Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2006 גיר תקוע על P למרות שאפשר להזיז את הידית (נמצא פתרון: החלפת סופית כבל ידית הילוכים)


kidney_stone
שימו לב! השרשור הזה בן 915 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שהכי מעצבן הוא שמוסך היבואן דורש החלפה של כל הכבל באלפי שקלים בעוד שגילינו שפורד עצמה מוכרת את הסופית של הכבל בניפרד באריזה סגורה עם מק"ט! כלומר לא מדובר בקומבינה!

היבואן יודע(לכאורה ) ויש לו אפשרות לתקן בעלות סימלית עם חלק מקורי מהיצרן אבל הוא לדעתי עושק את הלקוח ואומר לו שהפיתרון היחיד הוא החלפת כל הכבל(ככה גם לנו אמרו) - ממש מעצבן!.

במוסך אורן שירותי רכב שמומלץ כאן בפורום - אורן ישר הזמין לנו את הסופית המקורית הזו ולא ניסה ביכלל להחליף את כל הכבל, ככה מוסך אמין וישר אמור לינהוג עם הלקוחות, אחי יצא מרוצה מאוד מהטיפול וסוף סוף לא היה צריך לידאוג בלהעביר הילוכים ומתי התיקון הזמני יכשל.

 

תודה על הדיון החשוב הזה, בטוח שבמוקדם או במאוחר כל בעל פוקוס יתקל בתקלה המרגיזה הזו ואז בימקום לשלם אלפי שקלים למוסכי יבואן הוא יתקן בגרושים עם חלק מקורי מהיצרן :-).

 

גם אצלי קרתה אותה תקלה כולל מה שאמר המכונאי של הגרירה. גם אצלי בשנייה הוא תיקן את זה ושם אזיקון ואמר לי שזו הקופסא.

לצערי לא ראיתי את הדיון הזה וכנראה שבגלל חוסר ידע וחוסר הגינות שילמתי הרבה כסף - גם על כבל חדש וגם מוח גיר. הכל ביחד 2,900 ש"ח כולל מע"מ שזה מחיר נמוך לפי מה שאני קוראת פה ולכן אולי מעיד על עבודה שלא נעשתה.

כמה עלה הטיפול במוסך אורן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיקון נעשה בעת טיפול גדול כולל טיימינג ועוד ועוד שבתוכו ניכלל החלק כמו שצוין כאן במחיר דומה (כ300+ אאל"ט כמו שאבי חלקי חילוף שיתף).

גם אחי עשה תיקון זמני כמו שהגרריסט המליץ ורק ביזכות הדיון הזה שאלנו את אורן בעת הטיפול אם יש פיתרון אחר חוץ מהחלפת כבל קומפלט והוא אמר לנו שיש את הסופית קומפלט מקורית של פורד.

 

ביזכות הפורום הזה והחברים חסכתי המון בתיקוני הרכב - ח"ח לכל מי שמתשתף טיפים חשובים שכאלה, וח"ח לאבי חלקי חילוף שגם הקפיץ את הדיון עם החלפים- מקווה שזה יעזור גם לאחרים.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש למישהו מק"ט פורד של הסופית ? או אולי את השם באנגלית?

דווקא בתוכנת המק"טים של פורד לא מצאתי מק"ט נפרד לסופית

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מק"ט: 1798222

מחיר באתר היבואן: 402 ש"ח - לא כולל מע"מ

http://www.ford.co.il/SparePartsPriceList

 

מעניין על איזה עוד תיקונים נפוצים כמו זה אומרים ללקוח במוסכי היבואן שצריך להחליף עוד כמה חלקים על הדרך..

 

זה הרכב של ההורים שלי שכבר שנתיים בערך לא מטפלים במוסך המורשה בגלל המחירים המנופחים.

מניסיון שלי, בנוסף לעלות העבודה [שזה כבר נושא אחר שלא ניכנס אליו עכשיו] מחירי החלפים תמיד היו גבוהים יותר מהמחיר שתמצא בחנות חלפים אחרת על אותו חלק בדיוק (כמו בדוגמא הזו) וזה עוד בלי להזכיר את "עמלת התחברות למחשב" או איך שקוראים לזה בסכום של כמה מאות שקלים. מזל שאין עמלת מברג פיליפס או משהו בסגנון.

 

מקווה שכמו שהפוסט הזה עזר לי הוא יעזור עוד לאחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אני לא משתתף קבוע בפורום הזה ובדיונים אך התחברתי רק כדי להביע את תודתי הרבה לפותח השרשור הזה ולמשתתפים בדיון !.

 

יש בבעלותי פוקוס 2006 כרכב שני בבית. הרכב שירת אותנו עד עכשיו (ומקוה שגם בעתיד) בנאמנות.

היום בבוקר אשתי התקשרה אלי להודיע שהרכב נתקע ולא מניע ושידית ההילוכים זזה בחופשיות.

ביקשתי ממנה לחפש עזרה בהנעת הרכב תוך שימוש בכבלי-עזר. למזלנו הרב שני שוטרי סיור נחלצו לעזרתה ומה רבה היתה ההפתעה כאשר אחד מהם זיהה מיד את הבעייה ב"שטאנגה של ידית ההילוכים". הוא התכופף מתחת לרכב ליד הגלגל השמאלי הקדמי ותוך דקה תיקן את הבעיה וביקש ממני לסור למוסך בהקדם. בעזרת התיאור שלו הגעתי לשרשור הזה :-D

 

אז שוב תודה לכולם ! (גם למשטרת ישראל !)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב אז גם לי זה קרה. התכופפתי מתחת לאוטו וראיתי שכבל ההילוכים התנתק מהפין שמחוברת לתיבת ההילוכים. חיברתי את הכבל בצורה רופפת ע"מ שאוכל להעביר ל D ואגיע הבייתה.

אחרי שיטוט באתר ובגוגל, ראיתי שיש פיתרון זול של החלפת הבוקסה הלבנה שמתבלית עם הזמן. במוסך ליד הבית רצו 550 שקל על התיקון (400 על החלק ועוד 150 על העבודה). אמרתי לו תודה אבל לא תודה.

התקשרתי לא.ניסים ובניו בת"א שהיו מאוד אדיבים, והציעו תיקון בביתי בעלות של 350, תיקון אצלם ב300 והחלק בלבד ב150. כשבאתי לסוע אליו לקנות את החלק אמר שיש סניף קרוב יותר בבני ברק, ובסוף מצאתי חנות עוד יותר זולה שמוכרת את הבוקסה הלבנה ב140 ש"ח(!). לחנות קוראים "דור חלפים בע"מ שנקר אריה 13 קרית אריה פתח תקווה".

 

וכעת להחלפה:

אציין שמומלץ לבצע את העבודה הזאת בזוג. אשתי ישבה בתוך האוטו ולחצה על הברקס מהפחד שהאוטו יזוז פתאום כשאני מתחת למנוע והייתה אחראית על העברת ידית ההילוכים כשאני בודק מתחת לאוטו מה קורה.

מצאתי את הבוקסה הישנה מורכבת על הפין של תיבת ההילוכים. הוצאתי אותה די בקלות וניגשתי למלאכת ההחלפה. הגישה מתחת לאוטו מאד לא נוחה. מצאתי שלגשת מהצד שלפני הגלגל הקדמי השמאלי נוחה בהרבה מגישה מקידמת הרכב. בהתחלה לא הצלחתי להכניס את הבוקסה לפין או לכבל ונאלצתי להעזר בפלאייר ע"מ ללחוץ את הבוקסה למקום. התחלתי מהתקנת הבוקסה על הפין, ולאחר מכן התקנת הכבל על הבוקסה והפין. 2 הפעולות נעשו בעזרת פלאייר, אז מומלץ להצטייד באחד מבעוד מועד.

 

 

שימו לב- משראיתי שאני לא מצליח להכניס את הבוקסה לפין החלטתי לנסות לפרק את כל קצה הכבל ע"מ שאוכל להכניס את הבוקסה לקצה הכבל בנוחות בבית. התעסקתי מעט עם קצה הכבל אבל לא הצלחתי להוציא את זה. מסתבר שההתעסקות שחררה את הכבל מהראש וגרמה לו לצאת החוצה, מה שהוביל לכך שאמנם הבוקסה יושבת במקום אבל הכבל מנותק מקצה הראש שלו. הייתי צריך שאשתי תשחק עם הכבל קדימה ואחורה (מעבר מP לD ולR) ע"מ שאוכל להחזיר את הכבל לקצה הראש. לכן אני ממליץ לא לגעת בקצה הראש אם לא צריך. ניתן להרכיב את הבוקסה בעזרת פלאייר ישירות.

עריכה אחרונה על ידי ergo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • חודשיים מאוחר יותר...

קרה גם בפוקוס שלי, מודל 2007 מנוע 2.0, אבל זה זהה לגמרי ל 1.6.

 

 

לא פירקתי שום דבר, גם לא את קצה הכבל, לא הגבהתי את האוטו למרות שבהחלט יותר נוח לעשות את זה כשהאוטו מוגבה בחלקו הקידמי.

 

 

כבל עם הבוקסה השבורה שברח ממנוף הסלקטור:

 

20170114_002055.jpg

 

קניתי בוקסה חדשה ב 140 ש"ח:

 

IMG-20170115-WA0002.jpeg

IMG-20170115-WA0004.jpeg

 

קודם הכנסתי את הבוקסה לתוך סופית הכבל ולחצתי עם פלייר "עד הקליק".

אחרי זה גירזתי מעט את ה"גולה" שעל מנוף הסלקטור, הצמדתי את סופית הכבל עם הבוקסה החדשה ולחצתי עם פלייר "עד הקליק".

 

20170116_181849.jpg

 

כשהאוטו לא מוגבה לא רואים כלום, אפשר להיעזר במצלמה של הטלפון. כל הסיפור לקח כמה דקות.

 

תודה על המידע המועיל בשירשור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

איך קוראים לבוקסה הזאת באנגלית , האמת לפוקוס שלי אין בעיה , אבל תמיד טוב להקדים תרופה למכה . אולי באינטרנט העלות הוא מזערית לעומת המחיר שיש בארץ

יפני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הי חברה,

 

הייתי חייב להגיב לשירשור הזה כי גם לי הייתה את אותה הבעיה (פוקס 2007) הפתרון הזול הוא פשוט להזמין את החלק מ aliexpress בעלות של 35 ש"ח כולל משלוח.

אם אין לכם את הזמן לחכות לחלק, יש ב 90 שקל ב " קארס פרטס " כפר סבא. ההתקנה פשוטה, לוקחת פחות מדקה ואין צורך בחוש טכני, פשוט להוציא את התותב הישן ולהכניס את החדש, לחבר בחזרה וזהו.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר השרשור הזה הוקפץ מן האוב.

השבוע פוקוס 2008 נוספת נפלה קורבן לבוקסה + בעלים היסטריים שבטוחה שהלך הגיר.

בוקסה חדשה נרכשה תמורת 75 ש"ח מחנות חלפים בראשון לציון, אפילו לא 3 דקות עבודה והרכב חזר לנסוע.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

גם אצלנו בפוקוס 2008 זה קרה השבוע.

טוב שיש את השרשור הזה, שמנע גרירה מיותרת למוסך.

אני קניתי את הבוקסה אצל יוסף מוסלח בצ'ק פוסט בחיפה, 110 ש"ח

אין פה קצת בעייה בטיחותית אם הכבל מתנתק ?

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

שלום ! 

יש לי יונדאי אי 30 ואני גם נתקלתי בבעיה הזאת !

כמו כולם כאן הלכתי למוסך אמרו לי שזה הכבל וצריך להחליף את הכבל באלפי שקלים .

ובעקבות השירשור הזה אני גם חיפשתי את התקלה הזאת אבל בשונה מהפוקוס אצל יונדאי הטבעת הזאת נמצאת בתוך הקופסה של הידית הילוכים , ברגע שידעתי מה הבעיה פשוט קניתי את הבוקסה והלכתי למוסך שיתקינו לי אותה כי פחדתי להתעסק בזה בעצמי .

ועכשיו עובד רגיל מקווה שיחזיק מעמד 

בכל מקרה תודה רבה לכל האנשים הטובים כאן שעוזרים ומשתפים את הדברים האלה אחרת הייתי אוכל אותה ובגדול .

שוב תודה רבה לכולם !

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 915 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...