Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: חידוש פנסים עכורים והברקתם בציפוי הגנה מפני קרני UV ובזול


שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נעים לי לבאס אותך, אבל שרפת כ"כ הרבה שעות והשקעת בכל הפוסט החפירתי הזה רק בשביל לחסוך ערכה שעולה 100 ש"ח כולל העבודה. שתהיה לי בריא.

אפשר להתחלק ואז זה יוצא ממש משתלם

 

אבל באופן עקרוני גם אם קונים כמות מינימלית של חומר, זה יכול להספיק לעשרות אם לא מאות מכוניות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Platinum, לא נעים לי לבאס אותך, אבל שרפת כ"כ הרבה שעות והשקעת בכל הפוסט החפירתי הזה רק בשביל לחסוך ערכה שעולה 100 ש"ח כולל העבודה. שתהיה לי בריא.

אני הזמנתי באינטרנט את הערכה ועשיתי לבד, באותו מחיר הם מזמינים אותך אליהם לפתח תקווה או משהו והם עושים את זה בעצמם.

הבחור הסביר שהערכות למינהם לא מחזיקות מעמד...אז למה לשלם על ליטוש פנסים שאחריי חודשיים יחזרו לקדמותם.

פלטיניום שאפו על העבודה וההשקעה.

איציק יצא פצצה הפנסים.

חג שמח!

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד איציק.

לדעתי חסר שלב ביניים עם נייר עדין יותר (2000) אבל בינתיים זה נראה מצויין , מעניין אם זה יעמוד היטב במבחן הזמן.

אני אעלה בימים הקרובים לשרשור שלי תמונה איך נראה הפנס לאחר שנה (עברה שנה פחות שבוע מיום הביצוע אצלי)

 

היי אייל

 

תראה, ברמת הטקסטורה של הצבע, צבע שמן (אל אף שהוא מדולל להחריד במקרה שלנו) מכסה היטב את השטח לאחר שיוף עם נייר 1000. הצבע מחלחל בצורה טובה לנימי הפלסטיק של הפנס וכושר הכיסוי שלו, על אף שהוא מדולל, מאפשר גימור חלק כזכוכית. אני סבור שלעין בלתי מזויינת, אם תשים 2 פנסים שעברו כיסוי בלכה שקופה ואחד הפנסים עבר שיוף ב 2000 ואחד לידו שעבר שיוף ב 1000, ההבדל הוא ברמת הבלתי נראה.

חיפשתי נייר 2000 ב-2 מקומות קרובים אחד לשני אך לשניהם לא היה ולצערי ברירת המחדל נפלה על ה 1000 - כי זה הכי גבוה שמצאתי. אחד מהם אף הגדיל ואמר לי בעצמו שאם אני מחפש יותר מזה אז זה "בטח לליטוש פנסים".

מאחר וחששתי לתוצאה עם ה 1000, זאת הסיבה שעשיתי בהתחלה רק פנס אחד - ולאחר מכן שראיתי "כי טוב", עשיתי גם את השני. אומנם בסדר התמונות שהעלתי לא רואים את זה, אך זה היה סדר העבודה.

 

 

Platinum, לא נעים לי לבאס אותך, אבל שרפת כ"כ הרבה שעות והשקעת בכל הפוסט החפירתי הזה רק בשביל לחסוך ערכה שעולה 100 ש"ח כולל העבודה. שתהיה לי בריא.

אני הזמנתי באינטרנט את הערכה ועשיתי לבד, באותו מחיר הם מזמינים אותך אליהם לפתח תקווה או משהו והם עושים את זה בעצמם.

אני חושב שחלק ממהות הפורום והשיתוף בפרוייקטים מצולמים הוא לא רק עניין החיסכון בכסף אלא גם חלק מהכיף שבלעשות משהו בעצמך ולהגיע לתוצאה מקצועית מבלי ללכת לאיש מקצוע.

החיסכון בכסף היה יכול להיות משמעותי מאוד אם היו אריזות מיניטוריות ללכה ולטרפנטין, אבל ההיגיון הפשוט אומר שאם אתה משתמש ב 1-2 סמ"ק לכה ובעוד 1-2 סמ"ק טרפנטין על כל פנס או זוג פנסים, עם האריזות הכי קטנות שתקנה תוכל לעשות כמה עשרות מכוניות (וכשאתה עושה מזה עסק אתה מבין ש 100 שקל על כל רכב בהשקעה כל כך קטנה הם אחלה רווח :-) ).

בכל מקרה, גם כאשר אתה קונה את החומרים לבד אתה, לרוב, גם חוסך כסף וגם מתמקצע בעבודות "עשה זאת בעצמך". לפעמים זה גם סוג של תרפיה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Platinum, לא נעים לי לבאס אותך, אבל שרפת כ"כ הרבה שעות והשקעת בכל הפוסט החפירתי הזה רק בשביל לחסוך ערכה שעולה 100 ש"ח כולל העבודה. שתהיה לי בריא.

.

 

הוא בניגוד אליך חשב גם על הרווח שיפיקו מזה אחרים.תחשוב כמה הוא חסך לכל מי שקורא ורואה את זה כאן.

בלי קשר, הסיפוק של לעשות את זה לבד ולרכוש את הידע ולהעבירו לאחרים, הוא גדול מאוד.

איציק, יצא ממש יפה.אכן יכל להיות עוד יותר יפה, אבל עדיין נראה ממש חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטינום, תודה רבה על המדריך. פשוט מגיע לך כל הכבוד.

הכמות שצריך להשתמש בה היא 2-4CC בסה"כ כמו שאיציק כתב?

בעתיד הלא רחוק אני אבצע את תהליך החידוש על כמה מכוניות, במידה וייבוש הציפוי יעשה בשמש, יכול להגירם נזק לפנס? או שהציפוי יהפוך ללא יעיל?

ושוב פעם, תודה רבה, אני מאמין שחסכתי לי לא מעט כסף, וכך גם לחברי פורום אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לג'נד,

לא מדדתי את הכמות הדרושה שהיא אכן לא גדולה. איציק העלה תמונה של הציפוי שהוא הכין בתוך כוס פלסטיק אז תנסה להעריך לפי העין (הכמות בכוס היא די והותר ללא מעט פנסים).

 

שאלת שאלה טובה שנשאלה גם בשרשור המקורי.

אין תשובה מוכחת לשאלה הזו אבל הגיעו שם למסקנה שלא מומלץ למרוח את הציפוי בשמש ישירה מכיוון ששמש ישירה עשויה לגרום להתייבשות הציפוי בטרם הוא הפך להיות חלק לחלוטין ואז הגלים שנותרו (אם נותרו) מהמריחה לא יעלמו (יכול לקחת להם 40 דקות להיעלם).

נזק לפנס או לציפוי אני לא מאמין שיגרם, זה רק עניין של אסתטיקה. הוא ישאר יעיל גם אם יתייבש בשמש.

לכשתהיה מספיק מיומן במריחה, יכול בהחלט להיות שתגיע לבד למסקנה שהמיומנות שלך מספיק טובה למריחה בשמש ישירה.

 

הבחור הסביר שהערכות למינהם לא מחזיקות מעמד...אז למה לשלם על ליטוש פנסים שאחריי חודשיים יחזרו לקדמותם.

 

חשוב להבהיר,

אין ציפוי שמחזיק לנצח. כמו שהציפוי המקורי של הפנס כשהוא חדש דוהה לאחר מספר שנים, גם הציפוי הזה ידהה בסופו של דבר.

היתרון הגדול שלו הוא שביחס לעלות שלו מחד והזמן שמחזיקים פתרונות אחרים מאידך. הפתרון הזה הסתבר כעדיף. אנשים שהשתמשו בו בחו"ל טענו שהוא החזיק אצלם מעמד שנתיים ויותר שזה זמן מרשים לכל הדיעות בהשוואה לכל פתרון/ערכה קיימת אחרת שאני שמעתי עליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

 

אני חוזר לעדכן וגם לחדד כמה דברים שאמר PLATINUM בנוגע לצבע ולייבוש;

ראשית, אצלי ב 306 מיותר לציין שעוצמת התאורה השתפרה לאין שאור - והבונוס בכל העניין הוא שהפנסים פשוט נראים חדשים לחלוטין וזה עושה את ה LOOK של הרכב שונה לגמרי. כתוצאה מכך אני צריך גם לכוון אורות כי עכשיו ממש שמים לב שהם לא מכוונים כמו שצריך (נאלצתי להשתמש בכיוון החשמלי של הפנסים להורדת האלומה של האור).

 

בעניין הייבוש: בצבע שאני השתמשתי (לא מדובר בצבע של ייבוש מהיר או משהו כזה, על האריזה רשום 4 שעות יבוש למגע ו 24 שעות ייבוש לשכבה נוספת) לא היה סימנים של חוסר אחידות כלל. בגלל שהצבע מדולל 1:1 עם טרפנטין ומרחתי אותו עם צמר גפן שנספג ונסחט בתערובת הלכה הזו, כבר עם מריחת הלכה על הפנס תוך שניות בודדות הפנס קיבל טקסטורה של זכוכית - וזהו ! זה נשאר כך.

זמן הייבוש הוא הרבה פחות ממה שרשום על האריזה - בגלל שמדובר בשכבה מדוללקת ודקה יחסית למה שמתכוון יצרן הצבע כאשר צובעים עם מברשת או רולר בצבע שאין מדולל, או כזה שאינו מדולל ברמה הזאת. זמן ייבוש למגע היה בסביבות שעה אחת בלבד ובערב, לאחר כ 5 שעות, הצבע היה יבש כבר לגמרי. כפי שנראה בתמונות, את הליטוש והצביעה ביצעתי ממש בצהריים וגם יותר מאוחר השמש נחה על חזית הרכב - כמובן שזה לא פגע במאומה באיכות ובאחידות הציפוי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור ישר כח:

 

1. על היוזמה לחקור ולחפש את התשובה.

2. על הביצוע העצמי.

3. על החיסכון בכסף.

4. על הטרחה שבצילום והתיעוד.

5. על שיתוף המידע והנכונות לעזור.

 

אני משוכנע שהפתרון שמצאת דומה מאד עד זהה לפתרון המסחרי.

כמה הערות טכניות (ממש לא קריטיות):

  1. ככל שדרגת הליטוש גבוהה יותר כך השקיפות תהיה גבוהה יותר וגם אם אין הדבר נראה בעין בלתי מזויינת ההנחתה האופטית תקטן. אפשר למצוא בחנויות לצרכי צורפות בת"א (ובאינטרנט) גם ניירות ליטוש בדרגה של 5000. ניתן ורצוי לבצע גימור עם משחת הברקה ייעודית לפלסטיק (אני פחות בעד פוליש/ווקס לרכב, משחת שיניים וכו'). ניתן להשיג אצל השחל חומרים יעודיים לפלסטיק.
  2. יכט ורניש הוא חומר מספיק טוב לאפליקציה הזו אך אל תתנו לשמו להטעות- הוא בהחלט לא מתאים לשימוש כציפוי חיצוני לסירות. החומא הינו ציפוי בסיסי שמתאים גם ל-Outdoor. מי שרוצה משהו עמיד יותר יכול למצוא לכות שונות איכותיות יותר ואפילו חומרים איפוקסיים למיניהם המוגדרים כמוגני UV. כמובן שזה רק למי שרוצה להגזים עם טיב העבודה.

מעבר לזה- שוב כל הכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי שלכה מסוג יאכט ורניש היא על בסיס טרפנטין, עם זאת עדיין צריך לערבב אותה עם טרפנטין 1:1 ?

הנה מאתר טמבור:

http://www.tambour.co.il/UserFiles/File/Catalog/Yacht_Varnish.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, מה כוונתך?

  1. ככל שדרגת הליטוש גבוהה יותר כך השקיפות תהיה גבוהה יותר וגם אם אין הדבר נראה בעין בלתי מזויינת ההנחתה האופטית תקטן. אפשר למצוא בחנויות לצרכי צורפות בת"א (ובאינטרנט) גם ניירות ליטוש בדרגה של 5000. ניתן ורצוי לבצע גימור עם משחת הברקה ייעודית לפלסטיק(כוונתך היא לעבור על הפסנים לאחר שהלכה מתייבשת עם חומר לפנסים או לפני?) (אני פחות בעד פוליש/ווקס לרכב, משחת שיניים וכו'). ניתן להשיג אצל השחל חומרים יעודיים לפלסטיק.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה כזה רע?

הבן אדם השקיע כל כך הרבה מזמנו בשביל לשתף אותנו ולעזור לחברי הפורום בפתרון לבעיה ואתה תוקף אותו במקום להגיד פשוט תודה?

לא נעים לי לבאס אותך אבל נראה כמה זמן השיטה שלו תחזיק וכמה שלך תחזיק.

ומה שבטוח שבקרוב אני יעשה את זה ברכב שלי ולא אקנה את הערכה המגוחכת הזאת, שמספקת מענה לכמה חודשים בודדים.

ידידי, מעט הבנת הנקרא לא תזיק לך.

אף אחד לא תקף אותו, רשמתי את דעתי האישית לגבי הזמן והעצבים שהוא השקיע בנושא למול חלופה זולה וזמינה יותר.

זכותו וזכותך להשתמש בכל דרך שתעלה על דעתך, לא באמת איכפת לי איך נראים הפנסים ברכב שלך.

 

 

ראשית, תודה על איחולי הבריאות.

 

שנית, אני לא פתחתי את השרשור הזה בכדי לפגוע חלילה ביצרן ערכות חידוש כזה או אחר.

נכון, אחד הדגשים העיקריים בשרשור הוא החיסכון הכספי. אבל זה רק אחד.

 

האתגר של לחפש פתרון, הכיף בלמצוא אחד כזה והסיפוק של ליישם אותו בעצמך זה הרבה מעבר לכסף.

היכולת להעביר את המידע הלאה לאחרים, גם זה מעניק סיפוק.

 

תאמין לי שנהניתי מכל רגע בכל שלב. למדתי המון דברים חדשים. הפידבקים החיוביים של החברים ששמחים גם הם על המידע זה עוד אחד מהדברים שהופכים את הכל לחוויה חיובית אחת גדולה.

אתה חושב מנקודת המבט שלך שחסכתי 100 ש"ח, מנקודת המבט שלי אני הרווחתי הרבה יותר (אם אתה מצליח לרדת לסוף דעתי).

 

ואגב, אל תצטער. לא ביאסת אותי כלל וכלל.

לא חשבתי שפתחת את העץ כדי לתקוף יצרן כזה או אחר, ובוודאי ובוודאי שתגובתי לא באה כדי לשלול את עמדתך ולחזק עמדת יצרן כזה או אחר.

כמו שהגבתי לחכמולוג שמעליך שחשב שאני תוקף אותך - הסיבה היחידה שהגבתי הייתה כי חשבתי שהשקעת יותר מדי זמן ומחשבה כשיש חלופה אחרת זמינה וזולה יותר.

כל אחד יעשה מה שטוב לרכב ולכיס שלו.

 

 

הבחור הסביר שהערכות למינהם לא מחזיקות מעמד...אז למה לשלם על ליטוש פנסים שאחריי חודשיים יחזרו לקדמותם.

פלטיניום שאפו על העבודה וההשקעה.

איציק יצא פצצה הפנסים.

חג שמח!

אני לא ראיתי אחרי כמה חודשים ירידה ברמת הצלילות של הפנסים.

אולי אנחנו לא מדברים על אותה ערכה או שהניסיון שלנו שונה.

 

 

אני חושב שחלק ממהות הפורום והשיתוף בפרוייקטים מצולמים הוא לא רק עניין החיסכון בכסף אלא גם חלק מהכיף שבלעשות משהו בעצמך ולהגיע לתוצאה מקצועית מבלי ללכת לאיש מקצוע.

החיסכון בכסף היה יכול להיות משמעותי מאוד אם היו אריזות מיניטוריות ללכה ולטרפנטין, אבל ההיגיון הפשוט אומר שאם אתה משתמש ב 1-2 סמ"ק לכה ובעוד 1-2 סמ"ק טרפנטין על כל פנס או זוג פנסים, עם האריזות הכי קטנות שתקנה תוכל לעשות כמה עשרות מכוניות (וכשאתה עושה מזה עסק אתה מבין ש 100 שקל על כל רכב בהשקעה כל כך קטנה הם אחלה רווח :-) ).

בכל מקרה, גם כאשר אתה קונה את החומרים לבד אתה, לרוב, גם חוסך כסף וגם מתמקצע בעבודות "עשה זאת בעצמך". לפעמים זה גם סוג של תרפיה.

 

איציק

איציק היקר, הצדק איתך.

Hyundai Kona 2023 1.6T

 

I did not lose my mind, it was mine to give away

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אצלי ב 306 מיותר לציין שעוצמת התאורה השתפרה לאין שאור - והבונוס בכל העניין הוא שהפנסים פשוט נראים חדשים לחלוטין

 

איציק, פשוט תענוג לקרוא על השיפור. אני מאוד שמח שגם אצלך התוצאה מוצלחת כ"כ.

 

מצאתי שלכה מסוג יאכט ורניש היא על בסיס טרפנטין, עם זאת עדיין צריך לערבב אותה עם טרפנטין 1:1 ?

מצוין במסמך שקישרת אליו שהדילול הוא עם טרפנטין, אז התשובה היא בהחלט כן.

אני מציע שתמשיך לקרוא את העניין הבא בנוגע לUV

 

 

איציק,

האם על הלכה 8 של טמבור מצוין שהיא מגינה בפני UV במפורש?

 

חברים, אני בטוח שכל לכה לעץ בה תשתמשו לחידוש הפנסים תיראה מצוין ותעניק לפנסים מראה של פנסים חדשים שיצאו זה הרגע מהקופסא. אבל חזרתי והדגשתי ואני חוזר ומדגיש. הרעיון של פתיחת השרשור הזה הוא לבצע חידוש לעדשות הפנסים שיחזיק הכי קרוב שאפשר לציפוי ההגנה המקורי של הפנסים.

 

בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן, חשוב להשתמש בלכה מבריקה המספקת הגנה בפני קרני UV.

אם לא תשתמשו בלכה שמספקת הגנה בפני UV, הסיכוי שהציפוי יחזיק מעמד לאורך זמן יהיה קטן יותר וחבל שכך. קרני הUV הן אלה שגורמות לדהיית הפנסים מלכתחילה.

אם לא תשתמשו בלכה מבריקה, הפנס לא יראה נוצץ ומבריק בתום החידוש.

 

כשאני חיפשתי לכה, בדקתי גם לכות של טמבור ולא מצאתי לכה מתוצרת זו שמוצהר עליה שהיא מיועדת להגנה בפני UV. לכן רכשתי את היכט ורניש של יעקובי.

 

בשרשור המקורי הומלץ להשתמש בלכה הזו שלא ניתן להשיג בארץ אך בהחלט ניתן להשתמש בכל לכה איכותית אחרת שמספקת הגנה כזו והיא בעלת גימור מבריק.

 

אם אתם כבר משקיעים ועושים. תעשו את כל המאמצים להבטיח שתהנו מהתוצאה לאורך הזמן המירבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לומר תודה על השרשור המועיל, ברשותי בורה מודל 2000 שכבר פעמיים עברה חידוש פנסים בעלות לא מבוטלת והתוצאות לא היו משביעות רצון בלשון המעטה.

 

היום קניתי את החומרים (50 ש"ח ,דקה נסיעה מהבית ו20 דקות עבודה בלחץ) והתוצאה מדהימה, (שייפתי עם ניירות 800-1000-1500) וחבל שלא התחלתי עם 500 כי הפנסים היו ממש דהויים עד כדי שלא נראתה אלומת אור.

 

כרגע הפנסים נראים כמו ברכב בן שנתיים, שלוש וללא כתמים של דהיה.

 

והמצחיק שבלי הגזמה יש חומר לעוד 50-60 רכבים לפחות.

 

תודה!

 

(לצערי אין תמונות כי איכות המצלמה של הפלאפון לא מדהימה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...