Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המכונית הישראלית הראשונה


epavi
שימו לב! השרשור הזה בן 5767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואם כבר הוזכרה אוטוסאן הטורקית, ראוי לציין שההיסטורייה שלה די דומה לזו של אוטוקארס.

האנדול הראשונה תוכננה בסיוע רליאנט הבריטית, כמו הסוסיתא התבססה האנדול על מיכללים עיקריים של פורד (מנוע וגיר) והיא אפילו הוצגה באותה שנה - 1959.

ייצור האנדול הופסק בתחילת שנות 80', ומאז מיפעלי אוטוסאן עוסקים בהרכבת דגמים מודרניים של פורד - טרנזיט וקונקט.

פרט מעניין הוא מקור המנועים של הרום כרמל "המכונית הישראלית האחרונה", אם אפשר לקרוא כך לביזיון המוטורי הזה; מנועי פורד 1.3 שהותקנו בה ניקנו בתורכייה, עקב סירובה של פורד למכור ישירות מנועים לאוטוקארס, תוך ניצול קשרים טובים של שובינסקי שסחר רבות עם התורכים.

בשנת 79' עלתה פורד העולמית על ה "תעלול" והורתה לאוטוסאן להפסיק במידי מכירת מנועים לאוטוקארס, וכך נאלץ שובינסקי לחפש תחליף בנפח דומה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כבר הוזכרה אוטוסאן הטורקית, ראוי לציין שההיסטורייה שלה די דומה לזו של אוטוקארס.

האנדול הראשונה תוכננה בסיוע רליאנט הבריטית, כמו הסוסיתא התבססה האנדול על מיכללים עיקריים של פורד (מנוע וגיר) והיא אפילו הוצגה באותה שנה - 1959.

ייצור האנדול הופסק בתחילת שנות 80', ומאז מיפעלי אוטוסאן עוסקים בהרכבת דגמים מודרניים של פורד - טרנזיט וקונקט.

פרט מעניין הוא מקור המנועים של הרום כרמל "המכונית הישראלית האחרונה", אם אפשר לקרוא כך לביזיון המוטורי הזה; מנועי פורד 1.3 שהותקנו בה ניקנו בתורכייה, עקב סירובה של פורד למכור ישירות מנועים לאוטוקארס, תוך ניצול קשרים טובים של שובינסקי שסחר רבות עם התורכים.

בשנת 79' עלתה פורד העולמית על ה "תעלול" והורתה לאוטוסאן להפסיק במידי מכירת מנועים לאוטוקארס, וכך נאלץ שובינסקי לחפש תחליף בנפח דומה.

 

שובינסקי כבר לא היה באוטוקרס/רום כרמל

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה למה קוראים תעשיית רכב. עם מדובר על הרכבה הרי שמגן צ'טווד ואח"כ הארגז ההסתדרותית בנו מרכבי אוטובוסים (סופר וייט,ברוקויי,סקאמל ,שברולט,פורד) כבר בשנות ה-30.אילין התחיל עם ההנרי ג'יי והאירו ויליס כבר ב 51.בטירה בנו משאיות צבאיות על בסיס הפארגו + דלתות ויליס ב-57.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה למה קוראים תעשיית רכב. עם מדובר על הרכבה הרי שמגן צ'טווד ואח"כ הארגז ההסתדרותית בנו מרכבי אוטובוסים (סופר וייט,ברוקויי,סקאמל ,שברולט,פורד) כבר בשנות ה-30.אילין התחיל עם ההנרי ג'יי והאירו ויליס כבר ב 51.בטירה בנו משאיות צבאיות על בסיס הפארגו + דלתות ויליס ב-57.

 

תעשיית רכב הוא מושג נרחב וללא ספק גם היצרנים שהזכרת כלולים בה. רצוי לזכור שנקודת היציאה ואולי גם הסופית מתקמדת במונח או במוצר: "רכב", לכן אפשר לשייך הרכבת ופיתוח רכבים מסוגים שונים כמוצרים שלמים לתעשיית רכב ולא לתעשיית "כימיקלים"(:...

אילין אפרים אכן הקים את המפעל הגדול ביותר להרכבת רכב בארץ כבר בשנת 1951 ודגמי הנרי ג'י הורכבו במפעלו באותה שנה.

קייזר וויליס התחיל ביצור דגמי האירו וויליס רק בשנת 1952. האירו וויליס הראשון שהורכב במפעלו של אילין בתל חנן, היה לקראת סוף 1953 כדגם שנת 1954.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה למה קוראים תעשיית רכב. עם מדובר על הרכבה הרי שמגן צ'טווד ואח"כ הארגז ההסתדרותית בנו מרכבי אוטובוסים (סופר וייט,ברוקויי,סקאמל ,שברולט,פורד) כבר בשנות ה-30.אילין התחיל עם ההנרי ג'יי והאירו ויליס כבר ב 51.בטירה בנו משאיות צבאיות על בסיס הפארגו + דלתות ויליס ב-57.

 

מי שהתחילה להרכיב מכוניות כאן היתה חברת סטנדרט הבריטית באמצעות החברה הא"י למובילים (שקיימת עד היום כ"חברה ישראלית למובילים" - יבואנית טרקטורי פרגוסון). זה היה בשנת 1936 ולגירסה ה"ישראלית" קרו "כרמל". הנסיון הסתיים אחרי הרכבת כמה מכוניות.

בין מפעלי הרכבת האוטובוסים, אז היחיד שעשה זאת בשנות השלושים היה "הארגז" וגם כמה מפעלים ערביים ביפו ונדמה לי שגם בשכם.

אילין התחיל דווקא עם "קייזר מנהטן" שהיה יותר גדול מה"הנרי ג'יי". הארו ויליס כמו שהזכירו כאן הורכב מאוחר יותר.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קייזר וויליס התחיל ביצור דגמי האירו וויליס רק בשנת 1952. האירו וויליס הראשון שהורכב במפעלו של אילין בתל חנן, היה לקראת סוף 1953 כדגם שנת 1954.

 

מריוס

 

זכורתני

ב 66, ואני אז כבן שנה וחצי, רכשו הורי אירו-וויליס מודל 58. נמכר לשכן ב 69, והפעם האחרונה שראיתי אותו הוא היה בשלבי גרוטאה מתקדמת בתחילת שנות השמונים במוסך ברמלה.

עד היום אני זוכר אותו לטובה, בעיקר את החץ על החרטום.

מישהו מכיר אחת כזאת שלמה בארץ?

54_Willys_Aero-Eagle.jpg

אצא לי השוקה / להקת "ברוז"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהתחילה להרכיב מכוניות כאן היתה חברת סטנדרט הבריטית באמצעות החברה הא"י למובילים (שקיימת עד היום כ"חברה ישראלית למובילים" - יבואנית טרקטורי פרגוסון). זה היה בשנת 1936 ולגירסה ה"ישראלית" קרו "כרמל". הנסיון הסתיים אחרי הרכבת כמה מכוניות.

בין מפעלי הרכבת האוטובוסים, אז היחיד שעשה זאת בשנות השלושים היה "הארגז" וגם כמה מפעלים ערביים ביפו ונדמה לי שגם בשכם.

אילין התחיל דווקא עם "קייזר מנהטן" שהיה יותר גדול מה"הנרי ג'יי". הארו ויליס כמו שהזכירו כאן הורכב מאוחר יותר.

 

שאלה לבני, האם יש את מספרי השילדה של הסטנדרטים שהורכבו בארץ 1936. יש ברשותי מכוניות סטנדרט 10 משנות השלושים.

בתודה אמנון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקיייזרים שהורכבו בחיפה קיבלו אות נוספת H

השווא את המספרים שלך למספרים הידועים בחו"ל ואם יש אות נוספת תתחיל לתהות מה משמעותה.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואה, כבר שכחתי שהיה אוטו כזה! ודווקא עכשיו שנזכרתי, אז כן, נכון, היו כאלה!

 

מישהו יודע למה "אירו"?

 

הוא גם מאוד דומה לסימקה שאני זוכר (ארונד?) מאותה תקופה. היה קשר?

 

זכורתני

ב 66, ואני אז כבן שנה וחצי, רכשו הורי אירו-וויליס מודל 58. נמכר לשכן ב 69, והפעם האחרונה שראיתי אותו הוא היה בשלבי גרוטאה מתקדמת בתחילת שנות השמונים במוסך ברמלה.

עד היום אני זוכר אותו לטובה, בעיקר את החץ על החרטום.

מישהו מכיר אחת כזאת שלמה בארץ?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לויליס הפרטיות היו שמות מותג שהתחילו במילה aero

aero ace

aero eagle

aero wing

aero lark

aero falcon

 

אגב, הם יוצרו בברזיל עד שנת 1972

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהתחילה להרכיב מכוניות כאן היתה חברת סטנדרט הבריטית באמצעות החברה הא"י למובילים (שקיימת עד היום כ"חברה ישראלית למובילים" - יבואנית טרקטורי פרגוסון). זה היה בשנת 1936 ולגירסה ה"ישראלית" קרו "כרמל". הנסיון הסתיים אחרי הרכבת כמה מכוניות.

 

על איזה סטנדרט מבוססת ה"כרמל? האם ידוע על "כרמל"-ים שנשתמרו ? האם יש סימנים מזהים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכרמל היא הסטנדרט, פשוט היה לה שם עברי

 

הנה כתבה שפירסמתי עליה בעיתון "טורבו" זצ"ל

standart.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...