Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמנים\טיפול במאזדה לאנטיס 323


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5069 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מכיר את המלצות היצרן ואת מרווחי הסיכה לרכב הספציפי: ברוב הרכבים החדשים בדרך כלל מומלץ 5W40, בגלל מרווחי סיכה קטנים יותר. ברכבים ישנים יותר מומלץ 10W40, ובכל מקרה מומלץ שמן סינתטי מלא ואיכותי ככל הניתן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
חן וקליפת מוח,

בשורה התחתונה - מה אתם ממליצים למאזדה שלו?

10W40 סינתטי מלא (יש דבר כזה?)

או 5W40 סינתטי מלא?

 

לך בוודאות על 5W-40 סינטטי מלא מחברה איכותית. המנוע רק יודה לך על זה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

ואכן כך אעשה.

חברה איכותית תהיה ליקווי מולי / וואלווליין, נכון?

שמעתי שאמריקן איגל עוד יותר איכותי...

 

 

סתם, אני צוחק.

תודה רבה על העזרה!

פורסם

כמה בלבולי מוח בשרשור אחד כל אחד נהייה פה מדען שמנים.

 

תמלא 10w40 חצי סנטטי מיצרן מוכר, אם הרכב היה חדש ו\או עם ק"מ נמוך אז היה שווה וכדאי למלא שמן סינטטי מלא.

 

בשמנים הסינטטים האיכותיים ישנם חומרי ניקוי שעושים את העבודה דיי טוב וישחררו לך משקעים ושארים שהצטברו עם השנים מה שיוביל לנזילות שמן ואפילו לצריכה גבוהה יותר של שמן.

 

אל תסתמך יותר מידי על המלצות של יועצי מקלדת ותלך ע"פ הוראות היצרן.

פורסם
כמה בלבולי מוח בשרשור אחד כל אחד נהייה פה מדען שמנים.

 

תמלא 10w40 חצי סנטטי מיצרן מוכר, אם הרכב היה חדש ו\או עם ק"מ נמוך אז היה שווה וכדאי למלא שמן סינטטי מלא.

 

בשמנים הסינטטים האיכותיים ישנם חומרי ניקוי שעושים את העבודה דיי טוב וישחררו לך משקעים ושארים שהצטברו עם השנים מה שיוביל לנזילות שמן ואפילו לצריכה גבוהה יותר של שמן.

 

אל תסתמך יותר מידי על המלצות של יועצי מקלדת ותלך ע"פ הוראות היצרן.

 

כלומר, לא להסתמך על מה שאתה אומר?

פעם ראשונה ששמעתי שמישהו אומר ששמן חצי סיננטי עדיף על סיננטי מלא בגלל שזה עלול לשחרר משקעים במנוע ועלול להובין לנזק.

פשוט מאוד, אם היצרן מבקש שמן 10W-40 לא יקרה שום נזק כלל וכלל אם יורדים ל 5W-40.

אם דברייך נכונים רועי אז בגלל שפורד ביקש שאשים בפורד פיאסטה 15W-40 בשנת 1996 עליי "לציית" באדיקות גם לזה? אם ככה, אז היום בגלל שאני משתמש ב 10W-40 זוהי טעות רצינית שהרי היצרן רצה 15W-40. המנוע של פיאסטה הוא מנוע מאוד פשוט ואמין. לפיכך הוא לא דורש סינטטי מלא כלומר, אין במנוע רכיבים שעובדים תחת עומס רציני אבל אם הייתי "מתלהב" הייתי שם 5W-40 סינטטי מלא וזה לא היה "משחרר" שום משקעים ושום נעליים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

יש הבדל במעבר משמן 15w40 לשמן 10w40 מבין מעבר מ 10w40 ל5w40.

 

מבחינת צמיגות זה שטויות אבל ההבדל הקטן שהאחרון הוא סינטטי מלא.

 

מזדה לנטיס זה לא רכב חדש על הכביש הרכב מתחיל להזדקן ומעבר לשמן סינטטי לא יתן שום תועלת.

 

ברכב שלך תשים מצידי שמן עץ התה האוסטרלי אבל אל תמליץ לאדם שרוצה יעוץ כיצד לגרום לצריכת שמן בזבוז כסף ונזילות שמן.

פורסם

אהה, באמת? יש הבדל בין מעבר בין 15W-40 ל 10W-40 לבין מעבר בין 10W-40 לבין 5W-40?

 

ומה ההבדל באמת אם מותר לדעת? ניחא, היית אומר לי שיש הבדל בין מעבר מ 15W-40 ל 5W-40 אולי עוד איכשהו הייתי מקבל את זה אבל לרדת מ 10W-40 חצי סינטטי ל 5W-40 סינטטי מלא זה צעד מבורך למי שיש מכונית עם מנוע מודרני.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
יש הבדל במעבר משמן 15w40 לשמן 10w40 מבין מעבר מ 10w40 ל5w40.

 

מבחינת צמיגות זה שטויות אבל ההבדל הקטן שהאחרון הוא סינטטי מלא.

 

מזדה לנטיס זה לא רכב חדש על הכביש הרכב מתחיל להזדקן ומעבר לשמן סינטטי לא יתן שום תועלת.

 

ברכב שלך תשים מצידי שמן עץ התה האוסטרלי אבל אל תמליץ לאדם שרוצה יעוץ כיצד לגרום לצריכת שמן בזבוז כסף ונזילות שמן.

שמן סינטטי מלא אכן מכיל מעט יותר דטרגנטים אבל שאר הסיפורים שקראת באינטרנט וגם בפורום המכובד הזה לגבי יכולות הניקוי המופלאות של שמן סינטטי ושיחרור משקעים שנדבקו בכול מיני מעברים במנוע זו אגדה שכדאי שתשחרר ממנה.

אני העברתי מספיק רכבים לשימוש בשמן סינטטי ועד היום לא שמעתי אף תלונה.

 

שמן סינטטי מלא לא מכיל מסיר שומנים או איזה סולבנט שמנקה שומנים ומסיר בוצה שעלולים להשתחרר לתוך השמן.

איזה כייף לי :)

פורסם

זה לא סיפורים וזו לא אגדה זה נסיון יומיומי שאני רואה בפועל זה שלא שמעת תלונות לא מעיד על דבר.

 

לדוגמא לאחרונה החלפתי בסיריון שעברה 90.000 ק"מ שמן מ 10w40 ל 5w30 מכל מקום אפשרי התחילו נזילות: מהמכסה שסת', מהאגן שמן, מהמכסה טיימינג, מהמחזיר תחתון - רכב שהיה יבש מנזילות.

 

בקליאו b החלפתי מ 10w40 ל 5w40 והתחילו נזילות מהמחזיר שמן תחתון ואחורי.

 

בקיצור ברכב שלו במעבר לסינטטי ההפסד עולה על הרווח.

פורסם
שמן סינטטי מלא אכן מכיל מעט יותר דטרגנטים אבל שאר הסיפורים שקראת באינטרנט וגם בפורום המכובד הזה לגבי יכולות הניקוי המופלאות של שמן סינטטי ושיחרור משקעים שנדבקו בכול מיני מעברים במנוע זו אגדה שכדאי שתשחרר ממנה.

אני העברתי מספיק רכבים לשימוש בשמן סינטטי ועד היום לא שמעתי אף תלונה.

 

שמן סינטטי מלא לא מכיל מסיר שומנים או איזה סולבנט שמנקה שומנים ומסיר בוצה שעלולים להשתחרר לתוך השמן.

 

זה ממש לא שטויות ואפילו מגובה במאמרים מקצועיים, לא כאלה שנרשמו בפורומים כאלו ואחרים.

 

בשבועות האחרונים אני עובד על מאמר רציני ומקיף על שמני מנוע שרובו ככולו מתבסס על מקורות מקצועיים או אקדמאיים, לא פורומים עם דעות כאלו ואחרות. זה לוקח לי די הרבה זמן ויקח לי עוד זמן עד שאפרסם אותו ואני מציע להמתין עם כל מלחמות השמנים הללו עד לפרסום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הדבר הפשוט ביותר שתעשה הוא לבדוק את תכולת דטרגנטים בשמן מינרלי בתקן SL/SM לעומת שמן סינטטי מלא ותגיע למסקנות בדרך יותר קצרה (במידה ותמצא את הנתון).

 

קראתי כבר לפני מספר שנים מאמרים מקצועים של ייצרני שמנים שונים ורק מספר חברות ממליצות לבצע החלפה נוספת לאחר כ-2000 קילומטר לאחר מעבר משמן מינרלי לסינטטי.

איזה כייף לי :)

פורסם
זה לא סיפורים וזו לא אגדה זה נסיון יומיומי שאני רואה בפועל זה שלא שמעת תלונות לא מעיד על דבר.

 

לדוגמא לאחרונה החלפתי בסיריון שעברה 90.000 ק"מ שמן מ 10w40 ל 5w30 מכל מקום אפשרי התחילו נזילות: מהמכסה שסת', מהאגן שמן, מהמכסה טיימינג, מהמחזיר תחתון - רכב שהיה יבש מנזילות.

 

בקליאו b החלפתי מ 10w40 ל 5w40 והתחילו נזילות מהמחזיר שמן תחתון ואחורי.

 

בקיצור ברכב שלו במעבר לסינטטי ההפסד עולה על הרווח.

אם היו נזילות שמן מהאגן או ממכסה שסתומים לאחר מעבר לשמן 5W40 אז כנראה מצב הרכב מבחינה אחזקה היה מאוד לקוי.

ההבדל בצמיגות השמן בין 5W40 ל-10W40 אינה הסיבה לנזילות (זה לא הבדל בין צמיגות של דבש לצמיגות של טרפנטין מינרלי).

איזה כייף לי :)

פורסם

לשמנים סנתטיים מלאים יש תכונות של ניקוי פיח מגברות מאשר שמן מנוע מינראלי או חצי סינתטי זה כמובן עובדה ולא אגדה אורבנית.

 

בנוסף, יש לשמנים סינתטיים חסרון התאמתי עם מחזירי שמן של המנוע ולכן יתכנו מאוד נזילות במעבר לשמן סינתטי ברכב ישן ובעל קילומטראז'.

כמובן שגם שינוי צמיגות לתחום דק יותר עלול לגרום לתצרוכת שמן מוגברת במנוע שצבר מרחק נסועה רב.

פורסם
לשמנים סנתטיים מלאים יש תכונות של ניקוי פיח מגברות מאשר שמן מנוע מינראלי או חצי סינתטי זה כמובן עובדה ולא אגדה אורבנית. - לא טענתי אחרת ואפילו כתבתי ששמנים סינטטים וגם שמנים חצי סינטטים מכילים כמות גדולה יותר של

דטרגנטים.

בנוסף, יש לשמנים סינתטיים חסרון התאמתי עם מחזירי שמן של המנוע ולכן יתכנו מאוד נזילות במעבר לשמן סינתטי ברכב ישן ובעל קילומטראז'.

כמובן שגם שינוי צמיגות לתחום דק יותר עלול לגרום לתצרוכת שמן מוגברת במנוע שצבר מרחק נסועה רב.-גם עם זה אני מסכים

אבל לבוא ולכתוב שבגלל מעבר משמן 10W40 ל-5W40 נוצרו נזילות מאטם אגן שמן או ממכסה שסתומים זה כבר גובל בחוצפה :roll: (לא אתה כתבת).

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...