Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמנים\טיפול במאזדה לאנטיס 323


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5069 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גובל בחוצפה לעוות את הדברים שלי.

 

כתבתי ברכב דייהטסו סיריון שברשותי עברתי ל5w30 סינטטי אחרי שהיה מטופל כל חיו במוסכים המורשים בשמן 10w40.

 

הרכב היה עובר טיפולים כל חצי שנה במוסך מורשה והוא עבר 90.000 ק"מ.

 

כשקניתי אותו לא היתה אפילו הזעה של שמן בשום איזור במנוע ואחרי 9k עם שמן סינטטי איכותי התחילו להופיע נזילות חזקות מאגן השמן התחתון, מכסה השסתומים, ומכסה הטיימינג.

 

אגב לתקן את כל הנזילות האלו לא היה פשוט וגם לא הכי זול.

 

ברכב אחר שהיה ברשותי רנו קליאו עברתי גם בק"מ של 140k לשמן סינטטי 5w40 וגם התחילו נזילות מאיזור האגן והמחזירים תחתונים. הרכב לפני ההחלפת שמן היה יבש לחלוטין ואלו רכבים שאני מתחזק באופן קבוע ובודק בתדירות גבוהה.

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נהניתי לקרוא את תגובותיכם, השכלתי.

בשורה התחתונה- ע״מ למנוע את הסיכון בנזילות שמן ברכב שמתקרב ל160,000 ק״מ,

שמן 10W40 סינתטי מלא?

 

אני מציין שהרכב מתוחזק כראוי - רק בחלפים מקוריים של מאזדה (!) וטפו טפו טפו לא מעשן, לא שותה, ולא מקלל.

פורסם
גובל בחוצפה לעוות את הדברים שלי.

 

כתבתי ברכב דייהטסו סיריון שברשותי עברתי ל5w30 סינטטי אחרי שהיה מטופל כל חיו במוסכים המורשים בשמן 10w40.

 

הרכב היה עובר טיפולים כל חצי שנה במוסך מורשה והוא עבר 90.000 ק"מ.

 

כשקניתי אותו לא היתה אפילו הזעה של שמן בשום איזור במנוע ואחרי 9k עם שמן סינטטי איכותי התחילו להופיע נזילות חזקות מאגן השמן התחתון, מכסה השסתומים, ומכסה הטיימינג.

 

אגב לתקן את כל הנזילות האלו לא היה פשוט וגם לא הכי זול.

 

ברכב אחר שהיה ברשותי רנו קליאו עברתי גם בק"מ של 140k לשמן סינטטי 5w40 וגם התחילו נזילות מאיזור האגן והמחזירים תחתונים. הרכב לפני ההחלפת שמן היה יבש לחלוטין ואלו רכבים שאני מתחזק באופן קבוע ובודק בתדירות גבוהה.

 

 

קודם כל, הוראות היצרן הם מעל לכל. לפיכך אם היצרן קובע 10W-30 ה 30 זה קדוש מבחינתי, כלומר, אני אשתמש אולי ב 5W או 0W אבל לא עם ה30. במילים אחרות, אם היצרן קובע 10W-30 אני אשתמש בשמן 5W-30 או 0W-30 אבל לא אשנה צמיגות אחרת מ 30. לא למעלה ולא למעטה. אתה עשית טעות בכך שירדת משמן 10W-40 ל 5W-30. שיחקת כאן עם צמיגות השמן כאשר הוא בטמפרטורת העבודה שלו.

 

הטענה שלך היא מוזרה.

היום יש לא מעט שטוענים שהצמיגות המומלצת של טיוטה היא 10W-30 לעומת זאת, טיוטה ממליצה בחום על 5W-30. אני מכיר לפחות שני אנשים בעלי טיוטות שמשתמשים בשמן 0W-30. כן, כן. שמן 0W. לכאורה צריכה להיות לו צמיגות כמו של מים אבל במציאות יש לו עדיין צמיגות, המשאבה שואבת אותו יופי, אין שום נזילות, שום הזעות ושום כלום. בנוסך, חברה בפורומים בחו"ל העידו ששימוש בשמן 0W-30 או 40 חסך להם 2% בתצרוכת הדלק בעיר.

איך אתה מסביר שישנם אנשים שמשתמשים בשמן עם רמת צמיגות 0W והמנועים שלהם מתפקדים רגיל?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

Cerebral Cortex

אני מכיר לפחות שני אנשים בעלי טיוטות שמשתמשים בשמן 0W-30.

אני אשמח לעוד פרטים .

 

1 - איזה רכבים של טויוטה , סוג מנועים , שנה .

2 - מה היה הק"מ של המנוע כאשר הם לדברך החלו להשתמש ב 0W30 .

3 - איזה מרימי שסתומים יש במנוע הנ"ל , הידראוליים או שימסים טבעות/דיסקיות .

4 - במידה ומרימים הידראוליים - האם יש רעש קל מכיוון גל הזיזים בהנעה עד יצוב הלחץ הההידראולי .

5 - 2% חסכון בודאות לפי בדיקת מעבדה ..

 

שמן הידראולי מיצב לחץ עבודה ברמת ה10W - אין היום שמן הידראולי דק מתחת לערך זה .

למנוע לוקח זמן להרים את השמן מרמת ה 0W לרמת 10 .

בזמן הזה אין לחץ הידראולי טוב במרימי השסתומים - פועל יוצא רעשים ושחיקה

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

שמן הידראולי מיצב לחץ עבודה ברמת ה10W - אין היום שמן הידראולי דק מתחת לערך זה .

למנוע לוקח זמן להרים את השמן מרמת ה 0W לרמת 10 .- ממש לא מובן.

בזמן הזה אין לחץ הידראולי טוב במרימי השסתומים - פועל יוצא רעשים ושחיקה

אייל .

מה הקשר לשמן הידראולי ? התכונות הנדרשות משמן הידראולי שונות משמן מנוע.

שמן בדרגת צמיגות 0W אין לו צמיגות 0 אלא צמיגות של לפחות 80 סנטיסטוקס בטמפ' של 40 מעלות צלזיוס לכן ברגע שמתחילה זרימה של שמן הלחץ עולה מיד ללחץ המינימום הנדרש ברוב המנועים המודרנים המתוכננים לעבוד עם שמנים בצמיגות 0.

בקיצור אין שום בעיה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק 10

הצמיגות האידיאלית ללחץ הידראולי במרימים היא 10W ב 20-30 מעלות .(ראה בטבלת ההמרה)

צמיגות 0W , לוקח לה עוד מספר שניות להגיע לערך זה , לרמת צמיגות ה 10W.

 

זה לא עניין של זרימה , והגעת השמן למקום .

צריך צמיגות ויצירת עובי משטח שמן להחלקה וללחץ הידראולי , והוא אידאלי ב 10W .

( זה לא ערכים מוחלטים , יש שמנים סינטטים שיגיעו לצמיגות 10W מהר יותר מאחרים - והם יהיו חלשים יותר בנקודת שבירה בחום )

 

עד הגעת השמן של 0W לצמיגות 10W בשניות הללו יש בעיה קלה .

 

אייל .

 

איתמר - שזה שמן מנוע היכול להגיע לטמפרטורה של 120-140 מעלות ויש לו עוד תפקידים - זה לא שמן הידראולי .

Cerebral Cortex

ראה את השאלות הקודמות - אני אשמח לדעת באיזה רכבים ומנועים מילאו 0W-30 .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

קראתי חמש פעמים את מה שרשמת ולא הבנתי כלום.

אין דבר כזה "צמיגות 10". המספרים האלה לא מייצגים שום דבר. צמיגות זה דבר אחד ולחץ זה דבר שני.

 

לחץ נבנה במנוע תוך שניות, בטח עם שמן דליל כמו 5 או 0. אם כבר אז לשמנים צמיגיים יותר כמו 10, 15 או 20 יקח יותר זמן לבנות לחץ שמן תקין בכל חלקי המנוע, כולל במרימים ההידרואלים במנועים הבנויים עם כאלו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
קודם כל, הוראות היצרן הם מעל לכל. לפיכך אם היצרן קובע 10W-30 ה 30 זה קדוש מבחינתי, כלומר, אני אשתמש אולי ב 5W או 0W אבל לא עם ה30. במילים אחרות, אם היצרן קובע 10W-30 אני אשתמש בשמן 5W-30 או 0W-30 אבל לא אשנה צמיגות אחרת מ 30. לא למעלה ולא למעטה. אתה עשית טעות בכך שירדת משמן 10W-40 ל 5W-30. שיחקת כאן עם צמיגות השמן כאשר הוא בטמפרטורת העבודה שלו.

 

הטענה שלך היא מוזרה.

היום יש לא מעט שטוענים שהצמיגות המומלצת של טיוטה היא 10W-30 לעומת זאת, טיוטה ממליצה בחום על 5W-30. אני מכיר לפחות שני אנשים בעלי טיוטות שמשתמשים בשמן 0W-30. כן, כן. שמן 0W. לכאורה צריכה להיות לו צמיגות כמו של מים אבל במציאות יש לו עדיין צמיגות, המשאבה שואבת אותו יופי, אין שום נזילות, שום הזעות ושום כלום. בנוסך, חברה בפורומים בחו"ל העידו ששימוש בשמן 0W-30 או 40 חסך להם 2% בתצרוכת הדלק בעיר.

איך אתה מסביר שישנם אנשים שמשתמשים בשמן עם רמת צמיגות 0W והמנועים שלהם מתפקדים רגיל?

 

לא טענתי שהמנוע לא יתפקד כרגיל, אני החלפתי בסיריון ל 5w30 כי אלו הוראות היצרן.

 

אני באופן אישי במזדה 3 משתמש לאורך זמן בשמן סינטטי מלא ללא שום נזילה או בעיה. כל הטענה שלי היא שברכב שכבר עבר ק"מ וותיק על הכביש מעבר לשמן דק\סינטטי יכול לגרום לנזילות שמן, זה דבר שקורה ואני רואה את זה ביום יום.

 

ברכבים חדשים אני באמת לא רואה שום סיבה לא להשתמש בשמן סינטטי איכותי

פורסם
מרק 10

הצמיגות האידיאלית ללחץ הידראולי במרימים היא 10W ב 20-30 מעלות .(ראה בטבלת ההמרה)

צמיגות 0W , לוקח לה עוד מספר שניות להגיע לערך זה , לרמת צמיגות ה 10W.

 

זה לא עניין של זרימה , והגעת השמן למקום .

צריך צמיגות ויצירת עובי משטח שמן להחלקה וללחץ הידראולי , והוא אידאלי ב 10W .

( זה לא ערכים מוחלטים , יש שמנים סינטטים שיגיעו לצמיגות 10W מהר יותר מאחרים - והם יהיו חלשים יותר בנקודת שבירה בחום )

 

עד הגעת השמן של 0W לצמיגות 10W בשניות הללו יש בעיה קלה .

 

אייל .

 

איתמר - שזה שמן מנוע היכול להגיע לטמפרטורה של 120-140 מעלות ויש לו עוד תפקידים - זה לא שמן הידראולי . - אבל בהודעה הקודמת התייחסת אל שמן מנוע כשמן הידראולי...

Cerebral Cortex

ראה את השאלות הקודמות - אני אשמח לדעת באיזה רכבים ומנועים מילאו 0W-30 .

אח שלי :roll: עשית קצת סבטוחה ולי אישית קצת קשה להבין למה אתה חותר.

על איזה טבלת המרה אתה מדבר ?

איזה כייף לי :)

פורסם
נהניתי לקרוא את תגובותיכם, השכלתי.

בשורה התחתונה- ע״מ למנוע את הסיכון בנזילות שמן ברכב שמתקרב ל160,000 ק״מ,

שמן 10W40 סינתטי מלא?

 

אני מציין שהרכב מתוחזק כראוי - רק בחלפים מקוריים של מאזדה (!) וטפו טפו טפו לא מעשן, לא שותה, ולא מקלל.

 

הסתבכתי מאוד עם תגובותיכם בדיון. אשמח לקבל תשובה לשאלתי.

10W40 או 5? חצי סינטתי?

 

תודה רבה.

פורסם

לפותח הדיון - שמן מנוע איכותי 10W-40 חצי סינטטי מתאים למנוע הנ"ל , לאור שנת היצור הק"מ שעבר והאקלים בישראל

 

מרק 10 - התבלבלתי במילים במשפט !! תיקנתי עכשיו

 

מרק 10

הצמיגות האידיאלית ללחץ הידראולי ויצירת משטח שמן להחלקה/הפרדה במרימים היא 10W ב 20-30 מעלות .(ראה בטבלת ההמרה)

צמיגות 0W , לוקח לה עוד מספר שניות להגיע לערך זה , לרמת צמיגות ה 10W.

 

זה לא רק עניין של זרימה , והגעת השמן למקום .

צריך צמיגות ויצירת עובי משטח שמן להחלקה/הפרדה וללחץ הידראולי , והוא אידאלי ב 10W .

( זה לא ערכים מוחלטים , יש שמנים סינטטים שיגיעו לצמיגות 10W מהר יותר מאחרים - והם יהיו חלשים יותר בנקודת שבירה בחום )

 

עד הגעת השמן של 0W לצמיגות 10W בשניות הללו יש בעיה קלה .

 

אייל .

תיקון טעות המשפט ---

איתמר - זה שמן מנוע היכול להגיע לטמפרטורה של 120-140 מעלות ויש לו עוד תפקידים - הוא לא מתפקד רק כשמן הידראולי .

 

Cerebral Cortex

ראה את השאלות הקודמות - אני אשמח לדעת באיזה רכבים ומנועים מילאו 0W-30 .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אני חוזר וטוען שאין דבר כזה 10W ולא מצליח להבין על מה אתה מדבר. לומר 10W זה כמו להגיד אפרסמון.

או שתפרט יותר או שנשאיר את השרשור הזה להיקבר בארכיון הפורום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בשמנים הידראוליים - כך נרשם התקן והצמיגות ISO VG 32 .

האומר שמן למערכת הידראולית/גיר , בצמיגות 32 = ל 10W ברמת צמיגות של שמן המנוע .

 

ובד"כ שמנים הידראוליים למכונות הם בדרגה של מעל 32 = 10W .

השמנים הדלילים מיועדים לבוכנות יד - בעוד הצמיגיים יותר למנועים ומשאבות לחץ הידראולי .

סמיכות אומר צמיגות .

סמיכות לפי תקן ISO לפי אגודת המהנדסים האמריקאית ( הטבלה לשמן מנוע )

5W - 22

10W - 32

15W - 46

20W - 68

30W - 100

60W - 320

 

גל הזיזים לוחץ ומפעיל את מרימי השסתומים , ההידראוליים , והקבועים "שימסים- דיסקיות כיוון ".

כאשר אין שימון טוב בהנעת הבוקר/הנעת מנוע קר , הם מרעישים ונשחקים .

במרימים ההידראוליים יש לשמן המנוע עבודה נוספת - הוא משמש כשמן הידראולי ,

המפעיל לחץ הידראולי על השסתומים וכאשר הוא דליל , הוא לא מבצע זאת במלואו - עד אשר שמן המנוע מגיע לצמיגות של 10W ,

כך שהדרישה משמן המנוע יצירת משטח הפרדה החלקה - והן יצירת לחץ הידראולי - והערך 10W הוא הטוב .

 

לכן - כאשר נניע מנוע חם אחרי נסיעה ,הנמצא בטמפרטורת אמצע כ 50 מעלות אשר בתוכו לדוגמא שמן מנוע 0W-30 .

מאחר והשמן חם הוא כבר עלה בצמיגות למעל 10W רעשי גל הזיזים והמרימים יורדים .

מכאן נובע , כי הצמיגות המתאימה למנוע ולגל הזיזים בתחילת העבודה היא מעל 10W .

היצרנים מודעים לבעיה ומוסיפים חבילת תוספי החלקה וצמיגות מהירים לשמני המנוע הסינטטים לצמיגות נמוכה/ קרה .

 

שמן בצמיגות 0W בונה לחץ מהר יותר ומגיע לכלל המנוע מוקדם יותר - אבל לוקח לשמן יותר זמן להגיע לצמיגות 10W הנדרשת .

שמן 10W בונה לחץ ומגיע לאט יותר בשניות מועטות - אבל הוא מייד מבצע את העבודה טוב .

 

 

אז כמו שנאמר - מקורי עדיף , ובמיוחד במנוע ישן עם ק"מ גבוה .

גם שמני ה 10W-40 החדשים מתוספים טוב , למה לרוץ לערפל .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

קראתי שוב ואני עדיין לא מבין.

אין דבר כזה 10W, לא קיים, גורנישט.

10W הוא כמו שם קוד שמתאר שמן מנוע רב דרגתי בעל צמיגות X כתלות בטמפרטורה. כל זמן שאתה לא מדבר על טמפרטורה ספציפית לציין "10W" משול לקליפת השום.

מה זו הסמיכות הזו? באילו יחידות זה נמדד? טמפרטורה? חסרים נתונים במשוואה שאתה מנסה להציג.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...