Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכנסתי לשרשור, קראתי את התגובות וקיבלתי בחילה!

תתביישו, גיבורי מקלדת עלובים.

מאוד נוח להתרווח על כיסא המחשב ולהעביר ביקורת על משפחה שלמה שהלכה לעולמה.

:mm_nah:

צודק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קודם כל יהי זכרה של המשפחה ברוך. אסון נוראי. מעבר לזה אני לא רוצה להיכנס לסיבות לתאונה הנוראית הזאת ולזריקת ההאשמות. גם אחרי החקירה לא בטוח שנדע באמת מה קרה.

 

 

קראתי את ההודעה הזו וזה גרם לי לחשוב, נראה לי שהמסקנות פה לא מדויקות.

 

 

 

* אלא אם מדובר ברכב המייצר כוח הצמדה אין שום קשר בין המהירות לכוח הבלימה הנדרש. לפי מידע ניסויי זה לא נכון עבור כביש יבש, ולא נכון פי כמה עבור כביש רטוב שם למקדם החיכוך תלות בכמות המים שהצמיג מספיק לפנות. (לקוח מהספר הזה , בערך התנ"ך של הנדסת רכבי כביש.

* שימוש בבלם היד אפשרי במידה והבלמים האחוריים מתפקדים. אאל"ט האפשרות היחידה שהבלמים האחוריים לא יעבדו דרך הבלם שרות, אבל כן דרך הבלם יד זה אם הבעיה נעוצה בנוזל הבלימה. שכן הבלם היד מפעיל את הבלמים האחוריים דרך כבל פלדה ולא דרך לחץ נוזל הבלמים.

* הקשר בין הסיכוי להתהפכות לבלימה רק על ציר אחד, הוא עקיף במקרה הטוב.

* למרות הנאמר לעיל שימוש בבלם היד הוא לא אפקטיבי בכל מהירות ומסוכן במהירות גבוהה. ברכב הממוצע המשקל על הגלגלים האחוריים הוא כ-40% ברכבי סדאן וכ-30% ברכבי האצבקים, דיינו בהינתן מקדם חיכוך של הצמיג הסיני הממוצע 0.75g ובשיקלול העברת המשקל קדימה בבלימה, כוח הבלימה במקסימלי לפני נעילת גלגלים אחוריים עומד על כ-0.2g בירידה של יותר מ-12 מעלות, התאוצה ע"י כוח הכבידה גדולה יותר מ-0.2g. - עשית פה קצת בלאגן של יחידות, מקדם חיכוך הוא מספר בלי יחידות, כלומר 0.75 במקרה הזה. אח"כ השווית תאוצה כתוצאה מכוח הכובד לכוח בלימה, אי אפשר לעשות את זה. נניח שמקדם החיכוך שלקחת נכון, נשמע סביר ביחס למה שהמחשבון של האתר הזה אומר (ומדובר במחשבון מונפץ למדי) בכל אופן עשיתי חישוב עם הסבר קצר למטה.

* נעילת הגלגלים האחוריים גורמת לאובדן הכיווניות שלהם מה שיכול לגרום במהירות גבוהה לסיבסוב הרכב, במידה ואין בלמים אין זה דבר רע בהכרח, שכן זאת גם דרך לעצור, אם כי רק כברירה אחרונה.

* למרות הנאמר לעיל, ברכבים בעלי מרכז מסה גבוה ביחס לרוחב הגלגלים החלקה על הצד במיוחד כאשר נמצאים בירידה עלולה לגרום להתהפכות.

* ההגיון אומר שתיבה אוטומטית תגן על עצמה מטעויות נהג ולא תוריד הילוך אם הדבר יגרום לסל"ד מעבר לקו האדום.

* זה שההילוכים ארוכים ומאפשרים הורדה לשני ב-100 קמ"ש לא אומר שבלימת המנוע תהייה גבוהה. בלימת המנוע היא תוצאה של יחסי העברה. בהינתן רכב מסויים בלימת המנוע עם הילוך ראשון שמגיע ל-200 קמ"ש תהייה זהה לבלימת מנוע בהילוך שישי, בתיבה בה הילוך שישי מגיע ל-200 קמ"ש.

 

כמה נקודות נוספות:

* אפשר להעביר לרוורס ולתת גז. לא יעבוד בתיבות רובוטיות או בתיבות מתוחכמות (כן עבד בסזוקי יורוסוויפט, מנסיון בטעות). גם ברכבים עם תיבות אוטומטיות ישנות זה לא יעבוד אם לרכב אין מספיק כח להתגבר על הגלגול בכיוון ההפוך. יש רכבים שבהם המנוע ידמם במצב כזה.

* ברמת העיקרון בלמי דיסק אף פעם לא אמורים להיאבד, מקסימום לדהות קצת.

* אני בכלל לא בטוח שבלימות מקוטעות עדיפות על בלימה חלשה ממושכת. פיזקלית המצב אמור להיות הפוך. לדעתי מדובר במיתוס שאף אחד אף פעם לא בדק מדעית. זה באמת דבר ששווה לבדוק פעם, חיפשתי על זה מידע ולא מצאתי

 

לפי מה שאתה טוען שהרכב יאיץ למרות הבלמים כי השיפוע חזק לו מדי, אז מיצובישי גרנדיס לא אמור ליהיות מסוגל לחנות בשיפוע של 12 מעלות עם צמיגים סיניים, או לפחות ליהיות גבולי - כלומר בן אדם נשען על האוטו והוא מתחיל להתגלגל למטה עם הגלגלים האחוריים נעולים. לא נשמע הגיוני.

 

עשיתי חישוב של כוח הבלימה שהגלגלים האחוריים יכולים לייצר. לקחתי נתוני גובה מרכז כובד וחלוקת משקל של מיניואנים של קרייזלר, כי משום מה יש את המידע הזה לגבם באינטרנט. משקל לקחתי של גרנדיס והוספתי כמה מאות קילו של נוסעים (2100 קילו בערך). מסתבר שגם עם לוקחים את השפעת השיפוע יש משהו כמו 800 קילו על הגלגלים האחוריים (קח בחשבון שמדובר ברכב ארוך ומלא אנשים ששוקלים הרבה ולוקחים את מרכז הכובד אחורה, יכול ליהיות שהרכב אפילו היה קרוב ל50:50).

 

אם מקדם החיכוך הוא אכן 0.75, כוח הבלימה שמתקבל הוא 800XgX0.75=בערך 6100 ניוטון. כוח הכובד שפועל על המכונית זה המשקלXgXסינוס(12)= 4400 ניוטון בערך. כלומר נשאר לרכב רזרבה של 1700 ניוטון לבלום, זה לא מעט.

 

אם אתה מכניס את האוויר (לקחתי שוב מקדם גרר ושטח קדמי ממיניואן קרייזלר) אתה מקבל שב-100 קמ"ש כוח הבלימה שמתווסף הוא בערך 500 ניוטון (כוח שאדם במשקל 50 קילו מפעיל על הרצפה בערך, רק להמחשה לאלה שלא מתעסקים בניוטונים). זה חישוב גס שלא מתייחס לעוד מיליון דברים אבל אם בלם היד היה במצב שהוא מסוגל לנעול גלגלים הרכב היה אמור ליהיות מסוגל להאיט ולעצור בקצב איטי.

 

ברור שכל זה לא רלוונטי עם הרפידות של בלם היד והדיסקים האחוריים לא מסוגלים לספק חיכוך שיגרום לנעילת הגלגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה עוד כמה דיוקים :

 

"שימוש בבלם היד אפשרי במידה והבלמים האחוריים מתפקדים. אאל"ט האפשרות היחידה שהבלמים האחוריים לא יעבדו דרך הבלם שרות, אבל כן דרך הבלם יד זה אם הבעיה נעוצה בנוזל הבלימה. שכן הבלם היד מפעיל את הבלמים האחוריים דרך כבל פלדה ולא דרך לחץ נוזל הבלמים."

 

זה ממש לא נכון, כשבולמים ע"י הדוושה רוב הבלימה מתבצעת ע"י הבלמים הקדמיים, הם אלה שמתחממים ונשחקים קודם, בסדר גודל יותר מהאחוריים. אז רוב הסיכויים שבמקרה של אובדן כושר בלימה בקדמיים לאחוריים יש עדיין יכולת, ואותם מפעילים ע"י בלם היד. לא מסוכן לבלום במהירות גבוהה עם בלם יד (כמובן שבמקרה חירום ולא בשגרה), אם עושים את זה בצורה הדרגתית, או שן אחרי שן, או במשיכה איטית כשהכפתור לחוץ עד להשגת בלימה משמעותית, ואז שחרור הכפתור לקבלת נעילה של הידית.

אין סיבה להגיע לנעילת גלגלים, וזה יהיה גם קשה מאד במהירות גבוהה, כשהבלמים גם חמים ממילא.

 

 

עוד דבר - השיפוע שם הוא ממש לא 12 מעלות, 12 מעלות זה שיפוע של 21% (המרה כאן :

http://www.engineeringtoolbox.com/slope-degrees-gradient-grade-d_1562.html)

 

מבדיקת פרופיל גובה שעשיתי ע"י מפה טופוגרפית וGPS, מדובר על שיפוע של 3.5%.

לשם המחשה - השיפוע בכביש 705 מהאוניברסיטה לנשר הוא 9% בממוצע, שזה 5 מעלות.

מצורפת השוואה של 3 כבישים :

443 - מגבעת זאב עד בן שמן

705 מצומת דניה לנשר (הרמזורים למטה)

ומגבעת אבני בשיא הגובה עד לסיבוב של התאונה בטבריה.

 

עכשיו תעשה את החישוב מחדש...

1_161868878.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש בבלם היד הוא האפשרות האחרונה לאחר הורדת מהירות ככל הניתן בעזרת הבלמים וההילוכים. בבלם היד בהחלט ניתן להשתמש ובלבד שהשימוש יהיה חלקי והדרגתי - שן אחר שן - ותוך כדי הסתמכות ככל הניתן על בלימת המנוע במקביל. אגב, בחלק מהמכוניות יש זוג בלמים נפרדים בתוך ה"דיסק" האחורי עבור בלם היד ובכל מקרה ניתן להיעזר בו כדי להשיג כוח בלימה נוסף.

 

בכל הטרגדיה הזאת, זה מנחם לראות שגם בפורום הזה וגם במקומות אחרים, אפילו בתקשורת, נגעו לא רק בצד האנושי (באבדן ובשכול) אלא גם בנסיבות התאונה ובאופן שבו ניתן היה למנוע אותה. בדרך הכלל הנקודה החשובה הזאת נדחקת הצדה ומתמקדים רק בקרבנות - ואז אין שום התקדמות לקראת התאונה הבאה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהבלמים האחוריים נושאים בפחות עומס אבל לרוב הם גם יותר קטנים.

 

לגבי בלימה מקוטעת ההיגיון שעומד מאחורי זה הוא להוריד את הטמפרטורה של הבלמים ועל ידי כך להגדיל את מקדם החיכוך.

 

לזה ששאל אם עמדנו במצב כז אז אני איבדתי את הבלמים ברום כרמל בדרך דורי. הורדתי הילוכים (עם גז ביניים כדי שאוכל לשלב) והצלחתי להגיע למטה שלם ואפילו לעצור בלי לפגוע בכלום. את כל הדרך עשיתי עם אורות גבוהים וצופר כדי שיבחינו בי ויפנו לי את הדרך.

 

אני לא יודע אם ואיך הייתי יוצא מהמצב לו הם נקלעו כי את ההחלטות מקבלים בזמן אמת לפי האפשרויות הקיימות אבל מה שחשוב זה לא להילחץ, לחשוב ולעבוד מהראש.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהבלמים חלשים אבל כאן אתה לא מחפש מומנט בלימה אדיר של בלימת חירום, אתה רק מחפש להאט את הרכב ולעצור אותו בהמשך הדרך ולאו דווקא בו במקום, ובשביל זה לא צריך כוח בלימה אדיר. גם בלימה חלשה יחסית של המנוע או בלם היד ואפילו מעט הכוח שנשאר בבלמים ה"רגילים" - יכול להשיג את התוצאה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקרה מזעזע ביותר, וצריך להבין שלא כולם מגיבים טוב במקרי חרום, בלי קשר לידע או יכולת.

אני היה לי מקרה באותו אזור עם פיגו 205 התחממו הברקסים עד כדי כך שבקושי עבדו, הורדתי הילוכים עם ברקסים עד שהגעתי למהירות 20/30 קמ"ש לא יכולתי לעצור. אז התחלתי להרים את הבלם יד שן שן עד שעצרתי למזלי 5 מטר מהצומת בסוף.

אבל לא מזמן קראתי את סיכום של שנתיים עם גרנדיס של חבר הפורום ceyal והוא העלה טענות כלפי הברקסים באוטו הזה.

תנחומי למשפחה ולילדה המסכנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם את בטון ההפרדה הארור ניתן להאשים. מדובר פה בהפרדה לא בטיחותית שקצוותיה התחתונות, במקום להאט את הרכב, העבירו אותו לצד השני של הכביש, בעוד שאם היה שם מעקה בטיחות ממתכת התאונה הייתה נראית אחרת (סופג את הרכב וכו וכו)

 

ולכל מתחכם שיבוא ויגיד לי שאני שופט/חוזה עתידות וכו׳, אני חותם לכם שבמקרה של תאונה עם מעקה מתחת שהיה סופג את הרכב ולא נותן לו פשוט לעבור לצד השני של הכביש, היה אפשר להציל יותר חיים, אם כי לא בטוח שאת כולם

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה סרטון סופר מעניין, שראיתי בעבר ואני מאוד ממליץ מכיוון שהוא מאוד רלוונטי לנושא!

האקשן מתחיל סביב 3:30 אבל יש שם המון טיפים לכל אורך הדרך לגבי איך לעצור את הרכב, דברים שקשה לאלתר בזמן אמת אם אתה לא מכיר את התחום ולא ראיתה\הסבירו לך מה צריך לעשות במצב חירום הנ"ל

 

http://www.youtube.com/watch?v=x0ZR7ksplyU&feature=related דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכנסתי לשרשור, קראתי את התגובות וקיבלתי בחילה!

תתביישו, גיבורי מקלדת עלובים.

מאוד נוח להתרווח על כיסא המחשב ולהעביר ביקורת על משפחה שלמה שהלכה לעולמה.

:mm_nah:

 

אדוני היקר, אתה ממש לא רוצה לדעת מה הרב יצחק גרוסמן אמר היום בבוקר בתוכנית ברדיו בקשר למדוע קרתה התאונה. תאמין לי שאם קיבלתה בחילה מהשירשור כאן אם היית שומע מה הרב הגאון אמר בבוקר היית מקיא את המעיים שלך ואת כל הקרביים שלך. תאמין לי שאתה ממש לא רוצה לדעת.

 

באמת נורא ליקרוא על המקרה!! מזעזע פשוט,

 

אך לצערי גם לי יצא לדבר אם מוסכים שמטפלים ברכבים למשפחות מרובות ילדים.

רכבים מוזנחים ברמות ודורשים מהמוסכניק "להחליף רק מה שחייב ולא טיפה יותר!" ומתווכחים שאומרים להם שצריך להחליף

 

המוסכניק שלי אמר לי שבמקרים הנ"ל הקו האדום אצלו זה כל דבר שמגיע לבטיחות- הוא לא נותן להם רשות להיסתכן!

 

במקרה הנ"ל כניראה המוסכניק של הגרנדיס העדיף ראש קטן.....

 

דוגמא מהיום יום:

 

לקוח: טפל ותחליף רק מה שחייב- קצר בכסף

מוסכניק בודק: הברקסים שלך כמעט גמורים כדא להחליף רק XXX שקל

לקוח: אין לי אפשרות כרגע- מה אי אפשר לינסוע ככה עוד קצת?

מוסכניק: אתה יכול לינסוע קצת ככה - מקסימום תישמע רעשים בבלימה

לקוח: סבבה, תודה ניתראה בשנה הבאה .....

 

 

כעת זה על המצפון שלו כנראה.....

 

תנחומיי למשפחה

 

אמת, אני מסכים איתך לחלוטין. חבר שלי הוא מוסכניק וכאשר אני בא לתחזוקה שגרתית אני רואה את מה שאתה מדבר. בעלי משפחות מרובות ילדים שבקושי מטפלים ברכב ומזניחים את מה שאפשר להזניח. והכי גרוע זה אלה שאומרים זה הכל מידי שמיים ושמים את מבטחם באל שיציל וישמור אותם ברגע האמת. עצוב, אבל זוהי תפיסת העולם שלהם.

 

 

התאונה הזו נוגעת בשני אספקטים:

 

1. רמת הנהיגה של הנהג הישראלי שווה ל 0. אני לא מבין איך אנחנו לא שומעים על תאונות כאלה לעיתים יותר קרובות. מספיק לרדת ירידות ארוכות כמו פרוייד או שער הגיא בשביל להבין שלנהג הישראלי יש ידע אפסי בתפעול ונהיגת הרכב בירידה.

 

2. רמת התחזוקה של הרכבים בארץ (ובמיוחד של המגזרים החלשים יותר) עלובה. אנשים קמצנים או שאין להם, מחירי חלפים וטיפולים גבוהים, חלפים מסין, מוסכניקים שעושים קומבינות ורכבים שרואים מוסך רק כשמשהו מתקלקל הם הסיבות לאיך ששוק הרכב בארץ נראה. ה"סמוך", "לי זה לא יקרה" ו"כולו מין אללה" נפוצים מאוד בחברה (הפרמיטיבית?) שלנו ותאונות רבות נגרמות בצורה ישירה או עקיפה ממצב נתון זה.

 

עצוב.

 

איתמר.

 

אמת ויציב לא יכול שלא להסכים איתך.

 

תגיד לי את ניסית להוריד הילוכים באוט' במהירות 100 בירידה ולראות מה קורה?!

בתור אחד שגר בכרמל, בירידה של דורי, בעלת ישורת ארוכה מאוד ולא כל כך תלולה (אפילו דיי מתונה) במהירות של 100 קמ"ש (ולמען האמת גם הרבה פחות מכך) הורדה של הילוך ל-3 תגרום אומנם להרבה רעש אך תוריד עד לסוף הירידה רק 10-20 קמ"ש אם בכלל.

 

עכשיו אני ממליץ לך ללכת ולנסות זאת בירידות התלולות לטבריה!

 

קל מאוד להעביר ביקורת מעבר למקלדת.

בפועל הרוב פה מקשקשים..

 

אגב, לגבי תקינות הבלמים, גם רכב עם בלמים הכי שחוקים שיש לא יראה סימנים לכך בבדיקת בלמים שנתית (כח בלימה) כל זמן שיש אפילו מילימטר אחד של רפידה).

הבחלט יכול להיות שבין טיפולים הבלמים יישחקו עד למצב שמחייב החלפה מיידית.

 

שוב, לדעתי כל הדיון הזה מעלה בחילה ונגוע בסטיגמות או/ו סתם טיפשות ורוע.

דיון שלא מביא כבוד לפורום.

 

אני חש אי נוחות רבה עם חלק מהתגובות המאשימות\חוקרות\מנתחות שיש פה.

 

אני חושב שכל אחד צריך לחשוב היטב מה הוא כותב בשרשור הזה ולזכור שכמעט משפחה שלמה נהרגה הלילה ונשארה ילדה קטנה מסכנה שחייה התהפכו ברגע אחד.

 

אני לא חושב שכמה שעות אחרי התאונה המחרידה הזאת אפשר ונכון להתחיל בביקורת, האשמות וכו'.

 

דרך ארץ, זה מה שאני מבקש.

 

שוב פעם, אילו הייתם שומעים מה הרב יצחק גרוסמן אמר היום בבוקר לתוכנית ברדיו לסיבת התאונה הייתם מקיאים את הקרביים שלכם. דרך ארץ או לא דרך ארץ הדיון כאן לא התקרב ולא בקצת לחוצפה ולדברים המגעילים שהגאון גרוסמן אמר היום ברדיו לכל עם ישראל. פשוט גועל נפש ודוחה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה סרטון סופר מעניין, שראיתי בעבר ואני מאוד ממליץ מכיוון שהוא מאוד רלוונטי לנושא!

האקשן מתחיל סביב 3:30 אבל יש שם המון טיפים לכל אורך הדרך לגבי איך לעצור את הרכב, דברים שקשה לאלתר בזמן אמת אם אתה לא מכיר את התחום ולא ראיתה\הסבירו לך מה צריך לעשות במצב חירום הנ"ל

 

http://www.youtube.com/watch?v=x0ZR7ksplyU&feature=related דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

כדאי להעיף את הסרטון הזה ומהר, הוא ממש מטומטם ומסוכן !

מה השטות הזאת של הזגזוגים על הכביש ? התרומה של זה להאטה שולית, ולעומת זה הסיכון להכנס לFISH TAIL, לאבד שליטה ולהתהפך או סתם להכנס ברכב ממול - גדול פי מאה.

הוא פשוט היה צריך להשתמש בבלם יד, גם במהירות גבוהה, בעדינות והדרגה, זה עוצר את הרכב, אם הבלם יד תקין כמובן והרפידות האחוריות גם. בכל מקרה זה צריך להיות הדבר הראשון אחרי הורדת הילוכים. הורדת הילוכים לא תביא להאטה משמעותית בירידה תלולה, אבל היא תעזור לשמור על המהירות הקיימת, ואולי להוריד 10-20 קמ"ש.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגורם הכי משמעותי בסיפור (לדעתי) לא עלה פה והוא המהירות!

 

אין שום קשר למהירות. הם היו בירידה. בלי בלמים הרכב יאיץ ויגביר מהירותו וזה לא ממש משנה אם הם התחילו את הירידה במהירות חוקית/הגיונית או לא.

 

 

אני יודע שזה מאוד מפתה לקפוץ למסקנות ולמצוא אשמים אבל בחיאת, תנו למשטרה לעשות את העבודה שלה ונסו קצת להוריד את גובה הלהבות ורמת ההתלהמות עד לפרסום תוצאות החקירה.

 

הבעיה היא שאני בכלל לא בטוח שיש למשטרה את הכלים לבחון באופן מקצועי את הסיבות לתאונה.

 

בלם יד לנהג שלא מורגל ומיומן בזה זה רעיון איום!

 

1) זה מחייב להוריד את יד ימין מההגה,--> הרבה פחות שליטה על הרכב.

2) בהרבה רכבים זה עלול להוביל להתהפכות של הרכב כיוון שהבלימה היא על סרן בודד

 

ממש לא. אם אתה נוסע בקו ישר וזה מוצא אחרון, הרמת בלם יד היא עדיפה על הרבה מאוד אופציות אחרות. בנוסף, הרכב לא יתהפך אם לא יפגע במשהו.

 

טובמסתבר שהרכב עבר טיפול 500000 במוסך מורשה חודשיים לפני חוץ מהטסט ובבדיקה הובהר שהברקסים תקינים אז אפשר להרפות מהמשפחה...

 

מצטער, קשה "להרפות מהמשפחה", עם כל הכאב, כיוון שהם נסעו עם יותר מדי נוסעים ברכב, בשעת לילה מאוד מאוחרת (ובטח לא במצב עירני לחלוטין) כשהבעל נוהג בצורה הכי לא נכונה שאפשר.

 

יש פה סרטון סופר מעניין, שראיתי בעבר ואני מאוד ממליץ מכיוון שהוא מאוד רלוונטי לנושא!

האקשן מתחיל סביב 3:30 אבל יש שם המון טיפים לכל אורך הדרך לגבי איך לעצור את הרכב, דברים שקשה לאלתר בזמן אמת אם אתה לא מכיר את התחום ולא ראיתה\הסבירו לך מה צריך לעשות במצב חירום הנ"ל

 

מצטער, הסרטון די מטופש לטעמי. הוא מתאר מצב מאוד ספציפי שהוחרף במיוחד מתחילתו על ידי הנהג, והיה יכול להיגמר הרבה קודם. בנוסף, וזה יותר גרוע, העצות בסוף הסרטון ממש לא נכונות.

1. הם מייעצים לא להרים בלם יד ולא להוריד הילוכים כי זה עשוי לגרום לאובדן שליטה או לפגיעה בתמסורת (?!?). מצחיק שהם אומרים את זה, כשבסיום המצב המסוכן הנהג התנגש בעץ והרס את המכונית.

2. הם ממליצים לשמור את האגודלים בחוץ כדי לא לשבור אותם - עצה שמתאימה אולי למכוניות מירוץ וראלי, ובטח שאינה בעלת משמעות רצינית במכונית כביש. חוצמזה שהנהג מחזיק את ההגה בצורה איומה ונוראה.

3. הם טוענים שזיגזוג על הכביש יגרום לחיכוך שיאט את המכונית. אולי במהירות נמוכה זה נכון, אבל במהירות גבוהה זה בולשיט. תהיה האטה אבל מאוד קטנה. בתמורה מקבלים מכונית שמעבירה משקל מצד לצד כל הזמן ולכן פחות נשלטת. רוב הנהגים לא יודעים לבצע את זה נכון ממילא ויסתבסבו מהר מאוד.

4. הם ממליצים להשתמש בשולי הכביש - בעפר, בשיחים וכדומה. כאן נוצר מצב מסוכן לא פחות של אפשרות להתהפכות. עדיף להתמקד במעקה בטיחות, ואם אין אז לחפש משטח ישר ולא לשים את המכונית בזוויות צד גדולות כמו שהוא עושה בסרטון.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...