Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5624 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ה-GT היא יותר רכב ספורט ואילו ה-WRX יותר משפחתית,

הנה כתבה קטנה שעשו על ה-WRX בזמנו, גם פה מדברים על ההבדלים שבין ה-GT ל-WRX

 

MOTOCAR:

"בדברי הימים שלנו תיזכר האימפרזה GT של סוף שנות ה-90 כקו פרשת הדלק של עולם הספורטיביות הישראלי.

היפנית האפרורית למראה הציעה ביצועים מעולם מכוניות-העל, אחיזת כביש מפילה לסתות והתנהגות חסרת פשרות.

שום דבר מאלה לא עבר בירושה ל-WRX שהחליפה אותה בפתחו של המילניום החדש (בשנת 2001 ליתר דיוק).

אופייה מותן, מתליה רוככו, הילוכיה הוארכו ובלי שום קשר, משקלה עלה. עלה מהותית, מה שגם פגע בביצועים..."

 

 

להמשך הכתבה:

http://motocar.ifeel.co.il/test/770.aspx

 

מסקנה: ה-GT מהנה בהרבה.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ראשית הסתייגות: לא נהגתי על GT ולא על STI, אבל מחיים של שנתיים עם ה-WRX אני יכול להגיד את הדבר הבא:

 

יכול להיות שה-GT ובוודאי ה-STI מכוניות ספורט טובות יותר. יש כמה וכמה הזדמנויות שהייתי רוצה בלמים טובים יותר ויותר מומנט בגלגלים האחוריים. אבל וזה אבל לא קטן - הפרק זמן הזה הוא 2% בקושי מהזמן שאני מבלה מאחורי ההגה. מה לעשות החיים שלי וכנראה גם של עוד כמה אנשים לרוב משעממים. אני צריך לנסוע לעבודה, לקניות, לסידורים לקחת את הילדים לגן וכו' וכו' וגם שם אני רוצה להנות. ושם - אני לא חושב שמעטפת הביצועים של GT או STI הן יתרון, נהפוך הוא: גיר 5 ההילוכים ב-WRX הוא יתרון, בשילוב עם הרים של מומנט בסל"ד ביניים לא חייבים להחליף הרבה הילוכים. המתלים הרכים מעט יותר, הופכים את ההתנהלות שלנו לנסבלת יותר, סביבת חיים משופרת היא ברכה (ודווקא ישבתי ב-GT, אין מה להשוות לעומת ה-WRX) ובסוף כשצריכים לשלם למוסך על הטיפול, לא צריך למכור כליה בשביל להחליף רפידות. ועם כל זאת, לחיצה בריאה על הגז מעלה לי חיוך מאוזן לאוזן ופתאום פניה פנויה היא רגע של התענגות שאני מרגיש את ה-4X4 עובדת תחת ידיי. ובמצבים הללו, שהם 99% מהזמן שלי - אני שמח להיות ב-WRX ולא באחרות. היא מכונית פשרה - אין ספק - אבל אחלה פשרה.

 

בגלל זה ה-WRX הייתה, היסטורית, מכונית שנמכרה הרבה יותר מ-STI היא הציעה 90% מה-fun במחיר שיחסית קל לעמוד בו. צריך לזכור שכתבי רכב עושים סיבוב ובוחנים פן אחד בלבד, הם לא חיים עם הרכב.

 

אגב, דווקא העיתון הבריטי EVO עשה מבחן ארוך טווח (והיה די מרוצה) והינה גם קישור לכתבה שמשווה WRX ל-STI - ונראה (שבידיים מיומנות) הפער בין השתיים קיים אבל הוא בהחלט לא שמיים וארץ.

 

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/61254/subaru_impreza.html

 

כמובן שמי שרוצה רכב לסופ"ש בלבד מצבו שונה, אז כבר כדאי ללכת על הדבר "האמיתי".

 

דבר נוסף: רבים מבין האנשים שמתעניינים ברכב מתעניינים בדבר אחד בלבד: כמה פותחת וכמה סוגרת. בפן הזה, בוודאי אין יתרון אמיתי ל-STI, כל המכוניות הללו הן כר פורה לשיפורי מנוע וניתן להגיע להספקים גבוהיים בהרבה בכולן, כעומק הכיס. כאשר כתבים (וגם כמה נהגים פה) אומרים שה-STI\EVO\GT מכונית יותר טובה, מדברים על הניהוג: היגוי יתר, תת היגוי, תחושה בהגה, תחושה בבלמים וכו'.

לרוב הפרט היחד שאנשים יודעים לצטט זה של-WRX יש X כ"ס ול-STI יש Y וכו', מעטים יודעים להעריך את המתלים השונים ב-STI או את הדיפרנציאליים (שהם לדעתי ההבדל הדרמתי ביותר) ושאר ירקות - אז להם אומר: זה לא ממש משנה במה תבחרו.

פורסם

אומנם ההשוואות מתבקשות,

 

אבל וזה אבל גדול....

 

GT ו- WRX קרובות אחת לשנייה.

 

STI ו- EVO אומנם קרובות אחת לשנייה, אבל את שניהם לא ממש ניתן להכניס באותה נשימה עם ה- GT וה- WRX.

 

ואחרי שזה נאמר, בכל מקרה כל ה- 4 מהנות לנהיגה (כל אחת וה"שטיקים" שלה אבל מהנות ללא ספק).

 

נ.ב.

אני מדבר על ניהוג, כי מבחינת כ"ס את כל אחת מארבעת מהאופציות ניתן לשדרג כעומק הכיס כפי שנכתב כאן.

פורסם

גם אני מעוניין ברכב הזה כרכב שני בבית ואולי יהיה רכב עיקרי לך תדע,

אז STI בכלל לא בחשבון כי אני לא עושה מירוצי מסלול כל יום,

אז רוצה אוטו לנסיעה עירונית ובין עירונית ומעניין אותי שיהי זריז מאוד ופתיחה טובה.

אבל לא צריך להשתגע גם ככה לWRX אין מספיק כבישים פנויים בכל שעות היממה.

לגבי ה GT היא ישנה יעני הדגם הכי חדש שלה עכשיו 11 שנים על הכביש ולדעתי זה מספיק.

הWRX איך שלא יהיה היא יותא חדישה נכון 2004 אבל טיפה קדימה עדיף מ 11 שנים אחורה תמיד.

היה לי אימפרזה רגילה 95 נהניתי ממנה אבל היא הפכה עם הזמן ישנה בעיקר מבפנים, וה GT 99 דומה לה מאוד.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם
גם אני מעוניין ברכב הזה כרכב שני בבית ואולי יהיה רכב עיקרי לך תדע,

אז STI בכלל לא בחשבון כי אני לא עושה מירוצי מסלול כל יום,

אז רוצה אוטו לנסיעה עירונית ובין עירונית ומעניין אותי שיהי זריז מאוד ופתיחה טובה.

אבל לא צריך להשתגע גם ככה לWRX אין מספיק כבישים פנויים בכל שעות היממה.

לגבי ה GT היא ישנה יעני הדגם הכי חדש שלה עכשיו 11 שנים על הכביש ולדעתי זה מספיק.

הWRX איך שלא יהיה היא יותא חדישה נכון 2004 אבל טיפה קדימה עדיף מ 11 שנים אחורה תמיד.

היה לי אימפרזה רגילה 95 נהניתי ממנה אבל היא הפכה עם הזמן ישנה בעיקר מבפנים, וה GT 99 דומה לה מאוד.

 

אז אתה אומר שSTI זה בישביל מירוצי מסלול?

פורסם

האם הדאוןפאייפ הוא שעושה את הצליל העמוק הזה של האימפרזות? והאם הצנרת לבד תזיק למנוע או שזה שיפור חיצוני ולא מזיק?

ונגיד שהטסט לא בעייה אצלי עם הצנרת הפתוחה האם יש עוד בעיות נגיד שוטרים והורדות על צנרת או שאף אחד לא מרגיש את זה?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013


×
×
  • תוכן חדש...