Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חובבן עם מספר שאלות לאחר ירידה ראשונה לשטח


skitz
שימו לב! השרשור הזה בן 5144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברה

היום אני חוז פעם ראשונה מטיול קטן בשטח עם הגיף החדש. מדובר בגרנד צירוקי 2010 מנוע בנזין 4700.

אני לא מבין הרבה בשטח לכן אני לא פונה למסלולים מסובכים אלא למקומות יותר קלילים ופשוטים סתם עליות נחמדות וירידות מעניינות. שאלתי אליכם היא בירידה תלולה לא הצלחתי להפעיל את המערכת בקרה למדרון מה יכולה להיות הסיבה?

שאלה שנייה מצאתי את עצמי כה פעמים במקומות בוציים במיוחד. במצב כזה מה הכי נכון לנסוע לאט או לתת גז ולפרפר את דרכך החוצה? והאם עדיף להיות בlow כשאתה עושה זה?

שאלה אחרונה זה לגבי ה׳הילוך low שיש לי. באילו מצבים אני אמור להשתמש בו?

 

תודה רבה לכל העזרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עצות למתחילים.

לעולם לא לצאת לבד.

רצוי לצאת עם ציוד חילוץ וגם רכב שמסוגל למשוך אותך (במקרה שלך, גימיני למשל לא מתאים..:roll:)

כדאי לעשות קורס בסיסי לנהיגת שטח.

אפשר גם לנסוע אחרי מוביל מנוסה וללמוד ממנו.

בעקרון אם יש ספק (בעיקר למתחילים) אין ספק! לא עוברים.

 

לשאלתך.

בבוץ אין יעילות להילוך כוח.

חשוב להמשיך בתנועה. לא להזדחל כדי לא לשקוע, אבל לא לפרפר (זה אובדן אחיזה).

כנ"ל במעברי מים, לא לנסוע מהר, לעקוב אחר נחשול המים, להיות לפניו ולא לעבור אותו. אפשר להשתמש בטכניקה של גז וברקס ע"מ לשמור על סל"ד גבוה ומהירות נמוכה.

את ה LOW תשמור לשטח טכני קשה בו נדרשת מהירות זחילה או בעליות קשות בהם נדרש הרבה כוח.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. תודה רבה אחי, לגבי השאלה הראשונה למישהו יש תשובה עבורי? לגבי הבקרת ירידה במדרון.

עוד שאלה היא במצב נסיעה רגיל הרכב הוא עם הנעה של ארבע גלגלים קבוע נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

סולל הדרך"

אני חייב להגיב ולומר כדי שלא תטעה...בבוץ יש חשיבות ויש יעילות להילוך כוח.

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לידע כללי, בוץ נחשב למשטח הקשה ביותר למעבר ונהיגה ככה שאל תטעה לחשוב "אני לא מנוסה אז בינתיים אני אשחק קצת בבוץ".

 

תשתדל להמנע כמה שיותר משלוליות בוץ ודרכים בוציות כי אתה אף פעם לא יודע מה עומק הבוץ וכמה הוא קשיח או נוזלי מתחת למעטה היובש הדק העליון.

 

העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת היא כמובן קורס נהיגת שטח וירידה לשטח עם רכבים אחרים עם נהגים מנוסים שיוכלו להדריך אותך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עצות למתחילים.

לעולם לא לצאת לבד.

רצוי לצאת עם ציוד חילוץ וגם רכב שמסוגל למשוך אותך (במקרה שלך, גימיני למשל לא מתאים..:roll:)

כדאי לעשות קורס בסיסי לנהיגת שטח.

אפשר גם לנסוע אחרי מוביל מנוסה וללמוד ממנו.

בעקרון אם יש ספק (בעיקר למתחילים) אין ספק! לא עוברים.

 

לשאלתך.

בבוץ אין יעילות להילוך כוח.

איך אתה יכול לטעון פסיקה כזאת?!

חשוב להמשיך בתנועה. לא להזדחל כדי לא לשקוע, אבל לא לפרפר (זה אובדן אחיזה).

במעברי בוץ אתה רוב הזמן "מפרפר" בנוסף ישנם מעברי בוץ שאין מנוס מלהכנס אליהם במהירות כדי לחפות על חוסר האחיזה

כנ"ל במעברי מים, לא לנסוע מהר, לעקוב אחר נחשול המים, נכון אבל תלוי באופי הקרקע של אותו מעבר , להיות לפניו ולא לעבור אותו. אפשר להשתמש בטכניקה של גז וברקס ע"מ לשמור על סל"ד גבוה ומהירות נמוכה.

לא עדיף במקום גז וברקס לשלב להילוך LOW כדי לשמור על סלד גבוהה וקצב התקדמות נמוך?

את ה LOW תשמור לשטח טכני קשה בו נדרשת מהירות זחילה או בעליות קשות בהם נדרש הרבה כוח.

 

לשואל, אף פעם אל תאמץ את הדעה הראשונה שאתה שומע לגבי נהיגת שטח, זה עולם ענק ולכל דבר יש מספר טכניקות שונות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל רק טכניקה אחת נכונה!

 

אבל שוב, זה תלוי בכ"כ הרבה משתנים כמו:

 

עומק הבוץ,

דלילות/סמיכות הבוץ,

סוג האדמה,

האם אנו בעליה/ירידה/שפ"צ,

סוג ומשקל הרכב,

סוג ומצב הצמיגים,

יחסי העברה של הגיר והטרנספרים

ועוד...

 

בקיצור, כמעט בילתי אפשרי לעשות קורס נהיגת שטח בהתכתבות:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם אתה במידרון (אפילו קל)?

 

מהר מאוד אתה על הצד או על הגג!

 

בכלל, בבוץ רדוד וחלקלק (מה שנקרא אדמה שחורה) אם אתה לא נוהג בעדינות מירבית אתה מיד מאבד שליטה על הרכב, משהוא דומה לנהיגה על הקרח.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל רק טכניקה אחת נכונה!

 

אבל שוב, זה תלוי בכ"כ הרבה משתנים כמו:

 

עומק הבוץ,

דלילות/סמיכות הבוץ,

סוג האדמה,

האם אנו בעליה/ירידה/שפ"צ,

סוג ומשקל הרכב,

סוג ומצב הצמיגים,

יחסי העברה של הגיר והטרנספרים

ועוד...

 

בקיצור, כמעט בילתי אפשרי לעשות קורס נהיגת שטח בהתכתבות:wink:

 

 

 

כוונתי היא שאין תשובה אחת נכונה ואני חולק עלייך בעיניין זה

 

לדוגמה רכב שנכנס לשיפוע צד חריף אין תשובה אחת להתמודדות עם מצב כזה

 

יכול להיות שהגה לכיוון הירידה וגז אגרסיבי יצילו אותך מצד שני יכול להיות שיהיה עדיף הגה לכיוון הירידה ונסיעה ברוורס, הכל תתלוי במשטח סוג הרכב והסיטואציה עצמה, אין משהו אחד נכון אבל יש מכלול של דברים נכונים ומכלול של דברים שאסור לעשות .

 

אכן אין אפשרות לעשות קורס נהיגת שטח בהתכתבות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה שלי הייתה שבשיפוע צד יכולים להיות הרבה תסריטים שונים (כמו שציינת) אבל לכל סוג תסריט יש רק פעולה נכונה אחת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השירשור , בדבר אחד אין ספק לנהוג בשטח לא לומדים ביום וגם לא בחמש שנים , רק נסיון, הקשבה , סינון שטויות שאמרו לך , עוד נסיון, עוד הקשבה עוד סינון וכו' ....

אני נוהג בשטח מאז שאני נוהג ( רמז לגיל המדובר : אני קיבוצניק) אני בן 27 , עברתי קוסים בצבא ויש לי לא מעט נסיון ביחס לגיל.

ואני עדיין לומד ועדיין בטוח שיש מצבים שעוד לא חוויתי .

 

מספר חוקים שלדעתי נכונים ככלל לשלב הראשון .

1. אל תרד לשטח כרכב בודד .

2. אל תרד לשטח ללא פלאפון או מכשיר קשר עם בטריה טעונה.

3. נתקעת ? קודם כל תחשוב אחר כך תנסה לצאת , נסיונות ללא חשיבה לרוב יחמירו את המצב.

4. אתה בשיפוע צד חריף ? חושש להתהפכות ? הרגה לכיוון הירידה ( נכון ב90% )

5. בחיים אל תרד משביל ברור , כל שטח שהוא לא שביל ברור הוא או טבע שאנחנו רוצים לשמור או פרנסה של חקלאי.(גם אם זה לא נראה ככה זה ככה).

6.בשטח יש נתיב אחד בכל שביל לשני כיוונים, כשאתה בא לסיבוב תמיד תדמיין שבשטח המת שלך מתקדם לעברך טרקטור ענק.

 

טייל כמה שיותר , זה חשוב לנפש.

אומי

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...