Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוששים מDSG7? אל דאגה, בקרוב - DSG10


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4232 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ה DSG ככלל היא פנינה מוטורית.

זו התיבה האוטומטית היחידה שמעניקה נוחות של תיבה אוטומטית וחסכון וביצועים כשל תיבה ידנית, אם לא למעלה מזה.

למרות השם המפוצץ, מדובר סה"כ בתיבה ידנית לכל דבר, שמה שיותר מסובך בה זו מערכת ההפעלה.

ה DSG6 ידועה ומוכרת כתיבה מעולה ואמינה, אך יקרה לייצור.

VAG החליטו לחפש לחסוך, ווויתרו על המצמדים הרטובים שהוכיחו את אמינותם במיליוני ווספות, ובזה הם נפלו.

למרות זאת, בנסיעה, אין ולא תהייה תיבה יעילה וטובה יותר ממנה.

כנראה שאתה לא מעודכן, כי יש תיבות הילוכים טובות יותר מה-DSG7 וגם מה-DSG6.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בסופו של דבר כולם מתקדמים לכיוון הזה ויבוא היום שגם ליפאניות יהיו תיבות כאלו.

 

דווקא היצרנים היפניים מעדיפים תיבות רציפות. אפשר לראות שההתקדמות מהתיבות הפלנטריות הטיפשות עם 4 הילוכים באמצע העשור הקודם התפצלה לפי יבשות מוצא - היפנים עברו לתיבות רציפות, האירופאיים לתיבות רובוטיות (חד ודו-מצמדיות) והאמריקאיים לתיבות פלנטריות מרובות הילוכים. הקוראנים מפזרים סיכונים ומשתמשים גם בתיבות פלנטריות וגם ברובוטיות כפולות מצמד (לא ראיתי עדיין יונדאי או קיה עם תיבה רציפה). כמובן שזו לא חלוקה חדה, BMW משתמשים בתיבה פלנטרית עם 8 הילוכים, פיג'ו/סיטרואן לא הולכים לתיבה רובוטית כפולת המצמד כמו רנו, אלא גם בוחרים בתיבה פלנטרית (6 הילוכים), פורד הכניסו את ה-PowerShift כפולת המצמד, למרות שגם הם חוזרים עכשיו לתיבה פלנטרית.

פורסם (נערך)

מסכים עם שלומי, זה גיר מעולה, עם כל התקלות שהיו בו. הרכב הבא שלי לדוגמא כנראה גם יהיה עם DSG/DCT.

FOOR BAR, יש גם בימריות חזקות מאוד עם גיר כפול מצמד, אותו כנ"ל לגבי מרסדס. לא הכל שחור על גבי לבן שהרבה חוזרים כביכול לפלנטרי.

ואם מדובר בתיבה כמו שיש ב-BMW לדוגמא (ZF), אז זו לא בדיוק, בלשון המעטה, אותה תיבה שיש במאזדות או ביונדאי העממיות.

עריכה אחרונה על ידי שומאכר

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם (נערך)

כמו למשל?

 

לגבי ה- DSG 6 לא יודע, אבל לגבי ה- 7: הפלנטרית 8 הילוכים של ב.מ.וו (וגם ה-6 שבדגמים הקודמים [כמו אצלי] מצוינת), ה-7 הילוכים של אינפיניטי, ואם ללכת דווקא לכפולת מצמדים (ולשם נראה לי שכיוונתה בשאלתך) אז כן, ה-TCT של אלפא הרבה יותר אמין, ומתפקד לא פחות טוב..

 

ושלא תבין לא נכון,

אולי ה-DSG מהירה יותר, אולם לטעמי, ומניסיוני האישי, בשוטף, היא לא בהכרח רהוטה יותר, וכנראה הכי חשוב: היא פשוט לא היתה אמינה מספיק (לא יודע מה לגבי הדור העכשווי).

 

בן.

עריכה אחרונה על ידי benj

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

התיבה של במוו אכן מדהימה ויצא לי לחוות אותה לא מזמן עם רכב שיש בו המון סוסים. היא מתפקדת מהר מאוד אבל היא פחות "חלקה" מה DSG.

לגבי ה TCT של אלפא, לא אתווכח על נושא האמינות כי אף אחד מאיתנו לא יודע באמת לכמת את זה. שמעתי גם על בעיות התחממות בגיר הזה אבל שוב, זה ויכוח חסר טעם.

לגבי התפקוד, אני לא חושב שהיא מתפקדת יותר טוב מה DSG, במיוחד בנהיגה ספורטיבית.

פורסם
כי זה נראה טוב בפרוספקט ואיש המכירות יכול להשוויץ ש"אצלנו יש הכי הרבה".

בדיוק כמו הגדלת רוחב הצמיגים למימדים מגוחכים (משפחתומטית על 205/45) ומגה פיקסלים בטלפונים סלולרים.

פשוט מקדם מכירות.

 

אולי אתה מעט מתבלבל. רוחב הצמיג זה סבבה שהוא רחב כי יש יותר מגע של בגומי עם הכביש מה שנותן יותר אחיזה בפניות, ובעיקר בבלימות.

הבעיה האמיתית היום זה הקוטר הדבילי של הג'אנט והחתך הסופר נמוך של הצמיג עצמו. זה באמת אדיוטי ובלתי נסבל.

 

לגבי התיבה עצמה, לא מבין את הצורך ב10 הילוכים. לדעתי גם 8 זה יותר מידי אבל נחיה ונראה.

פורסם
בלימת מנוע (פתיר ע"י שינוי תכנית או שליטה ידנית).

ברכב שלי, גולף 2010, עם dsg7, כאשר אני בולם בירידה והתיבה מורידה הילוך, התיבה מעלה הילוך רק לאחר שנעשה שימוש בדוושת התאוצה.

פורסם

ורק אני נשאר עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית פשוטה שמטפלת במנוע 2400 פשוט.

בעוד מס' שנים כשיהיו תיבות DSG10 משומשות נוכל לדעת יותר האם כדאי לרכוש את התיבה הנ"ל או להשאר עם פלנטרית פשוטה.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

למרות השם המפוצץ, מדובר סה"כ בתיבה ידנית לכל דבר, שמה שיותר מסובך בה זו מערכת ההפעלה.

 

זה ממש ממש לא נכון.

ה- dsg היא תיבה פלאנטרית עם שני מצמדים שהכרחיים לפעולתה.

 

אין שום קשר בין התיבה הזו לבין תיבה הילוכים "קלאסית" ידנית, שמצריכה כאמור מצמד בודד, וניתן להסתדר גם בלעדיו (ניתן להעביר הילכים בלעדיו), בשונה מה dsg.

SCANSPEAK

פורסם
זה ממש ממש לא נכון.

ה- dsg היא תיבה פלאנטרית עם שני מצמדים שהכרחיים לפעולתה.

 

אין שום קשר בין התיבה הזו לבין תיבה הילוכים "קלאסית" ידנית, שמצריכה כאמור מצמד בודד, וניתן להסתדר גם בלעדיו (ניתן להעביר הילכים בלעדיו), בשונה מה dsg.

ערמה של שטויות !

אתה יודע מהי בכלל תיבה פלנטרית ואיך היא פועלת ?

המצמדים הכפולים נמצאים על מנת ״להכין״ את ההילוך הבא, וזה ההבדל העיקרי בינה לבין תיבה רובוטית חד מצמדית.

תיבה אוטומטית פלנטרית אינה זקוקה כלל למצמד, לא בודד ולא זוג, את מקום המצמד תופס ממיר המומנט, ומכאן חוסר יעילותה היחסי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תיבת ה-DCT הכי מעניינת כיום היא ה- DCT-8 של הונדה עם ממיר מומנט להילוכים הנמוכים, תיבה שאמורה לפתור את כל חוסר הנוחות היחסי של תיבה כפולת מצמדים לעומת פלנטרית מבלי לפגוע בביצועים כפי שעשו ברנו וקיה/יונדאי למשל.


×
×
  • תוכן חדש...