Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוסע טיפה מהר , רוצה עצה , נהג חדש.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא צוברים ניסיון מהיגה בהתכתבות.

פשוט תקשיב לאבא עד שתסיים את תקופת המלווה ותהיה קשוב להנחיותיו .

אח,כ תנהג לפי הבטחון שלך המופרז במילא כי אתה צעיר ושום דבר לא יעזור.

פורסם (נערך)

אני למדתי ב-10 שנות נהיגה , תמיד לחפש את הרכב שעלול להפתיע אותך בצומת או כיכר...

 

למשל: לפני כשבוע נסעתי בתוך העיר והרמזור היה ירוק, נכנסתי לצומת ובלמתי באמצע כי נהגת החליטה לקחת את הפנייה ברמזור אדום, כמעט פגעה בי, המשיכה תוך כדי שהיא צופרת לי.

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

אני למדתי על פולקסווגן בורה 1.9 TDI ידנית, בשיעורי נהיגה בכביש הסרגל לא פעם מצאתי את עצמי על 120 בזמן שהמורה היה עסוק בטלפון, תמיד קיבלתי ברקס.

ביקשתי שלא יפריע בטענה שמדובר במהירות שמתאימה לתנאי הדרך והוא לא הסכים.

 

היום (ליתר דיוק באפריל) ימלאו לרישיון שלי 11 שנים ואף פעם לא נסעתי על 90 בבין עירוני, ואני עם 0 תאונות/שריטות או דוחות בלי עין הרע. אז שכל אחד יעשה את השיקולים שלו.

פורסם (נערך)

Stio, שים לב שהכביש המדובר הוא לא כביש מהיר. יש הבדלים בין "סתם" כביש בינעירוני לבין דרך מהירה, שהעיקרי שבהם הוא מניעת כניסתם של הולכי רגל וחיות בר לדרך המהירה בעזרת גידור ייעודי. גם אם נראה שהמהירות הבטוחה בשתי סוגי הדרכים זהה, המציאות אינה כזו!

 

לכן, גם אם בהחלט מה שעשית הוא לא מעשה "נועז" או יותר מדי מסוכן, לא הייתי מעודד התנהגות כזו בשרשור שנפתח על רקע שאלה בנושא מצד נהג חדש. האמת, בפני נהג כזה לא הייתי מתייחס בכלל להפרת החוק, לא משום צדקנות אלא כעניין חינוכי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני רואה דברים שנהגים עושים ואני מופתע לרעה , אני למשל נוסע בכיכר ואני בפנים ונהג פשוט נכנס בשיא המהירות שאני בכיכר ..

 

בעיני הדבר הכי חשוב בכביש הוא לא לצפות לנהיגה זהירה או חכמה מנהגים אחרים.

עצם זה שאתה מופתע מנהיגה גרועה של אחרים היא טעות חמורה. אתה חייב לצפות לנהיגה גרועה וכך להיות זהיר בעצמך.

פורסם

חוק בלתי כתוב:

תנהג כאילו כל הנהגים האחרים מסביב מטומטמים ולא יודעים לנהוג.

ברב המקרים זה גם יהיה נכון.

פורסם

שלושת הטיפים הכי טובים שאני יכול לתת לך אחרי 10 שנים של נהיגה, מספר קורסים לנהיגה מתקדמת וקריירה קצרה במירוצי קארטינג (ועבודה במסלול קארטינג על הדרך) הם:

 

1. מרווחי בטיחות - גם במטרים וגם בזמן: תצפה כל הזמן את התנועות של הנהגים שסביבך. אתה רואה שמישהו נוסע על קו ההפרדה בין הנתיבים? כנראה שהוא יעבור נתיב בשניות הקרובות, גם אם הוא לא מאותת. שמור לעצמך מספיק מרווח לפני הרכב שלפניך כדי שתוכל לבלום בלי להכנס בו גם אם הוא בולם *עכשיו!*. תסתכל קדימה ותדע מה אתה הולך לעשות בעוד 5-10 שניות, ככה לא תפתיע ולא תופתע.

 

2. תנהג חלק ובלי תנועות חדות: תעשה נסיעה אחת או שתיים ותדמיין שאין לך אפשרות להתשמש בברקסים, זה יכריח אותך לתכנן הרבה הרבה קדימה. אתה נוסע בנתיב הימני ורואה אוטובוס נכנס לתחנה? ברגע הזה תפעיל איתות, תעבור לשמאלי כדי שלא תתקע מאחוריו כשהוא ינסה לחזור לכביש תוך כדי הדחפות אופיינית. כנ"ל לגבי סתם רכב שעצר בשוליים. תן לנהגים האלה "מרווח נשימה". אתה רואה מישהו בנתיב שלך שנוסע יותר לאט ממך (וכרגע לא משנה אם אתה בימני או בשמאלי)? תעבור נתיב מבעוד מועד כדי שלא תתקע מאחוריו. אתה רואה מישהו הולך לכיוון מעבר חצייה? עזוב את הגז ותכונן לבלימה. דבר נוסף שנסיעה "בלי ברקסים" יכולה לעזור לך בו זה ללמוד לבלום את הרכב עם ההילוכים. זה עובד אחרת (מבחינת תפעול) לפי סוג תיבת ההילוכים שיש ברכב שלכם, וזה משהו שחשוב וכדאי להכיר.

 

3. תכיר את המכונית שלך. כמה זמן לוקח לך לבלום מ-100 קמ"ש? מתי יצא לך לדפוק ברקס בכל הכח? אם תצטרך לעשות את זה עכשיו, תדע מתי תצטרך לבלום כדי לא למצוא את עצמך בבגאז' של האוטו שלפניך? כמה כח יש לאוטו שלך? האם יש לו 400 כ"ס או 70? זה דבר מהותי מאוד שמשפיע מאוד על תכנון עקיפות, מעבר נתיבים, והיכולת שלך לברוח ממכשולים. אם יש לך רכב חלש, אתה צריך לתכנן כל עקיפה כמה מאות מטרים (אם לא קילומטרים) מראש. אם יש לך רכב חזק, אתה יוצא לעקיפה פחות או יותר ברגע שבא לך. קח את אבא שלך וסעו לאיזה כביש או מגרש חנייה גדול נטושים ותבחן את הדברים האלה. ברגע שתדע כמה חזקים (או חלשים) הברקסים שלך, זה יגביר משמעותית את הבטחון וימזער את תחושת ה"מה קורה אם..."

 

עוד אחד אחרון לסיום. תרגע. כמה שאתה יותר לחוץ, ככה יש יותר סיכוי שתעשה טעויות. עצם זה שאתה מרשה לעצמך להכנס לפורום ולשאול שאלה כבר מראה על זה שיש לך קצת יותר מושג מאשר לכל ה"אני? אני נהג בנ****ה!" האלה שבטוחים שהם עושים הכל מעולה וכבר הופך אותך לנהג יותר חכם.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

צודק, חשוב מאוד להכיר את הרכב.

כדאי ללכת למגרש חניה וקצת להרגיש את הרכב. התחמקות ממכשולים ובלימות חירום. גם כשהכביש רטוב.

בעיקר להרגיש מה זו בלימת חירום אמיתית. כדי להכיר לראשונה את התחושה הקצת מוזרה של ה abs במגרש חניה ולא בכביש בחירום.

 

עוד שתי עצות שחשבתי עליהן:

להסתכל קדימה ורחוק. זה אולי נשמע ברור אבל בפועל הרבה נהגים מסתכלים על הכביש רק כמה עשרות מטרים בודדים קדימה, אפילו בנסיעה מהירה. וגם אז הרבה פעמים המבט שקוע באספלט.

 

הכי טוב זה להסתכל כמה שיותר קדימה ורחוק. כך אפשר להבין מה צופן העתיד. ואגב, מבט רחוק קדימה הוא לא על חשבון מה שמתרחש בקרבת הרכב. אם מסתכלים רחוק רואים גם מה שיש קרוב, ולהיפך זה לא ממש עובד.

 

מראות. לפתח הרגל להסתכל הרבה פעמים במראות. הרבה. מבט זריז מאוד מספיק.

 

פות"ש, אתה מכיר את זה שפתאום, משום מקום, עוקף אתך רכב/אופנוע במהירות אדירה (לפעמים גם מתקרב וחותך בצורה מסוכנת)? אז אם אתה מכיר אז זה אומר שאתה לא מסתכל מספיק במראות.

נהג מיומן יודע גם מה קורה מאחוריו. ואז אף "טייס" לא מפתיע אותו. זה כמובן גם מסייע במצבי בלימה כשיש רכב מאחור שלא יספיק לבלום אז יש (אולי) מספיק זמן להיערך בהתאם. רק שבוע שעבר כנראה מנעתי מעצמי חבטה לא נעימה בכלל מאחור מאוטובוס. הייתי ראשון בעצירה על מעבר חציה וזיהיתי שאוטובוס מאחורי מתקרב מהר מדי. אז התקדמתי לאט לתוך מעבר החציה מבלי לסכן אף אחד. כך אירגנתי לאוטובוס עוד 5 מטרים שאול היו מאוד נחוצים לו.

פורסם (נערך)

לאט לכם. נהג חדש בא לכאן לבקש עצה על התאמת המהירות לתנאים (ובראשם, ליכולותיו שלו) וקיבל מבול של עצות שאני לא בטוח שיש לו מה לעשות עם כולן בבת אחת. שמעתם על "תפסת מרובה - לא תפסת?" אולי אפשר לעשות לו טובה ולרכז את העצות:

 

התרכז בנהיגה: הימנע מאכילה ושתיה, שיחה בטלפון (כולל בדיבורית) ופעולות מורכבות ברכב.

התנסה בבלימת חירום: למד להימנע מהיסוס בזמן לחיצה חזקה על הבלמים וזכור שההגה פועל!

התאם מהירות: בהתאם לתנאים ("שדה ראיה" > "מרחק עצירה") ולא רק לתמרור או לתנועה.

שמור מרווחים: לפחות שתי שניות. בדוק את עצמך בכל נסיעה וספור "1121, 1122."

הבט רחוק: חפש בעיות מלפנים, החלט מראש כיצד לטפל בהן ואז הבט הלאה לבעיה הבאה!

צפה בעיות: ליד נהגים אחרים או ליד קטעים בדרך שנסתרים מעיניך - חשוב שהכל יכול לקרות.

מתן את תגובותיך: ככל הניתן, העדף פעולות האצה, האטה והיגוי מוקדמות, הדרגתיות ועדינות.

הבט רחוק לאחור: בדוק מראות עשר פעמים בדקה וכן לפני כל האטה ובזמן עצירה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני בשנה האחרונה פיתחתי מנהג אישי, לפני כל נסיעה אני בודק את הדרכים ליעד (ב-waze), שעת הגעה, חנייה קרובה (בעיקר בת"א), עומס בכביש...

כל זאת לפני שבכלל יצאתי מהבית.

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

רוצה להוריד 20 קמ"ש ממהירות הנסיעה בכביש מהיר? פתח חלונות.

הרעש גורם לתחושת מהירות גבוהה.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

פורסם

אני תמצתתי את כללי הנהיגה הזהירה לכלל אחד פשוט "אל תגרום לאף אחד אחר על הכביש ללחוץ על הברקס".

לדוגמא, אותו נהג שנכנס לך בכיכר במהירות כשאתה כבר בתוכה גרם לך ללחוץ על הברקס.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

×
×
  • תוכן חדש...