Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני כל הזמן שומע על כך שבשביל שיהיה קיים בארצנו ספורט מוטורי מאורגן, צריך להעביר חוק לשם כך...האם במדינות בהן יש ספורט מוטורי ענף(גרמניה,ארה"ב) גם יש חוק כזה?

פורסם

לא. אין חוק כזה בשום מדינה מתוקנת.

בכל העולם הספורט המוטורי מנוהל ומאורגן כמו כל ספורט אחר, ע"י ההתאחדות הרלוונטית, ויש גם התאחדות עולמית שקובעת חוקים לתחרויות בינלאומיות.

בארץ יש בעיה הסטורית שחוק ביטוח חובה חל על כל כלי רכב, ועל מנת שביטוח החובה יהיה תקף, על הרכב להיות חוקי לכביש.

החוק מעולם לא הגדיר שמכוניות מירוץ הם לא כלי רכב, ולכן על פי החוק הם כן כלי רכב, ולכן חייבים בביטוח חובה, אולם לעולם לא יכולים לקבל ביטוח חובה כי הם בהגדרה לא חוקיים לכביש.

אז צריך חוק שיגדיר מה זה מכונית מירוץ, ושיוציא אותו מהכלל של חוק ביטוח חובה, ומה מותר ואסור לעשות איתו, ואיפה, ואיך, ומי אחראי וכו' וכו' ומכאן זה רק הולך ומסתבך יותר...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

וכמה זמן כבר מבקשים מהממשלה להוציא חוק כזה? ולפי מה שאמרת רק מכוניות מרוץ דורשות חקיקה, אז למה לא לנהל מרוצים בנתיים עם מכוניות שמוגדרות כמכוניות כביש אבל ניתן להוציא מהן התנהגות טובה(איבו, אימפרזה וכו'...)?

פורסם

הבעיה בישראל היא שהגישה (הקומוניסטית במקורה) של המדינה היא שקודם כל אסור, ואח"כ נראה.

 

בהקשר של רכב, בישראל חוקי התעבורה חלים לא רק על כביש ציבורי אלא בכל מקום - כולל אצלך בסלון. כלומר, אם יש לך רכב בסלון, או במרתף, ואתה נוסע בו ס"מ אחד ללא רשיון, ביטוח וכולי - זו עבירה. כפי שהעירו לפני, לרכב מירוץ אי אפשר (בישראל) להשיג רישוי ולכן גם לא ביטוח.

 

במדינות אחרות חוקי התעבורה חלים בכביש בלבד (פחות או יותר) ולכן אפשר להתחרות במקום שאינו כביש ציבורי ברכב ללא רישוי, מבניה עצמית וכולי.

 

דני

פורסם
לא. אין חוק כזה בשום מדינה מתוקנת.

בכל העולם הספורט המוטורי מנוהל ומאורגן כמו כל ספורט אחר, ע"י ההתאחדות הרלוונטית, ויש גם התאחדות עולמית שקובעת חוקים לתחרויות בינלאומיות.

בארץ יש בעיה הסטורית שחוק ביטוח חובה חל על כל כלי רכב, ועל מנת שביטוח החובה יהיה תקף, על הרכב להיות חוקי לכביש.

החוק מעולם לא הגדיר שמכוניות מירוץ הם לא כלי רכב, ולכן על פי החוק הם כן כלי רכב, ולכן חייבים בביטוח חובה, אולם לעולם לא יכולים לקבל ביטוח חובה כי הם בהגדרה לא חוקיים לכביש.

אז צריך חוק שיגדיר מה זה מכונית מירוץ, ושיוציא אותו מהכלל של חוק ביטוח חובה, ומה מותר ואסור לעשות איתו, ואיפה, ואיך, ומי אחראי וכו' וכו' ומכאן זה רק הולך ומסתבך יותר...

 

אבל מה אם הרכב כן חוקי לכביש?

למה לא מתארגנים מירוצים נורמליים של מכוניות חוקיות?

Auto Emoción

פורסם

כי אסור לבצע תחרויות ספורט לא חוקיות.

הנה לינק לאתר הרשות הספורט המוטורי:

http://www.mcs.gov.il/NR/exeres/7BF735CE-D764-4BBA-8BC9-0567A11882D4,frameless.htm?NRMODE=Published

 

תהנה!!

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

על פי תנאי הביטוח, אסור להשתמש ברכב לצרכי תחרות, לכן בתנאים הקיימים לא ניתן לקיים חוקית מירוצים עם מכוניות חוקיות לכביש.

חוץ מזה, מירוצים עם מכוניות חוקיות לכביש זה מסוכן, ולא מקובל בשום מקום בעולם (למעט בענפים כגון ג'ימקאנה בהן יש רק רכב אחד על המסלול, או ימי מסלול - שהם לא תחרות).

מה עם כלוב? מה עם ריתמה? מה עם מערכת כיבוי? מה עם ניתוק הצתה? הרכבה של כל אחד מהדברים האלה הוא שינוי מבנה שהופך את הרכב לכזה שאינו חוקי לכביש בישראל, ולכן גם אינו מכוסה ע"י הביטוח.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
הבעיה בישראל היא שהגישה (הקומוניסטית במקורה) של המדינה היא שקודם כל אסור, ואח"כ נראה.

 

בהקשר של רכב, בישראל חוקי התעבורה חלים לא רק על כביש ציבורי אלא בכל מקום - כולל אצלך בסלון. כלומר, אם יש לך רכב בסלון, או במרתף, ואתה נוסע בו ס"מ אחד ללא רשיון, ביטוח וכולי - זו עבירה. כפי שהעירו לפני, לרכב מירוץ אי אפשר (בישראל) להשיג רישוי ולכן גם לא ביטוח.

 

דני

אבל....

מכיוון שהסלון זה השטח הפרטי שלך ואין לאף אחד זכות להיכנס אליו בלי צו בית משפט אז....תעשה מה שאתה רוצה

וכנראה אף אחד לא יוציא נגד זה צו בית משפט אלה עם מחפשים אותך.

peugeot 206 xs 1.6 16v 2008

Citroën xantia 2.0 16v 2000

Citroën xantia 2.0 16v 2001

Audi A3 2.0T 2008 בשעות הפנאי

פורסם

למיטב ידיעתי הכל קשור בעניינים משפטיים של ביטוח. בסופו של דבר אם יהיה מי שיסכים לבטח דבר כזה וסביר שהוא ידרוש מתקנים ראויים וסטנדרטים גבוהים של בטיחות אז יהיה ספורט מוטורי בארץ.

כמו שניתן להבין מדברי הכל קשור בכסף ובגלל שהשוק בארץ כ"כ קטן אין סיכוי שיהיה בזה מספיק כסף

 

הבנת אותי ברוך..............:-D

אני המקור בלי שום קשר לציפור......:2gunfire:

פורסם

למה צריך חוק כזה ?

כי כמו כל דבר אחר במדינה שלנו, חייבים ללכת עקום.

במקום לשנות את החוק היסודי, עושים חוק "עוקף" חוק.

 

למה אסור להתחרות ברכבי כביש רגילים ?

מפני שהגדרת החוק אינה מאפשרת זאת.

לפי חוק רכב מנועי, כל רכב הנע ע"י מנוע (מעל 12 קמ"ש אם אני זוכר נכון), מחויב בביטוח חובה.

ביטוח החובה אינו תופס כאשר מבצעים ברכב תחרויות.

ולכן, עשית תחרות -> אין ביטוח -> עברת על החוק.

 

 

דני G.

×
×
  • תוכן חדש...