Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוסע טיפה מהר , רוצה עצה , נהג חדש.


ozal5
שימו לב! השרשור הזה בן 3351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

אני נהג חדש , בזמן שיוצא לי לנהוג עם אבא , הוא אומר שאני נוהג יפה מאוד אבל מהר טיפה.

 

עכשיו בתור נהג , אני מחשב כל דבר לפני , אני בודק את התנועה , מסתכל על נהגים והולכי רגל ושם דגש על מרווח גדול מנהגים שנראים לי חשודים.

 

אבל , הבעיה היא שלפעמים אני מרגיש שהתנועה והנהגים הישראלים שאוהבים לצפצף , אני לא מתאים אליה.

 

אבא אמר לי שבתור נהג חדש אין לי עדיין את הניסיון הנדרש ועדיף לי לנהוג במהירות המותרת ולא לעבור אותה.

 

(אני לא עובר את המהירות ב-20 או 15 לפעמים ב-10 או 5).

 

אשמח לשואל אותכם בתור נהגים מנוסים , שהיו נהגים חדשים , האם זה דבר שנרכש עם הזמן ? (הכוונה היא לנהיגה לפי התנועה וההתלהבות הזאת של ההתחלה).

 

אני חייב לציין , שבתור נהג חדש שעדיין החוקים של התאוריה מככבים לי בראש אני רואה דברים שנהגים עושים ואני מופתע לרעה , אני למשל נוסע בכיכר ואני בפנים ונהג פשוט נכנס בשיא המהירות שאני בכיכר .. הדברים האלה מלמדים אותי לנהוג בצורה זעירה הרבה יותר ושונה מלפי חוקי התנועה , כמובן שהבסיס נשען על חוקי התנועה , אבל יש הרבה מקרים שהחוקים הללו נשברים בגלל נהגים ששמים פשוט פס.

עריכה אחרונה על ידי ozal5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנהג במהירות שמתאימה לתנאי הדרך. תאיט לפני פניות חדות, תאיט לפני צמתים ומעברי חציה וכד'. נסיעה משמעותית מהר יותר מהתנועה הסובבת זה מסוכן, נהגים עלולים לא להבחין בך בזמן ולעשות מהלכים שיגרמו לתאונה.

שמור מרחק תמיד מרכב שלפניך, תאותת ותנהג רגוע. לאט לאט תתרגל לנהיגה. :)

זה ברור שרוב הנהגים לא נוהגים על פי חוק, לא נותנים זכות קדימה, לא מאותתים וכד'.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משתפר.

 

המהירות המתאימה לתנאי הדרך תלויה ביכולתך לעצור. עליך לנסוע במהירות בה תוכל לעצור בבטחה במרחק הקצר מהמרחק הפנוי הנראה בבירור לעין. כך תוכל לעצור מבלי לפגוע במכשולים "מפתיעים".

 

כלומר, אם אתה יכול לראות את הדרך לפנים למרחק מסוים (דוגמה להמחשה בלבד - חמישים מטרים) המהירות שלך צריכה לאפשר עצירה במרחק קצר יותר (להמחשה, נגיד 45 מטרים) בבלימה חזקה.

 

דוגמה נוספת: אם יש בצד הדרך שטח "מת" שאינך רואה (בשל רכב עומד בצד, בניין וכדומה) עליך להתאים את המהירות כך שתוכל לעצור לפניו עד לנקודה שבה אתה קרוב מספיק ורואה את האזור המוסתר.

 

היכולת שלך לעצור תלויה בזמן התגובה שלך, מאחר ואינך מגיב מיד למצב שאתה מזהה בכביש אלא לוקח כ-0.75 שניה ומעלה. כנהג חדש זמן התגובה שלך ארוך יותר ולכן המהירות המתאימה נמוכה יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי נהג חדש לפני למעלה מעשור,ואני עדיין נוהג בצורה דומה,

או במילים אחרות לא התחלתי לזרוק ז** אחרי מספר שנים בכביש,תמיד מאותת,עוצר להולכי רגל במעבר חצייה,נותן לתנועה להשתלב מימן וכו.

לגבי המהירות,זהו נושא סובייקטיבי לכל נהג,רכב,דרך שעה ביום ותנאי מזג אויר.

התמרור הוא בגדר המלצה בלבד אם נתעלם מהפן החוקי. מאחר והקשר בינו לבין הפרמטרים שפרטתי למעלה הוא מיקרי בהחלט.

אתחיל דווקא הפוך,

המהירות המותרת בעיר היא 50 כן?,יש המון רחובות צרים עם שדה ראייה מוגבל בשכונות מגורים,תוסיף לזה שילוב של נהגים ישראלים,אין לך מה לחפש ברחוב כזה מעל 30 לדוגמא.

עכשיו אתה בכביש מהיר עם שוליים רחבים 4 נתיבים מואר היטב או באמצע יום בהיר ויבש עם תנועה דלילה, ואתה עירני ומרוכז ונוהג על רכב מודרני תקין ומתוחזק? אין שום סיבה שלא תיסע 120-130 כל עוד אתה שומר מרחק מהרכב שלפנייך.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרבות הנהיגה היא מאוד גרועה בישראל.. אבל מאוד מאוד, זה מצב שאין נסיעה שאני לא מתפעם מנהגים שחותכים, מאיטים בצורה מסכנת ללא סיבה מוצדקת, נוסעים בזחילה על נתיב שמאלי ועוד ועוד... אתה תלמד להסתגל לכל זה, חייבים אין ברירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנהג במהירות שמתאימה לתנאי הדרך. תאיט לפני פניות חדות, תאיט לפני צמתים ומעברי חציה וכד'. נסיעה משמעותית מהר יותר מהתנועה הסובבת זה מסוכן, נהגים עלולים לא להבחין בך בזמן ולעשות מהלכים שיגרמו לתאונה.

שמור מרחק תמיד מרכב שלפניך, תאותת ותנהג רגוע. לאט לאט תתרגל לנהיגה. :)

זה ברור שרוב הנהגים לא נוהגים על פי חוק, לא נותנים זכות קדימה, לא מאותתים וכד'.

 

זה משתפר.

 

המהירות המתאימה לתנאי הדרך תלויה ביכולתך לעצור. עליך לנסוע במהירות בה תוכל לעצור בבטחה במרחק הקצר מהמרחק הפנוי הנראה בבירור לעין. כך תוכל לעצור מבלי לפגוע במכשולים "מפתיעים".

 

כלומר, אם אתה יכול לראות את הדרך לפנים למרחק מסוים (דוגמה להמחשה בלבד - חמישים מטרים) המהירות שלך צריכה לאפשר עצירה במרחק קצר יותר (להמחשה, נגיד 45 מטרים) בבלימה חזקה.

 

דוגמה נוספת: אם יש בצד הדרך שטח "מת" שאינך רואה (בשל רכב עומד בצד, בניין וכדומה) עליך להתאים את המהירות כך שתוכל לעצור לפניו עד לנקודה שבה אתה קרוב מספיק ורואה את האזור המוסתר.

 

היכולת שלך לעצור תלויה בזמן התגובה שלך, מאחר ואינך מגיב מיד למצב שאתה מזהה בכביש אלא לוקח כ-0.75 שניה ומעלה. כנהג חדש זמן התגובה שלך ארוך יותר ולכן המהירות המתאימה נמוכה יותר.

 

הייתי נהג חדש לפני למעלה מעשור,ואני עדיין נוהג בצורה דומה,

או במילים אחרות לא התחלתי לזרוק ז** אחרי מספר שנים בכביש,תמיד מאותת,עוצר להולכי רגל במעבר חצייה,נותן לתנועה להשתלב מימן וכו.

לגבי המהירות,זהו נושא סובייקטיבי לכל נהג,רכב,דרך שעה ביום ותנאי מזג אויר.

התמרור הוא בגדר המלצה בלבד אם נתעלם מהפן החוקי. מאחר והקשר בינו לבין הפרמטרים שפרטתי למעלה הוא מיקרי בהחלט.

אתחיל דווקא הפוך,

המהירות המותרת בעיר היא 50 כן?,יש המון רחובות צרים עם שדה ראייה מוגבל בשכונות מגורים,תוסיף לזה שילוב של נהגים ישראלים,אין לך מה לחפש ברחוב כזה מעל 30 לדוגמא.

עכשיו אתה בכביש מהיר עם שוליים רחבים 4 נתיבים מואר היטב או באמצע יום בהיר ויבש עם תנועה דלילה, ואתה עירני ומרוכז ונוהג על רכב מודרני תקין ומתוחזק? אין שום סיבה שלא תיסע 120-130 כל עוד אתה שומר מרחק מהרכב שלפנייך.

 

תודה רבה רבה לכם ! למדתי הרבה מאוד ברגע הזה , דברים שכתבתם אלו דברים שאני אכן עושה בכביש ומחשב לפני שאני לוחץ על דוושת הגז ואני מאוד שמח שיש פה אנשים שהעירו אותי יותר ונתנו לי מידע על התנהגות נכונה בכביש.

 

תרבות הנהיגה היא מאוד גרועה בישראל.. אבל מאוד מאוד, זה מצב שאין נסיעה שאני לא מתפעם מנהגים שחותכים, מאיטים בצורה מסכנת ללא סיבה מוצדקת, נוסעים בזחילה על נתיב שמאלי ועוד ועוד... אתה תלמד להסתגל לכל זה, חייבים אין ברירה.

 

כן , זה לא יאמן , זה עניין שלעוס כמו מסטיק ישן וכל פעם עולה מחדש ואי אפשר לעשות כלום לצערנו , אלא לנהוג "ככל" הנהגים ולנסות אף לנהוג בצורה הבטוחה והנכונה ביותר לפי תנאי הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אתה בגבולות הגזרה הבטיחותיים אין בעיה, שוב 10 קמ"ש פה 10 קמ"ש שם, סביר מאוד .

 

העניין הוא שתמיד תזכור כמובן על בסיסי כללי הבטיחות כמו , מראות , זכות קדימה , השתלבות , עקיפה מותרת בלבד וכו'

 

בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות זה לא הבעיה, אתה מחושב וזהיר אז אתה בסדר.

הבעיה היא עם אנשים שחולמים ונוסעים ממש לאט וכולם צריכים לעקוף אותם שזה מסוכן לכולם, או כאלה עוברים נתיבים בלי לשים לב כי הם כותבים SMS, או פשוט אנשים לא חכמים במיוחד עם מהירות תגובה של קשיש.

נראה לי שאתה לא אחד מהאפוציות האלה.

 

המהירות המותרת היא נמוכה מדיי מחוץ לעיר, אם כולם עוקפים אותך זה יותר מסוכן וחשוב מהמהירות המותרת.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדברים שרשמו לפני נכונים, אבל חוץ מכמה נקודות חשובות מה הם רלוונטים לפותח השרשור?

אם כל אחד יתחיל לכתוב את הרעה החולה של נהגי ישראל לא נסיים גם עד עוד חודש (אגב, אם אתה חושב שנהגי ישראל זה הזוי, לך תנהג בצרפת...) .

 

בסופו של דבר מה שחסר לך זה צבירת נסיון, הנסיון שיגרום לך להבין ולהגיב איסטינקטיבית מה נכון ומה לא ועוד שנה השרשור הזה יראה לך מצחיק.

נהיגה לא לומדים בהתכתבות, ואני ממליץ בחום על קורס נהיגה מתקדמת, עוד עכשיו כשאתה נהג חדש, כדי שלא תספיק לסגל לעצמך הרגלים "רעים".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שכתבו לך פה לפני , אלו דברים נכונים ועצות ''בריאות'' , במיוחד אני מדגיש את מה שרשם phpclub ומסכים איתו במאה אחוז (למרות שבעצמי לא עשיתי שום קורס נהיגה מתקדמת , לא יצא לי בזמנו , וכיום אני כבר נוהג כ-15 שנים וצברתי ניסיון בנהיגה בארץ וגם קצת בחו''ל) .

 

ממני , אני רק אוסיף - אף פעם אל תיקח זכות קדימה של נהגים אחרים בכביש , בכל המובן המלא של החוק הזה .

זה לדעתי החוק שהכי חשוב לציית לו , זה החוק שממנו צריכה להתחיל תרבות נהיגה , מה שבארץ כמובן חסר .

אם כל הנהגים בארץ בראש ובראשונה היו מצייתים לחוק הזה , לדעתי המצב בכבישי הארץ היה משתפר משמעותית .

 

ועוד דבר : נהג טוב זה לא נהג שיודע לא להכניס את עצמו לתאונה , אלא נהג שגם יודע איך לא לתת לנהג אחר להכניס אותו לתאונה . :-D

עריכה אחרונה על ידי JentuS12
עריכה

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אתה בגבולות הגזרה הבטיחותיים אין בעיה, שוב 10 קמ"ש פה 10 קמ"ש שם, סביר מאוד .

 

העניין הוא שתמיד תזכור כמובן על בסיסי כללי הבטיחות כמו , מראות , זכות קדימה , השתלבות , עקיפה מותרת בלבד וכו'

 

בהצלחה !

 

מהירות זה לא הבעיה, אתה מחושב וזהיר אז אתה בסדר.

הבעיה היא עם אנשים שחולמים ונוסעים ממש לאט וכולם צריכים לעקוף אותם שזה מסוכן לכולם, או כאלה עוברים נתיבים בלי לשים לב כי הם כותבים SMS, או פשוט אנשים לא חכמים במיוחד עם מהירות תגובה של קשיש.

נראה לי שאתה לא אחד מהאפוציות האלה.

 

המהירות המותרת היא נמוכה מדיי מחוץ לעיר, אם כולם עוקפים אותך זה יותר מסוכן וחשוב מהמהירות המותרת.

 

כל הדברים שרשמו לפני נכונים, אבל חוץ מכמה נקודות חשובות מה הם רלוונטים לפותח השרשור?

אם כל אחד יתחיל לכתוב את הרעה החולה של נהגי ישראל לא נסיים גם עד עוד חודש (אגב, אם אתה חושב שנהגי ישראל זה הזוי, לך תנהג בצרפת...) .

 

בסופו של דבר מה שחסר לך זה צבירת נסיון, הנסיון שיגרום לך להבין ולהגיב איסטינקטיבית מה נכון ומה לא ועוד שנה השרשור הזה יראה לך מצחיק.

נהיגה לא לומדים בהתכתבות, ואני ממליץ בחום על קורס נהיגה מתקדמת, עוד עכשיו כשאתה נהג חדש, כדי שלא תספיק לסגל לעצמך הרגלים "רעים".

 

כל מה שכתבו לך פה לפני , אלו דברים נכונים ועצות ''בריאות'' , במיוחד אני מדגיש את מה שרשם phpclub ומסכים איתו במאה אחוז (למרות שבעצמי לא עשיתי שום קורס נהיגה מתקדמת , לא יצא לי בזמנו , וכיום אני כבר נוהג כ-15 שנים וצברתי ניסיון בנהיגה בארץ וגם קצת בחו''ל) .

 

ממני , אני רק אוסיף - אף פעם אל תיקח זכות קדימה של נהגים אחרים בכביש , בכל המובן המלא של החוק הזה .

זה לדעתי החוק שהכי חשוב לציית לו , זה החוק שממנו צריכה להתחיל תרבות נהיגה , מה שבארץ כמובן חסר .

אם כל הנהגים בארץ בראש ובראשונה היו מצייתים לחוק הזה , לדעתי המצב בכבישי הארץ היה משתפר משמעותית .

 

ועוד דבר : נהג טוב זה לא נהג שיודע לא להכניס את עצמו לתאונה , אלא נהג שגם יודע איך לא לתת לנהג אחר להכניס אותו לתאונה . :-D

 

מעולה , הטיפים האלו מאוד עוזרים לי בתור נהג חדש.

 

אני שם לב שאני אכן עושה את מרבית הדברים שאמרתם , לצערי בתור נהג חדש אני "פגיע" יותר כי לא למדתי עדיין את התנהגות של "הנהג הישראלי" ששונה בתכלית ממה שמלמדים אותך בשיעורי הנהיגה.

 

אבל כמו ש-phpclub אמר , אם נפתח עכשיו את כל "הפגמים" בנהיגה של הנהג הישראלי שלא שם על החוקים , לא נצא מזה חודש.

 

אז רציתי להודות שוב ולהגיד שעכשיו אני אעלה לרכב הרבה יותר מחושב ויותר זעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לך לא לעבור את המהירות המותרת כי לפני שנכנסים לפן הבטיחותי, אתה צריך לזכור שאם יתפסו אותך על מהירות, בתור נהג חדש, אתה עלול למצוא את עצמך מול סנקציות של משרד הרישוי שימנעו את חידוש הרישיון שלך בתום תקופת הנהג חדש, עד אשר תעבור מבחן נהיגה עיוני או מעשי או שניהם גם יחד עם שנתיים נוספות של 'נהג חדש'. זו סיבה שלבדה כדאי להימנע ממהירות גבוהה מזו המותרת ולדעתי - זה מספיק.

בפן המעשי, זה טוב מאוד שאתה שומר על כללי התנועה ומהירות היא חלק מהם, וגם לזה אני מניח שהתרגלת היטב כי אחרת לא היית עובר את הטסט. ככל שתסע במהירות המותרת בצד ימין (ולא בצד שמאל ולא תוך עיכוב ובלימות מיותרות), הסיכוי שנהגים ייטפלו אליך נמוך, חוץ מבבונים אמיתיים שמהם כדאי להתעלם.

דווקא בתקופה זו, שנותיך הראשונות לנהיגתך, כדאי לא להתפרע אלא להכיר את הכביש היטב. ככל שתכיר את הכביש בהדרגה, תוך יישום כל הכללים שלמדת בשיעורי הנהיגה, כך תצבור ניסיון טוב יותר המבוסס על כללי נהיגה נכונים, וכך חריגות מינוריות מהמהירות המותרת בעתיד יהיו פחות מסוכנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי נהג חדש לפני למעלה מעשור,ואני עדיין נוהג בצורה דומה,

או במילים אחרות לא התחלתי לזרוק ז** אחרי מספר שנים בכביש,תמיד מאותת,עוצר להולכי רגל במעבר חצייה,נותן לתנועה להשתלב מימן וכו.

לגבי המהירות,זהו נושא סובייקטיבי לכל נהג,רכב,דרך שעה ביום ותנאי מזג אויר.

התמרור הוא בגדר המלצה בלבד אם נתעלם מהפן החוקי. מאחר והקשר בינו לבין הפרמטרים שפרטתי למעלה הוא מיקרי בהחלט.

אתחיל דווקא הפוך,

המהירות המותרת בעיר היא 50 כן?,יש המון רחובות צרים עם שדה ראייה מוגבל בשכונות מגורים,תוסיף לזה שילוב של נהגים ישראלים,אין לך מה לחפש ברחוב כזה מעל 30 לדוגמא.

עכשיו אתה בכביש מהיר עם שוליים רחבים 4 נתיבים מואר היטב או באמצע יום בהיר ויבש עם תנועה דלילה, ואתה עירני ומרוכז ונוהג על רכב מודרני תקין ומתוחזק? אין שום סיבה שלא תיסע 120-130 כל עוד אתה שומר מרחק מהרכב שלפנייך.

 

מה שהוא רשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...