Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הנשיא ויצמן נסע כידוע בלינקולן קוסמופוליטן 1950 שקיבל מתנה מהנרי פורד והיא מוצגת משופצת במכון ויצמן.

 

ולפני זה קרייזלר... ולפני זה קרייזלר... העליתי גם תמונות של רכבי השיירה הנשיאותית. מעניין להשוות להיום. לפני קום המדינה הוא התנייע - בין היתר - במה שיכול להיות פקארד. תמונות עי פריץ שלזינגר, ב. קידן וזאב אורון (אוסף הרווארד).

 

T

Chaim Weizmann in Jerusalem 1948_Chrysler_B. Keidan_H.JPG

Chaim Weizmann in Jerusalem 1948_Chrysler_Friz Schlezinger2_H.JPG

Chaim Weizmann in Jerusalem 1948_Chrysler_Friz Schlezinger3_H.JPG

Chaim Weizmann in Jerusalem being sworn in_H.JPG

Chaim Weizmann in Jerusalem 1948_Chrysler_Friz Schlezinger_H.JPG

Chaim Weizmann in Jerusalem 1948_Cavalcade_Friz Schlezinger_H.JPG

Chaim Weizmann in Yesod Hama'ala 1944_H.jpg

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הבתמונות שהעלאת הן של:

תמונה ראשונה קרייזלר 48

תמונה שניה קרייזלר ומאחוריה דודג'

תמונה שלישית ק'ייזלר

תמונה רביעית מכסה מנוע וכנף הם של לינקולן 1948 ששימשו את ראשי המדינה בתחילת דרכה.

תמונה חמישית דודג' ומאחרויה הדסון

תמונה שישית משאית שברולט קנדית

 

הלינקולן המפורסמת הנשיא ויצמן (הראשון) קיבל במצנה הגיע מאוחר יותר.

אם תחפש תמצא תמונות של הנשיא ויצמן בירושלים עם פאקראד 1948

שלמה דן גדרון

פורסם
הבתמונות שהעלאת הן של:

תמונה ראשונה קרייזלר 48

תמונה שניה קרייזלר ומאחוריה דודג'

תמונה שלישית ק'ייזלר

תמונה רביעית מכסה מנוע וכנף הם של לינקולן 1948 ששימשו את ראשי המדינה בתחילת דרכה.

תמונה חמישית דודג' ומאחרויה הדסון

תמונה שישית משאית שברולט קנדית

 

 

מספר תיקונים:

בתמונה השנייה, מאחורי הקרייזלר זו דה סוטו

בתמונה הרביעית זו עדיין הקרייזלר

בתמונה החמישית והשישית זו לא דודג' אלא דה סוטו דיפלומט, דגם שיועד ליצוא והיה בעצם פלימות' עם גריל 'שיניים' של דה סוטו

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
אני חושב שהרכב הזה פורסם ביד 2 בירכא סחר רכבים והיו שמה עוד כמה רכבים ששמשו שרים בממשלה שווה בדיקה ...[/quot

 

דיברנו על מספר רב של רכבים אז לא ברור לי מה הוא ה"רכב הזה" אם אתה מתכוון לפאקרד של ויצמן היא לא ביירכא ולא פורסמה. באמור היא בידי אספן במצב יפה.

שלמה דן גדרון

פורסם

מעט אור על הקדילק 1949 של בן גוריון.

התמונה למטה צולמה כבר בדצמבר 1952, והכיתוב המקורי שלה גורס שמדובר ברכבו של הנשיא השני יצחק בן צבי. לוחית הרישוי ים1000 הוחלפה בסמל המדינה.

מעורר שתי שאלות: לאן עברה המכונית לאחר שהתיישנה אצל בן צבי, ומדוע בן צבי לא קיבל את הלינקולן של הנשיא ויצמן שנפטר ושהייתה אז חדישה, מפוארת ומיותמת...

Capture.JPG

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם
מעט אור על הקדילק 1949 של בן גוריון.

התמונה למטה צולמה כבר בדצמבר 1952, והכיתוב המקורי שלה גורס שמדובר ברכבו של הנשיא השני יצחק בן צבי. לוחית הרישוי ים1000 הוחלפה בסמל המדינה.

מעורר שתי שאלות: לאן עברה המכונית לאחר שהתיישנה אצל בן צבי, ומדוע בן צבי לא קיבל את הלינקולן של הנשיא ויצמן שנפטר ושהייתה אז חדישה, מפוארת ומיותמת...

 

רון, מי אמר שזו אותה המכונית?

שלמה דן גדרון

פורסם
מעט אור על הקדילק 1949 של בן גוריון.

התמונה למטה צולמה כבר בדצמבר 1952, והכיתוב המקורי שלה גורס שמדובר ברכבו של הנשיא השני יצחק בן צבי. לוחית הרישוי ים1000 הוחלפה בסמל המדינה.

מעורר שתי שאלות: לאן עברה המכונית לאחר שהתיישנה אצל בן צבי, ומדוע בן צבי לא קיבל את הלינקולן של הנשיא ויצמן שנפטר ושהייתה אז חדישה, מפוארת ומיותמת...

 

ווייצמן עצמו כמעט ולא השתמש בלינקולן שקיבל מתנה מהנרי פורד בגלל צריכת הדלק שלה שלא תאימה לתקופת הצנע. בגלל מחלתו, וייצמן גם לא כל כך נסע בשנתיים האחרונות לנשיאותו וחייו ואת הטקסים הוא ניהל בבית שלו ברחובות.

יצחק בן צבי השתמש בקייזר הלאומית...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
רון, מי אמר שזו אותה המכונית?

 

מה הסיכוי שלמדינת ישראל הצעירה היו שני קדילק מודל 49? ואם היו, התעלומה כפולה.

נשמע לי טבעי לגמרי ש- ים1000 הוא רכב של ראש ממשלה, וכשהוא עובר לנשיא הוא מקבל את סמל המדינה במקום לוחית רישוי - כמו בתמונות.

הניחוש שלי הוא שבאמצע שנות ה-50 הרכב עבר תאונה קשה ונגרט. אם זה לא קרה, מישהו מחזיק בו היום בסוד. אולי מתניה וצביקה יגיעו אליו :wink:

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

היו אז די הרבה רכבים מהשורה הראשונה. היו לממשלה לינקולן 1948 בכמה העתקים היו אמבולנסים קדילאק 1947-8

שלמה דן גדרון

פורסם
מה הסיכוי שלמדינת ישראל הצעירה היו שני קדילק מודל 49? ואם היו, התעלומה כפולה.

נשמע לי טבעי לגמרי ש- ים1000 הוא רכב של ראש ממשלה, וכשהוא עובר לנשיא הוא מקבל את סמל המדינה במקום לוחית רישוי - כמו בתמונות.

הניחוש שלי הוא שבאמצע שנות ה-50 הרכב עבר תאונה קשה ונגרט. אם זה לא קרה, מישהו מחזיק בו היום בסוד. אולי מתניה וצביקה יגיעו אליו :wink:

 

אני הולך על הניחוש הזה...ולו מהסיבה הפשוטה שאין כל זכר לקדילאק 1949 מדגם זה ב- 1958. מילא אחד "נעלם", אבל שניים?

באותו מועד עדיין היה למכונית כזו ערך יומיומי, כך שאין להניח שהיא נשמרה כרכב אספנות כבר אז.

להבדיל, מכוניות שרד אחרות נמכרו, ועברו למאגר הכללי עם רישוי "סטנדרטי". ניתן למצוא אותן במאגר גם עתה.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

אבל היתה עוד לימוזינת קאדילאק אאל"ט משנתון מאוחר יותר וקרייזלר שני ששימש את הנשיא... והדסון הורנט ששימש את שר האוצר אליעזר קפלן, במושגים של אז גם מכונית פאר.

Chaim Weizmann Mount Herzel 1949_Z.OronH.jpg

Hudson The official opening of the Jerusalem train statio Ben Gurion_Oron-H.JPG

Stepdown Hudson Eliezer Kaplan MoF_Z. Oron_H.jpg

Caddi_2_H_David B. Keidan Collection.jpg

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

פורסם
אבל היתה עוד לימוזינת קאדילאק אאל"ט משנתון מאוחר יותר וקרייזלר שני ששימש את הנשיא... והדסון הורנט ששימש את שר האוצר אליעזר קפלן, במושגים של אז גם מכונית פאר.

 

האדסונים היו "הרבה". בשנתונים הרלוונטיים יש שתיים בירושלים, ארבע בחיפה ו- 18 בת"א.

Hudson Super 4 1948.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

כפי שמנחם בגין זצ"ל אמר:

ובזכות הדם ההוא נהפך לראש הממשלה בן-גוריון העריץ הקטן והמניאק הגדול,

 

ולא סתם הוא כינה אותו "העריץ הקטן והמניאק הגדול" בן גוריון היה רודף שררה ונוצר סביבו פולחן אישיות,

שימו לב לשררה סביבו שהמדינה שרויה בעוני ואוכלת בתלושים, אולדסמוביל קבריולט מפוארת ועתירת נפח,

ליווי של מ"צ רכובים על אופנועים (מאיזו תוצרת?) ומאחריו פרשי משטרה רכובים על סוסים,

מעניין כמה זה עלה למשלמי המיסים של הדור ההוא כל הסיבוב דאווין הזה....

 

 

 

 

attachment.php?attachmentid=305399&d=1347638191

 

 

אך זה הרבה פחות מעניין אותי,

מה שמעניין אותי יותר ובעיקר זה לדעת אם מישהו יודע מאיזו תוצרת אופנועי המ"צ?

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם

אין קל לעוות תמונה מלהוציא דברים מהקשרם ומתקופתם (בלע"ז אנאכרוניזם) - לפרש התנהגות של תקופה אחת במונחי תקופה אחרת. איך, ובמה, לפי דעתך, נסע בגין "הצדיק" באותה תקופה?

אתה מוזמן לקרוא כאן, בפרק "שמואל שווילי מספר" (שמואל היה נהגו של בגין אז).

ואם אתה מחפש פאר ראוותנות ובזבוז, סע לצריף בן גוריון בשדה בוקר ונסה למצוא אותם (אגב, גם בן צבי כשהיה נשיא גר בצריף).

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/


×
×
  • תוכן חדש...