Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכל מי שדואג לגבי פגיעה בפנסים-

ניירות ליטוש בגריטים של 600 ומעלה (אלה שעושים בהם שימוש בתהליכים האלו) זה דבר סופר עדין. הם מורידים מהפנס שכבות שעוביין לא עולה על מילימטר בודד אחרי כל התהליך במקרה של נייר 600 ופנסים פגומים מאוד/עם שריטות עמוקות מאוד וכו'.

במקרה כמו פה וברוב המקרים, שרוצים רק לחדש את הפנסים/להוריד עכירות ושאר ירקות, משתמשים בניירות 1000 ומעלה בד"כ, מורידים שכבות מיקרוניות מהפנס. גם אחרי 10 פעמים לא קרובים אפילו למצב שהעדשה מאבדת מהעובי בצורה שיש לה משמעות, גם אם זניחה.

 

אם אתם מתקרבים לעדשה עם נייר 80 גריט מצד שני, כן, רצוי להיזהר....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

1.האם נייר 1200 ו2000 אלו ניירות שיוף?אם כן מאיפה קונים ומה העלות? טמבוריות, חנויות כלי עבודה או יצירה. להדגיש שמדובר בניירות לליטוש רטוב

2.יש איזה שהוא סרט דביק מסוים שכדאי להשתמש כדי שלו יעשה נזק? לא, כל סרט דביק יעשה את העבודה

3.כשכתבתה"...בעת הליטוש הרטוב..."-זה מים עם סבון? גם מים בלי סבון אפשר, הסבון לא תורם לליטוש

4.איך אני יודע באיזה פוליש להשתמש?,ואיך אני משתמש? בפוליש עדין בלבד, מורחים ומשפשפים עם סמרטוט. אתה לא חייב לעשות פוליש לאחר הליטוש אם השתמשת בשלב האחרון של הליטוש בנייר 2000 ומעלה.

5.האם זה מתאים לכל הפנסים-קדמיים,אחוריים,והאיתותים בצדדים? שאלה טובה. התשובה היא כן!! זה מתאים לכל פנס בעל עדשה/כיסוי פלסטי שדהה עם השנים. ניתן לראות בשרשור האנגלי שחודשו פנסים אחוריים.

 

תודה על התשובות!:mm_yeah: בקרוב אני יעלה את התהליך שלי ואת התוצאות!

ולגבי פוליש מאיפה אני קונה וכמה העלות?

 

דגם שלך, פג'ו 306 ממודל ישן, הפנסים מקדימה הם מזכוכית - והם אינם "נשרפים" חיצונית. אצלך יש בעיה ברפלקטור הפנימי של הפנס. במצב כזה אין מנוס מלהחליף פנסים או לחפש מישהו שיצפה לך את הרפלקטור מחדש (למיטב ידיעתי, כבר לא ממש עושים את זה היום - אבל לך תדע..).

 

מה זה רפלקטור???:shock:

איך אני יכול לדעת אם זה פלסטיק או זכוכית?

ומה יכול לקרות עם אני ינקה את הזכוכית??

ProJect306-Diamond

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..פוליש מאיפה אני קונה וכמה העלות? חנויות אביזרי רכב/חלקי חילוף. עולה 30-40 ש"ח אבל אתה לא חייב להשתמש בו

 

 

 

מה זה רפלקטור???:shock:החלק הפנימי הכסוף בתוך הפנס שמחזיר את האור מהמנורה.

איך אני יכול לדעת אם זה פלסטיק או זכוכית? תקיש עליו ותקשיב לצליל. זכוכית עושה רעש שונה מפלסטיק

ומה יכול לקרות עם אני ינקה את הזכוכית?? אם תנקה את הזכוכית אז... היא תהיה נקיה :-P

התשובות מודגשות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צהריים טובים.

לאחר קריאה בעיון רב של השרשור החלטתי לשים פעמיי לחנות חומריי בניין הסמוכה ולרכוש פח קטן של לכה שקופה -יכט ורניש מבריק ובקבוק של טרפנטין.

מצאתי נייר לטש 1200. 2000 לא מצאתי בחנות אבל היה לי נייר יותר עדין מה1200 בבית אז השתמשתי בו.

ברכב שלי ( סיויק 98 ) יש פנס אחד חדש ואחד מקורי שדהה מעט עם השנים והיו עליו קצת שריטות שהציקו לי בעין

עברתי על כל התהליך כמפורט גם לא חסכתי ולאחר הליטוש השתמשתי בפוליש עדין.

ערבבתי יחד 2 כפות לכה עם 2 כפות טרפנטין מינרלי הספגתי במעט צמר גפן והתחלתי למרוח לרוחב הפנס מלמעלה למטה.

אמנם השריטות נעלמו אבל הפנס לא התבהר לגמריי והפך להיות צלול כמו הבן זוג שלו וכמו הפנס של הגטס שפותח השרשור העלה.

יכול להיות שפיספסתי משהו, או שהתהליך הזה לא מביא פנס למצב חדש כמו שקיוויתי?

 

תודה ויום נעים

דודי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות של לפני ואחרי היו עוזרות מאוד. בהחלט יכול להיות שפספסת משהו.

אם הפנס בסוף התהליך צלול אך לא מבריק בפנים. יכול להיות שאצלך הרפלקטור דהוי.

אם הרפלקטור תקין, יכול להיות גם שהיית צריך להתחיל ללטש עם נייר 1000 או 800 או גס מכך כדי להבטיח הסרה מלאה ושלמה של השכבה הדהויה.

יכול להיות שליטשת עם הנייר המתאים אך לא ליטשת מספיק. אנחנו יכולים רק לנחש.

 

אגב, את הציפוי יש למרוח לאורך הפנס (מימין לשמאל או להיפך) כאשר מתחילים בחלק העליון של הפנס ויורדים בכל פעם "שורה". כך נמנעים סימני טפטוף. לא מומלץ למרוח את הציפוי לרוחב הפנס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה שוב עם נייר גס יותר באמת יכול להיות שהרפלקטור אכן דהוי (13 שנה על הכביש בכל זאת זה לא קצת זמן..)

לעומת זאת ניסיתי בקורולה 2006 בקצוות הפנס שהתחילו לדהות ולהצהיב רק באמצעות טרפנטין - ייבוש - מריחת תערובת של לכה וטרפנטין . ויצא פנטסטי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Platinum- ניסיתי לעשות לפני יומיים על הפנס השמאלי בפיג'ו 206 מודל 2003

[בפנס ימין הייתה תאונה כך שהוא חדש ושקוף]

אלא שהפנס עדיין נראה דהוי לגמרי, עשיתי עם נייר לטש מים של 800 ולאחר מכן 1200,

מה אפשר לעשות?

האם כדאי להתחיל עם נייר אגרסיבי יותר? [למשל להתחיל ב 400, משם 600 ואז להמשיך ולעלות?]

תודה

8)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד להבין שחידוש הפנסים המתואר בשרשור זה יפתור בעיות של עדשות פנסים דהויות/בלויות שהנזק שלהן הוא חיצוני.

אז הסרת השכבה הדהויה/פגומה/שרוטה באמצעות ליטוש וציפוי מחדש תעניק לפנס מראה של חדש מהקופסא.

החידוש הנדון בשרשור הזה לא יצליח לפתור בעיה של עדשות פנסים שהחלק הפנימי שלהן נפגם או שהחלק הדהוי הוא הרפלקטור.

 

אם ביצעת את התהליך לפי ההוראות במדוייק, לא אמורה להיות בעיה.

יכול להיות שבמקרה שלך אם התוצאות אינן טובות שנגרם נזק לחלק הפנימי של העדשה או לרפלקטור.

 

אם תוכל להתייחס לשאלות הבאות, אולי נוכל לעזור.

  • האם לא חל כלל שיפור בין לפני ואחרי?
  • האם אתה יכול לומר בוודאות שהרפלקטור נקי ומבריק
  • האם לפני הציפוי כששטפת את הפנס העדשה נראתה צלולה ומבריקה?
  • האם אתה יכול לצרף תמונות ברורות של הפנס?
  • שאלה מהותית בהתאם להערתו של איציק.. האם אתה בטוח שאצלך עדשת הפנס אינה מזכוכית? {עריכה: אני חושש שבלבלתי בינך לבין משתמש אחר ששאל לגבי פיג'ו}

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרפלקטור הוא החלק דמוי מראה שבתוך הפנס, אתה מתכוון פשוט לצד הפנימי של עדשת הפלסטיק.

 

פינטוס, צריך לבצע שיוף מאסיבי ,אחיד ולא של דקה או שתיים. צריך שהפנס יקבל גוון אחיד לגמרי.

 

אצלי השלבים היו: נייר 600, אחריו 1200 ואחריו 2000 והשיוף התבצע תוך טבילת נייר השיוף בסבון כלים.

attachment.php?attachmentid=201326&d=1274903982

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדכן,

שייפתי היום עם נייר 600 חזרתי על כל התהליך עוד פעם והגעתי לאותה התוצאה כמו קודם רק שהפעם נשארו לי שריטות ופסים של הלכה והטרפנטין (כנראה שלא דיללתי טוב או שהמריחה התבצעה בצורה לא מקצועית)

אני בכל אופן הרמתי ידיים לנסות לשחזר פנס בגיל מצוות למצב של בן הזוג שלו (פנס חדש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים! אין מילים! אני גאה להציג בפניכם את התועלת שבמדריך זה, לעיל.

 

מצורפות 3 תמונות.

1- לפני שיוף ולכה

2- אחרי שיוף בלבד

3- אחרי לכה של יעקבי

 

נשאר לבחון רק את פרמטר הזמן.

לפני שיוף.jpg

אחרי שיוף לפני לכה.jpg

אחרי.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי לשייף עם נייר 1200 בידיים ובקושי ירד משהו (ותקלטתי הרבה) , אז החלטתי להשתמש במלטשת של השכן (הפחח) עם נייר מים שהיה לו (אין לי מושג מה מספרו), וזה ההבדל שרואים בין שתי התמונות הראשונות.

 

אח"כ קניתי לכה שקופה מבריקה נגד קרני שמש אולטרא סגוליות של יעקבי ודיללתי בעזרת טרמפנטין ביחס של 1:1 , צבע התערובת הינו סגלגל , מרחתי אותו בדיוק לפי ההוראות שחברנו נתן- קיפול סמרטוט וטבילתו בנוזל והעברתי מימין לשמאל, מלמעלה כלפי מטה לתקן טפטופים במידת הצורך , ופשוט הפנס נראה חדש עם ברק סגלגל מול השמש. פשוט מדהים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...