Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אחלה מאמר, אינפורמטיבי ומועיל!

 

יש לי 2 שאלות:

1. לפי השיטה המדוברת, אמורים להתחיל בשיוף עם הנייר הגס ואח"כ לעבור לשיוף עם נייר שיוף עדין.נשמע מאוד הגיוני.

אבל, ממה שבדקתי (והרגשתי) ברשתות - ככל שמספר הנייר גבוה - כך הוא יותר גס.

כלומר נייר ממספר 2000 אמור להיות גס יוצר מנייר ממספר 1200. ולכן עניין זה סותר את השיטה המתוארת כאן (נייר גס ואז נייר עדין). אז עם איזה מספר להתחיל קודם? 2000 או 1200?

 

2. היכן ניתן להשיג נייר שיוף ממספר 2000?

 

תודה מראש!

ארז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

1. ככל שהמספר גדל כך הנייר יותר עדין, לא יודע איזה סוג של נייר הרגשת אבל ככה זה עובד.

2. אם אתה לא מוצא ברשתות של ACE, הום דיפו וחנויות בסגנון תחפש בחנויות של כלי עבודה וצבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להשיג את הלקה מהשרשרור המקורי zweihorn תוצררת גרמניה בחנות אלקטרו סליל בירושלים. היא מיובאת עי יעקבי לכן נראה לי שניתן להשיגה גם במקומות אחרים

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברו כמעט 4 חודשים והגיע הזמן לעדכון.

הימים ימי קיץ ישראלי והרכב חונה בחוץ וחשוף לקרני השמש הקופחת.

לשמחתי, הציפוי נראה כמו חדש ואין כל סימני דהייה {אם כי לא יזיק לפנסים ניקוי}.

 

אפשר להגיד שלאחר השליש ראשון של שנה מאז הציפוי. התוצאה עדיין יפה מאוד והציפוי מגלה עמידות כצפוי.

אני אשתדל לשוב ולעדכן בעוד מספר חודשים עבור אלה העוקבים אחר השרשור, יהיה מעניין לשמוע דיווחים גם מהאחרים שהשתמשו בשיטה.

2011-08-24_18.54.39.jpg

2011-08-24_18.54.54.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בוצע התהליך.

יצא די טוב למרות שאני עדיין לא משוכנע ב100% שהורדתי את כל העכירות.

נשאר לראות את ההבדל בעוצמת התאורה בלילה.

 

תודה רבה לבחור עם הילדה על הכתפיים :wink: , ולכל מי שתרם טיפים בהמשך השרשור.

 

מצורפות תמונות. תמונות הלפני נמצאות בעמוד הקודם.

05092011(001).jpg

05092011(002).jpg

05092011(003).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Platinum, יש סיכוי שאני אבצע את הפרויקט על קורולה 2003, שידועה בפנסים עם נטייה חזקה להצהיב.

 

למען הסר ספק, ולמען השקט הנפשי שלי, זה הסדר שבו השלבים צריכים להתבצע ?:

-ציפוי סביבת הפנס באיזולירבנד

-שטיפת הפנס במים וסבון כלים(?)

-ייבוש במטלית מיקרופייבר

-ניקוי הפנס בעזרת אלכוהול 70% ומטלית מיקרופייבר

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 600 (המצב שלהם קשה)

-ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-שיוף רטוב אנוכי של הפנס בעזרת נייר שיוף 800

-ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 1000

-ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-שיוף רטוב אנוכי של הפנס בעזרת נייר שיוף 1500

-ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 2000

-ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים

-ייבוש הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר

-ביצוע פוליש לפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר. הפוליש יהיה פוליש עדין לבן/לצבע מטאלי

-ניקוי הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר, לאחר סיום הפוליש

-ניקוי הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר טבולה בטרפנטין

-ערבוב לכה לעץ מסוג יכט ורניש בטרפנטין ביחס של 1:1.

-טבילת מטלית מיקרופייבר במעט מהתערובת, ומריחתה של הפנס בתנועות אופקיות, מתחיל מלעלה ויורד למטה.

-חיוך גדול אחרי הסיום, בהנחה שהכל יצא מושלם, והפנסים נראים חדשים.

 

אני מודע לכמות הכתיבה, חפרתי.

מצב הפנסים לא טוב בכלל.

זה הסדר שבו הפעולות צריכות להתבצע?

החסרתי כאן משהו?

הוספתי משהו מיותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



...זה הסדר שבו השלבים צריכים להתבצע ?:

השלמת שלב חסר: ביצוע ריקוד גשם אינדיאני מסביב לרכב תוך כדי הקפתו עם כיוון השעון

-ציפוי סביבת הפנס באיזולירבנד

השלמת שלב חסר: ביצוע ריקוד גשם אינדיאני מסביב לרכב תוך כדי הקפתו והפעם נגד כיוון השעון ליצירת איזון והרמוניה

-שטיפת הפנס במים וסבון כלים(?) מיותר

-ייבוש במטלית מיקרופייבר עוד יותר מיותר

-ניקוי הפנס בעזרת אלכוהול 70% ומטלית מיקרופייבר ממש מיותר

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים ממש ממש מיותר

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 600 (המצב שלהם קשה)

השלמת שלב חסר: אם המצב קשה, לא יזיק גם חזרה על השלב הקודם (ליטוש עם נייר 600) והפעם בתנועות אנכיות.

-שטיפה קלה של שאריות הליטוש מהפנסים, ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך אם המרקם שלהם חלבי ואחיד למדי, זה בסדר, אם לא. המשך ללטש עם נייר ה600.

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים מיותר, אתה מרטיב את הפנס תוך כדי ליטוש ממילא

-שיוף רטוב אנוכי של הפנס בעזרת נייר שיוף 800

-שטיפה קלה של שאריות הליטוש מהפנסים, ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים מיותר, אתה מרטיב את הפנס תוך כדי ליטוש ממילא

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 1000

-שטיפה קלה של שאריות הליטוש מהפנסים, ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שטיפה חוזרת של הפנס במים וסבון כלים חלאס, אתה לא רואה את התשדירים שישראל מתייבשת? :-) לא חראם על המים?

-שיוף רטוב אנוכי של הפנס בעזרת נייר שיוף 1500

-שטיפה קלה של שאריות הליטוש מהפנסים,ייבוש הפנסים ובדיקת אחידות השיוף. שיוף חוזר במידת הצורך

-שיוף רטוב אופקי של הפנס בעזרת נייר שיוף 2000, בשלב הזה אתה אמור להרטיב את הפנסים והם אמורים להיראות ממש, אבל ממש טוב לעומת קודם

...נמחקו שורות חוזרות מיותרות...

-ייבוש הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר מאיפה הבאת את זה? :shock::shock::shock: תנגב אותו חפיף עם סמרטוט והוא מתייבש תוך 2 דקות.. קיץ עכשיו!

-ביצוע פוליש לפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר. הפוליש יהיה פוליש עדין לבן/לצבע מטאלי לא הכרחי, אתה יכול רק אם אתה מאוד רוצה :)

-ניקוי הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר, לאחר סיום הפוליש שטוף חפיף, נגב ותן לו להתייבש. זה מספיק

-ניקוי הפנס בעזרת מטלית מיקרופייבר טבולה בטרפנטין

-ערבוב לכה לעץ מסוג יכט ורניש בטרפנטין ביחס של 1:1.

-טבילת מטלית מיקרופייבר במעט מהתערובת, ומריחתה של הפנס בתנועות אופקיות, מתחיל מלעלה ויורד למטה.

-חיוך גדול אחרי הסיום, בהנחה שהכל יצא מושלם, והפנסים נראים חדשים.

השלמת שלב חסר: ביצוע ריקוד גשם אינדיאני מסביב לרכב תוך כדי הקפתו עם כיוון השעון 3 פעמים ולאחר מכן נגד כיוון השעון 3 פעמים

 

אני מבין שאתה לחוץ וחושש. אין לך מה לדאוג, הכל יהיה בסדר. תחייך גם לפני ותראה שלא תתאכזב. השיטה הצליחה לכולם.

קבל את ההערות ברוח טובה :)

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



 

אני מבין שאתה לחוץ וחושש. אין לך מה לדאוג, הכל יהיה בסדר. תחייך גם לפני ותראה שלא תתאכזב. השיטה הצליחה לכולם.

קבל את ההערות ברוח טובה :)

העלת לי חיוך ענקי על הפנים.

בכל מקרה, תודה רבה על העזרה, עשית כאן עבודה ענקית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

ניסיתי את השיטה הנ"ל על הרכב שלי מסוג פג'ו 406, התוצאה לא הייתה לשביעות רצוני.

ראיתי שבין שלפני השלב האחרון אפשר לבצע פוליש, על איזה פוליש מדובר? איזה סוג חומר, נראה לי שזה יכול לשפר לי את התוצאה.

שבוע טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתב בהודעה הראשונה.

אני השתמשתי קצת בפוליש עדין להחלקה נוספת בתום הליטוש אך אין זו חובה. ניתן לדלג על הפוליש.

כל פוליש עדין, אפילו זה שנמכר באוטו-דיפו (NO7) יעשה את העבודה.

 

למה אתה חושב שזה שהתוצאה לא היתה לשביעות רצונך היא דווקא בשל היעדר השימוש בפוליש (שאינו הכרחי כפי שצוין)? מה לא היה בסדר בתוצאות שקיבלת? שריטות? עכירות? משהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש שריטות.

מה זה ממלא את השריטות?

זה שריטה חח. הפנס עמום.

הוא הרוס בעיקרון

 

עשיתי מועדפת באיזה מעפל שצובעים שם ארגזי משאיות, היינו משפשפים את המשאית על מנת שהצבע יישב טוב על הארגז,

כמו שכל דבר שצובעים משפשפים.

אבל זה ארגז, הוא לא אמור להיות שקוף או משהו, זה חתיכת חומר אטום שמשפשפים אותו ובין "החריצים" הצבע נתפס.

איך משפשפים משהו שקוף ואז הוא חוזר להיות מבריק?

או שתמיד יהיו שריטות פשוט ממש ממש קטנות שלא רואים?

 

צריך להבין מה גורם לחומר להיות שקוף.

1. צפיפות החומר צריכה להיות אחידה בכל הנפח שלו.

2. החלקיקים של החומר צריכים להיות חסרי צבע, כלומר לא קולטים אנרגיה כדי לפלוט פוטונים.

3. הגימור של החומר כלומר החלק שבו הוא בא במגע עם האוויר צריך להיות משויף ברמה גבוה עד כדי שהוא בעצם "חלק", כלומר אין זיזים או שריטות או בליטות כאלו שנראות לעין וכאלו שלא נראות לעין.

 

עכשיו לגבי החזרה של חומר עם שריטה למצב שאין שריטה :

1. משייפים כדי להעלים את הפלסטיק החיצוני שדהה/התלכלך/נשרף/התייבש.

2. עכשיו יש פלסטיק "טרי" וכל מה שחסר זה להגיע לרמת שיוף גבוה בקצה הפלסטיק של הפנס. (סעיף 3 בפסקה הקודמת)

3. כדי למלא את החריצים מורחים לכה. הלכה נכנסת בין החריצים, ובעצם מעלימה אותם. היא הופכת להיות חלק מהפנס.

ככל שהלקה נכנסה טוב יותר, היא תמלא את החריץ/שריטה ביסודיות יותר.

ככל שציפות החומר של הלכה, קרובה יותר לזה של הפלסטיק, פחות נדע שהיא שם.

 

זהו, ככה מחזירים פלסטיק או כל חומר אחר למצב שקוף.

 

נ.ב. יש כמה סייגים טכניים, אבל הם לא חשובים כרגע ואני מעדיף לא להגזים בפרטים.

Peugeot 208 GTI 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...