Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השכרת רכב בחול, איך זה עובד?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5708 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בגרמניה יש חובה לנהוג עם צמיגי חורף כששוררים תנאים חורפיים. כולם בגרמניה מחזיקים סט צמיגי חורף.

כל רכבי ההשכרה בגרמניה מושכרות בחורף עם צמיגי חורף. אני לא יודע אם לוקחים על זה תוספת תשלום.

 

ולכן גם ההמלצה למעלה לשכור רכב בהולנד אינה המלצה טובה, כי בהולנד אין חובה על צמיגי חורף ורכבי ההשכרה אינם עם צמיגי חורף, ומי שייתפס בגרמניה בלי צמיגי חורף ישלם קנסות.

חוץ מזה שלאחר נסיון של 2 חורפים אירופאיים - הראשונה עם צמיגי קיץ והשניה עם צמיגי חורף, פשוט אין מה להשוות! צמיגי חורף הרבה יותר טובים באופן מורגש בתנאים רטובים וקרים, על אחת כמה וכמה כשיש שלג וקפאון.

 

אני כבר קבעתי ליום שלישי הקרוב להחלפה לצמיגי החורף.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם כך אני מניח שאקבל צמיגי חורף גם בלי לבקש.. אני אצור קשר לגבי העניין...

 

בכ"א שאלה נוספת ששאלתי (ולא היה עליה מענה) מעבר להשתתפות העצמית של התאונות והנזק, יש איזשהו פיקדון שצריך לתת לחברה?

 

עריכה: אם כבר ברכבים עסקינן:

יש לי אפשרות להשכרת פולו שתהיה לי נוחה מאוד במחיר, ומצד שני אפשרות להשכרת גולף שדורשת מתיחת התקציב קצת (אחרי שכבר שילמנו על הטיול וזה, ואנחנו 3 צעירים מתיחת התקציב טיפה קשה לנו וזה חייב להיות שווה את זה).

נכון לעכשיו השיקולים העיקריים שלי הם תא מטען מספק (ל2 מזוודות גדולות) ונוחות נהיגה מסוימת בעיר כי הרוב יהיה נסיעה עירונית וטיפה באוטובאהן.

השאלה היא אם אני אוכל להסתפק בפולו או שיש הבדל גדול בין 2 הרכבים וכדאי בכ"ז להתגמש ולבקש גולף, מה דעתכם?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אם רוב הנסיעות שלכם יהיו עירוניות עדיף בכלל לוותר על רכב, ולהתבסס על תחבורה ציבורית ובמית הצורך רכבות. התחבורה הציבורית בגרמניה יעילה להפליא וזולה - כרטיס תחבורה ציבורית קבוצתי ליממה לכל רחבי העיר יעלה לכם בברלין כ-16 אירו ובמינכן קצת פחות, כך שאם אלה היעדים שלכם עדיף בכלל לוותר על שכירת רכב, או לשכור נקודתית לצורך 1-2 ימי הנסיעות הבין-עירוניות. אולי תוכל להעלות לפורום משהו על התוכנית שלכם?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האמת שאין לנו תוכנית.

אנחנו מתארחים באותו מלון בברלין לכל ימי הטיול, יש לנו רשימה של מקומות ברחבי ברלין שאנחנו רוצים לטייל בהם וזהו פחות או יותר.

מעבר לזה חשבתי לשכור אוטו כדי שנוכל להתנייד לחלקי העיר הרחוקים ואולי גם להגיע לדרזדן.

 

איך אני אמור לדעת איזה קווים בתחבורה הציבורית מגיעים לאיפה? קצת מטריד אותי העניין של לעלות על תחבורה ציבורית במדינה זרה לחלוטין...

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אם אתם נמצאים בברלין רדו מנושא שכירת רכב. ההתמצאות והנהיגה בתוך העיר קשות ויש מחסור בחניה, ומאידך יש תחבורה ציבורית מעולה שבמעולות במחיר כמעט סמלי. כרטיס משותף ל"קבוצה קטנה" עולה 15.9 אירו לאזורים A+B המכסים את רוב העיר ותקף מרגע החתמתו במכונה עד למחרת לפנות בוקר. אם רוצים גם את שולי העיר (איזור C, הכולל גם את פוטסדאם ואת נמלי התעופה) המחיר 16.1 אירו. התחבורה מבוססת על רכבת תחתית (U-bahn), רכבת פרברית (S-bahn), אוטובוסים ובאזורים שהיסטורית היו מזרח העיר - גם חשמליות, ובנהר ובאגמים - מספר קוי מעבורת.

את הכרטיסים אפשר לקנות במכונות אוטומטיות בכל תחנות הרכבת, המופעלות על ידי מסכי מגע ודוברות אנגלית (בחר בדגל המתאים). המכונות מקבלות מטבעות ושטרות ומחזירות עודף. שים לב - אין לעבור את קוי התיחום בתחנות הרכבת בלי להחתים את הכרטיס, המצאות על הרציף עם כרטיס לא תקף כמוה כנסיעה ללא תשלום והקנס כבד. באוטובוס ובחשמלית מחתימים את הכרטיס במכשיר שבכניסה לרכב. מבקרי הכרטיסים מסתובבים בלבוש אזרחי עם פאוצ'ים קטנים, עוברים בקרונות ומציגים תעודה מזהה - כל שעליך לעשות הוא להציג את הכרטיס. חשוב שכל בני הקבוצה ישבו קרוב כדי שאפשר יהיה להראות כי כולם שילמו את דמי הנסיעה.

לגבי הנסיעה לדרזדן - אישית לא ביצעתי את הטיול, אבל לדעתי עדיף לנסוע ברכבת, במיוחד בחורף. אם מזג האויר יאיר לכם פנים תוכלו לשכור רכב ליום אחד על מנת להתרשם מהנהיגה באוטובאהן. עליכם רק להביא בחשבון שמזג האויר יכול להשתנות בלי התראה, כך שלפני קבלת ההחלטה כדאי להתעדכן בתחזית מזג האויר.

עוד הערה קטנה: האם במלון שבו תשהו יש אינטרנט חינם? אם כן, ואם למי מכם יש מחשב נייד (רצוי קטן) שקלו לקחת אותו. שימוש בו יאפשר לכם התעדכנות במזג האויר, שעות פתיחה ומחיר של כניסה לאתרים ולתכנן את מסלול הנסיעה, וכן תקשורת IM או סקייפ עם הארץ. כמוכן, אם יש אינטרנט אלחוטי חינם תוכלו להשתמש ב-N85 (או מכשיר סימביאן אחר, או iPhone) לשיחות עם ישראל במחיר שיחה מקומית בישראל (יש להרשם לשירות כגון www.free.net.il או sipme.me להתקין את התוכנה על הטלפון ולפעול לפי ההוראות. אישית אני מנוי מזה למעלה משנה על free ומשתמש בשירותיה בנסיעותלחו"ל. אזהרה: יש להגדיר נכון את התוכנה על מנת שתעשה שימוש רק ברשת ה-WiFi המקומית ולא תתחבר לרשת הנתונים הסלולרית כיון שחיבור כזה יקר מאוד, ולהיות ערניים להודעות SMS מהספק הסלולרי שלך המודיעות על חיבור לרשת כזו, אם נוצר חיבור כזה יש לעבור מיד למצב "לא מקוון" ולטפל בהגדרות. כמוכן - את השיחות לבצע רק במצב "לא מקוון" או אפילו להוצא את ה-sim מהטלפון על מנת למנוע חיבור אקראי ויקר לרשת הסלולרית.

עוד דבר שיוכל לחסוך מעט כסף הוא כרטיס סטודנט בין-לאומי, אם מישהו מכם סטודנט. העלות כ-50 ש"ח (במשרדי אגודת הסטודנטים) והגרמנים תומכים מאוד בסטודנטים, כך שתוכלו לחסוך עלויות, בעיקר במוזיאונים וכו'.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מחזק את דבריו של sperial ומוסיף המלצה: לקטעי קישור בין-עירוניים או פרבריים תוכלו לקחת סמארט במסלול הצעירים Sixti. יש תחנת השכרה באירופה-סנטר בברלין שפעילה 24 שעות ביממה, וזה אמור לעלות גרושים ליום. את המזוודות תשאירו במלון.

 

לסמארט אמנם יש רק שני מושבים, אבל בכסף הזה תוכלו לקחת שתי מכוניות ועדיין לצאת ברווח. זה גם יתן לכם את האפשרות להתנסות בנהיגה על שלל הכבישים בגרמניה במכונית "רגועה" יחסית, וללא בעיות חניה.

פורסם

אוקיי, אז ככה:

- לגבי הסיקסטי ההוא עם הסמארט, בלתי אפשרי. אני היחיד מבין השלושה שיכול לנהוג בתנאים האלו. לאחד מאיתנו אין ידע בנהיגה על גיר ידני, או לפחות לא את הידע המספק והוא לא מעוניין בנהיגה. לשני אין רישיון. כך שאנחנו חייבים רכב שיסיע את שלושתנו, לגבי המזוודות, אכן נשאיר אותן במלון ולכן השיקול של המקום ירד מהפרק.

- במלון אין אינטרנט חינם, כל האפשרויות מתבטלות. אני לוקח אישית בחשבון שמזג האוויר יהיה סוער לרוב ויהיה שלג.

- לגבי התחבורה הציבורית, לאחר דיון האתמול חשבתי לשלב בין ימי רכב (כשאני יוצא מהעיר) לימים של תחבורה ציבורית.

אבל שוב, איך אני אדע איזה קווי תחבורה ציבורית לוקחים אותי לאן? לא הייתי רוצה לגלות את עצמי במיקום מפתיע כשאני יורד מהרכבת/אוטובוס/חשמלית

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

sperial נתן לך קישור לאתר רשות התח"צ של ברלין והסביבה (BVG), עם כל המידע על כל הקווים והתחנות.

אתה חוזר על אותה שאלה ומבקש שלא רק יגישו לך את האוכל, אלא גם ילעסו ויבלעו אותו בשבילך. זה קצת מוגזם.

 

תעשה את שיעורי הבית שלך, עבור על שרשורים מהעבר, התייעץ עם אנשים בפורום "למטייל" וכד' ואז אם תישארנה

לך שאלות ספציפיות, נשתדל לענות עליהן. אני מאד מקווה שכשכבר תגיע לחו"ל תגלה קצת יותר יוזמה, כי אני בספק

אם הגרמנים יהיו נחמדים כמונו.

פורסם
- לגבי התחבורה הציבורית, לאחר דיון האתמול חשבתי לשלב בין ימי רכב (כשאני יוצא מהעיר) לימים של תחבורה ציבורית.

אבל שוב, איך אני אדע איזה קווי תחבורה ציבורית לוקחים אותי לאן? לא הייתי רוצה לגלות את עצמי במיקום מפתיע כשאני יורד מהרכבת/אוטובוס/חשמלית

אין לך שום בעיה להתמצא בתחבורה הציבורית. כאשר אתה מכין את תוכנית הטיול הכנס לאתרי האינטרנט של כל האתרים שבהם תרצה לבקר, ושם יצויינו תחנות התחבורה הציבורית הקרובות, כולל מספר קו האוטובוס\רכבת, ולמרבית האתרים תגיע ברכבת ולא תזקק לאוטובוס. באינטרנט יש מפת התמצאות של קוי התחבורה הציבורית, וכך גם בכל תחנת רכבת (U או S) ותוכל לקבל מפה בדלפק המודיעין. השילוט הוא ברמה גרמנית, כלומר צריך להיות עיוור וטיפש כדי לא להבין אותו. הדבר היחיד שעליך לשים לב הוא כאשר אתה נכנס לרכבת הוא כי אתה נכנס ברכבת בכיוון הנכון, ואת זה תוכל לודא במפות הרכבת. לתכנון מסלול הנסיעה תוכל להעזר בדף זה.

בנוסף לשילוט, ברכבת התחתית (U) בכל רכבת יש כריזה על כיוונה של כל רכבת הנכנת לתחנה, שילוט אלקטרוני ברכבת המציג את התחנה הקרובה ורכיזה ברורה וצלולה מהי התחנה הבאה, כך שאין כל סיבה לטעות. ברכבת הפרברית המצב דומה, עד כמה שזכור לי ללא הכריזה. בתחנות האוטובוס יש שילוט אלקטרוני המציג את מספרי האוטובוסים הבאים, זמן ההגעה הצפוי והיעד, ובתוך האוטובוס יש שילוט אלקטרוני וכריזה המכריז לפחות על התחנה הבאה (במינכן השילוט מציג 3 תחנות קדימה, איני זוכר לגבי ברלין).

בקיצור - אני ממליץ לך להמנע לחלוטין משכירת רכב, אלא להתחיל לשבת ולתכנן מסלולי טיול הגיוניים, כאשר לכל אתר ציין לך את קו הרכבת (או האוטובוס) הרלוונטי. בשטח תגלה שההתמצאות קלה ביותר, תדירות הרכבות גבוהה מאוד (בשעות השיא יכולה להיות רכבת תחתית כל 2-3 דקות, בשעות השפל 10-15 דקות) וכי המחשבה על נהיגה היתה טעות ביסודה. למעשה - יהיה לך הרבה יותר קל להתמצא בעיר תוך התבססות על תחבורה ציבורית מאשר להתעסק בניווט עירוני מסובך, מציאת חניה והשמרות משומרי החוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על התגובות,

שקלתי את האפשרות של השכרת רכב ליום אבל זה יוצא יקר בטרוף.

בעוד שליום אחד מתוך שבוע ימים יעלה לי האוטו פחות מ200 ש"ח ליום. ליום אחד בלבד של השכרה יעלה לי 600 ש"ח (כלומר אם אני שוכר למשל רק ביום ראשון או משהו)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אני גם מסכים עם ספריאל ודריש. אם רוב הזמן תהיו בתוך ברלין ממש אין טעם לשכור רכב. זה ייצא יותר יקר מתחבורה ציבורית, ועוד לא לקחתם בחשבון עלויות חנייה.

בהולנד יש בערים רבות חברה שנקראת Green wheels שם אפשר לשכור רכב לשעות בודדות, ואז אם עושים טיול חד-יומי לוקחים את האוטו בבוקר, מחזירים בערב ומשלמים על 9-10 שעות או כמה שזה יוצא, והעלות סבירה יותר מהשכרה "רגילה".

אני מניח שיש חברות כאלה גם בברלין, מאחר וזה נפוץ במקומות בהם הרבה אנשים לא מחזיקים רכב אבל בכל זאת צריכים אחד מדי פעם בשביל נסיעה לארוע או חברים מחוץ לעיר, או ביקור באיקאה וכו'.

 

ולגבי תחבורה ציבורית - אם הצלחתם לסיים תיכון, אין לי שום ספק שתצליחו להבין איך להגיע לכל מקום בברלין בתחבורה ציבורית. כל המידע זמין ונגיש.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
איך אני אדע איזה קווי תחבורה ציבורית לוקחים אותי לאן? לא הייתי רוצה לגלות את עצמי במיקום מפתיע כשאני יורד מהרכבת/אוטובוס/חשמלית

בזמנו הגעתי לדרזדן, עם אפס (!) הכנה מוקדמת, בלי שמץ של מושג איך נראית העיר.

קניתי מפה בחנות הספרים הראשונה שמצאתי (בתחנת הרכבת, אלא מה)

ותוך 10 דקות ידעתי בדיוק לאן לנסוע ואיך.

 

בדיעבד, גם ה-8 יורו או מה שזה היה היו מיותרים,

השילוט וההסברים בתחנות קרובים לשלמות,

ובכל רכבת/רכבת קלה/אוטובוס יש שלט אלקטרוני עם שם התחנה הבאה ולפעמים גם כריזה אוטומטית.

 

אפילו קוף מזיל ריר יסתדר בלי שום בעיה עם התחבורה הציבורית בגרמניה.

 

 

נ.ב.: רכב שכור בברלין הוא לא רק יקר ומיותר, אלא גם אטי יותר.

בקיצור, אתה מבין לאן נושבת הרוח...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

נ.ב.: רכב שכור בברלין הוא לא רק יקר ומיותר, אלא גם אטי יותר.

בקיצור, אתה מבין לאן נושבת הרוח...

 

לצערי הבחור כנראה קרא על נפלאות הנהיגה בגרמניה וחושב שזו תהייה החוויה העיקרית שלו. אם הוא היה יוצא לטיול "כפרי" הוא גם היה צודק, אבל בטיול עירוני באירופה הסתמכות על נהיגה עצמית תפגע בחוויה. ברלין נהדרת, אפשר להנות מכל דקה, אבלמכל הבחינות: עלות, נוחות ומהירות יש עדיפות מוחלטת לתחבורה הציבורית.

 

במבה - אתה צעיר ומתלהב, שמע לזקנים בעלי נסיון. הספקתי לטייל קצת באירופה. הנסיון חד משמעי - לנסיעות בין עירוניות (עם משפחה ומטען, כאשר עלות הנסיעות לאדם די יקרה) כדאי לשכור רכב. בטיול עירוני הרכב רק מכביד, וכאשר אני מגיע לעיר גדולה אני מחנה את הרכב בחניון ציבורי ומשתמש באמצעי התחבורה הטובים באמת - זוג רגליים (10-20 ק"מ ביום אינם הרבה אפילו בגילי המופלג) ותחבורה ציבורית.

 

השתמש התחבורה הציבורית ותהנה הרבה יותר מאשר משכירת רכב. אם אתה שואל אותי - אם תשכור רכב לצורך התניידות בברלין תחזיר אותו אחרי יום כיון שהנהיגה תהיה מעמסה כה כבדה.

 

במבה, שאלה אחרונה לי אליך: האם היית בוחר ברכב שכור כאאמצעי תחבורה לצורך טיול בתל אביב? התשובה ברורה - לא!!! ב-א' רבתי. ברלין לא הרבה יותר גדולה מגוש דן, והתחבורה הציבורית בה היא בדרגה אחרת לגמרי מכל מה שהכרת בארץ, והשימוש בה יהיה חוייה לא פחותה מהנהיגה (למעשה - חוייה הרבה יתר טובה). לכן - חבל על הכסף שלך, החישוב של כמה תעלה שכירת רכב ליום כלל לא רלוונטי, אפילו לדרזדן - סע ברכבת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...