Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התאונה הנוראית בטבריה


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3343 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוץ מהורדת הילוך- מהי הדרך הנכונה להישתמש בבלם היד במהירות כזו בלי לאבד שליטה?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 410
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חייב לציין שבמקור אני בטבריה והירידה שם ממש ממש מסוכנת,ועוד לרכב שמסיע 2 נוסעים יותר,

לפי ההיגיון משקל יתר על בלמים "לא משהו" יגרמו לקריסת הבלמים,זה ממש לחץ כנראה הוא ניסה להיכנס לעליה לכפר חיטים בשביל להוריד את המהירות וסטה מהמסלול לתוך התעלות ליד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, כמו כולם אני כואב על איבוד חיי אדם.

דבר שני האירונייה כאן זועקת עד השמיים. בתור בעל רכב מעל 15 שנים אני מחוייב כל שנה להביא אישור ממוסך על תקינות מערכת הבלמים. למה? כי המדינה יוצאת בהנחה בגלל שהרכב שלי הוא מעל 15 שנים אז הוא גרוטאה או שמשום מה הם לא סומכים עליי שאני אגיע לטסט עם בלמים תקינים. למרות שבטסט ישנו מחשב שמחשב בדיוק כמה כוח בלימה כל גלגל מקבל ומהו תפקוד האחוזים של המערכת.

כאן, היה מדובר במיניוואן שנת ייצור 2007 שעבר טסט לפני שלושה חודשים. אף אחד לא ביקש ממנו שום אישור בלמים. ייתכן כי אילו גם ממנו היו מבקשים מוות מיותר היה נמנע.

 

לכל אלה שרשמו שמדובר בכביש "קשה" לנהיגה יש להוסיף את העובדה שהיה מדובר בשעת לילה עם ראות מוגבלת לתנאי לילה דבר שמוסיף פקטור נוסף לתאונה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK, תקרא את השרשור ותראה כמה אנשים אומרים ש"זה לא היה עובד, כי הרכב צובר מהירות חזרה", או ש"לא בכל רכב זה אפשרי" ותבין כמה אנשים לא יודעים לנהוג בירידה!

 

זה כבר לא קשור לנהיגה, זו פיזיקה בסיסית ברמה של 3 יחידות. השטויות האלה כל כך מושרשות באנשים שהם אפילו לא מנסים פעולות פשוטות שיכולות די בקלות להציל חיים.

 

חוץ מהורדת הילוך- מהי הדרך הנכונה להישתמש בבלם היד במהירות כזו בלי לאבד שליטה?

 

הגה ישר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התאונה הזו נוגעת בשני אספקטים:

 

1. רמת הנהיגה של הנהג הישראלי שווה ל 0. אני לא מבין איך אנחנו לא שומעים על תאונות כאלה לעיתים יותר קרובות. מספיק לרדת ירידות ארוכות כמו פרוייד או שער הגיא בשביל להבין שלנהג הישראלי יש ידע אפסי בתפעול ונהיגת הרכב בירידה.

 

2. רמת התחזוקה של הרכבים בארץ (ובמיוחד של המגזרים החלשים יותר) עלובה. אנשים קמצנים או שאין להם, מחירי חלפים וטיפולים גבוהים, חלפים מסין, מוסכניקים שעושים קומבינות ורכבים שרואים מוסך רק כשמשהו מתקלקל הם הסיבות לאיך ששוק הרכב בארץ נראה. ה"סמוך", "לי זה לא יקרה" ו"כולו מין אללה" נפוצים מאוד בחברה (הפרמיטיבית?) שלנו ותאונות רבות נגרמות בצורה ישירה או עקיפה ממצב נתון זה.

 

עצוב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלם יד לנהג שלא מורגל ומיומן בזה זה רעיון איום!

 

1) זה מחייב להוריד את יד ימין מההגה,--> הרבה פחות שליטה על הרכב.

2) בהרבה רכבים זה עלול להוביל להתהפכות של הרכב כיוון שהבלימה היא על סרן בודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK עם כל הידע שלך אתה צריך להבין שמחשב הגיר ימנע הורדת הילוך במהירות לא מתאימה.

 

לא בגרנדיס 2012 ולא באוטומטית (פלנטרית) אחרת בת פחות מ-10.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להאשים אף אחד אלא רק להצטער על חוסר הידע (כנראה, אולי הוא גם פעל היטב) של הנהג.

את הדברים האלו לא מלמדים בשיעורי נהיגה, כמו שלא מלמדים להוריד רגל מהקלאץ' ולהניח אותה בצד כשלא מעבירים הילוך (ולא להשאיר אותה ב"היכון" על הקלאץ') וכמו שלא מלמדים מספיק מה החשיבות של להישאר בנתיב הימני ומה החשיבות של לא לעקוף מימין.

 

יש כמה נקודות שנהגים ישראלים לא מודעים אליהן:

 

בירידות משתמשים בעיקר בהאטת מנוע ומתגברים כמה שפחות עם בלמים כדי לשמור אותם למצבי קיצון. שומרים מרחק מוגדל.

גם אם המנוע עושה "רעש" (בסל"ד גבוה בירידות) זה לא אומר שהרכב שותה יותר דלק, בירידות הוא לא שותה.

אם מעבירים לN כדי לחסוך דלק, בירידות, רק מבזבזים יותר דלק ומסכנים את כולם בגלל חוסר היכולת לשלוט בהאצת הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הדברים האלו לא מלמדים בשיעורי נהיגה, כמו שלא מלמדים להוריד רגל מהקלאץ' ולהניח אותה בצד כשלא מעבירים הילוך (ולא להשאיר אותה ב"היכון" על הקלאץ') וכמו שלא מלמדים מספיק מה החשיבות של להישאר בנתיב הימני ומה החשיבות של לא לעקוף מימין.

 

 

אז כנראה שהיה לי מורה תותח.

בכל מקרה אני מסכים שרמת לימוד הנהיגה בארץ נמוכה ביותר. כשמורים מלמדים בקבלנות, מחירי השיעורים בשמיים ותלמידים שלוחצים "מתי טסט מתי טסט" אז ברור שיש כאן כשל מערכתי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגים של נהגים בארץ;

חברי הפורום (ובכלל "כאלה שמבינים") ודואגים לתחזק כל מערכת ברכב שלהם טיפ-טופ, יודעים מתי לבלום מנוע ומתי להשתמש בבלמים, יודעים מה המשמעות של הידית מאחורי ההגה שמשמיעה קולות "טיק טק" כל הזמן.

ויש את הסוג השני;

כל השאר - כאלה שמאמינים בתחזוקת שבר (או "בעזרת השם יהיה בסדר" אם תרצו), אנשים שמבקרים במוסך רק כשהאוטו לא מניע בכלל, נוסעים עם צמיגים שחוקים כל כך שרשת הברזל כבר בחוץ, אבל מה - האוטו נוסע? למה ללכת למוסך?

 

לאיזו קטגוריה מתאים הנהג מהכתבה? (גראנדיס עם בלמים שחוקים ו2 נוסעים סתם מטיילים באוטו ללא חגורה)

 

נ.ב.

נורא מוזר לי שהמוקדן לא אמר לו להוריד הילך באוטומט ל1\2 :|

 

הרכב שלי עובר טיפולים בזמן יותר קצר מהמומלץ, הצמיגים אף פעם לא עוברים את ה50K, ואף פעם לא התווכחתי עם מכונאי שממליץ להחליף בלמים, בד"כ זה נעשה כל 30K, אבל, אני מהצפון, ובפעם פעמיים הראשונות בכביש הזה היה ריח שריפת בלמים חזק בגלל תכיפות ואורך הבלימות בו, זה לא כביש פשוט בכלל, וצריך נסיון מעבר למה שלומדים בשיעורי נהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, קשה מאד לא להתלהם ,כשאתה רואה תמונה עם חמש שקיות קטנות במיוחד של זק"א, מול הפרצוף כשאתה פותח אינטרנט בבוקר.

אולי, אבל זה בדיוק מה שמבדיל בין התגובות באתר הזה לבין טוקבקיסט שכותב בכל אתר חדשות מצוי.

כל תיאוריה שעלתה כאן אינה אלא ספקולציה שמבוססת על רסיסי מידע. בהנחה שבדיון הזה לא הגיב אדם שמעורב בחקירת התאונה, אף אחד כאן לא באמת יודע מה התרחש שם.

להתלהם זה קל, לחשוב באופן שקול זה מצריך מעט יותר מאמץ. אני מציע לכולם לנסות את זה, זה יעשה לכם רק טוב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידות משתמשים בעיקר בהאטת מנוע ומתגברים כמה שפחות עם בלמים כדי לשמור אותם למצבי קיצון. שומרים מרחק מוגדל.

גם אם המנוע עושה "רעש" (בסל"ד גבוה בירידות) זה לא אומר שהרכב שותה יותר דלק, בירידות הוא לא שותה.

אם מעבירים לN כדי לחסוך דלק, בירידות, רק מבזבזים יותר דלק ומסכנים את כולם בגלל חוסר היכולת לשלוט בהאצת הרכב.

 

את זה כנראה צריך להדביק בשרשור של "CF נוהגים אחרת". נהג שלא יודע דברים כאלה צריך לחזור דחוף ללימודי הנהיגה ולא לנהוג על כביש ציבורי עד שלא יפנים ויבצע זאת מתוך אינסטיקט.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RK עם כל הידע שלך אתה צריך להבין שמחשב הגיר ימנע הורדת הילוך במהירות לא מתאימה.

 

לא בגרנדיס 2012 ולא באוטומטית (פלנטרית) אחרת בת פחות מ-10.

 

אף אחד לא אמר להוריד ישר להילוכים הנמוכים. סביר להניח שהמהירות שלו כשהוא הבין שאין לו בלמים הייתה בסביבות ה-100. במהירות כזו ברוב התיבות הוא יצליח להוריד לפחות הילוך אחד אם לא שניים (תלוי ביחסי ההעברה) ובהדרגה המהירות תרד.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתוב שמבדיקה עולה כי הבלמים היו שחוקים מאוד, מה שמצביע על רשלנות של בעל הרכב אם אכן זה המקרה. בלמים שחוקים + רכב עמוס + נסיעה במורד = איבוד יכולת בלימה בקלות. כואב הלב על ההרוגים.

 

בעל רכב מכניס רכב למוסך לטיפולים ומעביר טסט. 99% מהנהגים לא ידעו להגיד אטם הבלמים ברכב שלהם שחוקים מאוד אם עוד לא הגיעו למתכת שמאחורי הרפידה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3343 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...