Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם לדעתכם כדאי ליישם את הציפוי הזה (רק ציפוי, ללא ליטוש כמובן) על פנסים של רכב חדש יחסית ?

 

הפנסים נראים טוב, ללא סימני עכירות בכלל, האם הציפוי יעזור להם להישאר כך לזמן ארוך יותר ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפי מה ששמעתי, מריחת ווקס מדי פעם עוזרת לשמר פנסים חדשים עם ציפוי מקורי לאורך זמן רב יותר.

פתרון נוסף אך יקר יחסית הוא לשים מדבקת הגנה (protective film) כמו שמוכרים באתר הזה

 

היה וציפוי פנס תקין אכן היה מאריך את עמידותו, אני לא בטוח שיש דרך להסיר את הציפוי בשלמותו ללא ליטוש. מבלי לפגוע בציפוי ההגנה המקורי (כדי שיהיה ניתן לצפות שוב על ציפוי תקין)

 

אם אתה מכיר דרך כזו, יכול להיות ששווה לנסות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מתכוון לנסות את מזלי בשיטה הזו בקרוב ורציתי להתייעץ בנוגע לחומרים.

דבר ראשון, יש לי את הטרפנטין הזה, הוא טוב, או שצריך לקנות משהו אחר?

 

 

בנוגע ללקה, הייתי היום בהום סנטר. את הלקה הזו של יעקובי יש רק באריזות גדולות (750ML במעל 100 ש"ח) ולא כתוב עליה כלום בנוגע לקרני UV. הציעו לי לקה של טמבור על בסיס טרפנטין שגם עליה כתוב במפורש שמיועדת לשימוש חיצוני אך לא מצויין כלום על קרני UV (והיא כן מגיעה באריזה קטנה יחסית).

די מבולבל, אשמח לעזרה בנוגע לבחירת הלקה. אם אפשר תמונה ספציפית של אריזה של לקה מומלצת - יעזור מאוד.

IMG_0294 (Medium).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להשיג בהום סנטר (או שמא היה זה באייס?) יאכט ורניש גם באריזה של 370 מ"מ במחיר של 40 ש"ח בלבד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לטרפנטין שבתמונה שהעלאתי, הוא טוב לביצוע העבודה או שכבר אקנה אחד אחר?

 

כל המידע הרלוונטי הועלה לשרשור ויש קישור לשרשור המקורי באנגלית בו ניתן לקרוא עוד על החומרים בהם השתמשו פותח השרשור ואלה שהלכו בדרכו.

 

בעיקרון, בשרשור המקורי מתייחסים לטרפנטין בהגדרה: mineral spirit ולכן יש לשאוף להשתמש בטרפנטין שכך כתוב עליו באנגלית.

 

זה לא אומר שתחליף כזה או אחר לא יעשה את העבודה טוב, אך מכיוון שהמטרה היא להגיע בסופו של דבר לחידוש פנסים והגנה על החידוש באמצעות ציפוי שיחזיק זמן רב ככל שניתן. עדיף להשתמש בחומרים איכותיים וקרובים ככל שניתן למקור. אני מצאתי את השיטה כשחיפשתי דרך לחדש את הפנסים מבלי להצטרך ולחזור על התהליך כל 3 חודשים.

 

בשרשור המקורי השתמשו בסוג מאוד ספציפי של לכה. את הלכה הזו לא ניתן להשיג בארץ לצערי {מאוד רציתי} אז בלית ברירה, השתמשתי אני בלכה הכי קרובה שמצאתי לייעוד זה. אני מאוד מקוה שלא אתאכזב גם אני ושהלכה של יעקובי אכן איכותית כפי שהם מצהירים עליה. אני אעדכן מדי פעם את השרשור לגבי מצב הפנסים ברכב שלי וכמה הציפוי באמת עמיד עם החומרים בהם השתמשתי.

בהחלט יכול להיות שאם הייתי מוצא לכה יותר איכותית או את הלכה המקורית, הייתי יכול להגיע לציפוי עמיד יותר. בינתיים נבדוק איך מצליחים החומרים המצויים לבצע את העבודה לעומת החומרים הרצויים.

 

מי שרוצה להשתמש בכל לכה או טרפנטין אחרים יכול לעשות כמובן כרצונו, יכול מאוד להיות שגם ציפוי עם חומרים אחרים יחזיק מעמד זמן ארוך. אני מקוה שאצל כולם הציפוי יחזיק מעמד לאורך זמן רב. בכל אופן, אם כולם יעדכנו לגבי החומרים בהם השתמשו ויעדכנו כל כמה חודשים על עמידות הציפוי נוכל כולנו יחד למצוא את החומרים הכי עמידים {ולפיכך הכי מתאימים} למטרה זו בעזרת שיתוף המידע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלאטינום,יוזמה מבורכת.כן ירבו!

 

אני אתמול ביצעתי על המאזדה שלי,סליחה שלא היו תמונות אבל מרוב עצבים שנאלצתי למרוח ולמחוק 5 פעמים כי לא יצאה רמת גימור טובה,פשוט לא צילמתי!

 

איך אתם מצליחים להגיע לרמת גימור ללא טיפטופים והפס הזה שתוחם בין המריחה הראשונה של הפנס העליון,למריחה השניה?

 

זה לא היה כזה פשוט,או שפשוט התערובת לא היתה מושלמת? ברמת העיקרון רואים יפה מאד אבל לא מושלם!

 

אני השתמשתי אגב ב נייר 800-1000-1200-1500 יאכט ורניש וטרפנטין על בסיס שמן(מטיפוס 1).

ג'ובני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך לערבב היטב את התערובת של הלכה עם הטרפנטין.

 

את המריחה תעשה עם צמר גפן שנטבל בתוך התערובת ונסחט טוב.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתם מצליחים להגיע לרמת גימור ללא טיפטופים והפס הזה שתוחם בין המריחה הראשונה של הפנס העליון,למריחה השניה?

 

...

בכדי למרוח את הציפוי, מתחילים בניקוי עדשות הפנסים שהתייבשו עם סמרטוט טבול בטרפנטין. זה עוזר מאוד למריחה חלקה ומניעת "טפטופים" לאחר המריחה.

מקפלים בד (שלא מוריד סיבים) או מפית נייר סופג (שלא מוריד סיבים) לריבוע קטן. טובלים מעט בתערובת הציפוי ומורחים בעדינות על עדשת הפנס בתנועות אופקיות (מימין לשמאל או להיפך). חשוב להתחיל מהחלק העליון של הפנס כדי לתקן טפטופים אם יהיו כאלה.

אל תלחצו חזק כדי שלא יהיו טפטופים (אל תשאלו אותי איך אני יודע :lol:)

אם יש מעט גליות, לא נורא. בגלל התערובת המדוללת, הגליות נוטה להתיישר מעצמה (תהיו סבלניים) והכל יהיה בסדר.

 

תשתדל שהנייר/מפית/בד בו אתה משתמש לא יהיה ספוג בהרבה נוזל כדי לצמצם טפטופים.

זה טבעי שתיווצר גליות של שכבת הציפוי אך בשל דלילות הנוזל, היא מתיישרת מאליה והופכת לשכבה אחידה בתוך כ 40 דקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואו נכון,איך לא עשיתי את זה קודם! אני אכן עברתי עם מטלית טבולה בטרפטין,ומיד הפנס ניהיה בהיר וצלול, וידעתי שאם אני אמרח את התערובת עכשיו, זה יהיה חלק כמשי.אבל ראיתי פה באחת התגובות,אולי שלך שאמרת

להמתין דקה שיתיבש הטרפנטין.וזה מה שעשיתי.חבל.

 

מה אומר להתחיל מחדש?

 

אגב כל הכבוד לך שאתה מגיב לכל שאלה ושאלה!!

ג'ובני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון על הרכב שלי, שאף פעם לא נכנס למכונת שטיפה, רוצה להדגיש עוד פעם, אף פעם!

והרכב עובר ווקס בצורה סדירה של פעם-פעמיים בחודש ועל הדרך אני מורח גם הפנסים, אז זה ממש שומר עליהם גם לדעתי.

הפנסים נראים כאילו יצאנו לפני 10 דקות מהיבואן, אז עצה שלי, תשטפו ידנית, אולי תמרחו פעם או פעמיים על הפנסים כשהם במצב טוב ווקס, וזה ישמר אותם.

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואו נכון,איך לא עשיתי את זה קודם! אני אכן עברתי עם מטלית טבולה בטרפטין,ומיד הפנס ניהיה בהיר וצלול, וידעתי שאם אני אמרח את התערובת עכשיו, זה יהיה חלק כמשי.אבל ראיתי פה באחת התגובות,אולי שלך שאמרת

להמתין דקה שיתיבש הטרפנטין.וזה מה שעשיתי.חבל.

 

אם עוברים עם סמרטוט לח מטרפנטין (לא ספוג מאוד), אפשר למרוח את הציפוי מיד.

אם הסמרטוט "מלא" טרפנטין ונשארת שכבה שעושה את הפנס ממש רטוב, זה עשוי להיות קצת פחות יעיל.

 

אם הפנס נראה צלול בסופו של דבר, לא נורא אם יש לך מעט גליות או סימני טפטופים. אם זה מאוד מפריע לך אסתטית אז תעשה מחדש ואם לא, לא יקרה כלום אם תשאיר זאת כך. העיקר שתראה ותיראה טוב בלילה ושהציפוי יחזיק לאורך זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שאני אשאיר.אתה יודע מה אני חושב? אני צופה יתר על המידה עכשיו במאזדות נוספות,וראיתי חדשות או פשוט כאלה עם פנסים שמורים ואני שם לב ששם הפנסים ממש צלולים.לי יש מין דרגת עכירות מסויימת,שלא תבין לא נכון הם חלקים לגמרי וצלולים,אבל יש לי תחושה ממש מעט אפרורית,ואני אומר מעט!!

 

יש מצב שאולי פוליש או נייר 2000 בדרגה גבוהה יותר לפני המריחה היה נותן דעתו בעניין?

ג'ובני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...