Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6121 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע שנושא זה נדוש כבר בפורום והאמינו לי ראתי כל שבב מידע על כך בפורומים אך השאלה שלי מורכבת ואני אתר אותה כך:

 

קניתי מזדה 626 שנת 99 ק"מ 175,000, ביצעתי לה בדיקה לפני הקניה בקומפיוטסט ומצאו שיש לעשות טיימינג +צריכת שמן מובילי שסתומים. הרכב טופל מאז קנייתו במוסך מורשה מזדה (אני לא רוצה להגיד את שמו אבל זה לא המוסך של "האחים ניג'ר" שאיליו בחיים אני לא אכנס אחרי שרימו אותי עם ה"בימבה"-121 שלי)

 

נסעתי ברכב שבוע בערך 350 ק"מ ובהנעת הבוקר יצא לי מהאגזוזסט עשן לבן סמיך מאוד. לא היה חסר מים אך היה חסר שמן

בצעתי לרכב טיפול גדול של מזדה 90,000 כולל טיימינג החלפת גומיות שסתומים ומחזירי שמן. המוסך אמר שזה יפתור את הבעיה והמליץ לי להוסיף k44 כדי שזה יעזור לשטוף את כל המערכת ואת שאריות השמן שנשארו באגזוז.

 

כששאלתי את המוסך איך לא ראו את הבעיה של העשן במוסך הוא אמר לי, שהיום יש תוספים כאלה שבבדיקות לא ימצאו כלום. ושבבדיקה לפני קניה אפשר רק לבדוק פגיעה בשסי וכל השאר צריך מזל.

 

לאחר נסעיה של מס' ימים עדיין יש עשן לבן מהאגזוז בהנעה של מנוע קר. העשן נעלם לאחר כמה דקות שהמנוע מתחמם. כששאלתי את המוסכניק למה לא נפתרה הבעיה, תשובתו היא - תן לזה שבוע שבועיים עד שהמערכת תתנקה מכל שאריות השמן, והעשן שאני רואה זה שאריות שמן שנשארו באגזוז.

 

אני כל כך מבולבל כי בכל תשובה בפורום זה או אחר (כגון בפורום של מוסך "עד" ברעננה) כתוב משהו אחר ואני חסר אונים.

 

האם לחיות עם הבעיה?

האם עם בעיה כזו ניתן לעבור טסט?

האם צריך לעשות רינגים?

האם רימו אותי?

איך אפשר לדעת?

וסתם סדר גודל של מחיר, כמה עולה לעשות רינגים וכמה עולה אם אצטרך חס ושלום להחליף מנוע?

פורסם

לפני שאתה הולך על רינגים, לדעתי זה עיניין של גומיות שסתומים יבשות, ולגבי המוסך לא עבדו עלייך פשוט ניסו לפתור לך את זה ללא העלות הגדולה של הורדת הראש.

אההה ואין כל בעיה הרכב יעבור טסט הרי שבטסט הרכב נבדק הטמפ' עבודה ואז אין לך את הבעיה.

פורסם

כשהמנוע בטמפ' עבודה, הילוך N, לחץ על הגז עד ל 4500סל"ד למשך כ10 שניות ובדוק אם יוצע עשן מהאגזוז, אם יוצא עשן הרכב יתקשה מאוד לעבור בבדיקת זיהום האוויר, ורוב הסיכויים שזה רינגים, למרות שאני לא שולל בעיה בגומיות שסטומים.

פורסם
כשהמנוע בטמפ' עבודה, הילוך N, לחץ על הגז עד ל 4500סל"ד למשך כ10 שניות ובדוק אם יוצע עשן מהאגזוז, אם יוצא עשן הרכב יתקשה מאוד לעבור בבדיקת זיהום האוויר, ורוב הסיכויים שזה רינגים, למרות שאני לא שולל בעיה בגומיות שסטומים.

 

אני מודה לך על התשובה.

החלפתי בשבוע שעבר את כל גומיות השסתומים. לכן גוללתי את כל הסיפור בפורום כי עדיין יש עשן.

האם זה נכון שלוקח זמן עד שהמערכת מתנקה?

 

לפני שאתה הולך על רינגים, לדעתי זה עיניין של גומיות שסתומים יבשות, ולגבי המוסך לא עבדו עלייך פשוט ניסו לפתור לך את זה ללא העלות הגדולה של הורדת הראש.

אההה ואין כל בעיה הרכב יעבור טסט הרי שבטסט הרכב נבדק הטמפ' עבודה ואז אין לך את הבעיה.

 

תודה, אז למה בכח זאת יוצא עשן בהנעה?

והאם זה נכון מה שהמוסכניק אמא לי שעם כל התוספים שיש היום קשה לזהות בעיות?

פורסם

אין מה לנקות במערכת, מיד לאחר החלפת גומיות השסטומים העשן היה צריך להפסיק.

 

אם עדיין יש עשן אז הבעיה ברינגים, או במובילי שסטומים.

 

האם המנוע מאבד נוזל קירור?

 

איזה שמן בדיוק יש כרגב במנוע, צמיגות ויצרן.

 

יש תוסף "דבש" שמוסיפים לשמן, ואז השמן נהיה צמיגי יותר והעשן יפסק, הבעיה היא שזה עלול לגרום לסתימה ולהרוס את המנוע.

  • ספונסר פורום
פורסם

שלום לכולם,ניסן,בדיקת לחץ הפוך או קומפרסיה לא תאבחן כלום,הבעיה במנוע הזה הוא הצטברות בוצה שגורם להתפסות טבעות השמן בבוכנה(תאמין לי,פירקתי כמה עשרות מנועים כאלו בגלל הסיבה הזו) ברגע שטבעת השמן תפוסה אך טבעות הדחיסה תקינות לא תהיה נפילת לחץ,והדחיסה תהייה אפילו גבוה יותר,מהסיבה הפשוטה שהשמן שחמק מבעד לטבעת השימון גורם לאטימות טובה יותר בין טבעות הבוכנה לצילינדר.

 

לפותח השרשור,זרוק את המנוע בפח,קנה לך מנוע מיבוא וגמור את הסיפור.

פורסם
כשהמנוע בטמפ' עבודה, הילוך N, לחץ על הגז עד ל 4500סל"ד למשך כ10 שניות ובדוק אם יוצע עשן מהאגזוז, אם יוצא עשן הרכב יתקשה מאוד לעבור בבדיקת זיהום האוויר, ורוב הסיכויים שזה רינגים, למרות שאני לא שולל בעיה בגומיות שסטומים.

 

שלום ותודה על העצה.

לאחר שהרכב עמד 24 שעות, הנעתי והיה עשן לבן דליל שנעלם תוך דקה שתיים.

כל זמן שהטורים ללא עומס 750~ סל"ד לא היה עשן.

לחיצה קלה על דוושת הגז והתחיל העשן וכשעזבתי את הגז הוא הפסיק.

חיכיתי מס' דקות עד שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה ואז העלתי את הטורים ל-4000 סל"ד והיה עשן לבן אך לא סמיך .

 

האם זה מחזק יותר את הסיכוי שזו בעיה של רינגים?

האם יש טעם להמתין כשבוע ולתת למעררכת לעבוד ולראות מה קורה כפי שהמוסכניק אמר לי?

 

אין מה לנקות במערכת, מיד לאחר החלפת גומיות השסטומים העשן היה צריך להפסיק.

 

אם עדיין יש עשן אז הבעיה ברינגים, או במובילי שסטומים.

 

האם המנוע מאבד נוזל קירור?

 

איזה שמן בדיוק יש כרגב במנוע, צמיגות ויצרן.

 

יש תוסף "דבש" שמוסיפים לשמן, ואז השמן נהיה צמיגי יותר והעשן יפסק, הבעיה היא שזה עלול לגרום לסתימה ולהרוס את המנוע.

 

תודה על התשובה.

 

המנוע לא מאבד נוזל קירור.

ניסיתי להריח את העשן אבל קשה לי להגדיר את הריח כי אין לו ממש ריח חריף

השמן ששמו לי בטיפול הוא: 10W/40CGX לא ידוע לי היצרן

האם כדאי לעשות ריניגם ו/או מובילי שסתומים או כשעושים את האחד גם עושים את השני?

 

שלום לכולם, ניסן,

בדיקת לחץ הפוך או קומפרסיה לא תאבחן כלום, הבעיה במנוע הזה הוא הצטברות בוצה שגורם להתפסות טבעות השמן בבוכנה(תאמין לי,פירקתי כמה עשרות מנועים כאלו בגלל הסיבה הזו) ברגע שטבעת השמן תפוסה אך טבעות הדחיסה תקינות לא תהיה נפילת לחץ, והדחיסה תהייה אפילו גבוה יותר, מהסיבה הפשוטה שהשמן שחמק מבעד לטבעת השימון גורם לאטימות טובה יותר בין טבעות הבוכנה לצילינדר.

 

לפותח השרשור,זרוק את המנוע בפח,קנה לך מנוע מיבוא וגמור את הסיפור.

 

תודה על התשובה,

אם אני מבין טוב את מה שאתה אומר לא כדאי לעשות רינגים ומובילי שסתומים אלא יותר זול להחליף מנוע?! ומי אומר שהמנוע שישימו לי הוא יותר טוב?

  • ספונסר פורום
פורסם

לרוב מנועים מיבוא מגיעים ללא בוצה וקורוזיה בגלל שגרת טיפולים צפופה יותר ושימוש בשמנים איכותים יותר מעעבר לים,כמו כן מנוע בעל ק"מ נמוך יותר.

אפשרי לבצע חצי אוברול,אך לרוב בק"מ גבוה יחסית כבר יש שחיקה בצילינדרים,והבוצה ניתנת להסרה רק לאחר פירוק המנוע לגורמים וטבילתו בחומצה,תוסיף על זה את עלויות החלקים כגון מייסבי מנוע סט אטמים אוברול טבעות בוכנה וכו.. והגעת למחיר דומה.

אורן

פורסם
לרוב מנועים מיבוא מגיעים ללא בוצה וקורוזיה בגלל שגרת טיפולים צפופה יותר ושימוש בשמנים איכותים יותר מעעבר לים,כמו כן מנוע בעל ק"מ נמוך יותר.

אפשרי לבצע חצי אוברול,אך לרוב בק"מ גבוה יחסית כבר יש שחיקה בצילינדרים,והבוצה ניתנת להסרה רק לאחר פירוק המנוע לגורמים וטבילתו בחומצה,תוסיף על זה את עלויות החלקים כגון מייסבי מנוע סט אטמים אוברול טבעות בוכנה וכו.. והגעת למחיר דומה.

אורן

 

אורן תודה!

 

יש לך אולי הערכה כמה זה יכול לעלות החלפת מנוע ב626 מדובר בנפח 2000 סמ"ק

פורסם
שלום לכולם,ניסן,בדיקת לחץ הפוך או קומפרסיה לא תאבחן כלום,הבעיה במנוע הזה הוא הצטברות בוצה שגורם להתפסות טבעות השמן בבוכנה(תאמין לי,פירקתי כמה עשרות מנועים כאלו בגלל הסיבה הזו)

מה גורם להיווצרות הבוצה,

האם זאת תקלה סדרתית ?

פורסם

נכון מאוד, אורן צודק ב 100%.

 

בקיצור שיפוץ ממנוע במצב כזה זה עלול להיות בור ללא תחתית, בעת פירוק המנוע לגורימים תמיד יתגלו חלקים שזקוקים להחלפה וזה מוסיף על הסכום הכולל הסופי, ובסוף תגיע למחיר של מנוע מייבוא.

 

מנוע מייבוא יעלה לך כ 5-7 אלף ש"ח עם העבודה.

פורסם

בלי אחריות אבל

 

תנסה את התוסף של סונול ננולאב ב 65 שח בתחנות דלק

וחזור בבקשה לדווח פה אם צריכת השמן נעלמה או פחתה

×
×
  • תוכן חדש...