Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבטמוביל החדשה שלי [ג'ולייטה - שרשור מתגלגל]


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

b57d465fe85ab6edf3e0f3885f21e6f5.jpg

 

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 488
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חודש מאוחר יותר...

אם כבר השרשור מוקפץ, אציין שאני עובד בימים אלו על פרוייקט(וש) בנוגע למע' השמע של הרכב בשת"פ עם ה-גורו לענייני אודיו של קארספורום.

למי שלא יודע/זוכר - בג'ולייטה יש "בעיה" מבחינת מע' השמע: הHEAD UNIT (יענו רדיו) המקורי תבוע בתוך הדשבורד באופן שלא מאפשר להחליף אותו בלי לחתוך / להחליף את הדשבורד עצמו בתהליך. זה בעצם מרתק אותך לשימוש בו וחוסם כל מיני דברים שאמורים להיות ברכב מהסגמנט הזה - לדעתי לפחות.

אחרי הרבה מאוד מחשבה ועזרה, אני חושב שייתכן שמצאתי פתרון די מגניב לסוגיה. זה עדיין בגדר ongoing work.

 

מקווה שתוך חודש / חודש וחצי אקפיץ שוב את השרשור עם רשמים, אבל למרות שזה עדיין קצת מוקדם מדי אציין שאני ממש נלהב מהסיפור ומאמין שהולך לצאת אש!

 

 

(ובנוגע לסאונד אחר - השיפור של עניין הרזונטור הוא הרבה, הרבה, הרבה מעל ומעבר למה שציפיתי שיהיה)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
אם כבר השרשור מוקפץ, אציין שאני עובד בימים אלו על פרוייקט(וש) בנוגע למע' השמע של הרכב בשת"פ עם ה-גורו לענייני אודיו של קארספורום.

...

מקווה שתוך חודש / חודש וחצי אקפיץ שוב את השרשור עם רשמים

 

הבטחתי - ואני מקיים.

אתמול סיימתי את PHASE1 (והמרכזי) של שדרוג מע' השמע ברכב.

את הפרוייקט ביצעתי בהשראת (ועידוד) lanosforce מפורום אודיו, אשר ייעץ לי המון בשבועות האחרונים. שוב תודה אדי!

 

פרסום מלא ומפורט על ההתקנה נמצא כאן.

גרסת אמ;לק -

כעת ניתן להזרים ברכב שלי BLUETOOTH ברמה שלא תבייש מכשירי 2DIN יקרים. התקנתי מודול BT שדוגם בתדר גבוה ומוציא אות דיגיטלי (אופטי), המחווט למעבד אות של AUDISON שיודע להמיר זאת לRCA ברמה גבוהה.

הסאונד השתפר באופן דרסטי.

את הפרוייקט תכננתי לבד (כאמור - בהנחייתו של אדי), רכיבי החומרה נבחרו בפינצטה, ואת ההתקנה ביצע יוסי "אלפיין" מ ECAUDIO ואני מצטרף לשורת הממליצים (הארוכה) שלו.

 

כל מיני פריטים למכירה לאחר ההתקנה נמצאים כאן.

 

a1ac3fb02d76d1d03d7d593c5ac4961c.jpg

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החולייטה ואני חוגגים שנה של זוגיות, הגיע הזמן לסיכום ביניים:

 

מה עברנו בשנה האחרונה?

10,000 ק"מ, על השעון

צריכת דלק ממוצעת של 8.75 קמ"ל מדוד במשאבה

0 תקלות בלת"מ מכאניות

1 תקלת בלת"מ מפגעתית: עליה על בור בכביש שגררה התנפחות דופן צמיג קדמי, לאחריה ביצעתי החלפה של זוג הצמיגים הקדמיים ל

Goodyear f1 eagle asymmetric 2

- הוצאה יקרה ומעצבנת!

1 טיפול עקב בלאי (החלפת קלאצ', אבל זה היה כך מהבעלים הקודמים אז אצלי זה נכלל בתוך 'יישור קו')

1 טיפול שגרתי (החלפת שמנים+פילטרים בעת רכישת הרכב), +1 טיפול שיתבצע ממש בקרוב ויכלול מעבר לשגרה החלפת קיט טיימינג יזומה שלי עקב הגעה ל80K ו4 שנים על הכביש. טרם החלטתי היכן לטפל, אבל כמובן שזה יהיה מוסך שמתמחה באלפות.

הרבה שדרוגיטיס... :

--> טיפול דיטיילינג מקיף (פוליש דו-שלבי וציפוי ננוקרמי) אצל שלומי אדרת + חידוש הגנות, מלבד התחזוקה שלי (2 שטיפות ידניות בחודש + יישום אוטם/ווקס כל כמה זמן כי אם כבר פיגור אז עד הסוף)

--> שדרוג מע' שמע (שלב א', שלב ב' נמצא הודעה אחת למעלה), כאשר המראה המקורי נשמר ב100%, אבל יש קישוריות BLUETOOTH באיכות גבוהה ביותר. כרגע המערכת כוללת מודול BT של מוסקוני המחובר בכבל אופטי לפרוססור של אודיסון, מגבר וקומפוננטים גרמניים (HELIX AMP, RAINBOW COMPONENT), סאבוופר 12" של FOCAL, ויש עוד כמה פיצ'יפקעס.

--> הורדת הרזונטור (דוד אמצעי, *לא* פוגע בזיהום אויר/רעש), שיחד עם הדוד REMUS שכבר הותקן ע"י הבעלים הקודמים הובילה לסאונד מאוד, מאוד מוצלח לטעמי.

--> החלפת ידית ההילוכים, אמנם נשמע מיותר אבל זה אחד השדרוגים היותר אהובים עלי. שיפר דרסטית את המראה והתחושה ברכב.

--> החלפת תאורת פנים הרכב בלד לבן, פנס ראשי בקסנון 5000K שתודות למבנה הפנס בג'ולייטה (עדשה) לא מסנוור, ובדקתי את זה הרבה.

--> החלפת כל הסמלים בחוץ רכב לסמלים מונוכרומטיים (שחור/לבן)

--> לא יודע אם זה שדרוגיטיס או לא אבל היה זבוב מת בתוך הפנס שהצלחתי לשלוף (פורסם כאן) ואני מבסוט על זה רצח.

נדמה לי שזהו ...

 

ייתכן מאוד שבקרוב אשלים את שדרוג מע' השמע עם השתלת טאבלט NEXUS7. החומרה קיימת והרכב מוכן להתקנה, ולכן כרגע זו שאלה של רצון וזמן. זה מיותר לאללה אבל עם זאת בתור 'חובב צעצועים' כל הסיפור הזה 'מדגדג' מאוד.

 

אעדכן רשמים בקרוב.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

שרשור מעניין וכייפי.

מאחל לך להמשיך לתת הרבה בגז.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כאן אני אורח אבל מרבה להתארח בפורום רכב כללי.

 

תענוג לראות שרשורים מהסוג הזה - אמנם הרכב הזה הוא סימפוניה בפני עצמה אבל במדינת פקקים, מערכת סאונד טובה זה אחד ה-שדרוגים הטובים ביותר שניתן ליישם ועם הטכנולוגיות הקיימות היום אפשר לאמר אפילו בקלות רבה, תקציב שפוי ולקבל תוצאות לא פחות ממדהימות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז בנוגע לרשמים מהרכב

 

נתחיל בפלוסים:

+ ביצועים: הכוח ממכר, ואמנם מתרגלים אליו אבל הוא עדיין מסב המון הנאה (ותסכול, כשאני נוהג ברכבים אחרים). 235 כ"ס זה אמנם לא בשמיים אבל זה גם לא צחוקים, וברצועת הסל"ד בה הטורבו עירני הכוח מאוד מורגש. הרכב גם היום יודע לגרום לפרצי אנדרנלין. בשנה החולפת יצא לי להעביר הרבה שעות בטיולי נהיגה במפלצות אמריקאיות כאלו ואחרות (מוסטנג אקובוסט, צ'לאנג'ר R/T, קמארו SS, מוסטנג GT) ומתוך הפרספקטיבה שמכילה לא מעט שעות ברכבים שנמצאים סגמנט או שניים מעל אני יכול לציין שהתלתן כלל לא קוטלת קנים. התלתן מרגשת אותי גם היום ממש כמו ביום שהיא הגיעה לחניה.

+ עיצוב: הן חיצונית והן פנימית, מדובר ברכב האהוב עלי בסגמנט - והאזקמפלר שלי ספציפית (כן כן אין הנחתום, אני יודע, אבל פעם בשנה תוותרו לי) במצב הרבה יותר טוב מהממוצע ולא מפסיק לעורר בי רגשות הנאה. גם היום אני מסתובב באופן לא רצוני כמה צעדים לאחר ההתרחקות מהרכב להעיף בו מבט, לא ברור למה ומדוע כי בחייאת רבאק הוא אצלי כבר שנה ואני יודע טוב מאוד איך הוא נראה. גם היום אני מוצא את עצמי רץ בדילוגים אל הרכב בתחילת/סוף יום עבודה בהתלהבות אינפנטילית, ושוב - אין לי הסבר רציונלי לכך. מדובר בתחושות סובייקטיביות שקשה מאוד לכמת בפרמטרים מספריים (אבל בכל זאת נדבר עליהם בחלקי ה'מינוס'...)

+ חוויית שמע: לאחר שדרוג מע' השמע ושדרוגון מע' הפליטה - זה תענוג לאוזניים לנסוע ברכב. כיום אני יכול לבחור בין לשמוע מוזיקה באיכות מאוד גבוהה מתוך הפלאפון / ענן, לכבות את המוזיקה ולהינות מצליל מע' הפליטה שסוף סוף (לאחר עניין הרזונטור) מספק חוויה כיפית ומרגשת (בעיקר בנהיגה דינאמית) - או לשלב בין ווליום נמוך של מוזיקה ובאס גרגרני מהREMUS בסל"ד גבוה.

 

אבל הרכב לא מושלם, וכמובן שיש מינוסים:

- ניהוג: כוח זה אחלה, אבל צריך להעביר אותו לכביש ו-וואלה, לאחר הרבה שעות עם הנעה אחורית בכבישים מפותלים, אין מה לעשות - הנעה קדמית זה פחות כיף. השילוב בין ריבוי כוח ומומנט לבין הנעה קדמית ונהג לא מיומן מעודד תת-היגוי, והעובדה שההגה בקוטר גדול וחסר 'חדות' לא עוזרת לחוויה הכללית. עכשיו שלא תבינו לא נכון - אני לא טוען שהרכב לא מהנה לנהיגה, או שלא ניתן לנהוג בו מהר ומדויק וכו'(!) אני גם לא טוען שיש לי איזה פתרון קסם שהיה גורם לתקציב שלי להגיע לרכב *הרבה* יותר כיפי לנהיגה בישראל מבלי להתפשר קשות על שנתון וכו' (כי אין) - אבל וואלה, בשורה התחתונה, אחרי שטעמתי מהפרי האסור (V8 5.0 400+BHP בהנעה אחורית) אין מה לעשות, ההשוואה לא הוגנת אבל זה עדיין פחות כיף, מה גם שהוגן יש רק בלחם וגם אותו אוכלים.

בכ"א, מבחינת ניהוג נטו, נדמה לי שמיאטה, BRZ, 350Z או סדרה 1 משודרגת היתה יכולה להציע חבילה מהנה יותר, בהתפשרות על כמה (וכמה) שנים על הכביש.

- איכות הרכבה והנדסת אנוש: איטלקים. פשוט איטלקים. יום אחד הרכב שקט כמו קול האיזון והתרבות הפנימי של מירי רגב וביום אחר מקרקש ומקשקש כמו אמיר חצרוני בליכודיאדה. טוב אולי קצת הגזמתי, אבל יש לפעמים קרקושים מציקים שלא צריכים להיות ברכב שעלה רבע מליון שקל כשעלה על הכביש ומאז נשמר ותוחזק בכפפות משי. במהירויות פחות חוקיות נאמר לי שיש רעשי רוח מאזור מראת שמאל (לא בדקתי בעצמי, כמובן).

הנדסת האנוש לא רעה או משהו, היא פשוט לא קיימת. אין מקום נורמלי לשים בו את הפלאפון, כוס לא תכנס במחזיק הכוסות, ואם במקרה כן תכנס אז תיאלץ לוותר על משענת היד. ידית כזו בגג הרכב לטובת הנוסעים לא קיימת כי זה איכסי בעיצוב, התא שנמצא ליד בורר הDNA לא מסוגל להכיל שום דבר חוץ אולי מקליפסים שנשברו לך כי הפלסטיק חלושס. אלפא כמו אלפא - וכמו כל איטלקיה אמיתית: יש תיעדוף מוחלט ל form over function. מי שמעדיף חווית ויזואלית ורגש על שימושיות ורציונל, יהנה. האחר יסבול. אני בנאדם מאוד רציונלי בד"כ אבל ספציפית ברכבים יש לי איזה סיבוב כזה שנותן תיעדוף לפרמטר הרגשי המטופש והילדותי הזה, לכן זה מתאים לי. לאחרים זה יתאים פחות - ובצדק. בשבילם יש את הGOLF GTI ושות' שמכילה 4007 תאי אכסון, מקומות ייעודיים לפלאפון ארנק מגבונים לחים קונדומים ומוריד שיערות אף, איכות הרכבה עדיפה - אבל מראה שנלקח ישירות מהג'טה של חמותי, עם תפר אדום כמובן, כי ביצועים.

- הוצאות כספיות: כאן חשוב מאוד מאוד (מאוד!) לציין שמדובר בפרמטר הסובייקטיבי שלי, אף אחד לא הצמיד לי אקדח לרכה ואמר לי לשדרג את כל השיט ששדרגתי, ובתכלס אם לא הייתי משדרג כנראה שלא הייתי מסכן והרכב לא היה מאעפן.

אבל שדרגתי, כי כמו שאמר הדוד בן "With great car comes great bullshit expensabilities". להוציא עלות יישור קו (טיפול דיטיילינג עליו ידעתי ושקללתי בעת הרכישה, החלפת הקלאצ') השקעתי בשנה האחרונה קצת יותר מ10,000 ש"ח ברכב, וזה לפני שאני מדבר על כך שהשרלילה הזו לוגמת בנזין בתדירות גבוהה יותר מהמשפחומטית הממוצעת ומאוד מסוכנת לרשיון הנהיגה שלך... צריך להדגיש שוב, במיוחד בפורום הזה, שדווקא ברמת ה"עלות תחזוקה של איטלקית" התלתן דווקא מפגינה לבינתיים משהו מאוד לא סטיגמתי - שכן כזכור לא היו עלויות ותקלות ובלתמים וחריגים רציניים, אבל האקזמפלר הספציפי הזה (או נכון יותר- האדם הספציפי שכותב את שורות אלו) כן השקיע לא מעט זמן וכסף ברכב.

זה מתחבר לאחת הפסקאות שכתבתי קודם לכן, בנוגע ל"כימות הfun factor". עשיתי פעם חישוב וראיתי שעלות אחזקת האקזמפלר הזה לעומת רכב 'נורמלי' יותר שהייתי קונה היא סד"ג של 1100 ש"ח בחודש הפרש, אם נשקלל את השדרוגיטיס* שלי פנימה נקבל בערך 2000 ש"ח לשנה החולפת (*אבל א. העלות הזו כנראה תצנח בשנה הקרובה כי פאקינג לא נשאר כמעט דברים לשדרג ברכב וב. חלק ממנה תחזיר/תשאר איתי גם בהמשך).

האם ברטרוספקטיבה היה שווה להשקיע 2,000 ש"ח בחודש בשביל ה added value? וואלה, שאלה מצוינת. עבורי כן, אבל זה די על הגבול, ובשנה הקרובה אשתדל לצמצם את זה לכיוון ה1,000-1,500 גג.

 

מה התכנונים להמשך? אי אפשר באמת לדעת, אבל ההערכה שלי (ונראה עוד שנה כמה צדקתי/טעיתי)

בגזרת הביצועים: כלום, היו לי הזדמנויות לשדרג כוח, ויתרתי - לא באמת חסר לי כוח, ולא נראה לי שאהיה מעוניין בהאצת הבלאי.

בגזרת הסאונד: יש את פרוייקט השתלת הטאבלט שכבר די רקם עור וגידים, אולי אחליף את הסאבוופר בהמשך למשהו קטן יותר כי הנוכחי הוא קצת overkill ותופס הרבה מקום בתא המטען

בגזרת הפליטה: כל התכנונים לשדרוג מע' פליטה עפו מהחלון לאחר הורדת הרזונטור, הרכב נשמע מדהים ואני בספק שאעשה משהו נוסף.

בגזרת האנטריור: ההגה שלי עם צבע דהוי (התקבל כך מהבעלים הקודמים), אני שוקל האם לנסות לצבוע אותו, לתפור אותו מחדש (לא זול!) או פשוט להשאיר AS IS, זה לא כזה מפריע.

בגזרת הנהג: מקווה לקחת השנה קורס נהיגה מתקדמת איפשהו, יכול להיות נחמד ומועיל.

 

זהו לבינתיים

תודה למפרגנים ולכל מי שעוקב אחרי השרשור, נותנים מוטיבציה להמשיך לעדכן :mm_yeah:

 

נקנח בתמונה מהאינסטוש

6bf6aa219bf5060fea19f9634dc7d34a.jpg

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לא הוגנת ... מה גם שהוגן יש רק בלחם וגם אותו אוכלים.

 

איפה זה ההוגן הזה בלחם ואיך הוא נראה?:shock::shock::shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל כתיבה מעולה, אז כיף מאוד לקרוא!

חייב להבין, הטאבלט יעגון במנשא כלשהו באופן קבוע או שאתה מתכוון להרכיב ישירות לדש במקום המערכת?

Fiat Bravo 2011 TJET​

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...