Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6846 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמעט תמיד שניקח מנוע דיזל בנפח זהה לבנזין אז המומנט שלו יהיה גבוה יותר, באותו נפח ואותו כ"ס.

 

השאלה למה זה ככה? ( האם יש לזה קשר לסל"ד שבו מושג ההספק המירבי?)

 

לפי מה שהבנתי נוסחת חישוב המומנט היא משוואה שתלוייה גם בכ"ס, אז למה ברכבי דיזל תמיד המומנט יהיה

גבוה יותר? (למרות שייתכן שההספק יהיה זהה)

 

אשמח לתשובה עם הסבר מפורט ככל שניתן, ותודה מראש לעונים...

--" האוטו הזה לא רואה מוסך אני אומר לך ..."

--." ישראלי זה לעקוף מימין 10 מכוניות, לחתוך נתיבים, לצפור ולקלל בעצבנות כשאתה בכלל לא ממהר לשום מקום."

פורסם

כעיקרון הדיזל עובד על הצתה עצמית, מה שדורש לחץ דחיסה עצום עד התערובת תתלקח בעצמה, מה שיוצר מומנט אדיר.

במנוע בנזין המנוע יוצר לחץ מסוים בתא שריפה ואז בא הניצוץ שמבעיר את התערובת.

 

זה העיקרון בקצרה, ברור שהרבה יתקנו אותי בשפה שלי

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

מומנט הוא למעשה הכוח כפול הזרוע (כלומר כוח, בד"כ ביחידות ניוטון, כפול הזרוע שנמדדת במטרים) מה שנותן יחידת מידה של ניוטון למטר

המומנט לא תלוי בסל"ד

 

ההספק בכוחות סוס לבלימה זה משוואה שהיא המומנט כפול הסל"ד לחלק למספר קבוע (713 או משהו בסגנון)

 

מנוע דיזל משיג את ההספק שלו במומנט גבוה וסל"ד נמוך - בינוני

מנוע בנזין משיג את ההספק שלו במומנט נמוך - בינוני וסל"ד גבוה

 

בסופו של דבר מקבלים הספק דומה, אבל דרך ההשגה של ההספק היא שונה לגמרי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
למה דיזל?

 

טורבו דיזל בלבד בעל מומנט גבוה.

 

תראו את נתוני המומנט של מנוע 1.9 SDI - עלוב.

 

צודק

 

כדאי לקרוא את השרשור הזה, במיוחד את התגובות של חנן-ג'יפולוג

פורסם

המומנט זה הכוח של המנוע לסובב משהו, והכוח הזה נמדד לא רק בזמן שהבוכנה יורדת ויחס הדחיסה הגבוה בדיזל דוחף אותה חזק יותר, אלא כוח ממוצע בזמן פעולת המנוע- כלומר כל פעם שהבוכנה עולה אז יחס הדחיסה הגבוה מפריע לה ומוריד את המומנט. בקיצור- גם עוזר וגם מפריע ולכן לא פה התשובה.

 

כמו שנאמר לדיזל יש דווקא הרבה פחות מומנט מאשר לבנזין- במנועים עם נפח זהה.

 

למנועי טורבו דיזל יש מומנט גבוה בגלל הטורבו. כמו כן זה רק בסל"ד מסוים מאוד ומיד צונח. זה רק בדיוק בפיק של הטורבו.

בין 2000-2500 סל"ד יש הרבה כוח אבל לפני ואחרי התחום הזה יש צניחה משמעותית בכוח.

 

במנועי טורבו בנזין תראה כמעט את אותם מומנטים שאתה רואה בטורבו דיזל. מנועי טורבו בנזין עם צ'יפ שמשנה את תוכנת ניהול המנוע ומאפשר לטורבו באמת לנצל את כל הכוח שלו- גם יראו פיק של מומנט בתחום סל"ד מסוים, והפיק הזה יהיה יותר גבוה מאשר בטורבו דיזל. למשל 46 קג"מ ממנוע 1.8 טורבו בנזין.

פורסם
למה דיזל?

 

טורבו דיזל בלבד בעל מומנט גבוה.

 

תראו את נתוני המומנט של מנוע 1.9 SDI - עלוב.

 

כמובן שהתכוונתי לטורבו דיזל

מנועי דיזל לא מוגדשים הם דיי נדירים היום

 

למנועי טורבו דיזל יש מומנט גבוה בגלל הטורבו. כמו כן זה רק בסל"ד מסוים מאוד ומיד צונח. זה רק בדיוק בפיק של הטורבו.

בין 2000-2500 סל"ד יש הרבה כוח אבל לפני ואחרי התחום הזה יש צניחה משמעותית בכוח.

 

במנועי טורבו בנזין תראה כמעט את אותם מומנטים שאתה רואה בטורבו דיזל. מנועי טורבו בנזין עם צ'יפ שמשנה את תוכנת ניהול המנוע ומאפשר לטורבו באמת לנצל את כל הכוח שלו- גם יראו פיק של מומנט בתחום סל"ד מסוים, והפיק הזה יהיה יותר גבוה מאשר בטורבו דיזל. למשל 46 קג"מ ממנוע 1.8 טורבו בנזין.

 

לטורבו אין Peak (נקודת פסגה) אלא רצועת כוח, בד"כ בין 1500 ועד 4500 סל"ד

יש לטורבו השהיה אבל לא פסגת כוח

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

ההתנהגות של הטורבו, כפי שמשתקפת במפות הטורבו שמפרסם יצרן הטורבו (בלי קשר לשאלה על איזה מנוע יותקן הטורבו), היא בעלת מקסימום בנקודה מסוימת שבה יש ספיקת אוויר מסוימת דרך הטורבו. לזה התכוונתי ב"פיק".

לגבי המומנט שמייצר מנוע שיש לו רצועת מומנט שטוחה באזור סל"ד רחב- זה רק ע"י הקטנה מלאכותית (מחשב ניהול מנוע) של לחץ הטורבו ללחץ שהוא פחות מהפיק ולכן ניתן להגיע אליו בטווח נרחב של ספיקות אוויר.

חוץ מהעניין הזה, גם אם הטורבו נותן לחץ זהה, אז בספיקות שונות היעילות שלו שונה למרות שהלחץ כביכול זהה. זה אומר שהאוויר יוצא מהמדחס בטמפ' גבוהה יותר כשהיעילות פחות טובה, ולכן יספק פחות מומנט בתא השריפה.

פורסם

במנועי טורבו בנזין תראה כמעט את אותם מומנטים שאתה רואה בטורבו דיזל. מנועי טורבו בנזין עם צ'יפ שמשנה את תוכנת ניהול המנוע ומאפשר לטורבו באמת לנצל את כל הכוח שלו- גם יראו פיק של מומנט בתחום סל"ד מסוים, והפיק הזה יהיה יותר גבוה מאשר בטורבו דיזל. למשל 46 קג"מ ממנוע 1.8 טורבו בנזין.

 

כל מקרה לגופו. בדיוק כמו בבנזין, גם בטורבו דיזל אין כלל אצבע וגם שם אתה יכול לראות מנועים בנפח זהה + טורבו כשבדיזל תראה יותר מומנט מהבנזין וכמובן גם להפך (כדוגמא: 207GT בעלת מנוע 1.6 טורבו - מול 1.6 HDI טורבו דיזל שיושב בדגמים אחרים, כמו למשל פרטנר\ברלינגו\C4 פיקאסו - שם יש מספר גרסאות למנוע הנ"ל, כשבפיקאסו הוא מוציא 110 כ"ס עם מומנט של 26.5 קג"מ ב 1750 סלד ביחס ל 24.5 קג"מ ב 1400 סלד בטורבו בנזין).

מיותר לציין שצריכת הדלק בטורבו דיזל טובה יותר בכמה עשרות אחוזים (כ 50% יותר קילומטרים ב C4 HDI 1.6 טורבו דיזל למשל) ומספקת מומנט דומה ובסלד קרוב יחסית.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

יחס הדחיסה בדיזל יותר גבוה ולכן הנצילות בדיזל יותר גבוהה. בנוסף טורבו דיזל מוסיף לנצילות בעוד שתרומת טורבו הבנזין לנצילות היא לרוב שלילית.

כמובן שמנצילות למומנט קימים עוד משתנים נוספים ולכן לא תמיד מנוע הדיזל יתן יותר מומנט ממנוע הנזין

 

יהודה

  • ספונסר פורום
פורסם

הסיבה למומנט גבוה יותר בסל"ג נמוך יותר בדיזל על בנזין היא במבנה המנוע.

בדיזלים מהלך הבוגנה יהיה ארוך יותר מהקדח,מה שייתן מנוע עם מומנט גבוה,אך סל"ד מרבי,והספק נמוכים יחסית.

בבנזין יהיה קדח גדול יותר מהמהלך,מה שיתן יכולת עלייה לסל"ד גבוה יותר,ומומנט נמוך יותר.

אורן

×
×
  • תוכן חדש...