות באמת לא עניין אותם טיב החומר הייקר שזה זול יותר, ושהוא הוכיח למוסך הראשון שהוא לא פרייאר.

זאת דעתי האישית, היחידה שעוד יכולה לטל בזה זו המדינה , איגוד המוסכים לא יכול לעשות כלום!!! ערב טוב.

 

אתה יכול להגיד שבגלל המיסוי החלפים יקרים אבל המיסוי קיים גם על חלפים סיניים. היום זה 500 מול 1000 לצורך הדיון ואחרי הורדת מיסוי זה יהיה 250 מול 500 וגם אז אנשים לא ישלמו כפול.

 

אם לעומת זאת תחסום יבוא של זבל (בלי קשר לארץ המוצא או המחיר אלא לפי איכות בלבד) תיצור שוק שאולי לא יהיה זול אבל יבטיח את ביטחון הציבור. אחר כך אם תרצה תוריד מיסים (דבר שלא יקרה כי המדינה צריכה להתפרנס ומקור ההכנסה היחיד של המדינה הוא מיסים).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל חוץ ממקרים קיצוניים כמו בפתיח השרשור, רוב המוצרים ה"זבליים" אולי לא יחזיקו מעמד למשך אותו פרק זמן (במקרה של משולשים וכיוצא בהם) או לא יספקו את אותה מעטפת ביצועים (במקרה של צמיגים ובולמים) אבל הם עדיין תקינים על פי כל סטנדרט רגולטורי או מכני שיש בנמצא, ובכל מדינה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בכלל לא במיסוי, הבעיה בנורמות שהשתרשו בחברה ובתרבות הצריכה שאומרת: עכשיו נשלם זול, אחרי זה נראה.

 

ברוב המקרים, כשמסתכלים על אחזקת האוטו לתקופה של נניח 5 או 8 שנים, חלק מקורי יקר ככל שהיה עדיין יותר משתלם מחלק תחליפי זול מהסיבה הפשוטה שהוא מחזיק יותר זמן ודורש פחות החלפות חוזרות.

 

למשל חלק מקורי (מייסב או ציריה או משולש לדוגמא) שעולה פי 5, מחזיק פי 10 יותר קילומטרים + חוסכים על עבודות החלפה חוזרת שלו כמה פעמים במשך הזמן הזה.

 

זה פחות רלוונטי למי שמחליף מכוניות כל שנה שנתיים, אבל רלוונטי מאוד למי שמחזיק מכוניות הרבה שנים, השקעה בחלפים איכותיים (ויקרים) בדרך כלל מחזירה את עצמה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בוקי, גם לזה שמחליף אוטו כל שנתיים זה רלוונטי. אם הוא יחליט פעם להשתדרג לרכב משומש משנתון גבוה יותר, הוא עלול לרכוש מאחד כמוהו שחסך בחלפים וכל התקלות יתרחשו אצלו. כמו שאתה אומר, זו נורמה חברתית בעייתית.

אם לעומת זאת תחסום יבוא של זבל (בלי קשר לארץ המוצא או המחיר אלא לפי איכות בלבד) תיצור שוק שאולי לא יהיה זול אבל יבטיח את ביטחון הציבור. אחר כך אם תרצה תוריד מיסים (דבר שלא יקרה כי המדינה צריכה להתפרנס ומקור ההכנסה היחיד של המדינה הוא מיסים).

מסכים עם הפתרון הזה. מעבר לשיפור בבטיחות, מי שלא יכול כלכלית להחזיק רכב יעבור לתח"צ וזה יכול להשפיע על המדינה לפעול לשיפור התח"צ.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...