Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבטמוביל החדשה שלי [ג'ולייטה - שרשור מתגלגל]


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2432 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איזה קטע!

עכשיו באמת תוכלו לצאת לטיולי נהיגה :)

עולם קטן. מי היה מאמין.

אולי במקום רק לחפור כל הזמן על טיולי נהיגה - תרים את הכפפה, תבקש רשות מההורים להלוות את הרכב, ותארגן כבר טיול קארספורומאי?

אם אתה צריך שאזרוק מילה לאמא רק תבקש (;

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 488
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכי כיף זה להיות בעלים של רכב שמגניב אותך. אני גם אחרי שנתיים וחצי עם הOPC הייתי מביט לאחורה כשהייתי הולך, והייתי מתרגש מהמראה שלה כל פעם מחדש. כך שאתה עתיד להישאר עם ההרגשה הזאת עוד הרבה זמן.

 

מאז ומתמיד, כל המכוניות שלי זכו ליחס הזה. אפילו אם בתאכלס היו בקטגוריה משעממת. ואפילו אם היו בנות 15 או אצלי 7 שנים...

זו פשוט השריטה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי במקום רק לחפור כל הזמן על טיולי נהיגה - תרים את הכפפה, תבקש רשות מההורים להלוות את הרכב, ותארגן כבר טיול קארספורומאי?

אם אתה צריך שאזרוק מילה לאמא רק תבקש (;

 

יאללה תארגן איזה מפגש :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגזרת האנטריור: ההגה שלי עם צבע דהוי (התקבל כך מהבעלים הקודמים), אני שוקל האם לנסות לצבוע אותו, לתפור אותו מחדש (לא זול!) או פשוט להשאיר AS IS, זה לא כזה מפריע.

 

אור, תצבע אותו, ראיתי מספר עבודות שיפוץ הגה ברשת וזה ללא ספק פעולה שאמורה לשפר פלאים, מה גם שזה הפתרון הזול ביותר. להרע את המצב זה לא.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אמנם זה לא הגה, אבל חבר טוב שלי ניסה לתקן ריפודי עור בצביעה, אצל דיטיילר מסוים. זה נראה טוב לכמה זמן ואח"כ התחיל להידבק לבגדים של הנוסעים ולהיות מגעיל.

יכול להיות שהשתמשו שם במוצר גרוע, אבל שווה לברר כי הגה זה משהו שנוגעים בו לא מעט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז בנוגע לרשמים מהרכב

 

נתחיל בפלוסים:

+ ביצועים: הכוח ממכר, ואמנם מתרגלים אליו אבל הוא עדיין מסב המון הנאה (ותסכול, כשאני נוהג ברכבים אחרים). 235 כ"ס זה אמנם לא בשמיים אבל זה גם לא צחוקים, וברצועת הסל"ד בה הטורבו עירני הכוח מאוד מורגש. הרכב גם היום יודע לגרום לפרצי אנדרנלין. בשנה החולפת יצא לי להעביר הרבה שעות בטיולי נהיגה במפלצות אמריקאיות כאלו ואחרות (מוסטנג אקובוסט, צ'לאנג'ר R/T, קמארו SS, מוסטנג GT) ומתוך הפרספקטיבה שמכילה לא מעט שעות ברכבים שנמצאים סגמנט או שניים מעל אני יכול לציין שהתלתן כלל לא קוטלת קנים. התלתן מרגשת אותי גם היום ממש כמו ביום שהיא הגיעה לחניה.

+ עיצוב: הן חיצונית והן פנימית, מדובר ברכב האהוב עלי בסגמנט - והאזקמפלר שלי ספציפית (כן כן אין הנחתום, אני יודע, אבל פעם בשנה תוותרו לי) במצב הרבה יותר טוב מהממוצע ולא מפסיק לעורר בי רגשות הנאה. גם היום אני מסתובב באופן לא רצוני כמה צעדים לאחר ההתרחקות מהרכב להעיף בו מבט, לא ברור למה ומדוע כי בחייאת רבאק הוא אצלי כבר שנה ואני יודע טוב מאוד איך הוא נראה. גם היום אני מוצא את עצמי רץ בדילוגים אל הרכב בתחילת/סוף יום עבודה בהתלהבות אינפנטילית, ושוב - אין לי הסבר רציונלי לכך. מדובר בתחושות סובייקטיביות שקשה מאוד לכמת בפרמטרים מספריים (אבל בכל זאת נדבר עליהם בחלקי ה'מינוס'...)

+ חוויית שמע: לאחר שדרוג מע' השמע ושדרוגון מע' הפליטה - זה תענוג לאוזניים לנסוע ברכב. כיום אני יכול לבחור בין לשמוע מוזיקה באיכות מאוד גבוהה מתוך הפלאפון / ענן, לכבות את המוזיקה ולהינות מצליל מע' הפליטה שסוף סוף (לאחר עניין הרזונטור) מספק חוויה כיפית ומרגשת (בעיקר בנהיגה דינאמית) - או לשלב בין ווליום נמוך של מוזיקה ובאס גרגרני מהREMUS בסל"ד גבוה.

 

אבל הרכב לא מושלם, וכמובן שיש מינוסים:

- ניהוג: כוח זה אחלה, אבל צריך להעביר אותו לכביש ו-וואלה, לאחר הרבה שעות עם הנעה אחורית בכבישים מפותלים, אין מה לעשות - הנעה קדמית זה פחות כיף. השילוב בין ריבוי כוח ומומנט לבין הנעה קדמית ונהג לא מיומן מעודד תת-היגוי, והעובדה שההגה בקוטר גדול וחסר 'חדות' לא עוזרת לחוויה הכללית. עכשיו שלא תבינו לא נכון - אני לא טוען שהרכב לא מהנה לנהיגה, או שלא ניתן לנהוג בו מהר ומדויק וכו'(!) אני גם לא טוען שיש לי איזה פתרון קסם שהיה גורם לתקציב שלי להגיע לרכב *הרבה* יותר כיפי לנהיגה בישראל מבלי להתפשר קשות על שנתון וכו' (כי אין) - אבל וואלה, בשורה התחתונה, אחרי שטעמתי מהפרי האסור (V8 5.0 400+BHP בהנעה אחורית) אין מה לעשות, ההשוואה לא הוגנת אבל זה עדיין פחות כיף, מה גם שהוגן יש רק בלחם וגם אותו אוכלים.

בכ"א, מבחינת ניהוג נטו, נדמה לי שמיאטה, BRZ, 350Z או סדרה 1 משודרגת היתה יכולה להציע חבילה מהנה יותר, בהתפשרות על כמה (וכמה) שנים על הכביש.

- איכות הרכבה והנדסת אנוש: איטלקים. פשוט איטלקים. יום אחד הרכב שקט כמו קול האיזון והתרבות הפנימי של מירי רגב וביום אחר מקרקש ומקשקש כמו אמיר חצרוני בליכודיאדה. טוב אולי קצת הגזמתי, אבל יש לפעמים קרקושים מציקים שלא צריכים להיות ברכב שעלה רבע מליון שקל כשעלה על הכביש ומאז נשמר ותוחזק בכפפות משי. במהירויות פחות חוקיות נאמר לי שיש רעשי רוח מאזור מראת שמאל (לא בדקתי בעצמי, כמובן).

הנדסת האנוש לא רעה או משהו, היא פשוט לא קיימת. אין מקום נורמלי לשים בו את הפלאפון, כוס לא תכנס במחזיק הכוסות, ואם במקרה כן תכנס אז תיאלץ לוותר על משענת היד. ידית כזו בגג הרכב לטובת הנוסעים לא קיימת כי זה איכסי בעיצוב, התא שנמצא ליד בורר הDNA לא מסוגל להכיל שום דבר חוץ אולי מקליפסים שנשברו לך כי הפלסטיק חלושס. אלפא כמו אלפא - וכמו כל איטלקיה אמיתית: יש תיעדוף מוחלט ל form over function. מי שמעדיף חווית ויזואלית ורגש על שימושיות ורציונל, יהנה. האחר יסבול. אני בנאדם מאוד רציונלי בד"כ אבל ספציפית ברכבים יש לי איזה סיבוב כזה שנותן תיעדוף לפרמטר הרגשי המטופש והילדותי הזה, לכן זה מתאים לי. לאחרים זה יתאים פחות - ובצדק. בשבילם יש את הGOLF GTI ושות' שמכילה 4007 תאי אכסון, מקומות ייעודיים לפלאפון ארנק מגבונים לחים קונדומים ומוריד שיערות אף, איכות הרכבה עדיפה - אבל מראה שנלקח ישירות מהג'טה של חמותי, עם תפר אדום כמובן, כי ביצועים.

- הוצאות כספיות: כאן חשוב מאוד מאוד (מאוד!) לציין שמדובר בפרמטר הסובייקטיבי שלי, אף אחד לא הצמיד לי אקדח לרכה ואמר לי לשדרג את כל השיט ששדרגתי, ובתכלס אם לא הייתי משדרג כנראה שלא הייתי מסכן והרכב לא היה מאעפן.

אבל שדרגתי, כי כמו שאמר הדוד בן "With great car comes great bullshit expensabilities". להוציא עלות יישור קו (טיפול דיטיילינג עליו ידעתי ושקללתי בעת הרכישה, החלפת הקלאצ') השקעתי בשנה האחרונה קצת יותר מ10,000 ש"ח ברכב, וזה לפני שאני מדבר על כך שהשרלילה הזו לוגמת בנזין בתדירות גבוהה יותר מהמשפחומטית הממוצעת ומאוד מסוכנת לרשיון הנהיגה שלך... צריך להדגיש שוב, במיוחד בפורום הזה, שדווקא ברמת ה"עלות תחזוקה של איטלקית" התלתן דווקא מפגינה לבינתיים משהו מאוד לא סטיגמתי - שכן כזכור לא היו עלויות ותקלות ובלתמים וחריגים רציניים, אבל האקזמפלר הספציפי הזה (או נכון יותר- האדם הספציפי שכותב את שורות אלו) כן השקיע לא מעט זמן וכסף ברכב.

זה מתחבר לאחת הפסקאות שכתבתי קודם לכן, בנוגע ל"כימות הfun factor". עשיתי פעם חישוב וראיתי שעלות אחזקת האקזמפלר הזה לעומת רכב 'נורמלי' יותר שהייתי קונה היא סד"ג של 1100 ש"ח בחודש הפרש, אם נשקלל את השדרוגיטיס* שלי פנימה נקבל בערך 2000 ש"ח לשנה החולפת (*אבל א. העלות הזו כנראה תצנח בשנה הקרובה כי פאקינג לא נשאר כמעט דברים לשדרג ברכב וב. חלק ממנה תחזיר/תשאר איתי גם בהמשך).

האם ברטרוספקטיבה היה שווה להשקיע 2,000 ש"ח בחודש בשביל ה added value? וואלה, שאלה מצוינת. עבורי כן, אבל זה די על הגבול, ובשנה הקרובה אשתדל לצמצם את זה לכיוון ה1,000-1,500 גג.

 

מה התכנונים להמשך? אי אפשר באמת לדעת, אבל ההערכה שלי (ונראה עוד שנה כמה צדקתי/טעיתי)

בגזרת הביצועים: כלום, היו לי הזדמנויות לשדרג כוח, ויתרתי - לא באמת חסר לי כוח, ולא נראה לי שאהיה מעוניין בהאצת הבלאי.

בגזרת הסאונד: יש את פרוייקט השתלת הטאבלט שכבר די רקם עור וגידים, אולי אחליף את הסאבוופר בהמשך למשהו קטן יותר כי הנוכחי הוא קצת overkill ותופס הרבה מקום בתא המטען

בגזרת הפליטה: כל התכנונים לשדרוג מע' פליטה עפו מהחלון לאחר הורדת הרזונטור, הרכב נשמע מדהים ואני בספק שאעשה משהו נוסף.

בגזרת האנטריור: ההגה שלי עם צבע דהוי (התקבל כך מהבעלים הקודמים), אני שוקל האם לנסות לצבוע אותו, לתפור אותו מחדש (לא זול!) או פשוט להשאיר AS IS, זה לא כזה מפריע.

בגזרת הנהג: מקווה לקחת השנה קורס נהיגה מתקדמת איפשהו, יכול להיות נחמד ומועיל.

 

זהו לבינתיים

תודה למפרגנים ולכל מי שעוקב אחרי השרשור, נותנים מוטיבציה להמשיך לעדכן :mm_yeah:

 

נקנח בתמונה מהאינסטוש

6bf6aa219bf5060fea19f9634dc7d34a.jpg

לגבי ההגה, פתרון חלופי זה לשים הגה של MOMO. אמנם הוא ללא כרית אוויר, אבל לדעתי זה לא משהו קריטי ב2017.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את פשר התגובה

 

אתה רציני? באמת לא חושב שכרית אוויר היא משהו קריטי ב-2017?

 

קרא כאן, תבין את התגובה.

 

בברכה,

"גראהם".

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רציני? באמת לא חושב שכרית אוויר היא משהו קריטי ב-2017?

 

קרא כאן, תבין את התגובה.

 

בברכה,

"גראהם".

זו דעתי. לא חסרים מחקרים שמראים את הנזקים של כרית אוויר בתאונות מסוימות.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. מספיק לתת קונטרה עם הידיים.

 

האירוניה במקום. ברור לי שהמשפט האלמותי הזה מוכר כאן לרבים, אבל לטובת אלה שלא נתקלו בגאונות המזוקקת הזו, אציין שאת המשפט המטופש הזה אמר בשנות ה-80 שר התחבורה חיים קורפו, כאשר ביקש לא לחייב נהגים לחגור חגורות בטיחות בעיר כי מהנסיון שלו בנהיגה בעיר, בזמן תאונה "מספיק לתת קונטרה עם ההגה".

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את פשר התגובה

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

לפי איזה מחקר שעשו הגיעו למסקנה שכך נראה אדום שהוא עמיד לתאונות דרכים. תחפש באינטרנט crash resistant man. אז אמרתי אם אתה נראה ככה, אין צורך בכרית-אוויר. למרות שיכול להיות שהאדם הזה עוצב בהתבסס על העובדה שיש כריות-אוויר.

האמת שזה מחקר די גדול שהתפרסם בכל חור. חשבתי שתבין על מה מדובר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2432 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...