Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המיסוי הירוק או חלם זה פה..


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6134 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ברכבי הדיזל מותקנים לוכדי חלקיקים המנטרלים קרוב ל 99% מהחלקיקים הנפלטים לאויר.

מרבית צריכת הדיזל בארץ הינה של אוטובוסים ומשאיות עליהם לא מוטל מס ירוק, אז מה הועילו חכמים בתקנתם ?

מדוע המדינה אם הדיזל כל כך בעייתי, מדוע לא מחייבת מעבר מהיר של התחבורה הציבורית העירונית לשימוש בביו דיזל ואו גז ??

מעבר לזה, מלבד פליטת הנוקס , מנועי הבנזין מזהמים ובזבזנים בצורה מובהקת מול הדיזל , את זה משום מה שכחת לציין..

 

 

אני בור ועם הארץ במכונאות. אין לי מושג אין קולט חלקיקים עובד. ההיגיון אומר שאם קולט חלקיקים נשחק בדיוק כמו כל חלק ברכב, אחוז החלקיקים הנפלטים לאוויר יעלה עם הזמן. אם לוקחים בחשבון שהגיל הממוצע של הרכב בארץ גבוהה משמעותית בהשוואה לאירופה ורמת התחזוקה נמוכה פי כמה וכמה, קולט חלקיקים לא יתן כלום לטווח ארוך.

 

אחוז המשאיות/אוטובסים מכלל צי הרכב בארץ אפסי. בנוסף, חנקן וחלקיקים גורמים לנזק מיידי ומוכח לבריאות, בזמן שפחמן דו חמצני כביכול גורם נזק לכדור הארץ. אף אחד לא הוכיח זאת עדיין וגם אם כן השפעת ישראל על הזיהום בעולם אפסית.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני בור ועם הארץ במכונאות. אין לי מושג אין קולט חלקיקים עובד. ההיגיון אומר שאם קולט חלקיקים נשחק בדיוק כמו כל חלק ברכב, אחוז החלקיקים הנפלטים לאוויר יעלה עם הזמן. אם לוקחים בחשבון שהגיל הממוצע של הרכב בארץ גבוהה משמעותית בהשוואה לאירופה ורמת התחזוקה נמוכה פי כמה וכמה, קולט חלקיקים לא יתן כלום לטווח ארוך.

 

אחוז המשאיות/אוטובסים מכלל צי הרכב בארץ אפסי. בנוסף, חנקן וחלקיקים גורמים לנזק מיידי ומוכח לבריאות, בזמן שפחמן דו חמצני כביכול גורם נזק לכדור הארץ. אף אחד לא הוכיח זאת עדיין וגם אם כן השפעת ישראל על הזיהום בעולם אפסית.

 

כנראה שלא קראת את המחקרים הקושרים ישירות את הזיהום הנגרם מפליטת רכבים לסרטן.

אני גם לא מבין את האמירה שפחמן חמצני כביכול גורם נזק לכדור הארץ, כביכול ??

אתה לא מתגורר בכדור הארץ ונוכח מדי יום בנזק שהנ"ל גורם ?

עיקר פליטת הדיזל בארץ הוא מרכבים ציבורים \ משאיות, ממליץ לך להתעדכן בפרטים לפני מתן תגובה שאינה מדויקת.

 

קולט החלקיקים = קטליזטור ברכב בנזין, הרכב אינו עובר טסט במידה וימצא מזהם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אז בפועל אין תשובה חד משמעית. קשה לבוא בתלונות למקבלי החלטות כשכל המידע לא ידוע.

תמיד יהיה מי שייפגע. לדוגמה אם היו מאמצים את התקן האירופאי אז המכוניות דיזל היו מוזלות, ומכוניות ספורטיביות היו עולות במחיר. אז בטח גם היו אנשים שאומרים את הטענה ההפוכה של cx25gti.

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
פורסם

אחוז רוכשי הספורטיביות הוא קטן מאוד, פוטנציאלית שוק הדיזל בארץ הוא גדול והיום באירופה מכירות הדיזל מגיעות בחלק מהמדינות ל 70% מסך מכירות הרכב החדש.

שלא לדבר על החיסכון בדלק ומטבע חוץ שבו רוכשת המדינה את הדלק המיובא.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
כנראה שלא קראת את המחקרים הקושרים ישירות את הזיהום הנגרם מפליטת רכבים לסרטן.

אני גם לא מבין את האמירה שפחמן חמצני כביכול גורם נזק לכדור הארץ, כביכול ??

אתה לא מתגורר בכדור הארץ ונוכח מדי יום בנזק שהנ"ל גורם ?

עיקר פליטת הדיזל בארץ הוא מרכבים ציבורים \ משאיות, ממליץ לך להתעדכן בפרטים לפני מתן תגובה שאינה מדויקת.

 

קולט החלקיקים = קטליזטור ברכב בנזין, הרכב אינו עובר טסט במידה וימצא מזהם.

 

אין שום הוכחה ש-CO2 גורם להתחממות כדור הארץ. לדעת רוב המדענים מדובר בשינוי אקלים מחזורי. כדור הארץ עדיין מתאושש מעידן הקרח האחרון.

 

אני ממליץ שתקרא את תגובתי בצורה מדוייקת יותר. אמרתי שאחוז משאיות/אוטובסים מכלל צי הרכב בארץ אפסי.

פורסם

קראתי את תגובתך היטב, אם היה מדובר בשלום הציבור ושאגה כנה לבריאותו במרכזי הערים, או אז הייתה נוקטת ממשלת ישראל בעמדה תקיפה יותר כנגד התחבורה הציבורית המזהמת במרכזי הערים ומורה להסב את מנועי האוטובוסים לגז ואו חשמל כפי שמקובל באירופה..

 

ולגבי הנזק של פליטת CO2, ההפך ממה שכתבת הוא הנכון, מרבית המדענים משייכים באופן ישיר את מצבי הקיצון שאנו חווים בעולם כיום לפליטת מזהמים ובראשם ה CO2 , אי לכך החל מירוץ להורדת הפליטה הנ"ל ברכב ובכלל על ידי שימוש בתחליפים ואו בהינע היברידי.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
אין שום הוכחה ש-CO2 גורם להתחממות כדור הארץ. לדעת רוב המדענים מדובר בשינוי אקלים מחזורי. כדור הארץ עדיין מתאושש מעידן הקרח האחרון.

 

אני ממליץ שתקרא את תגובתי בצורה מדוייקת יותר. אמרתי שאחוז משאיות/אוטובסים מכלל צי הרכב בארץ אפסי.

 

מספר דברים. נכון יש עדיין מספר מדענים שטוענים זאת ומשם מה הם ממומנים ע"י גופים הקשורים בתעשייה הכבדה וחברות נפט זו חברה נבחרת של מדענים שנאספים ע"י הממשל האמריקאי פעם בשנה ומשום מה הם הגיעו למסקנה הזו בעידן ממשל בוש!! ואנחנו כבר יודעים את החיבור ההדוק של בוש לחברות הנפט. אם היית צופה בסרט בערוץ שמונה בנושא היית מבין את העובדות (סיפור ארוך מידי לכתיבה כאן בפורום).

 

האוצר הודה שהמטרה הראשית שלו הייתה יצירת הכנסה נוספת של 400 מליון ש"ח לשנה באמצעות המס הירוק. אם חושבים כסף איך יחשבו ירוק?? בנוסף ברור שתועדף השיטה היפנית כי אז זה אומר שאנשים לא יעברו לדיזל יצרכו יותר דלק= המדינה תמשיך להרוויח יותר. האירופאים משקיעים המון טכנולוגיה במנועי הדיזל. אין יותר מה להשקיע טכנולוגיה במנועי הבנזין השיפורים בהם אפסיים. אם תשווה את התקדמות מנועי הדיזל לעומת הבנזין זה פשוט חסר השוואה לחלוטין מאז השימוש במסילה משוטפת ומצנן ביניים מנועי הדיזל רק הולכים ומשתפרים.

 

אם פקידי האוצר חושבים על המדינה כעסק כלכלי (בכדי לממן משכורות ותנאים מנופחים במגזר הציבורי) איך הם יחשבו על האזרח הממוצע? ועוד לפי המחקרים רוב האוכלוסייה בכלל במצב פיננסי נמוך. (צא מגוש דן ותראה).

 

אין ספק ש NOX יותר מסוכן לבריאות, המצחיק הוא שלפי הנתונים הקיימים עוד שנתיים כבר יוצגו מנועי דיזל עם פליטת NOX נמוכה מרכבי בנזין אז נראה את הרפורמה לרפורמת המס הירוק.

 

בקיצור, לא באמת מעניין את הרגולטורים אם אנחנו נושמים יותר טוב הם חושבים עלינו כעל עסק כלכלי פרטי שלהם, זה הכל. מה אם יהיו רכבים שצורכים ליטר למאה קילומטר אתם חושבים שמחירי הדלק לא יהיו בהתאם?

פורסם
קראתי את תגובתך היטב, אם היה מדובר בשלום הציבור ושאגה כנה לבריאותו במרכזי הערים, או אז הייתה נוקטת ממשלת ישראל בעמדה תקיפה יותר כנגד התחבורה הציבורית המזהמת במרכזי הערים ומורה להסב את מנועי האוטובוסים לגז ואו חשמל כפי שמקובל באירופה..

 

ולגבי הנזק של פליטת CO2, ההפך ממה שכתבת הוא הנכון, מרבית המדענים משייכים באופן ישיר את מצבי הקיצון שאנו חווים בעולם כיום לפליטת מזהמים ובראשם ה CO2 , אי לכך החל מירוץ להורדת הפליטה הנ"ל ברכב ובכלל על ידי שימוש בתחליפים ואו בהינע היברידי.

 

אם המדינה הייתה דואגת לשלום אזרחיה הם לא היו מנהלים ויכוח בנזין VS דיזל אלא דואגים לפתח תחבורה ציבורית זולה ויעילה, שתגרום לאנשים להשאיר את הרכב בבית, תקטין את הפקקים, תוריד מספר הרוגים בתאונות הדרכים ותצמצם את זיהום האוויר. אבל מה לעשות יותר משתלם להרוויח כסף מדלק וקנסות מאשר לסבסד תחבורה ציבורית.

פורסם

סדרת כתבות מעולה!

 

פשוט בדיחה מה שקורה פה בארץ, אבל גם לפני המיסוי לא היו הרבה דיזל ידני פרטי בכבישים...

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

פורסם

כולנו כבר יודעים שזאת מדינת חלם שרק מנסה לעשוק אותנו , לצערנו כולנו גם משלימים עם העובדה שזה לא הולך להשתנות.

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

נניח לרגע שצי הרכב הכבד הוא "אפסי" כדבריך.

אתה יודע כמה נסועה ממוצעת של אוטובוס הסעות ? 70,000 ק"מ בשנה, מעיתון "רכב ותחבורה" המונח מולי.

אתה יודע כמה סולר אוטובוס צורך ? מאות ליטרים בשבוע!

 

אם באמת היו רוצים היו משנים את התקנות לרכב הכבד, אבל שם יש מועצת המובילים ולובי חזק ומפחדים לגעת בהם. לשטרנגל את האזרח זה קל.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לדעתי אין עדיין מספיק נתונים ע"מ להסיק מהו הנזק המוחלט מ-NOX או מ-CO2. מדינה יכולה לשחק עם הנתונים בצורה כזאת ואחרת בכדי לבנות ניקוד כזה או אחר. מדינה שלנו בחרה לבנות סקלה ושיטת המיסוי כאלה שיפגעו ברכבים היקרים ויפסחו על הרכבים הזולים. לדעתי יש בכך צדק מסויים כי הרי לא פעם אנחנו שומעים על הפערים החברתיים וכדומה. אני באופן אישי נוטה לתמוך בשיטת מיסוי זו מאשר להתנגד לה. אבל כמובן הייתי שמח אילו הרכבים הזולים היו מוזלים עוד יותר.

 

בסיס השיטה לא בהכרח שגוי, זה היישום שלה שגרוע - בצורת נוסחה שפוגעת באופן אנוש בשוק הדיזל, בצורה שבה היבואנים יכולים לקחת לעצמם חלק מההנחה במס בצורת רווחים מוגדלים מבעבר, בצורה שלא פותרת באמת שום דבר מבחינת זיהום האוויר. אל תתמוך בשיטה, תאמין לי, היא לקויה מאוד.

 

אני אסביר לך בדיוק מה הבעיה.

 

קיימים שני תקנים לחישוב הזיהום שפולטות מכוניות - יפני ואירופאי. ישראל בחרה לאמץ את התקן היפני, שנותן משקל רב יותר לחנקן על חשבון פחמן דו חמצני מאחר ופליטת חנקן גורמת "לערפל", שפוגע קשות ברמת החיים ובבריאות התושבים בערים הגדולות. בנוסף, החנקן נפלט ממנועי דיזל עם חלקיקים שהגוף לא מסוגל להתגונן מפניהם. מדובר בבעיה חמורה ביותר מאחר ובמזרח הרחוק (יפן, סין, קוריאה,טייוואן) האוכלוסיה מרוכזת מגלופוליסים בצפיפות אדירה. בישראל, בדומה למזרח הרחוק במידה מסויימת, אחוז ניכר מהאוכלוסיה מרוכז במטרופולין בשם גוש דן ולאורך מישור החוף בצפיפות גדולה. מומחים לאיכות הסביבה בארץ שקלו את האפשרויות והחליטו לאמץ את התקן היפני. אז הגיעו כל "הבינים", התחילו לצעוק כמה יפנים אידיוטים שלא מבינים שום דבר מהחיים, בממשלה כמובן כולם מושחטים שרק רוצים לעשוק את הציבור, זורקים נתונים שדיזל עושה יותר ק"מ לליטר ופולט פחות CO2, בהתעלמות מוחלטת מהעובדה שנשימת חנקן עם חלקיקים מזיקה הרבה יותר מנשימת CO2 והכל בגלל שלא נותנים להם לנהוג בדיזל ידני כמו באירופה ועל הדרך לחסוך כמה גרושים.

 

 

אחוז המשאיות/אוטובסים מכלל צי הרכב בארץ אפסי. בנוסף, חנקן וחלקיקים גורמים לנזק מיידי ומוכח לבריאות, בזמן שפחמן דו חמצני כביכול גורם נזק לכדור הארץ. אף אחד לא הוכיח זאת עדיין וגם אם כן השפעת ישראל על הזיהום בעולם אפסית.

 

ישראל לא "אימצה" תקן יפני. היא הסתמכה בכלל על מחקר אירופאי . הפגיעה של החנקן בערים הגדולות משמעותית, אבל צריך לקחת דברים בפרופורציה מצד אחד - בישראל הבעיה לא כה חמורה כמו בסין וביפן, ומצד שני המיסוי הירוק לא תורם לבעיה כהוא זה - מכיוון שרכבי הדיזל הפרטיים - הנפגעים העיקריים מהרפורמה (אם נשים לרגע בצד את הטנדרים ורכבי העבודה מונעי הדיזל, שמחירם עלה מאוד) - אחראים לקמצוץ קטן מזיהום האוויר שנגרם מכלי הרכב - 0.2% אחוז בלבד!

 

יותר מזה, אחוז המשאיות והאוטובוסים מכלל צי הרכב בארץ לא אפסי ולא בטיח. מדובר ב-18% מצי הרכב, והם אחראים ל-32% מהנסועה ול-68%-87% מעלות זיהום האוויר. אם תוסיף לכך את העובדה שאוטובוסים (וגם משאיות) נוסעים המון בתוך מרכזי הערים, תבין שמרבית הזיהום מכלי הרכב שנגרם במרכזי הערים נובע דווקא מהם - אשר המיסוי הירוק לא מתייחס אליהם כמעט בכלל!

 

במילים פשוטות - בעלי כלי הרכב הפרטיים משלמים כ-78% מכלל המיסים בשוק הרכב, אבל אחראים בערך ל-20% מהזיהום.

ועוד משהו - מבחינת העלויות הנלוות הנגרמות מכלי הרכב - הזיהום נמצא אמנם במקום הראשון עם 34%, אבל במקום השני נמצאת הצפיפות עם 32%. איך שזה נראה היום - הצפיפות מהר מאוד תעקוף את הזיהום, ולא נראה שאיתה מישהו עושה משהו...

 

הנתונים, אגב, מתוך דו"ח מינהל הכנסות המדינה לשנת 2007 (של משרד האוצר, כן כן)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
... בצורה שבה היבואנים יכולים לקחת לעצמם חלק מההנחה במס בצורת רווחים מוגדלים מבעבר, בצורה שלא פותרת באמת שום דבר מבחינת זיהום האוויר...

 

אינני חושב לרגע כי השיטה אמורה לתרום לנקיון האוויר. ולגבי הרווחים המוגדלים... כאשר יכנס החישוב הלינארי לשווי השימוש יווצר הלחץ להוריד מחירים. אולי אז נראה הוזלה משמעותית יותר לרכבים שזוכים בהנחות המס.

פורסם

רכביים המונעיים בגז פחות מזהמים מבנזין ודיזל, אז למה המדינה לא מעודדת את האזרחים לעשות הסבה לגז.

כמו באנגליה, שם המדינה מסבסדת את מחיר מערכת הגז, כדי לעודד הסבה.

פורסם
אז למה המדינה לא מעודדת את האזרחים לעשות הסבה לגז.

 

כי למדינה אין רווחים מהרכבים המוסבים לגז.

לכן כבר התקבלה החלטה הנוגדת להגיון שלך (ולא רק שלך ):

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3758137,00.html

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.


×
×
  • תוכן חדש...