Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוששים מDSG7? אל דאגה, בקרוב - DSG10


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4229 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למען האמת, עם הזמן (מוזר ככל שזה יישמע) התיבה אצלי עובדת הרבה יותר טוב מבעבר. אם בהתחלה עוד היו גמגומים קטנים בין מהירות גלישה לעמידה, היום כבר אין. התיבה מעבירה הילוכים בין ראשון לשני מעולה. אני מרוצה (מדובר ב-DCT של יונדאי).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
בתיבה שלי יש ממיר מומנט?

 

שלילי.

ממיר מומנט קיים רק בתיבות אוטומטיות פלנטריות וכיום גם בכל התיבות ברציפות.

בעבר התיבות ברציפות היו ללא ממיר מומנט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אולי אתה מעט מתבלבל. רוחב הצמיג זה סבבה שהוא רחב כי יש יותר מגע של בגומי עם הכביש מה שנותן יותר אחיזה בפניות, ובעיקר בבלימות.

הבעיה האמיתית היום זה הקוטר הדבילי של הג'אנט והחתך הסופר נמוך של הצמיג עצמו. זה באמת אדיוטי ובלתי נסבל.

 

לגבי התיבה עצמה, לא מבין את הצורך ב10 הילוכים. לדעתי גם 8 זה יותר מידי אבל נחיה ונראה.

 

לא התבלבלתי. הכוונה היא לצמיגים ברוחב, חתך וקוטר מגוחכים ביחס למכונית עליהם הם מורכבים. הכוונה למכוניות סטנדרטיות שנועלות צמיגים שעד לפני כעשור אפשר היה למצוא על רכבים ספורטיבים או רכבי יוקרה חזקים. ברור שלרכבים סטנדרטים, אלו שמשרתים את מר ישראל ישראלי, אישתו וחמותו, אין שום צורך בצמיגים המגודלים האלו. הסיבה היחידה היא מקדם מכירות באולם התצוגה.

 

הנזק, אגב, גדול מהתועלת, לפחות במחוזותינו. כשצריך להחליף את ערימות הגומי האלו הצרכן המצוי מגלה את המחיר ורץ לקנות את הצמיג הסיני עלום השם הזול ביותר שהוא יכול למצוא. אם המידות היו שפויות יותר הפער בין צמיג באיכות טובה לצמיג זבל כלשהו לא היה כל כך גדול.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
שלילי.

ממיר מומנט קיים רק בתיבות אוטומטיות פלנטריות וכיום גם בכל התיבות ברציפות.

בעבר התיבות ברציפות היו ללא ממיר מומנט.

 

על מה משפיע ממיר מומנט בתיבה רציפה?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בנסיעה בפקקים או זינוק בעלייה זה עדיין לא חלק כמו תיבה פלנטרית, נקודה נוספת היא השהייה ארוכה יחסית במעבר בין הילוך קדמי לאחורי.

פורסם (נערך)

לגבי תיבת הDSG אני רוצה לחדד מספר נקודות.

 

הDSG למעשה זה לא תיבת הילוכים אחת, אלא שני תיבות הילוכים מכניות, אחת משמשת להילוכים זוגיים והשנייה לאי זוגיים. זאת תיבה פרסלקטיבית, כלומר בגיר השני כבר מוכן ההילוך הבא בעוד שהרכב עדיין נוסע על הילוך בגיר הראשון. כאשר התיבה מעבירה הילוך, למעשה היא מפרידה את הקלאץ' של תיבה ראשונה ומחברת את הקלאץ' של תיבה השניה. באותו זמן הגיר הראשון שלא מחובר מעביר להילוך הבא. אם התיבה מנחשת נכון את ההילוך הבא, העברה תיהיה סופר מהירה, אם לא, העברה תיהיה קצת פחות מהירה.

מעבר לזה, התיבה מתנהגת בדיוק כמו גיר רובוטי רגיל, כלומר כמו גיר ידני ש"גמדים" מעבירים את ההילוכים.

 

עריכה:

לאומת גיר פלנטרי יש ניאנסים בתפעול וזה מצריך הסתגלות מסויימת. למשל כאשר עוזבים ברקס הרכב משלב קלאץ' והרכב מזנק קדימה (הוא גם מוסיף טיפה גז בדיוק כמו בידני), אם עומדים במקום ולא לוחצים על הברקס מספיק חזק, הקלאץ' חצי משולב במצב של זחילה והסל"ד מעט גבוה יותר. גם במהירות נמוכה מרגישים כמו בגיר ידני חיבור לגלגלים, זה מעט פחות רך לאומת ממיר מומנט (לא כל תיבה נועלת ממיר מומנט במהירות נמוכה, בתיבות שזה כן נועל - מרגישים אותו הדבר, למשל במרצדס במצב ספורט ממש מרגישים את זה ובמצב COMFORT זה רך מאוד ונעים).

מצבי החלקת קלאץ' במהירות זחילה שהיא נמוכה ממינימום שהרכב שנוסע ללא ברקס, פחות עדיפה על זה של רכב המצויד בממיר מומנט.

אני חושב שבDSG צריך לנהוג עם "ראש" כאילו אתם בידני וכך לתכנן את הנסיעה. במצב של נהיגה ב"ראש" של אוטומטי (פלנטרי) אני חושב שזה יביא לשחיקה מוגברת של מצמדים בפקקים.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
על מה משפיע ממיר מומנט בתיבה רציפה?

מקנה זינוק חלק ונעים.

התיבה הרציפה פותחה על ידי האחים וואן דורן ההולנדים בתחילת שנות ה 50׳, ושימשה את מכוניות דאף.

בשנות ה 70׳ השתמשה בה גם וולבו ב 340 שבעצם תוכננה ע״י דאף.

באמצע שנות ה 80׳ החליטו פיאט ופורד להציע גירסאות אוטומטיות לפיאסטה ולאונו, ולכן רכשו את זכויות השימוש בפטנט של האחים ואן דורן.

פיאט ופורד שיכללו את התיבה והחליפו את זוג רצועות הגומי ברצועה המורכבת מגומי ומתכת במשולב.

ב 87׳ הוצגה האונו סלקטה ושנה אחריה הפיאסטה ctx.

למרות ההשקעה הגדולה, המכוניות לא היו נעימות לנהיגה, וכל עצירה לוותה בקיפצוצים מעצבנים, וגם הזינוק נתן תחושה של מכונית עם מצמד מחליק.

סובארו שכללה את התיבה והוסיפה לה מצמד אלקטרומגנטי, מה שגרם לזינוק חלק יותר.

אולם התיבה עדיין לא היתה אמינה דיה, ולכן הרעיון נזנח לטובת ת׳יבות פלנטריות מרובות הילוכים.

הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בממיר מומנט בתיבה רציפה היתה בפיאט פונטו ספייס ב 01׳.

התיבה תוכננה ויוצרה ע״י פ׳וגי היפנית, וסוף סוף הפגינה אמינות ראויה ופעולה נעימה.

הבקרה הממוחשבת גרמה לעצירה נעימה והיתה אף חלוקה להילוכים דימיוניים.

כיום כל התיבות הרציפות מצ׳ויידות בממיר מומנט קטן יחסית שאינו גוזל הרבה אנרגיה, יחסית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ב-A4 שנת 2002 שלי הייתה תיבה רציפה מאוד נעימה. אחת התיבות הטובות שיצא לי לנהוג עליהן. אך כיאה שלתיבת מבית VAG כל 50K ק"מ בערך היה צריך החלפת מוח...

פורסם

התיבה הרציפה של אודי עשתה שימוש בשרשרת ולא ברצועה וכונתה מולטיטרוניק.

כתיבה, היא היתה הטובה בין הרציפות, רק הבלאי שלה היה גבוה ומחיר תיקונה אסטרונומי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

"DSG היא תיבה מצויינת - כשהיא עובדת". כך אמר לי פעם חבר (עם DSG7).

 

וברצינות, היא אכן טובה (בעיקר ה-DSG6), אבל גם לה יש מגרעות שעלולות להיות מעיקות עד מאוד לנהגים מסויימים - השהייה מרגיזה בהתחלה, המעבר המהיר (מידי) להילוך גבוה, הורדות הילוך מבולבלות לעיתים וכל מיני רעשי רקע נלווים (בעיקר עם חלונות פתוחים).

 

הרובוטית הטובה ביותר שיצא לי לפגוש היא ה-DCT M של ב.מ.וו. עם העברות הילוכים מהירות / נעימות ו"חלקות" מאלו של ה-DSG והשהייה מזערית.

 

התיבה הנעימה ביותר לשימוש היא ה-ZF8, עם העברות הילוכים מהירות כשל רובוטית, רק בלי השהייה בכלל, עם תגובות מאוד מהירות והעברות הילוכים מאוד נעימות ו"חלקות" גם במצב ה-SPORT. לדעתי האישית היא מרשימה יותר בשידוך למנועי הדיזל, בעיקר אלו החזקים.

 

ב-135M היא הרגישה מעט "אגרסיבית" מידי לעיתים - בעוד שבאחיות החלשות (118i / 116i) היא הרגישה "עדינה" יותר. מנגד, ב-135M (ובכל המנועים החזקים המוצעים בשלל קשת הדגמים של ב.מ.וו) היא בוורסיה מעט שונה מהרגילה ומקבלת את הכינוי ZF8SPORT.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

תיבות פלנטריות חלקות ומהירות תמיד היו הצד החזק של היצרנים האמריקאים - ומרצדס.

מדהים לנסוע באמריקאיות משנות ה 60׳ ולהתפעל מהתגובה המהירה ומהחלפות ההילוכים החלקות כמשי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בסופו של דבר, הכל פונקציה של מחיר. ברור שככל שהרכב יקר יותר, רוב הסיכויים שתיבה שלו תיהיה מהירה יותר, חלקה יותר וטובה יותר. ככה זה בכל דבר. לאיכות יש מחיר.

 

זה נכון שdsg משתהה בזינוק, אבל אני לא רואה עם זה בעיה, אלא יתרון, כי הוא מלמד נהג לסגנון נהיגה שדרוש להפעיל ראש ושיקול דעת. נהג שיודע שרכב שלו משתהה בזינוק, אם יפעיל שיקול דעת, יתקרב לאט לרמזור, הרמזור יתחלף לירוק והוא יזנק לא ממצב של עמידה ויחסוך דלק.  

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מספיק עם השטות הזו.

ה-DSG לא משתהה בזינוק, זו בקרת המשיכה.

תנתקו ולא תאיצו יותר טוב עם תיבה אחרת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

התיבה הכי טובה היא ה PDK של PORSCHE.

היא מצויינת מכמה סיבות, לא רק שהיא מעלה הילוך מהר היא גם מורידה מהר ומגיבה מהר לפקודות (בניגוד לDSG7 ששם יש השהייה בין לחיצה על הכפתור ועד ההחלפה עצמה).

בנוסף המצב האוטומטי שלה מעולה, היא "מנחשת" טוב יותר את ההילוך הבא שאתה צריך להיות בו.

עוד דבר, מצב הS שלה פשוט מדהים, בהרבה סיקורים טוענים שעל המסלול התיבה עושה עבודה מעולה ומעבירה הילוכים בדיוק בזמן ובמקום המתאים, ממש "בלי לגעת".

 

 

לדעתי התיבה האולטימטיבית תיהיה DOG GEAR (כמו בראלי) עם רובוט ששולט על הקלאטץ' ועל המוט הילוכים.

רק צריך להתגבר על הרעש והזעזוע שהיא יוצרת.

מה שמיוחד בתיבה הזאת זה שאין הפרדה של הקלטץ' בזמן העברת הילוך, התיבה פשוט "קופצת" להילוך הבא, הקלאטץ' משמש רק לעצירה או העברה לרוורס.

 

כמובן שזה לא יקרה בזמן הקרוב, או בכלל :)

They are trying to ban me...


×
×
  • תוכן חדש...