Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעית טעינה, לכאורה - קיה קרניבל


~shay~
שימו לב! השרשור הזה בן 5516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול הותקן אצלי מצבר וורטא כחול אטום 95 אמפר חדש.

הטעינה קצת גבוה עם המצבר הקודם היא הייתה על 14.8 במוסך ושאני בדקתי זה היה על 15V אך לי יש מכשיר ב40 שקל אז נראה לי שהמכשיר קצת מזייף.

זה שהתקין לי את המצבר בדק טעינה ואמר לי שהיא קצת גבוהה אך זה לא קריטי .

יש לו חור בכל צד האם צריך לסתום אותם?

האם טעינה של 14.8 יכולה לקצר את החיים של המצבר החדש?

אין למצבר הזה את עינית הקסם ואתה כתבת למעלה שצריך להיות ,למה לי אין?

והאם זה נכון שהוא אמור להחזיק לי לפחות 4 שנים?(לדברי המתקין)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי שלום,

 

מתח טעינה מעל 14.4 וולט יגרום להופעת גזים במצבר והתנדפות ואיבוד של אלקטרוליט במשך הזמן.

אם היית בודק את הטעינה לפני נסיעה כאשר ווסת המתח קר היית מקבל מתח טעינה גבוה ב-0.2 וולט מהערכים שציינת.

 

ברוב הרכבים מתח טעינה בסל"ד סרק ללא הפעלת צרכנים הינו בסביבות 13.8-14.0 וולט לאחר נסיעה קצרה.

 

מנסיוני בשיפוץ 2 אלטרנטורים עם ווסתי מתח תוצרת סין וגם מקריאה בפורום שמתי לב שווסתים אלה בדרך כלל מאלצים את האלטרנטור למתח מוצא של 14.5 וולט.

 

במידה והמצבר הגיע עם שני פקקים יש להרכיב פקק אחד בלבד בצורה כזו שהגזים או האלקטרוליט שנפלט מהמצבר יפלטו למקום שלא מהווה סכנה לחיווט חשמלי או רכיבים אחרים בתא המנוע.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטור הוחלף לפני כמה שנים משופץ מהמורשה במעל 1000 שקל אני לא מאמין שישמו חלקים זבל .

האלטנרטור עצמו של וולאו משהו כזה.

כדאי ללכת לחשמלאי שוב שיבדוק את הטעינה?

ואין לי פקקים זה פשוט שתי חורים.

אז זה מצבר יבש או לא? לא הבנתי...

אגב- הרכב הוא קיה קרניבל דיזל

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוד לא ראיתי מצבר עופרת יבש. המצב היחיד היבש הוא מצבר לפני שמילאו לו אלקטרוליט במפעל.

 

שי- המצבר שאתה מדבר עליו הוא מצבר בעל אלקטרודת קלציום-סילבר, שבאופן עקרוני צריך מתח טעינה מעט גבוה יותר. אם רוב הנסיעות שלך קצרות יחסית לא הייתי מתרגש מ-14.8, זה יכול אפילו להועיל מצבר. מה שכן אם זה לא מה שהווסת אמור להוציא זה יכול להעיד על בעיה שעלולה להחמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בל נשכח שבחורף מתח הטעינה יעבור את ה-14.8 כלומר מתח הטעינה עלול להגיע ליותר מ-15 וולט ולכן אני חושב שכן יש להתרגש מכך.

 

אומנם המצבר הינו מצבר ללא טיפול בעל הרכב כימי משופר אבל מתח טעינה קבוע של 14.8 וולט יגרום לקיצור אורך חיי המצבר ואיבוד אלקטרוליט במיוחד בקייץ כאשר הטמפ' של המצבר עולה עקב עומס חום.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי שלום,

 

מתח טעינה מעל 14.4 וולט יגרום להופעת גזים במצבר והתנדפות ואיבוד של אלקטרוליט במשך הזמן.

אם היית בודק את הטעינה לפני נסיעה כאשר ווסת המתח קר היית מקבל מתח טעינה גבוה ב-0.2 וולט מהערכים שציינת.

 

ברוב הרכבים מתח טעינה בסל"ד סרק ללא הפעלת צרכנים הינו בסביבות 13.8-14.0 וולט לאחר נסיעה קצרה.

 

מנסיוני בשיפוץ 2 אלטרנטורים עם ווסתי מתח תוצרת סין וגם מקריאה בפורום שמתי לב שווסתים אלה בדרך כלל מאלצים את האלטרנטור למתח מוצא של 14.5 וולט.

 

במידה והמצבר הגיע עם שני פקקים יש להרכיב פקק אחד בלבד בצורה כזו שהגזים או האלקטרוליט שנפלט מהמצבר יפלטו למקום שלא מהווה סכנה לחיווט חשמלי או רכיבים אחרים בתא המנוע.

 

מרק היום בדקתי טעינה ואני חושב שהטעינה גבוה מדי.

בסרק עד2500 סל"ד 15.08V

מעל 3000 סל"ד זה יורד לכיוון ה14V

בסרק עם הפעלת אורות דרך +גבוהים +מזגן על המהירות הכי גבוהה +מזגן מאחור על המהירות הכי גבוהה 14.65V

האם ניתן למשוך את זה עוד 2000ק"מ עד טיפול 10K או שחייבים עכשיו לטפל בזה?

בנתיים אני מפעיל מזגן קבוע על מהירות 2 ואורות דרך ואז הטעינה יורדת ל14.8V

האם צריך שיפוץ של כל האלטרנטור או שהחשמלאי יכול להחליף רק את הווסת?

איך אני יכול לבדוק מה מצב המים במצבר החדש -הרי הוא אטום ,לא?

יש לך הערכת מחיר לתיקון?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה רכב מדובר ודגם האלטרנטור ?

קיימים אלטרנטורים שהחלפת ווסת המתח היא פשוטה ללא צורך פירוק האלטרנטור מהרכב.

מוזר לי הנפילה כאשר אתה מעלה את הסל"ד.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה מעל 3500 אפילו פשוט לא רציתי יותר מדי להשאיר את המנוע בטווח הזה אז עזבתי את הגז אז אין לי נתון מדוייק בכמה ירד.

האלטרנטור של וולאו 110/130 אמפר אני לא זוכר במדויק ,מחר אני יצלם את המדבקה ויכתוב לך.

קיה קרניבל 2002 דיזל.

האם אתה מכיר את עלמה ברחוב התושיה בת"א?האם החלקים שלהם לא סיניים?כנראה שאני יתן להם לשפץ אותו.

יכול להיות שנגרם נזק לווסת בגלל שהמצבר הקודם היה חלש/לא נטען יותר?(שנפ..)

בדקתי טעינה בגלל שהוורטה היה חם יחסית אחרי נסיעה לא ארוכה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני מכיר את עלמה. פנה אל רפי לין לייעוץ.

 

התחממות המצבר מצביעה על טעינת ייתר ולכן הייתי מטפל בבעיה בהקדם האפשרי.

 

לפני מסירת האלטרנטור הייתי פונה אל חשמלאי רכב לבדיקת האלטרנטור.

 

קל לי דרך מסך המחשב לתת הצעות/פיתרונות אבל אין כמו בדיקה מקצועית.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק היום בדקתי טעינה ואני חושב שהטעינה גבוה מדי.

בסרק עד2500 סל"ד 15.08V

מעל 3000 סל"ד זה יורד לכיוון ה14V

בסרק עם הפעלת אורות דרך +גבוהים +מזגן על המהירות הכי גבוהה +מזגן מאחור על המהירות הכי גבוהה 14.65V

האם ניתן למשוך את זה עוד 2000ק"מ עד טיפול 10K או שחייבים עכשיו לטפל בזה?

בנתיים אני מפעיל מזגן קבוע על מהירות 2 ואורות דרך ואז הטעינה יורדת ל14.8V

האם צריך שיפוץ של כל האלטרנטור או שהחשמלאי יכול להחליף רק את הווסת?

איך אני יכול לבדוק מה מצב המים במצבר החדש -הרי הוא אטום ,לא?

יש לך הערכת מחיר לתיקון?

היתי מתחיל ממדידה עם רב-מודד אמין ומדוייק. גם אם השתמשת בכזה, הייתי משווה למדידה עם רב מודד אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אומרת שאני יכול פשוט לקפוץ אליהם והם יבדקו אם צריך להחליף וגם יחליפו?

 

עוד נתון מעניין זה שהמנורה של המצבר פעם עובדת ופעם לא ...בחצי סוויץ' כמובן לפני ההנעה.

זה שהרכיב לי את המצבר אמר שזה משהו באלטרנטור וגם פירקתי את הלוח שעונים והחלפתי מנורה היא תקינה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אתמול עשיתי בדיקה.

בדרך למוסך חיברתי למצת את המד מתח ואלו הנתונים בזמן נסיעה .

ב1500 סל"ד 14.68-14.75

ב2500 סל"ד 15.20

הלכתי לחשמלאי הוא בדק עם מכשיר והמחט קפצה גם .

הוא אמר שבגלל שהמתח קופץ כל הזמן ולא יציב (בסרק - 14.50-15.30)אז זה הווסת אבל כדאי לשים כבר אחד משופץ.

קיבלתי הצעה במקום אחד של 800 שקל למשופץ ובמקום אחר 500 שקל.

אני יבדוק עם ד.ש מה עושים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם ד.ש הוא רוצה 1000 שקל למשופץ וזה יקר ..

המכונאי הציע לי אחד משופץ ב700 שקל ,ועוד מישהו ב900 למשופץ מקוריאה.

יש המלצות למקום קצת יותר זול?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5516 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...