Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על לימודים, קניית רכב ותקציב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בן 16, ויש לי כמה שאלות בקשר לנהיגה וכל העסק :-D

בעיקרון יש לי באיזור ה-25 אלף גג ללימודים וכיוב' (טסט מעשי, תאוריה וכל מיני שטויות) ובתוך התקציב הזה נכנס גם רכב.

האם זה תקציב הגיוני? או שזה לא מספיק?

 

28 שיעורים שזה המינימום, כמה ריאלי זה להצליח בטסט אחרי כמות כזו של שיעורים?

 

ובאיזה גיל בדיוק אני כבר יכול להתחיל ללמוד\להוציא רישיון?

פורסם

בזמנו(2007) עלה לי כל התהליך של הרשיון פחות מ3 אלף. (טסט ראשון תאוריה ראשונה).

היום אני מבין שהשיעורים קצת יותר יקרים, אבל זה תקציב מספיק בהחלט לדעתי לרשיון, רכב, ביטוח, ויישור קו.

פורסם

25 אלף ש"ח זה תקציב לא רע.

 

נעשה חישוב הוצאות, ככה שיהיה לך קנ"מ כללי:

אתר לימוד תיאוריה - 20₪

תיאוריה - בסביבות 50₪? לא זוכר כבר

נניח שתזדקק ל35 שיעורים וכל שיעור עולה 100₪, סך הכול 3500₪

שני טסטים (לא כולם עוברים ראשון), אגרה למשרד הרישוי + תשלום למורה - 500₪ כל פעם, סך הכול 1000₪.

תכין לך 5000-5500₪ ללימודי נהיגה.

אתה לא יודע איזה טסט תעבור, כמה שיעורים תצטרך וכמה פעמים תיגש לתיאוריה. לא כולם עוברים בפעם הראשונה.

יכול להיות שתעבור טסט ראשון, תיאוריה ראשונה ויספיקו לך 28 שיעורים.

 

20 אלף ש"ח שישארו לרכב זה אכן תקציב טוב, רק קח בחשבון שהביטוח לנהגים חדשים וצעירים יקר להחריד ויש הוצאות דלק.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
25 אלף ש"ח זה תקציב לא רע.

 

נעשה חישוב הוצאות, ככה שיהיה לך קנ"מ כללי:

אתר לימוד תיאוריה - 20₪

תיאוריה - בסביבות 50₪? לא זוכר כבר

נניח שתזדקק ל35 שיעורים וכל שיעור עולה 100₪, סך הכול 3500₪

שני טסטים (לא כולם עוברים ראשון), אגרה למשרד הרישוי + תשלום למורה - 500₪ כל פעם, סך הכול 1000₪.

תכין לך 5000-5500₪ ללימודי נהיגה.

אתה לא יודע איזה טסט תעבור, כמה שיעורים תצטרך וכמה פעמים תיגש לתיאוריה. לא כולם עוברים בפעם הראשונה.

יכול להיות שתעבור טסט ראשון, תיאוריה ראשונה ויספיקו לך 28 שיעורים.

 

20 אלף ש"ח שישארו לרכב זה אכן תקציב טוב, רק קח בחשבון שהביטוח לנהגים חדשים וצעירים יקר להחריד ויש הוצאות דלק.

קודם כל תודה רבה על התגובה, באמת טוב ככה לקבל הערכה ופירוט מסודר.

הבנתי שאם לא עוברים טסט אז צריך לגשת לעוד שיעורים, זה נכון? ואם כן, זה אומר עוד סיבוב

של 28 או שפשוט עוד כמה בודדים בשביל לתרגל קצת?

וכמה אמור לעלות ביטוח לשנה לצעירים? (בהתחשב בזה שלא יהיה לי איזה רכב פאר אלא משהו ממוצע-)

פורסם

אני לקחתי 35 שיעורים ושני טסטים.

טסט ראשון ניגשתי אחריי 30 שיעורים, לא עברתי, אז עשיתי עוד כמה שיעורים כי בין הטסט הראשון לשני הפרידו כחודשיים.

בעקרון כדאי לעשות עוד 2-3 שיעורים כדי לגשת שוב לטסט, לא יודע אם יש חוק לגביי זה.

 

לי הסיפור של הרישיון עלה לפניי כ-3 שנים משהו כמו 4000₪. משנה לשנה המחיר עולה כמו שאתה מבין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הבנתי שאם לא עוברים טסט אז צריך לגשת לעוד שיעורים, זה נכון? ואם כן, זה אומר עוד סיבוב

של 28 או שפשוט עוד כמה בודדים בשביל לתרגל קצת?

אם אתה נכשל בטסט אינך חייב לקחת עוד שיעורים, בטח שלא 28 נוספים.

עם זאת, מכיוון שהתקופה בין טסט לטסט היא באזור החודש, כדאי שתיקח במהלך התקופה מספר שיעורים.

פורסם

טסט אפשר לעשות בגיל 16 ו9 חודשים.

חצי שנה מלווה.

כלומר מעכשיו יש לך עוד קצת יותר משנה עד שתקנה אוטו.

תחסוך עוד קצת כסף, וכשיגמר המלווה תוכל לקנות רכב בתקציב גבוה יותר.

 

 

כל העסק אמור לעלות בין 4000-5000 שקל.

כולל שיעורים, טסטים ואגרות במידה ואתה עובר טסט ראשון.

פורסם

אתה מקדים את המאוחר. אתה יכול לסיים את לימודי הנהיגה עם 28 שיעורים וטסט אחד, אבל בהחלט גם עם 80 שעורים ו-5 טסטים, מה שיאכל לך את מחצית התקציב.

מעבר לכך - אתה צריך להביא בחשבון שכל חודש של אחזרת הרכב יעלה לך לפחות 1200-1500 ש"ח, לא כולל בלת"מים.

כיון שיש לך לפחות עוד שנה עד קבלת הרשיון, ובהנחה שאת תקופת הליווי תעשה על הרכב של אבא-אמא השאלה שלך מוקדמת מאד רק תביא בחשבון שהוצאות רכב זה כמו סלולר - צריך גם לקנות אותו וגם לשלם הוצאות שוטפות - אבל סדרי הגודל הרבה יותר גדולים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...