Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6494 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כנראה שאתה צודק...צריך ללמוד את האוטו.

אני יודע שזאת קפיצה גדולה מדי מפיאט לקופרה, אבל אם יש אפשרות ותקציב...למה לא?

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חלילה לא באתי בטענות אשר לקפיצה, אדרבא. הקופרה היא רכב מאד חביב וחיובי בעיניי, גם אם הוא רחוק מלהיות מושלם. היא מרגישה טוב וזה מה שחשוב.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

רומן, דווקא ה-ESP של האיביזה הוא מהדורות האחרונים (אם לא האחרון ביותר)...

 

בגרסאות החמות של האיביזה (FR וקופרה) הוא מתפקד בצורה מעט גסה.

בגרסאות הסטנדרטיות (SPORT) הוא מתפקד בצורה מעט מעודנת יותר (למרות שהוא עדיין מכוייל לעבוד בצורה גסה יותר מאשר המערכת הדומה בפביה SPORT).

 

דווקא ה-ESP הכי מרגיז (שאני אישית נתקלתי בו) נמצא באודי A6 החדשה.

כל הזמן מתעסק בלהציק לך בנהיגה זריזה :|.

 

מדובר במערכת מאוד יעילה שמומלץ שתיהיה בכל רכב חדש (לדעתי).

 

ואני מוכרח לציין שלמרות שהקופרה מכויילת לצד הנוקשה של נוחות הנסיעה - פונטו HGT (הדוג' הכי טובה שעולה לי בראש כרגע) מרגישה הרבה יותר נוקשה ולא נוחה ממנה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אוראל, לא נפגעתי,:wink: יש תת היגוי מעצבן ביותר בתקווה שהוא יתוקן עם סט בולמים וקפיצים כשהתקציב יאפשר...

בקופרה, ה-ESP זה ה-TCS, הוא אחראי על הכל, גם על משיכה וגם על יציבות. אי אפשר לנטרל רק אחד מהם.

מניסיון אני אומר לך שבהאצות עצבניות ביציאה מרמזור, הרכב מפרפר ונורית ה-ESP מהבהבת,

הכוונה שהמערכת ניטרלה חלק מהכוח של המנוע כדי למנוע פרפור ובכל זאת הרכב מפרפר לי.

תאר לך האצה כזאת בלי ה-ESP. אתה תריח צמיגים עוד לפני שחצית את הצומת וגם כשתעביר להילוך שני

באיזור ה-60 קמ"ש אתה תפרפר.

 

אני חייב לציין שגם אני התאכזבתי מזה שאין בעיטה אבל כמו שאוראל ציין,

צריך להתרגל שזאת לא בעיטה, זאת דחיפה שפשוט ממשיכה וממשיכה בצורה ליניארית בלי נפילות כוח

עד מהירויות בלתי חוקיות בעליל. כנ"ל תאוצות הביניים שלה. המומנט זמין במלואו מ-2500 סל"ד

ולכן גם לא צריך משיכות הילוך כדי לקבל כוח.

 

מה שאני לא מבין זה איך הרגשת בעיטה בהילוך שלישי ובראשון ושני לא...

 

ואוראל, שמח שאהבת ושמרת על הכלה.:wink: (למרות שנסעת עם מזגן). בקרוב אתה מפקיד את שלך בידי.:twisted:

פורסם

ה-ESP של האיביזה הפריע לי (גם של הלאון 185, ד"א), הוא היה גס וחותך מדי לטעמי. באלפא 159, למשל, הוא מתערב בהרבה פחות רעש וצלצולים (גם מילולית, הוא הרבה יותר שקט) והתיקונים שלו עדינים הרבה יותר.

 

אגב, אני לא נגד בקרות אלקטרוניות ככלל. הרכב שלי (156 2.5 דור ראשון) כמעט ולא מסוגל, למשל, לעלות עליות תלולות רטובות בהילוך ראשון. בקרת משיכה הייתה מאד עוזרת כאן.

 

לא נהגתי/נסעתי ב-HGT, אבל סיבוב בקופרה במושב האחורי היה טעות. אם מאחורי ההגה אתה נהנה מעצם הנהיגה, מאחור אתה פשוט סובל מהחבטות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אלדד, סביב 3000 סל"ד מרגישים היטב את הדחיפה.

 

סיבוב בפביה 1.6 ידנית - אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה? :shock:

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ה-1.6 שלך גרמה לי לחשוב אחרת על מכוניות 1.6...:twisted:

וכן, למה לא, בנאדם שאוהב מכוניות ונהיגה, אוהב לנהוג על כל דבר בשביל ההתרשמות.

 

אבל אנחנו סוטים מהנושא...:wink:

פורסם
אוראל, לא נפגעתי,:wink: יש תת היגוי מעצבן ביותר בתקווה שהוא יתוקן עם סט בולמים וקפיצים כשהתקציב יאפשר...

בקופרה, ה-ESP זה ה-TCS, הוא אחראי על הכל, גם על משיכה וגם על יציבות. אי אפשר לנטרל רק אחד מהם.

מניסיון אני אומר לך שבהאצות עצבניות ביציאה מרמזור, הרכב מפרפר ונורית ה-ESP מהבהבת,

הכוונה שהמערכת ניטרלה חלק מהכוח של המנוע כדי למנוע פרפור ובכל זאת הרכב מפרפר לי.

תאר לך האצה כזאת בלי ה-ESP. אתה תריח צמיגים עוד לפני שחצית את הצומת וגם כשתעביר להילוך שני

באיזור ה-60 קמ"ש אתה תפרפר.

 

אני חייב לציין שגם אני התאכזבתי מזה שאין בעיטה אבל כמו שאוראל ציין,

צריך להתרגל שזאת לא בעיטה, זאת דחיפה שפשוט ממשיכה וממשיכה בצורה ליניארית בלי נפילות כוח

עד מהירויות בלתי חוקיות בעליל. כנ"ל תאוצות הביניים שלה. המומנט זמין במלואו מ-2500 סל"ד

ולכן גם לא צריך משיכות הילוך כדי לקבל כוח.

 

מה שאני לא מבין זה איך הרגשת בעיטה בהילוך שלישי ובראשון ושני לא...

 

ואוראל, שמח שאהבת ושמרת על הכלה.:wink: (למרות שנסעת עם מזגן). בקרוב אתה מפקיד את שלך בידי.:twisted:

 

 

כי כנראה ב שלישי אין כבר פירפורים וESP כבר לא מתערכת כל כך חזק במשיכה, ולכן רק בהילוך הזה הרגשתי את מלוא הכוח של האוטו (לרביעי לא הגעתי מחשש לשוטרים :twisted:)

פורסם

אולי אפשר להחליף לצמיגים רחבים יותר?, כמו ב AUDI S3 למשל, כך שטח חתך עולה ואוטו יותר נתפס בכביש .

ועולי בעזרת זה יהיו פחות פרפורים?

פורסם

חביבי, בוא נעשה לך קצת סדר.

ה-ESP הוא לא זה שנטרל לך את הבעיטה המיוחלת שלך.

הוא פשוט העביר פחות כוח כדי שלא תפרפר. במידה והוא היה מכובה, גם לא היית מרגיש דחיפה

מהסיבה הפשוטה שפשוט היית מפרפר ואז לא רק שלא היית מרגיש בעיטה אלא גם היית מאיץ פחות טוב.

לא יודע אם שמת לב אבל בלוח שעונים יש נורית כתומה בצורת משולש שמהבהבת כשה-ESP מתערב.

לי היא הבהבה רק ביציאות אגרסיביות מרמזורים וגם אז זה רק ממש בשתיים שלוש שניות הראשונות של היציאה מהמקום.

אף פעם לא בהילוך שני.

לסיכום, אני לא חושב שה-ESP הוא הבעיה שלך. זה מערכת שיכולה להציל את החיים שלך במיוחד ברכב כמו הקופרה.

אגב, לא סתם הכניסו את זה כמערכת סטנדרט במכוניות החדשות. זה פשוט הכרחי כמו כריות אויר.

 

אם יחסר לך כוח אחרי שתתרגל לאוטו, הבנתי מאנשים שאפשר בקלות להגיע עם הקופרה ל-230 כ"ס בערך.

לי אישית לא יצא לנהוג או אפילו לנסוע בקופרה או FR משופרות (בתקווה שלא רחוק היום...) אבל אולי שם תמצא את הבעיטה.:wink:

פורסם

תת היגוי חריף יקרה למי שלא ילמד את הניו אנסים של האיביזה.

 

אי אפשר להכנס לפניות עם האיביזה כשדוושת הגז לחוצה , אולי קצת וזה גם נדיר כשאפשר.

 

24 קג"מ הופכים לבעייתים בכל רכב הנעה קידמית.. אלה אם כן קיימת מערכת LSD.

 

לגבי הכח , אחרי צ'יפ , אתה תרגיש בעיטה מאוד חזקה , מבטיח לך!

(אחרי צ'יפ יש 29-30 קג"מ!!!)

 

הילוך ראשון באיביזה חסר תועלת כי היא באמת מפרפרת לכל אורכו , תמעיט משימוש בו.

 
 

 

 
 
פורסם
אי אפשר להכנס לפניות עם האיביזה כשדוושת הגז לחוצה , אולי קצת וזה גם נדיר כשאפשר.

 

זה לא ייחודי לאיביזה, אלא לכל רכב חזק עם הנעה קדמית. מה שאולי אפשרי ב-106 ראלי עם 100 כ"ס ו-11 קג"מ, לא כ"כ אפשרי כשיש פי 2 יותר.

 

לא רק זה, אלא באופן כללי לא נכנסים לפניה עם דוושת הגז על הרצפה ומי שנוהג כך ואח"כ מתלונן שיש תת היגוי צריך לבדוק קודם כל את עצמו. ברכב שהוא יותר חזק ועם יותר מומנט כל מה שצריך זה למשוך יותר את הבלימה ולאחר את האייפקס, כך שתוכל ליישר גלגלים כמה שיותר מוקדם ולהשתמש במומנט הרב. זה הכל, לא כ"כ מסובך וחוסך הרבה ז&%י שכל מיותרים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...