Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השכרת רכב בחול, איך זה עובד?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5707 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא נראה לי הגיוני שהם ישכירו מכוניות עם צמיגי קיץ בדצמבר-ינואר. בכל מקרה הייתי מוותר אלא אם אתה מתכוון לנסוע לשוויץ ששם אתה מחוייב לקחת את התוספת.

 

רק לפני חצי-חודש מלאו לי 19 אז ניסיון אישי כשוכר צעיר, חוץ מעם סיקסט, אין לי.

 

בקשר לביטוח יש לך פירוט תחת Insurance and rental information באתר של סיקסט.

VW Golf GTI 2006 Manual

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם נאמר לי שהעלות של הרכב סה"כ לכל תקופת ההשכרה היא 1330 ש"ח, מה יהיה גובה ההשתתפות העצמית?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

1. ביטול השתתפות עצמית לתאונה נקרא super CDW וביטול השתתפות עצמית לגניבה נקרא super TP. עד כמה שזכור לי ב-sixt.de האשפרויות לא קיימות אלא יש השתתפות עצמית של 950 אירו וזהו, אבל שווה בדיקה מול החברה.

2. לגבי דיזל - תלוי מה יש להם בתחנת ההשכרה באותו יום. מאחל לך לקבל רכב דיזל.

3. הבחירה שלך בגולף הגיונית מאד אם מדובר על 2 (ואולי אפילו 3) אנשים. יתכן מאד שתקבל "שווה ערך" - אבל ההגדרה של "שווה ערך" תלויה בחברה.

4. עוד טיפ אחד למי שנוהג באירופה לראשונה בחייו - כיצד ממלאים דלק: אתה נכנס לתחנה וממלא בעצמך, ואז ניגש לשלם בחנות התחנה. אין להם קורא כרטיסי האשראי המובנה במשאבה כמו אצלנו. שים לב לשעות פתיחת התחנות, רבות נסגרות בשעות הלילה. באיטליה נתקלתי בפטנט מרתיח - במרבית התחנות אין עובד משעה 18:00 אלא מכניסים שטר של 20 או 50 אירו, ממלאים כמה שנכנס ולא מקבלים עודף. זה היה לפני כ-6 שנים, אולי משהו השתפר מאז.

תביא בחשבון שהדלק קצת יותר יקר מאשר בארץ. בטיול האחרון שלי (עם פיז'ו 5008 דיזל עמוס לעייפה) מילוי יומי - לנהיגה של 250-300 ק"מ - היה עולה בין 40-50 אירו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
9. יש באוטובאהן (הגרמני בלבד) קטעים בהם המהירות אינה מוגבלת, הסימן תמרור דומה לתמרור סוף שטח בנוי אצלנו, אבל רק בכביש מהיר. זו אינה סיבה להשתולל, אינכם מכירים את הרכב ואת הכביש מספיק טוב. סעו במהירות סבירה לכולותיכם.

כך נראה אותו תמרור:

 

11463170784ac604385b8e0.jpg

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

צמיגי חורף זה באמת חובה, למזלך בגרמניה הם אמורים לבוא בילט-אין בעונה הזאת. ההבדל העיקרי הוא באחיזה על משטח רטוב או חלק, הודות לסוג שונה של גומי שממנו הם מיוצרים. ביוטיוב יש הרבה סרטונים על זה, תעיף מבט. שרשראות זה לא פרקטי למי שלא מתורגל בהלבשה שלהן ובנהיגה איתן, אז לא הייתי ממליץ ללכת על זה.

 

אם תשכור בגרמניה תקבל גם דיסק חניה כחול עם עיגול לבן באמצע. זה תקף במקומות מסויימים (חפש את השילוט ברחובות), שם תוכל לחנות עד שעתיים בד"כ בחינם. את השעה בה הגעת תוכל לסמן באמצעות הדיסק ולהניח אוו על הדש-בורד. בעקרון, כל שובר חניה שאתה שם בתוך האוטו, שים לב שיהיה על הדש-בורד ולא על החלון כמו שעושים בארץ. פעם אחת כבר קיבלתי על זה דו"ח.

 

לגבי עלויות בהתאם לגיל, בדקו את האפשרות לטוס להולנד ולנהוג משם, הם בד"כ הכי ליברליים בקשר לגיל.

 

באופן כללי, לא הייתי ממהר ללכת לאתר הגרמני, אלא בודק את המחירים קודם כל ב-sixt.com. אחד היתרונות הגדולים שאני מוצא בסיקסט זה העובדה שהכל פתוח ואין כמעט "אותיות קטנות". יש צ'קבוקס שאפשר לסמן לביטוח מורחב, כיסוי גניבה ואפילו רכב דיזל. בפועל, המגמה היא לתת דיזל למי ששוכר לתקופה של חמישה ימים ומעלה, השאר יכולים מבחינתם להסתדר עם בנזין.

 

סתם לידע כללי (בכ"ז, אוטובאנים...), גולף בנזין 122 סוגרת 200 ומשהו קמ"ש (לפי קריאת GPS), בעוד שה-TDI הישן (1.9) סוגר 182. עם זאת, בנסיעה של כ-400 ק"מ ליום הייתי צריך לתדלק את ה-TSI כל יום, ואת הדיזל פעם ביומיים.

 

באיטליה נתקלתי בפטנט מרתיח - במרבית התחנות אין עובד משעה 18:00 אלא מכניסים שטר של 20 או 50 אירו, ממלאים כמה שנכנס ולא מקבלים עודף. זה היה לפני כ-6 שנים, אולי משהו השתפר מאז.

 

חוששני שלא, גם לפני שבועיים הפטנט הזה עבד. מה שלא פחות מעצבן זה העובדה שהכל באיטלקית (הקופה לא מדברת אנגלית), הם לא מקבלים כרטיסי אשראי, ואם אתה רוצה קבלה, אז צריך לסמן את זה מראש. בעיה אמיתית למי שנוסע במסגרת העבודה וצריך להגיש דו"ח הוצאות אחר כך.

 

אבל הפטנט הזה עוד סבבה לעומת מה שפגשתי בבריסל. אם איתרע מזלך להיקלע לשם ביום ראשון, תראה הרבה תחנות דלק שעובדות בשירות עצמי. הבעיה היא שכל אחת מהן עובדת אך ורק עם כרטיס התדלוק המקומי שלה, לא עם מזומן ולא עם אף כרטיס אשראי בינלאומי/רגיל. בשביל לתדלק "כמו תייר" תצטרך לצאת מהעיר לכביש המהיר ולחפש שם תחנה. בזמנו זה גרם לי לעיכוב של שעתיים בהחזרת הרכב (ודווקא כאן סיקסט גילו התחשבות ולא גבו תשלום נוסף).

פורסם
פקק תנועה יכול להתהוות ללא כל סימן מתריע גם בכביש מהיר ברוחב 5 נתיבים, וצריך להיות מוכן לעצור בלי להתנגש ברכב שלפניכם. הרכב האחרון בשורה מפעיל את 4 המהבהבים כדי לסמן את הפקק, ומבטל אותם כאשר מישהו עוצר אחריו (ומפעיל את שלו).

 

יופי של השקעה, יש כמה סעיפים שבהחלט אפשר לממש גם בארץ.

לפעמים, כשיש פקק מפתיע על כביש מהיר בראות לקויה/חושך אני עושה בדיוק את אותו הדבר.

 

(נתקלתי בערפל כבד שנופל עליך באמצע חלק בלתי מוגבל במהירות באוטובאן -

זה משהו שמופיע לפעמים בבת-אחת, בלי שום אזהרה מוקדמת)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אגב.. כתוב לי שבקבוצה של הגולף נמצאת גם פולקסווגן חיפושית.. מה הסיכוי שאני אקבל את הרכב הזה? כי אני מצפה לנסיעה עם עוד 2 אנשים איתי + 2 מזוודות ואני בספק רב אם חיפושית תתאים :/

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

פשוט תכתוב בהערות "please reserve a VW Golf Diesel", זה אמור להספיק.

הגרמנים מאד גאים בגולף שלהם, כמעט כמו שהישראלים גאים בבר רפאלי, וישמחו

לתת לך סיבוב עליה (להבדיל...) אם תבקש.

 

בלי קשר, כמה פעמי שהזמנתי בקטגוריה הזאת וביקשתי חיפושית, מעולם לא קיבלתי אותה.

היו כמה גולפים, BMW 118, מגאן, פוקוס, קיה סיד וכו', אבל חיפושית זה זן נדיר בסיקסט.

פורסם
אגב.. כתוב לי שבקבוצה של הגולף נמצאת גם פולקסווגן חיפושית.. מה הסיכוי שאני אקבל את הרכב הזה? כי אני מצפה לנסיעה עם עוד 2 אנשים איתי + 2 מזוודות ואני בספק רב אם חיפושית תתאים :/

אם תקבל רכב לא מתאים בקש החלפה. כאשר אני רואה את החלופות באתר (פיז'ו 3008, מרצדס A-class) נראה לי שמדובר ב-svershoot רציני וחבל על הכסף.

לדעתי בהרכב של 2 אנשים תוכל להסתפק ברכב יותר קטן (קבוצה ECMR) - כגון פולו. הבעיה - כנראה לא קיים בדיזל. אל תשכח שגם אם הבגאז' קטן תוכלו להניח מטען על הספסל האחורי.

לא לשכוח GPS - בשכירות מהחברה או פרטי שלך. אם יש לך טלפון נייד סימביאן עם מקלט GPS הורד אליו מפות מ-Nokia Maps והשתמש בו לניטווט (אפשר לבחור במצב ניווט רכוב ובמצב ניווט רגלי). שים לב שיש לך אפשרות לניווט מובנה גם במצב off line שכן בגרסאות קודמות של Nokia Maps הניווט היה תלוי בתקשורת נתונים, ובנדידה מדובר בהוצאה גבוהה מאוד.

כמוכן - אם יש לך טלפון sim free קח אותו וקנה בגרמניה sim מקומי (כ-10 אירו) לקבלת שיחות מהבית ולהוצאת שיחות מקומיות - אשר יחסוך לך כסף רב. אם אין לך טלפן מתאים - תוכל לקנות ערכת prepaid מקומית שעולה כ-20-30 אירו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ההרכב שלי הוא הרכב של 3 אנשים: אני, אחי וחבר. כלומר הייתי אומר בערך 2 מזוודות ולכן הפולו לדעתי לא תתאים, כמו גם החיפושית. דיזל רצוי כמובן בגלל התקציב.

לגבי GPS, יש לי פלאפון סימביאן (N85) והנחתי שהWAZE יעשה את העבודה אבל כן, גם המפות של נוקיה יתאימו וגם GOOGLE MAPS מספקים שירות לסימביאן עכשיו

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
ההרכב שלי הוא הרכב של 3 אנשים: אני, אחי וחבר. כלומר הייתי אומר בערך 2 מזוודות ולכן הפולו לדעתי לא תתאים, כמו גם החיפושית. דיזל רצוי כמובן בגלל התקציב.

לגבי GPS, יש לי פלאפון סימביאן (N85) והנחתי שהWAZE יעשה את העבודה אבל כן, גם המפות של נוקיה יתאימו וגם GOOGLE MAPS מספקים שירות לסימביאן עכשיו

1. אתה צודק לגבי גודל הרכב - אם מדובר ב-3 אנשיםעל ציודם אתה זקוק לרכב בגודל מלא.

2. ה-N85 אינו תומך בניווט חינם אם כי תוכל להוריד Nokia Maps ולהתעדכן במיקומך (טוב לניווט רגלי), לא תוכל לקבל הנחיות. לדעתי במצב כזה רצוי שהטלפון יהיה במצב לא מקוון, כדי שלא יתחבר בטעות ל-AGPS, דבר שיעלה ביוקר. אותו מצב גם לגבי Google Maps ואילו Waze מדווחים כי אין להם מיפוי מספק בגרמניה. לפיכך יהיה עליך לשכור או לרכוש מכשיר ניווט (ראיתי לפני כ-3 חודשים מכשיר בסיסי תמורת 60-70 אירו, ב-Saturn או MediaMarkt). אם יש לך מכשיר ישראלי תוכל לרכוש ערכת מפות מערב אירופה, דומני שהמחיר סביב 250 ש"ח, שים לב שהערכה מתאימה לדגם שבידך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האמת שהיה לי רעיון טוב יותר... "שב לידי ותחזיק את המפה הזאת" *מגיש לאחי/חבר את המפה*

 

זה עבד לאבא שלי כשהיינו ילדים, זה יעבוד לי גם עכשיו D:

 

כשאני משלם "השתתפות עצמית", מה זה אומר. שהם לוקחים לי את הכסף מהאשראי ויחזירו לי אותו בהחזרת הרכב? זה כאילו פיקדון?

כי 950 אירו זה בערך 5 אלף שקל.. זה סכום טיפה כבד

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

מתוך קצת נסיון: זה עובד, אבל כל טעות ברמפת כניסה\יציאה תעלה לך עשורת קילומטרים נוספים, ואחד היתרונות של מכשיר ניווט הוא יכולתו לחשב מסלול במקרה של סטיה מהמתוכנן.

לכן מומלץ, אם אין GPS, לעשות עבודת הכנה יסודית: כאשר אתה מכין את תוכנית הנסיעה הכנס לאחד מאתרי המפות (אישית אני מעדיף את expedia ו-viamichelin, אבל אפשר גם google maps), והכן תוכנית נהיגה (כולל הלוך ושוב לכל יום בו אתה חוזר לנקודת המוצא). את ההוראות הדפס ושמור, כך שעוזר הנהג יכל לקרוא לך כל פעם את ההוראות המדוייקות. כמוכן תוכל, לפחות בחלק מהמקומות, לראות מפות מוגדלות עד רמת הנתיב. כמובן שיהיה עליך להחזיק במפה איכותית למקרה של סטיה מהתוכנית.

 

כמובן שקיימת האפשרות לשכור GPS עם הרכב (אם יש לך מזל ה-GPS מובנה ברכב וכלול במחיר השכירות, אם לא - זה עניין של כמה אירו ליום), או, כפי שהזכרתי, לרכוש מכשיר זול באחת מרשתות האלקטרוניקה הגדולות. העניין הוא שלמכשיר לא יהיה שימוש בארץ.

 

לגבי ההשתתפות העצמית: לא מדובר בפקדון, אלא בסכום המקסימלי שיגבו ממך במקרה נזק או גניבה. את המספר 950 אירו העליתי מנבכי זכרוני ואיני בטוח שהוא מדוייק או מעודכן. בדוק פרטנית לגבי חוזה השכירות שלך, ורכוש כל הקטנת השתתפות אפשרית למרות שהדבר יעלה לך כמה אירו ליום (מעבר לתשלום לנהג צעיר וביטוח נהג צעיר, שלבדם יכולים לעלות 40-50 אירו ליום, שוב - מתוך הזכרון). יש חברות\מדינות שבהן השתתפות עצמית גבוהה פי כמה, שים לב לעניין ואל תזלזל בו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אוקיי, עברתי על פני כל האתר של סיקסט וכמו שכתבת, אין שום ביטולי השתתפות עצמית.

כל עוד לא יחליטו להשחית לי את האוטו בחניה בטוחני שלא ייגרם נזק (על ידי נהיגה סופר זהירה או כמו שאמא שלי מכנה אתזה "נוהג על ביצים").. אז רגע, לא לוקחים איזה פיקדון או משהו?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אני ממליץ להמנע משימוש במפות באיזורים לא מוכרים. זה נשמע טוב על הנייר (תרתי משמע), אבל במציאות זה קצת בעייתי. לפעמים, פספוס של יציאה מכביש מהיר יכול לעלות לך בהרבה זמן וכסף - שיכלו ללכת לטובת רכישת מכשיר GPS. ההמלצה שלי היא לקנות מכשיר זול מ-Dealextreme - אפשר להשיג היום GPS עם תוכנת ניווט מוכרת בכ-300 שקלים - ולהוסיף לו מפות בהתאם ליעדים (ניתן לרכוש מפות, ואפשר גם באמצעים אחרים...).

 

צמיגי חורף מומלצים מאוד אם אתה מתכוון לנהוג בטמפרטורות שקרובות ל-0 מעלות. עם זאת, להערכתי בחודש ינואר כל המכוניות בציי ההשכרה כבר עוברות לצמיגי חורף (בדרום גרמניה מקובל להחליף כבר בנובמבר), עם תוספת תשלום או בלעדיה. שמעתי כבר על מקרים בהם לקוחות לא סימנו את האופציה הזו וקיבלו שרשראות או צמיגים מתאימים בחינם, פשוט כי חברת ההשכרה לא רוצה להסתכן או לא יכולה לעשות זאת כלל. אגב, באוסטריה צמיגי חורף הם חובה בתנאים חורפיים. בגרמניה לא, אבל הביטוח עלול להתנער ממך במידה ונהגת בתנאים חורפיים ללא "ציוד מתאים". האם אפשר לנהוג עם צמיגי קיץ "סתם" בקור? כן, אבל אתה צריך לזכור שבטמפרטורות שקרובות לאפס הצמיג נהיה משמעותית פחות גמיש, ולכן אחיזתו מדרדרת. זה דורש ממך זהירות מרבית, במיוחד בתחילת נסיעה. בשלג, כל מה שתצליח לעשות עם צמיגי קיץ הוא סחרור גלגלים פוטוגני.

 

לגבי השחתת הרכב - כל עוד אתה נמצא בתחומי אירופה המערבית, אין לך יותר מדי ממה לחשוש - בטח שלא אם אתה מתנייד בגולף. אגב, כדאי לך לשים לב היטב להסדרי החניה והתנועה בערים הגדולות יותר באירופה.


×
×
  • תוכן חדש...