Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5989 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

133 קמ"ש לאחר הורדה - 110 קמ"ש המותרים לפי החוק = 23 קמ"ש.

 

מקור הטעות שלך הוא שהמהירות המותרת בכביש י-ם ת"א היא 100 קמ"ש בלבד.

 

 

*יש לנו בכבישים לא מעט רכבים ישנים שלא יהיו ממש בטיחותיים במהירויות כאלה,אני לא מתכוון מבחינת מצב של תאונה אלא מבחינת מצב של אחזקה.

*יש בעייה עם המודעות של הישראלים לנושא בטיחות הרכבים,קרי החלפת מכלולי בטיחות שלכאורה אין להם נזק נראה לעין (אני מדבר על צמיגים שלא נראים שחוקים אבל בשימוש מעל 3 שנים,אני מדבר על בולמי זעזועים שמבחינת רוב הנהגים זה רכיב שלא מוחלף לאורך חיי הרכב וכו').

 

אני חושב שהגבלת המהירות החוקית צריכה להיות סוג של ממוצע של חתך הרכבים שנעים בכבישי הארץ,זו צריכה להית מהירות שתיהיה בטיחותית עבור כל משתמשי הדרך,לא רק עבור אלה שאוהבים את המהירות.

 

את כלי הרכב הישנים שרמת התחזוקה שלהם נמוכה, צריך פשוט להוריד מהכביש דרך הרחבת חוק הגריטה.

מי שלא מציג במבחן השנתי רכב במצב ראוי לנסיעה, שפשוט יעביר אותו למגרש הגריטה הסמוך.

 

הגבלת המהירות צריכה להעשות בדרך של מדידת המהירות הממוצעת בכביש בהתעלמות מ- 10% המהירים ביותר ו- 10% האיטיים ביותר.

אתה תגלה שאותם 80% ממשתמשי הדרך ה"נורמטיביים" נוהגים בכבישים מסוימים במהירות הגבוהה מהקבוע בחוק, באותם כבישים יש להעלות את המהירות המותרת.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דורקי אני מסכים איתך חלקית.

 

נכון שצריך להוריד רכבים בהתאם לחוק הגריטה,אבל השאלה היא איפה אתה מציב את הגבול ?

 

תגרוט גם רכבים בני 10 ?

 

לאח שלי יש פורד פיאסטה שנת 96,האוטו מתוחזק ברמה ניאותה,עובר טיפולים כשצריך וכו'.

 

פעם אחת נהגתי ברכב של אחי,זה הספיק לי כדי להבין שהרכב הזה לא צריך לעבור מהירות 100 קמ"ש,הוא לא משרה הרגשת ביטחון,הוא רועד,הוא מקרקש וכו'.

 

לי היתה פיז'ו 106XSI מאותו שנתון בדיוק שאיתה גם במהירויות 150 קמ"ש וצפונה הרגשתי בטוח,האוטו ישב טוב על הכביש בלי דרמות.

 

אל תטעה, הרכב של אח שלי עובר טסט כמו גדול,בלי קומבינות וכו',עובר טסט כמו שכל אחד מעביר טסט.

 

אין לו ליקויים בטיחותיים,אבל הוא פשוט לא מרגיש בטוח.

 

אז תגרוט אותו בגלל זה ?

 

זו הכוונה שלי כשאני שואל איפה אתה מציב את הגבול ?

 

מעבר לזה, נניח תצליח איכשהו לשנות את חוק הגריטה ומעתה ייגרטו כל רכב מעל גיל 10 שנים.

 

איך הסטודנט התפרן ייקנה רכב ? לא מגיע לו להיות נייד ?

 

אני לא חושב שזה יהיה נכון לקבוע מהירות על פי אותם משתמשים "נורמטיביים" אליהם אתה מתכוון מהסיבה שהם לא תמיד מבחינים במה שהם עושים,ואני אדגים לך את זה:

 

עד לפני שנה וחצי אחים שלי ואני "נהגנו" להסתלבט על אבא שלי שכאשר היינו נוסעים לטיול משפחתי בכמה רכבים היה מעכב את כולם כי הוא היה משייט לו בנינוחות על 90-100 קמ"ש,גם אם הכביש פתוח 100 ק"מ קדימה.

פתאום לפני איזה 9 חודשים משהו השתנה,פתאום אנחנו מעירים לו שהוא נוסע קצת יותר מדי מהר.

אתה יודע מה השתנה ?

הוא סה"כ החליף רכב.

היתה לו לפני כן סוזוקי באלנו ש-90-100 קמ"ש זו בערך היתה מהירות השיוט שלה בכביש המהיר,מעבר לזה הרגשת כאילו היא מתחילה להתאמץ.

ואז הוא קנה הונדה סיוויק חדשה, שבמהירות 130 קמ"ש היא משייטת בנינוחות.

 

פתאום הוא ניהיה מהיר..אני אפילו הערתי לו על כך אחרי שיצא לי בחופשה לנהוג בסיוויק ולהיווכח שהיא באמת זריזה יותר ומשייטת במהירות גבוהה יותר.

 

אז עכשיו תלך ותשנה את המהירות כי כל עם ישראל מחליף מכוניות לכאלה שמהירות יותר (למרות שהחושים\יכולות הנהיגה לא תמיד משתפרים ביחס ישר לכמות הסוסים שנוספו למנוע) ?

 

זו הסיבה שאני חושב שהמהירות צריכה להיות סוג של ממוצע של הרכבים שנוסעים בכביש,לא מבחינת המהירות שלהם,אלא מבחינת רמת בטיחות ומכיוון שיש בכביש לא מעט רכבים ישנים ולא בטיחותיים אני חושב שאין כרגע מקום להגדיל את המהירות מותרת.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
דורקי אני מסכים איתך חלקית.

 

נכון שצריך להוריד רכבים בהתאם לחוק הגריטה,אבל השאלה היא איפה אתה מציב את הגבול ?

 

תגרוט גם רכבים בני 10 ?

 

 

 

היתה לו לפני כן סוזוקי באלנו ש-90-100 קמ"ש זו בערך היתה מהירות השיוט שלה בכביש המהיר,מעבר לזה הרגשת כאילו היא מתחילה להתאמץ.

ואז הוא קנה הונדה סיוויק חדשה, שבמהירות 130 קמ"ש היא משייטת בנינוחות.

 

פתאום הוא ניהיה מהיר..אני אפילו הערתי לו על כך אחרי שיצא לי בחופשה לנהוג בסיוויק ולהיווכח שהיא באמת זריזה יותר ומשייטת במהירות גבוהה יותר.

 

 

אין לנו שום ויכוח.

 

לגבי חוק הגריטה, כוונתי הייתה שיש להעלות את רף הבדיקה השנתית (למשל שיכלול גם בדיקת תקינות בולמי הזעזועים ויעילותם ולא רק אם יש נזילת שמן שניתנת לאיתור ויזואלי).

מי שרוצה להמשיך להשתמש ברכב שלו - בכבוד, אבל ברמת חזוקה נאותה.

מי שהרף שיקבע "גדול עליו" או שהוא לא רוצה יותר להשקיע ברכב שלו - שיפקיד את הרכב לגריטה בלי כל קשר לשנתון שלו.

הרי אם הרכב שווה משהו הבעלים ישקיעו ויתקנו אותו - החליט הבעלים שפיצוי של 3,000 ש"ח מספק אותו, אז כנראה שהוא יודע טוב מכולם שהרכב לא שווה הרבה יותר..., רכב כזה ייטב באם ירד מהכביש.

 

לגבי המהירות הסטטיסטית, כבר הסכמנו שהמהירות נגזרת ממיומנות הנהג ומאיכות כלי הרכב שלו, בניכוי השוליים הקיצוניים (מכל צד) נקבל מספר שמשקף נהיגה בטוחה לרוב רובם של משתמשי הכביש.

הרי תסכים איתי שאין סיבה להוריד את המהירות המותרת רק בשל העובדה שאיזו סבתא החליטה לנסוע לבקר את הנכדים שלה...

פורסם
מקור הטעות שלך הוא שהמהירות המותרת בכביש י-ם ת"א היא 100 קמ"ש בלבד.

 

לא יודע מדוע זכור לי שמותר לנסוע 110 קמ"ש בכביש 1,יכול להיות שאני טועה ואחרי בדיקה באינטרנט כנראה שאני טועה.

בכביש 6 מותר לנסוע 110 קמ"ש,ככה שיוצא שבכביש 6 אפשר לנסוע 145-147 קמ"ש ולקבל דוח של 270 ש"ח.


×
×
  • תוכן חדש...