Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תל אביב לעשירים, תל אביב לעם


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יהודה,

 

בכל חברה יש ריבוד חברתי. בכל חברה יש אי שיוויון. גם בחברה שחורטת על דיגלה שיוויון יווצר אי שיוויון, כי שיוויון קיים רק בתאוריה, אך אינו מתקיים במציאות - בוודאי לא בדמוקרטיות.

 

המדינה לא חייבת לסלול כביש. היא אולי צריכה, אבל לא חייבת.

למדינה יש את סדרי העדיפות שלה, וגם מע' מעוותת עובדת לפי סדר והיגיון מסויים.

בנוסף לכל השיקולים - יתכן וקיים שיקול נוסף - לא באמת רוצים לעשות חיים קלים ולתת כניסה קלה לת"א. המטרה היא לעשות את הכניסה לת"א לא משתלמת כדי לשחרר את העיר מהפקק וממצוקת החניה.

 

כשמגרש חניה בת"א ברח' הירקון לוקח 20 שקל לשעה, הוא עושה זאת כי הוא יודע טוב מאוד שלך אין ברירה אחרת.

בלונדון כמדיניות - מחירי החניה קורעים אותך וזה בכוונה שלא תיכנס עם רכב. הפקק שברחובות הוא של תחבורה ציבורית, אז לא רוצים גם את המכוניות בכביש.

 

כשצ'יץ רצה לתקן את בעיות החניה בת"א, הוא על תחילת הקדנציה הראשונה שלו התפרע עם סנדלי דנוור. זה היה רע מאוד לכולם, אבל בעיקר היה טוב לתל-אביבים שפתאום נהיתה להם מדרכה. לתל-אביבים הוא עשה אזורי חניה בחינם וחניה בחצי מחיר. למרות כל המהומה שעשה ולמרות כל הזעם, כולם הבינו שהוא דואג לעיר ובחרו בו משך כ- 20 שנה להיות ראש עיר.

 

חולדאי כבר לא יתקן את בעיות הגודש בעיר - מאוחר לו.

אבל זה שיבחר אחריו בהחלט יכול להחיל אגרת גודש עם תחילת תפקידו ולקבוע מצב שגם אם תרצה להיכנס לעיר תחשוב פעמיים.

 

אחת הערים הכי מוזרות בנושא חניה היא נס-ציונה. בנס ציונה כמעט לא תמצא מגרשים פרטיים והסיבה לכך היא שהארנונה לחניה היא הכי יקרה בארץ - כמעט 100 שקל למ"ר, בת"א פחות מחצי מזה. בנס ציונה עוד אין כל כך בעיות חניה, אבל בת"א יש, ואם רוצים מאוד להכביד על חניה, בהחלט אפשר להעלות את מחירי הארנונה כדי שיגרמו לעליית מחירי החניה ושוב לחלוב את בעלי הרכבים שמאוד רוצים להיכנס עם רכב לעיר.

בתיכנון מגרש חניה חוקי ומאושר לוקחים בחשבון כ- 25 מ"ר לכל רכב (כולל מעברים ופינות).

 

ועל העגלה של העשירים קופצת המדינה ואומרת:

כביש אני לא אסלול בכל מקרה - (כי אין לי תקציב לזה, כי היא לא רוצה לעודד כניסה לת"א וכיו"ב)

אתם רוצים כביש - תשלמו עליו בנפרד, וגם אני אקח לכם אותו כעבור זמן מסויים וגם אני אקבע שבכביש הזה תחבורה ציבורית וכו' תהיה בחינם.

ואם הכביש לא מעניין אותכם, אז אל תקימו אותו, אבל תזכרו שגם המדינה לא תקים אותו.

את המיסים שהיא צריכה, היא כבר תמצא מאיזה קיצוץ קיצבה, או העלאת מע"מ.

 

מישהו זוכר שכשהמע"מ נולד בארץ הוא היה כ- 6 אחוז. המע"מ עלה רק כי חיפשו עוד דרך לגייס עוד כסף. מישהו זוכר את הזיגזג במע"מ לפני כ-2-3 שנים? העלו, הורידו, העלו הורידו - למה ? כי היה צריך כסף בקופה לממן פעילות הממשלה.

מישהו באוצר כבר אמר שלמדינה יהיו יותר הכנסות אם רכבים ימכרו עם הרבה פחות מס - אבל מחיר הבנזין יעמוד על 10 שקלים. הרעיון הזה עולה, רק כי מר ישראלי ידוע בהתנהגותו הלא צרכנית, ובאוצר יודעים שהוא יסע עם הרכב.

שמתם לב שעכשיו האוצר טוען שצריך לחייב בעוד מס את בעלי המכוניות שהמעביד מקצה להם חניה לרכב (הרי העובד מקבל הטבה כספית לכאורה, שאינו משלם חניה).

 

אם עוד לא הבנת - המדינה חושבת שהזקנה ששוכבת במסדרון בבית-חולים, זה באמת לא בסדר. אז אמר ראש ממשלה שלא יהיו זקנים במסדרון - אז הוא אמר... ומאז יש יותר זקנים במסדרון.

מה יותר חשוב ? שיהיה כסף להרחיב מחלקות בבתי חולים למען החולים והנזקקים שהפרוטה לא מצויה בכיסם. אלה שהפרוטה בכיסם ילכו לבית חולים פרטי, או ישלמו מהצד לסגל כדי לקבל פינה בחדר, או חדר נפרד. לא רק שלא מרחיבים את בתי- החולים, אלא שמשיקולים תקציביים, סוגרים מחלקות ומטרטרים נפגעים לקצה השני של הארץ. (רק השבוע הוחלט לסגור את מחלקת הכוויות ברמב"ם שנותנת שירות לכמעט 2 מיליון תושבי האזור).

 

המדינה לא תבנה עוד בית-חולים, עובדה היא סוגרת בית-חולים בירושלים תמורת בצע כסף של איל הון כלשהו.

תבין דבר אחד - מה שמנחה את המדינה, זה לא שיהיה כביש לעשירים - זה שיהיה עוד כסף בקופה. פשוט הגיוני יותר שהעשירים ישלמו.

ואם העשירים ישלמו וכל האחרים יהנו מזה, אחד יותר, אחד פחות, אז זה הדבר הנכון לעשותו.

הסדר החברתי שאתה מדבר עליו, יחכה לימים טובים יותר.

אגב, לדבריך הממשלה יודעת היכן הקו האדום - נכון. עובדה שהארץ סערה על יקור הלחם, ו- 12 שקל לקיצבה פתרו את הבעיה. הממשלה יודעת שב-12 שקלים קונים שקט.

 

בשורה האחרונה - בתאוריה החברתית אתה צודק. בתאוריה המעשית של רגע זה, אתה טועה. מה יהיה ברגע הבא, צריך לעניין את הממשלה הבאה ולא את הנוכחית. כך מתנהל השילטון במדינה. כך יתנהל כל שילטון שיבחר, כך גם יתנהל בסופו של דבר גם שילטון שיעלה מתוך מרי אזרחי והתקוממות.

אז אם כך יתנהלו הדברים, יותר פשוט לתת לסדר הקיים להמשיך כי ממילא נגיע לאותה תוצאה.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
רק בואו נסכים שהבעיה בכביש הזה אינה אי השיוויון הכלכלי. הרי כולנו, כנראה, מסכימים שהכביש הזה נכון כלכלית. כלומר, הוא יכניס יותר כסף לקופת המדינה, במישרין או בעקיפין. זו כן הבעיה . והבעיה היא שעכשיו זורקים את זה לפרצוף , לפני כן האי שיויון עוד קיבל מס שפתיים , עכשיו הבושה נעלמה וזורקים לך לפרצוף שאם אתה לא עשיר אתה לא קיים

הכסף הזה ילך בראשון ובראשונה למסכנים למיניהם, כדין כל כסף אחר שנכנס לקופת המדינה. זה מבנה ההוצאות שלה.

 

כלומר, בשלילת הכביש אתם מונעים מהם משאבים נוספים, רק בשביל שלא ירגישו שהם נדפקים לבד.

 

ואם זה לא פופוליזם ציני...

ולאמיר , המדינה לא תקח את הכסף ותעזור לעניים , המדינה תבזבז אותו על כול מיני אינטרסנטים

ועכשיו אני אומר לשלושתכם משהו אחד , בזמנו עבדתי בתור מבצע פנימי בחברה בורסאית , ואח"כ עבדתי בתור משקיע פרטי , כשיש לך נסיון רב בשוק יש המון זמן שבו אתה יכול לעשות המון כסף (אם אתה עובד עם עזרים טכניים ויש לך הרגשה של השוק ), הייתי נוסע הבייתה באוטובוס כי הייתי צריך את זמן הנסיעה לסדר את המחשב הנייד עם כול הדאטה . היו ימים שהייתי עושה 1K ולפעמים יותר על השקעה של 20K , וכמעט לא היו ימים שהייתי מפסיד ובהם הייתי מפסיד עד 300-500 כך שבסופו של דבר היה לי יותר מידי הרבה כסף .(אני מהמטומטמים שלא אוהבים כסף) , ואף פעם לא הבנתי למה אנשים מדברים על מחירי העגבניות וכול מצרכי המזון וכולם מקטרים , לכו ותלמדו לעבוד בשוק ותעשו כסף . אני איבדתי מהר מאוד את הקשר עם אנשים כי לא הבנתי אותם והם לא הבינו מה מעניין אותי . אני יכול לומר לכם מהכרות עם אנשים אחרים בתחום , שקל מאוד לאבד את האמפטיה לעניים . העניין היחיד הוא שאחרי כמה זמן אתה נעשה אדם רע והעולם שבו אתה חי נעשה רע עוד יותר . אנשים נלחמים על זכויות הפלשטינאים ,על עולם ירוק ,ועל עוד כמה נושאים שנמצאים במרכז האג'נדה . כול הדברים האלו אולי חשובים , אבל מטען הנפץ שלהם הוא קטן . לשים בפני עניים כביש לעשירים בלי לתת להם חלופה הוגנת , מזכיר לי אמרה מאוד מפורסמת "אם אין לחם תאכלו עוגות " וכולנו יודעים מה קרה אח"כ והיכן סיימה את חייה האישיות שאמרה את זה . אז אם זה לא מדאיג אותכם ואת העם הזה בבקשה . למרות שאני לא מבין עדיין למה על מה שקורה בעזה ובכפרים הערביים שהם שונאים שלנו יש כ"כ הרבה אנשים שנלחמים עבורם , ועל הנושא של לא להרחיב את האי שיוויון בין יהודים שהם אמורים להיות אחיך , אף אחד לא נלחם ? , אבל זה כבר יכול להיות שגולש מתחום התרד' אז נעזוב את זה

בברכה יהודה

פורסם

אני לא יודע איך הגעתם למסקנה שהעניים נדפקים מזה.

יש בארץ 3 מעמדות - עניים, מעמד בינוני ועשירים.

 

לעניים אין כסף להחזיק רכב, לכן הם נוסעים בתחבורה ציבורית קלוקלת. הכניסה לכביש היא חינם לתחבורה ציבורית, לכן זה דווקא יעזור לחלק מהעניים להגיע יותר מהר לעבודה. כמו כן, נכון שרוב הכסף לא יושקע בעזרה לעניים, אבל כאחוזים מתקציב המדינה, הההשקעה בעניים תגדל במעט.

 

מעמד בינוני - אנשים שכן מחזיקים מכונית (ולפעמים בקושי) ותקועים בפקקים בדרך לעבודה. החבר'ה האלו לא יקבלו יותר עזרה מהממשלה כי אם כבר הכסף ילך להשקעה בעניים. אותו מעמד בינוני ישאר תקוע בפקקים, למרות שכנראה תהיה פחות תחבורה ציבורית על הכבישים הרגילים וכתוצאה מכך, פחות פקקים (לא פחות בצורה דראסטית אבל פחות). חלק מהמעמד הבינוני יבחרו אולי לנסוע 4 איש ברכב אחד לעבודה וכן יוכלו להכנס לנתיב החדש. סביר להניח שאחוז מסויים מהמעמד הבינוני דווקא כן יבחר לנסוע בנתיב החדש (כנראה המעמד הבינוני הגבוה).

חברות - אנשים שיש להם רכב חברה כנראה יוכלו לנסוע גם בנתיב החדש מטעם החברה - וזה כולל חלק מהמעמד הבינוני ו- 99.9% מהעשירים.

 

העשירים - יסעו בנתיב לעשירים, יחד עם כל האוטובוסים ושאר תחבורה הציבורית וישלמו על זה כסף. אין מה לדאוג להם כי יש להם את מגיני המס שלהם.

 

על פניו נראה שכולם מרויחים מזה.

מצד שני - כל החברות והעשירים יקבלו הוצאות מוכרות במס וכתוצאה מכך ישלמו פחות מיסים למדינה - מה שגורם לפחות כסף ופחות השקעה בעניים.

 

המסקנה היא שהמעמד הבינוני הכי נדפק מזה - כי הוא זה שישלם מחיר מלא, בלי הוצאות מוכרות או יעמוד בפקקים ויביט בעשירים ובעניים חולפים על פניו בנתיב המהיר.

פעם אחרונה שבדקתי, המעמד הבינוני הוא הרוב במדינה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

המעמד הביינוני הוא הכי נדפק פה בסיפור, וגם הוא יוצא ברווח גדול.

 

אם הוא בוחר לנסוע בכביש - כנראה שזה כדאי לו, אחרת הוא לא היה נוסע בכביש. אז הוא מרוויח מעצם היכולת לקצר זמנים תמורת תשלום מסויים.

 

אם הוא בחר שלא לנסוע בכביש - אז יש פחות רכבים על הכביש, של תחבורה ציבורית, אנשים עשירים ורכבים עם 4 אנשים. שוב הבחור מרוויח מצימצום הפקק.

 

קיצור כולם מרוויחים. התרוץ היחיד נגד זה ניקור עניים. ותפקידה של המדינה זה ממש לא למנוע ניקור עניים ...

פורסם

Senda, שכנעת אותי.

בפעם הבאה שנעמוד בפקק בכביש 2, או גרוע מכך, נקפץ על שברי האספלט שבו ונסתכן במקומות שבהם התוואי שלו מסוכן, נזכור שכולנו מרוויחים:

 

היה יכול להיות הרבה יותר גרוע אילו כל המכוניות שמשייטות בכביש 6 בבטיחות ובמהירות היו איתנו בפקק.

פורסם
המעמד הביינוני הוא הכי נדפק פה בסיפור, וגם הוא יוצא ברווח גדול.

 

אם הוא בוחר לנסוע בכביש - כנראה שזה כדאי לו, אחרת הוא לא היה נוסע בכביש. אז הוא מרוויח מעצם היכולת לקצר זמנים תמורת תשלום מסויים.התשלום הזה יוצא מכיסו

 

אם הוא בחר שלא לנסוע בכביש - אז יש פחות רכבים על הכביש, של תחבורה ציבורית, אנשים עשירים ורכבים עם 4 אנשים. שוב הבחור מרוויח מצימצום הפקק.

 

קיצור כולם מרוויחים. התרוץ היחיד נגד זה ניקור עניים. ותפקידה של המדינה זה ממש לא למנוע ניקור עניים ...מהיכן לכול הרוחות הגעת למסקנה הטפשית הזו אולי תסביר לי ?

אם זה לא תפקידה של הממשלה אז מה כן תפקידה .

ולפיזבן אני גם התכוונתי למעמד הבניים , העניים ממש שגם היום נוסעים בתחבורה ציבורית , לא ממש יפגעו מזה אולי ירוויחו . מי שיפסיד ובגדול זה מעמד הבניים בין העשירונים ה5 עד ה8-9 (להערכתי ) . הבעיה היא ששום ממשלה נורמלית אינה יכולה לנקר להם עיניים , למרות דעתו של סנדה שחושב שכן (ולא ,אני עדיין לא מבין מהיכן היציאה הזו ?)

וסנדה אם אתה לא יודע , אז תן לי לספר לך , בזמנו הייתי עצמאי , את כול הבילויים שלי הייתי עושה ומבקש חשבונית , הייתי מביא לרו"ח ואת רובם הוא העביר לי בתור הוצאה מוכרת (חוקי לחלוטין ). אז אם יש לך לשלם לרו"ח שמבין עניין ו/או אתה חברה בע"מ , ואתה מרוויח המדינה תשלם .

בברכה יהודה

פורסם

אני לא מאמין שאני צריך להגיב לטענות שהמדינה צריכה למנוע ניקור עניים.

 

מצטער, ניקור עניים זה עניין סובייקטיבי לחלוטין. אותי מנקר עניין הפורש של הבחור מהרצליה, אחר מנוקר על ידי בגדים יקרים ושלישי עצוב רק מהידיעה שיש אנשים שמרוויחים הרבה יותר משכר המינימום שהוא מרוויח.

 

הדבר היחיד שהמדינה צריכה להמנע ממנו זה ששכבות אוכלוסיה ירגישו שהמדינה בעצמה נותנת יותר לעשירים. והנה המדינה לא מממנת את הנתיב ולא מוציאה עליו שקל!

 

אם יזם יוצר תנאים טובים יותר למי שמוכן לשלם אז זה לגיטימי כמו כל דבר טוב שניתן לקנות בכסף. ניתוחים, רהיטים, בגדים, מכוניות וכו.

 

עוד מעט תציע נתיב מיוחד שבו יעמדו פקחים וילאימו כל רכב מנקר עניים...

 

אתה כל הזמן מציין שהיית עשיר, היית עצמאי וכו וכו. כל הכבוד, חבל שהיום אתה לא. בסופו של עניין מתברר שאתה הרשת לעצמך לרמות את המדינה ולגזול כסף שלא מגיע לך.

 

כן, כסף שהוצאת על בילויים לא מגיע לך כהוצאה מוכרת, זה גם לא חוקי. הציטוט המדוייק הוא שמותר להחשיב כהוצאה דברים שייועדו להגדלת ההכנסות והרווחים של הפירמה. כמו ארוחות עם לקוחות, אירוח לקוח בבית מלון או נסיעה לחו"ל לכנסים או פגישות.

 

מה שאתה ורואה החשבון שלך עשיתם זה רמאות :!: אלפי השקלים שגנבת מהמדינה ירדו ממעמד הבייניים והעניים שאתה כל כך מגן עליהם. ולבקש חשבונית על הוצאה של בילוי זה האמאמא של הניקור עניים....

 

אני עדיין לא מבין איך מעמד הביינים נדפק כאשר מצד אחד יש לו שרות שהוא יכול לבחור בו ולקצר זמן (תמורת תשלום שהוא בוחר אם ההוא כדאי או לא). ומהצד השני יש לו כביש פנוי יותר ועוד 30 שנה יהיה לו גם נתיב נוסף שהוא יקבל חינם על חשבון העשירים שבחרו לנסוע שם...

פורסם
אני לא מאמין שאני צריך להגיב לטענות שהמדינה צריכה למנוע ניקור עניים.

 

מצטער, ניקור עניים זה עניין סובייקטיבי לחלוטין. אותי מנקר עניין הפורש של הבחור מהרצליה, אחר מנוקר על ידי בגדים יקרים ושלישי עצוב רק מהידיעה שיש אנשים שמרוויחים הרבה יותר משכר המינימום שהוא מרוויח.

אין שום בעיה עם קנאה בעושר של אחרים , יש בעיה אם משתמשים במשאבים ציבוריים (וכבישים וקרקע הם משאבים שאמורים להיות לכול הציבור ) , ועקב שיקולי ריווחיות של הממשלה ושל היזם , לא מוודאים שיהיה פתרון הוגן גם לאלו שאין להם .

 

אם היה פתרון אמיתי להסעת האנשים שאינם יכולים להשתמש בכביש היית צודק . הבעיה היא שהפתרון הקיים , והמתוכנן ע"י היזם והרשויות הוא פשוט כיסוי תחת במקרה הטוב . האם עכשיו הובנה הבעיה ?

 

 

הדבר היחיד שהמדינה צריכה להמנע ממנו זה ששכבות אוכלוסיה ירגישו שהמדינה בעצמה נותנת יותר לעשירים. והנה המדינה לא מממנת את הנתיב ולא מוציאה עליו שקל! מבחינה כלכלית זה שטות מוחלטת . המדינה משלמת , רק מה שהמחיר הוא לא נראה לעיין . אבל אל תחשוב שהיזם שילם למדינה כי היא לא נתנה לו כלום (או רק "הרשתה" לו לבנות כביש במקום זה )

 

עוד מעט תציע נתיב מיוחד שבו יעמדו פקחים וילאימו כל רכב מנקר עניים...

 

אתה כל הזמן מציין שהיית עשיר, היית עצמאי וכו וכו. כל הכבוד, חבל שהיום אתה לא. בסופו של עניין מתברר שאתה הרשת לעצמך לרמות את המדינה ולגזול כסף שלא מגיע לך.אתה יכול להסביר לי למה אתה קובע שאני גזלן מהמדינה ?

 

כן, כסף שהוצאת על בילויים לא מגיע לך כהוצאה מוכרת, זה גם לא חוקי. הציטוט המדוייק הוא שמותר להחשיב כהוצאה דברים שייועדו להגדלת ההכנסות והרווחים של הפירמה. כמו ארוחות עם לקוחות, אירוח לקוח בבית מלון או נסיעה לחו"ל לכנסים או פגישות. סליחה . אם כך אולי כול העשירים הם גזלנים ? כי להם יש יותר דברים לעשות עם מס הכנסה ? או שמטוס פרטי אינו גזל ? אבל לא שמעתי אותך אומר שמרצדס/פורשה/WTF ע"ח חברה זה גזל ?

ואתה יודע מה הסיבה היחידה שיש את הפרצות האלו זה כי כול מערכת המיסוי במדינה המח****ת הזו , היא טלאי ע"ג טלאי , בגלל שהיו אוליגרכים/מקורבים לשלטון/קבוצות לחץ שרצו פטורים מפטורים שונים , אבל אי אפשר לתת לקבוצה מסויימת כי אז יאלצו לתת לכולם , והאוצר אינו רוצה , אז מה עושים ? עושים פניות ודברים לא הגיוניים לעזור למקורבים . מה קוורה אז ? רו"ח מוכשרים מוצאים דרכים לתת את זה גם לאלו שלא מקושרים . אז אם אתה רוצה לקרוא למישהו גזלן עדיף שתקרא לפוליטיקאים ולהון שלטון שעשו את זה כך . ולא לאלו שמנסים ולעיתים מצליחים לקבל כמה פירורים שנופלים מהעשירים .

ואם אתה חי בסרט שהעשירים משלמים מס אמת , ו/או שחיים על הכנסותיהם ולא ע"ח מס הכנסה , אני ממליץ לך להחזיר מהר את הסרט שאתה חי בו , כי אני בטוח שיש לך פיגור רציני בהחזרה ובלוקבאסטר ידרשו ממך קנס גבוה

 

מה שאתה ורואה החשבון שלך עשיתם זה רמאות :!: אלפי השקלים שגנבת מהמדינה ירדו ממעמד הבייניים והעניים שאתה כל כך מגן עליהם. ולבקש חשבונית על הוצאה של בילוי זה האמאמא של הניקור עניים....ולנסוע במטוס פרטי שנקנה ע"ח מס הכנסה ? ובמרצדס שנקנית ע"ח מס הכנסה ? ואם זו חברה ציבורית אזי גם ע"ח הציבור שמושקע שם דרך קופות הגמל שלו ?

 

אני עדיין לא מבין איך מעמד הביינים נדפק כאשר מצד אחד יש לו שרות שהוא יכול לבחור בו ולקצר זמן (תמורת תשלום שהוא בוחר אם ההוא כדאי או לא). ומהצד השני יש לו כביש פנוי יותר ועוד 30 שנה יהיה לו גם נתיב נוסף שהוא יקבל חינם על חשבון העשירים שבחרו לנסוע שם...

בעוד 30 שנה לא יהיה משמעות לנתיב הזה אם הנסועה תמשיך לגדול בקצב הנוכחי

ומעמד הבניים נדפק כי עם חניון של 2000 מקומות , אני מקווה שברור לך שרק יחידי סגולה יסעו באוטובוסים של התחבורה הציבורית . ואני מקווה שידוע לך שזה בהחלט החלטה שיווקית למנוע כמה שאפשר הסעה ציבורית כי זה יפחית את ריווחי היזם וכמו כן יותר מידי אוטובסים יכולים להאט את המהירות וכך לצמצם את מספר הנוסעים המשלמים . ולפני שתתחיל שהם יעלו את המחיר , תן לי לספר לך שלזינגר ברנע (היועצים הכלכליים ) , יש בדיוק כמה רכבים יסעו ובאזה תמחור , ויש להם עקומה די מדוייקת של עד כמה הם יכולים לגבות כדי למקסם את ההכנסות שלהם . ואני מוכן לשים כסף שהם יודעים היטב כבר עכשיו כמה בדיוק הם יכולים לכופף את הבננה (דהיינו להגביל נסיעות ציבוריות בלי לעשות רעש מוגזם , וכמה זה עולה להם )

אני מכיר פחות או יותר את החברה הזו , ואני בטוח שהיזם יודע איך למצוץ כול אגורה מהכביש הזה כולל פתרונות פוליטיים וכולל מה לעשות אחרי זמן לדרוש מהמדינה שתוריד את כמות הנסיעות הציבוריות .

ואתה יודע מה ? אני מעריך שלא יקח יותר משנה עד שהנושא של 4 נוסעים שיכולים לנסוע ירד כי היזם יבוא ויבכה שהוא יכול להפסיד , או שיגרום לכך שלא יסעו .

ואח"כ אני בטוח שהוא ידאג לכך שהאוטובוסים מהמסוף יסעו באיחורים כמו הרכבת וכך יהיו פחות אנשים באוטובוסים .

ואם אתה רוצה אני יכול לשלוף כרגע עוד כמה דברים שיגרמו ליזם להרוויח יותר ממה שהוסכם עליו . רק מה שעל זה כשזה יקרה אתה לא תאמר שזה גזל . כי יחסי ציבור ישכנעו אותך שהיזם רק עושה לך טובה . סליחה אתה כבר מאמין בזה ברגע זה

בברכה יהודה

פורסם

יהודה,

אתה כותב: יש בעיה אם משתמשים במשאבים ציבוריים (וכבישים וקרקע הם משאבים שאמורים להיות לכול הציבור ) , ועקב שיקולי ריווחיות של הממשלה ושל היזם , לא מוודאים שיהיה פתרון הוגן גם לאלו שאין להם .

 

אולי תסביר לי במה זה שונה מכך שהמדינה מכרה לצמיתות את בית חולים ביקור חולים לארקדי גיאדמק, שהבטיח שרק עוד 5 שנים יהיה שם בי"ח. ברור לך שאחרי תקופת ההבטחה, ארקדי יבנה שם מגדלים יוקרתיים ויגרוף מאות מיליונים על קניה שעלתה לו רק 32 מיליון דולר.

ואם לא ברור לך כמה נחוץ בי"ח ביקור חולים - לבי"ח יש חובות עתק למס-הכנסה ולגימלאים שלו. בעקבות בקשה של המדינה, מס הכנסה ויתר על החובות לבית-החולים, כי המדינה טענה שבי"ח חיוני ביותר לאור המצב הבטחוני והפיגועים בירושלים, ופעולות גביה של מס הכנסה עלולות למוטט את בי"ח ולסגור אותו.

המדינה אפילו התעלמה מכך שגימלאי בי"ח אינם מקבלים את הפנסיה שלהם, כי הנסיון לקשור את המכירה בתשלום לפנסיה טירפד את העיסקאות.

ואחרי שהגימלאים לא חשובים, ואחרי שבי"ח חשוב ביותר למדינה עד שמחקה את חובותיו שלא ניתנים למימוש, היא החליטה שיותר חשוב לה לקבל 32 מיליון דולר מאשר שיהיה בי"ח לטובת הכלל.

ולארקדי יהיה יותר חשוב שיהיו שם מגדלים בעוד 10 שנים.

ארקדי לא טיפש כשחילק הבטחה פילנטרופית שיהיה בי"ח עוד 5 שנים. זה בערך הזמן שיקח לו להעביר תוכניות, שינוי יעוד ולהילחם בהתנגדויות, זה הזמן שיקח לתכנן את הקומפלקס אחרי שיקבל אישור לשינוי יעוד.

 

בעוד 8-10 שנים, המדינה תתעורר ותגלה שחסר לה בי"ח באזור ירושלים, ואז היא כמובן תקים אותו בעלות של 100 מיליון דולר. ברור לך שמה שמעניין את המדינה כיום, זה לקבל 32 מיליון דולר ולא מה יהיה בעוד 10 שנים.

 

אישית אני מעריך מאוד את הפילנטרופיות של ארקדי - אבל עדיין אני חושב שבסופו של דבר השיקולים הכלכליים ינחו אותו יותר.

אני חושב שארקדי עושה דברים הרבה יותר טוב מהממשלה, וגם אם זה מקדם אותו אישית, עדיין בהרבה דברים הוא דאג לציבור יותר מהמדינה.

ואם כבר אנחנו בענין בתי-חולים - איך זה שהמדינה הקצתה קרקע למבנה שבו קיים מרכז רפואי פרטי (אסותא באר-שבע). הרי על קרקע של המדינה יהנו ממנה רק עשירים.

 

איך זה שהמדינה מקצה קטע ים לעשירים ואומרת ליזמים, תיבשו אותו, תבנו אי מלאכותי ותבנו מגדלים להכי הכי עשירים במדינה. זאת קרקע של כולם, זה ים של כולם. אז חוף אסור למדינה להקצות, לכן מתחכמים ומקימים אי מלאכותי לעשירים ביותר.

 

עם העשירים לא יסכימו לשלם- האי הזה לא יקום על קרקע המדינה. אם העשירים לא יסכימו לשלם - כביש האגרה הזה לא יקום.

 

המדינה לא רוצה עוד כביש, ושוב, המדינה לא רוצה עוד כביש - היא רוצה רק עוד כסף. זאת הדרך שלה לגייס עוד כסף.

העשירים שיהנו מהאי על הים, יקבלו זכות ל-49 +49 שנים. העשירים שיבנו את הכביש יהנו ממנו רק 30 שנה.

 

אתה יודע למה ביבי העלה את גיל הפרישה ל-67 ? (ולדעתי עוד כמה שנים יעלו אותו בעוד שנתיים). כי פשוט זה דרך עקיפה להגדיל את הכנסות המדינה. להוסיף עוד מיסים כבר היה קשה, אז צימצמו את כמות השנים שהמדינה תחלק קצבאות.

אם קיצבת זיקנה עומדת על 1,500 שקל לחודש = 18,000 שקל לשנה, זה אומר שעל כל 10,000 איש שהיא שדחו את הקיצבה שלהם בשנה, המדינה חסכה (הרוויחה) 180,000,000 שקל (מאה שמונים מיליון) כלומר בדיוק מה שהיא קיבלה על הכביש.

 

ושוב אני אסביר לך. שכל הענין החברתי שאתה מדבר עליו, טוב ויפה ונכון. אבל הוא לא יעמוד בשום מבחן מציאות. גם אם תתרחש כאן מהפיכה חברתית ומרי אזרחי ויעלה "שילטון חברתי" חדש, זה רק ענין של זמן שגם הוא יסתאב ויחלק כיבודים, זה רק ענין של זמן ששוב יווצרו פערים חברתיים. כל חברה בעולם בנוייה מריבודים חברתיים, כל חברה בעולם בנויה כך שיש מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, ולכן גם יש הבדלי הון ומעמד ועושר ובעלי ההון בד"כ מכתיבים גם מדיניות כי הם אלה שמייצרים את עיקר הכסף לכלכלה, הם אלה שמייצרים את מקומות העבודה והם אלה שמכתיבים את הקידמה.

 

אמר פעם אחד ממנהלי המרכזים הרפואיים הגדולים במדינה, שאם העשירים לא היו פונים לרפואה פרטית שמתקדמת מאוד לעומת הרפואה הציבורית, אזי הרפואה הציבורית היתה נשארת מאחור שנות דור. כי היום ברור לכל שמי שרוצה "סטנט" טוב משלם עליו ממיטב כספו (או ביטוח רפואי) אחרת משתמשים בסטנט סטנדרטי וזול שתוחלת החיים איתו נמוכה בהרבה. בגלל שיותר מידי אנשים שילמו על סטנט טוב יותר, מישהו במדינה החליט שצריך לתת לכולם סטנט טוב יותר (לא את הכי טוב, אבל גם לא את הכי פשוט).

ענין הסורקים המשוכללים נכנס גם לרפואה הציבורית הרבה אחרי שהעשירים כבר נהנו ממנו במרכזים פרטיים. פשוט למדינה לא היתה ברירה היא נאלצה להתקדם.

תרופות לסרטן - המדינה בעיקר ממנת את התרופות הזולות שגורמות לתופעות לוואי לא נעימות. העשירים ממילא קונים בהרבה מאוד כסף את התרופות הטובות יותר.

כבר הראו בטלוויזיה שעל התרופות לסרטן מרוויחות קופות החולים קרוב ל-50 אחוז ממחיר התרופה, וכך גם המדינה מרוויחה הרבה מיסים על רווחי הקופות, ועל תרופות של עשירים היא מרוויחה עוד יותר.

 

המדינה נותנת רק את מה שהיא רוצה לתת, את מה שהיא יכולה לתת, ולפי סדרי העדיפות שלה. מי שרוצה לתת יותר מוזמן לתת מכיסו שלו.

אתה טוען שהאדמה שעליה יקום הכביש שייכת לכולם.

אני רק יכול להבטיח לך שאם היה מגיע יזם ומבקש לבנות בדיוק שם מגדלי משרדים, ומציע למדינה 300 מיליון, המדינה לא היתה חושבת אפילו על כביש ומיד מחכירה את הקרקע ל-98 שנה ליזם שיבנה משרדים.

 

ואז מה היית אומר ?

 

המדינה מאפשרת הקמת כביש אגרה קודם כל כי זה מכניס לה כסף שיהנו ממנו כולם, מי יותר ומי פחות. במקרה הכביש הזה גם יוריד עומס תנועה.

 

אילו אני המדינה ואני מנוטרל מבעיות כספיות - הייתי קובע כבר מזמן שלא יהיה עוד כביש רק כדי שלא ירצו להיכנס לת"א. אילו אני ראש עיריית ת"א, הייתי סוגר לכל כיוון את אבן גבירול, דיזנגוף והירקון, ומאפשר בהם אך ורק תחבורה ציבורית. ככל שיהיו פחות מכוניות פרטיות, כך מערכת הסעת ההמונים תהיה יעילה יותר, זמינה יותר, זולה יותר ואטרקטיבית יותר.

הסיבה שהיום בונים עוד חניונים בת"א היא כדי ללכוד את הנהגים למלכודת התשלומים, כביש אגרה, אגרת גודש בכניסה לעיר, חניה יקרה. כל זה כסף לקופה הציבורית.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

ומעמד הבניים נדפק כי עם חניון של 2000 מקומות, אני מקווה שברור לך שרק יחידי סגולה יסעו באוטובוסים

 

 

גם לזה יש פתרון.

היזם יחכור קרקע נוספת מהמדינה ויקים חניון בתשלום לעוד 10,000 מכוניות. התשלום על חניה יהיה לדוגמה 10 שקלים ליום. זה עדיין יהיה זול בהרבה מאשר לשלם אגרה לכביש, אגרת גודש בכניסה לעיר, דלק וחניה.

זה יהיה לשלם 10 שקלים או לשלם 100 שקלים.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר , לנוחותך אתה מתעלם משני דברים שדיברתי עליהם קודם :

א - הפער כאן בין עניים/מעמד ביניים ובין העשירים מתרחב והולך , ובמדינה שהיא לא קפיטליסטית טהורה (וגם שם הקברניטים היו כבר מזמן מודאגים ) , המצב הזה הוא חומר נפץ

ב - בארץ קפיטליסטית שבה אתה יכול למצוא במקום אחד (מנהטן לצורך הדוגמה ) הומלס שיש לו עגלת קניות , ויאפי שיש לו דירה נחשבת ב3M$ , ועוד מקום חניה לפורשה החדשה שרכש ., עדיין הן המדינה והן המון ארגונים נותנים לו מספיק שיחיה בכבוד ואם הוא ירצה הוא יוכל גם לשקם את עצמו . כאן כשכבר ניסו לעזור למחוסרי עבודה עשו את תוכנית ויסקונסין . כמו שהיא הייתה בארה"ב , היו לך תביעות על פיצויי עתק איך מתנהגים בחוסר כבוד כזה לאזרחים .

המדינה המח****ת הזו רוצה אמנם כול הזמן כסף כמו כלבלב (הב הב הב). זה עדיין לא אומר שאנו צריכים לא למחות על המצב . כי כאן המצב הוא יותר גרוע מקפיטליזם .

וזה שהמדינה מכרה את זה לגאידמק ועוד כשהיה לה גוף שהיה מוכן לתפעל את הבי"ח , אז אני אומר לך למה ? כי הגוף ההוא היה מורכב מחרדים , ועם האנטישמיות נגד החרדים שאוכלת כמעט כול חלקה טובה בישראל , ברור שהיא נוח לתת את זה לגאידמק , ולקחת שיקולים של עיכוב כדי לא לתת את זה למישהו שיפעיל את זה בתור עסק חי .

אבל אתה יודע מה אתם צודקים , אין מה לדבר , תמשיכו ככה ופשוט תתאבדו /תהגרו מיידית , תאמין לי זה יהיה יותר טוב מההתאבדות האיטית שהאזרחים כאן עושים לעצמם

בברכה יהודה

פורסם

יהודה,

אתה טועה. קרא את כל תגובותי בישירשור ותראה שאני לא מתעלם ממה שאתה מדבר עליו.

אני אפילו מסכים איתך שבסופו של דבר יתכן ויהיה כאן מרי אזרחי, אלא שגם אם יקום שילטון חברתי חדש, זה רק ענין של זמן שגם הוא יסתאב ויחלק כיבודים ונחזור תוך דור למצב הקיים היום. כל זה רק בשל עובדה אחת - באופן טבעי כל חברה באשר היא, יוצרת ריבודים, כשיש ריבודים יש תחרות, יש מעמדות, יש בעל המאה=בעל הדעה. אם אתה מכיר חברה שאינה נוהגת כך, זה רק בגלל ששילטון מעוות מחזיק את כולם ביד ברזל רמה תחת מרמס מגפיו ואינו מאפשר לאף אחד להביע עמדה שונה, מדיניות שונה מאשר השילטון מכתיב. ואם אתה רק מרים ראש ומצייץ -אתה לא קיים=מושמד ונעלם. במקומות כאלה גם משפצים את ספרי ההיסטוריה.

 

המדינה לא מוטרדת מהבעיה החברתית, היא יודעת שב-12 שקלים היא קונה שקט חברתי ובכך מתאפשר המשך המצב הקיים.

המדינה יודעת שכדי שיהיה לה 12 שקלים לנזקקים היא רק צריכה פעם להחכיר כביש לעשירים, פעם להחכיר ים לעשירים ופעם לקבוע שגיל פרישה יהיה 70. העשירים ממילא עובדים כל עוד כוחם במותנם, והנזקקים שקורסים ונשחקים מעומס העבודה אולי יקרסו רגע קודם ולא יעלו בכלל קיצבה למדינה.

 

אתה מדבר כל הזמן על המישור החברתי.

המדינה מדברת כל הזמן על המישור העיסקי-כלכלי.

 

המדינה יודעת היטב שיש בעיות חברתיות קשות שדורשות פתרון, אבל את זה היא תשאיר לשילטון הבא, אולי לזה שיבחר אחריו, שהם יפתרו את הבעיות החברתיות בעוד 4 שנים או 8 שנים.

כרגע מדבר הכסף, והענין החברתי יחכה.

וכשזה המצב - כל שיקול שהמדינה עשתה כרגע בענין כביש האגרה, הוא בדיוק השיקול הנכון לשמירת המצב הקיים המאפשר את שרידותה, וזה גם המצב שמאפשר לה לתת 12 שקלים נוספים לנזקקים. (זה יוריד קצת עומס מהכביש החופשי, אבל זה תוצר הלוואי של הכביש ולא המטרה האמיתית).

איך תשרוד הממשלה הבאה ? - את זה תפתור הממשלה הבאה.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
יהודה,

אתה טועה. קרא את כל תגובותי בישירשור ותראה שאני לא מתעלם ממה שאתה מדבר עליו.

אני אפילו מסכים איתך שבסופו של דבר יתכן ויהיה כאן מרי אזרחי, אלא שגם אם יקום שילטון חברתי חדש, זה רק ענין של זמן שגם הוא יסתאב ויחלק כיבודים ונחזור תוך דור למצב הקיים היום. כל זה רק בשל עובדה אחת - באופן טבעי כל חברה באשר היא, יוצרת ריבודים, כשיש ריבודים יש תחרות, יש מעמדות, יש בעל המאה=בעל הדעה כאן בדיוק האי הבנה , ובשביל זה הבאתי את אמריקה בתור דוגמה , הרי שם יש מצב שעל כ100 קמ"ר (אולי יותר) , אתה מוצא מיליארדרים שחיים ברמת חיים בלתי נתפסת , שאפילו כאן לא מעיזים , ומאידך הומלסים שאין להם כלום , כך שעל פניו הריבוד שם מוקצן עוד יותר מישראל לא כך ?. אם אתה מכיר חברה שאינה נוהגת כך, זה רק בגלל ששילטון מעוות מחזיק את כולם ביד ברזל רמה תחת מרמס מגפיו ואינו מאפשר לאף אחד להביע עמדה שונה, מדיניות שונה מאשר השילטון מכתיב. ואם אתה רק מרים ראש ומצייץ -אתה לא קיים=מושמד ונעלם. במקומות כאלה גם משפצים את ספרי ההיסטוריה.

 

המדינה לא מוטרדת מהבעיה החברתית, היא יודעת שב-12 שקלים היא קונה שקט חברתי ובכך מתאפשר המשך המצב הקיים.

המדינה יודעת שכדי שיהיה לה 12 שקלים לנזקקים היא רק צריכה פעם להחכיר כביש לעשירים או לחילופין לבצע ולוודא ביצוע של תקופת צינון של 5 שנים בין שירות באוצר ומעבר לשוק הפרטי (זה לא יפסיק את זה אבל זה בהחלט יגביל את מתן הנכסים בנזיד עדשים למיליארדרים שיודעים שדקה אחרי המכירה/חוזה הם יכולים רק לשלם מס שפתיים לסיכומים ולעשות מה בראש שלהם למיקסום רווחים ) ואם אתה רוצה דוגמה עדכנית וקשורה לרכב ראה את בתי הזיקוק לעופר ולפז (כמו כן ראה את התגובה הבכיינית של הקוזק הנגזל ששמו סמי עופר לכך שהמדינה והפקידות לא נותנים לו את כול נכסי המדינה על מגש של כסף , ןמנסים לעצור את השוד הזה , הוא רק שכח שבטורקיה גם צועקים , אבל שם הוא עלול למצוא עצמו בכלא ), פעם להחכיר ים לעשירים ופעם לקבוע שגיל פרישה יהיה 70. העשירים ממילא עובדים כל עוד כוחם במותנם, והנזקקים שקורסים ונשחקים מעומס העבודה אולי יקרסו רגע קודם ולא יעלו בכלל קיצבה למדינה.

 

אתה מדבר כל הזמן על המישור החברתי.

המדינה מדברת כל הזמן על המישור העיסקי-כלכלי.אני רק קוצה שאם אתה רוצה כלכלי עסקי , אין בעיה תשחר את כול החסמים , תקבע מערכת מיסים יחסית הוגנת כמו בארה"ב ותתנהג כמו ארה"ב . אל תקח את מה שטוב לך, משם ואת התפיסה שהמדינה יודעת מה טוב לך ממדיניות סוציאליסטית . אתה רוצה קפיטליזים בבקשה , אתה רוצה סוציאליזם גם בבקשה , אבל לנסות לקחת את מה שטוב לך ע"ח העניים/חלשים זה נבזות שאין כמותה ועליה כולם ישלמו !!! האם אתה כבר מבין מה הבעיה שלי ? ולמה עד שלא תבין את זה זה יהי דו שיח של חרשים ?

 

המדינה יודעת היטב שיש בעיות חברתיות קשות שדורשות פתרון, אבל את זה היא תשאיר לשילטון הבא, אולי לזה שיבחר אחריו, שהם יפתרו את הבעיות החברתיות בעוד 4 שנים או 8 שנים.בעוד 8 שנים או שלא תהיה מדינה או שתהיה דקטטורה של אוליגרכים

כרגע מדבר הכסף, והענין החברתי יחכה.למרבה הצער הוא לא יחכה . ככול שהמצב יורע אתה תקבל גם יותר התגרויות מהמדינות מסביב , ומכול אלו שאם קוראים להם אויבים מסתכנים כאן בכך שיוצמד לך הכינוי גזעני .

וכשזה המצב - כל שיקול שהמדינה עשתה כרגע בענין כביש האגרה, הוא בדיוק השיקול הנכון לשמירת המצב הקיים המאפשר את שרידותה, וזה גם המצב שמאפשר לה לתת 12 שקלים נוספים לנזקקים. (זה יוריד קצת עומס מהכביש החופשי, אבל זה תוצר הלוואי של הכביש ולא המטרה האמיתית).

איך תשרוד הממשלה הבאה ? - את זה תפתור הממשלה הבאה.

אני מציע שמישהו יעשה לזה סוף כי ממשלה עם האנשים שכרגע מרכיבים את ראשי המפלגות החזקות , תעשה עוד יותר גרוע .

אבל בא נעזוב את זה. אם תבין מה שניסיתי להדגיש זה טוב ואם לא , אנו פשוט נסתובב סביב הנקודה כמו חתול שמנסה לתפוס את הזנב שלו

בברכה יהודה

פורסם

יהודה,

אתה לא מבין דבר אחד.

אתה מדבר על ענין חברתי.

המדינה אמרה שלא מעניין אותה הענין החברתי - את זה היא תפתור ב-12 שקלים.

אותה מעניין כסף... והרבה.

ולכן, כל מה שתאמר למדינה על ענין חברתי, פשוט נזרק לסל מיחזור.

הכביש הזה מביא למדינה כסף - זה מה שמעניין אותה.

במקרה הכביש פותר גם בעיות תעבורה, זה הערך המוסף שלו - זאת ממש לא היתה הכוונה של המדינה.

את הענין החברתי ישאירו לממשלה הבאה.

 

ואם אתה רוצה דוגמה איך המדינה הקלוקלת ממש לא מתוזמנת ולא מתחשבת והיא בעלת סדרי עדיפויות אחרים, קרא את הקישור הבא: http://news.walla.co.il/?w=/0/1162803

 

אילו יזם פרטי היה עושה את כל זה ומרוויח על יעילות, ברור לך שהכל היה נראה אחרת.

תושבי מודיעין לא רק שלא מקבלים פתרון הולם, הם מקבלים עונש נוסף וחדש.

מישהו אמר חצי שנה ויהיה פתרון.... בא נדבר על זה בעוד שנה...

תשאל כמה מתושבי מודיעין היו מוכנים לשלם כל יום 5 שקלים לנסוע בכביש נורמלי לרכבת ולמצוא חניה, אני בטוח שכולם, אבל לשיטתך זה לא חברתי.

צודק - בדרך כלל צרות ובעיות משותפות והתבשלות במיץ , הם גורם מאוד מלכד וחברתי. לי רק נראה שאם תושבי מודיעין יסכימו לשלם 5 שקלים לכביש נורמלי ונגישות טובה, כנראה שהענין החברתי לא חשוב להם כל כך.

 

ואם כבר אתה מדבר על מה המדינה צריכה לתת לתושבים:

לפני מספר שבועות היתה בערוץ 10 תוכנית על המים במדינה. הראו איך ומה מזהם את מי השתיה והמדינה שותקת.

הגיעו לאחד הישובים העשירים ביותר בארץ, הראו ששם אין מערכת ביוב, ובעצם בכל הישוב לכל וילה/ארמון יש את הבור ספיגה שלו בחצר (ג'ורה). הראו איך הג'רה הזאת נמצאת מרחק 4 מטר מקידוח למי תהום. מה שאומר שכל השופכין מחלחלים למי התהום ומזהמים אותם כבר 50 שנה.

כאשר העתונאית שאלה את התושבים מדוע הם לא משחררים טיפה מההון העצמי שלהם כדי להקים מערכת ביוב מרכזית, התשובה שהיא קיבלה - מה פתאום שאני אעשה את זה, המדינה צריכה לעשות את זה !!!

תשובת המדינה- זה בתכנון, יקח עוד זמן.

ומה עם זיהום מי התהום שלמעשה משמיד את מקור המים הזה ופוסל אותו לעשרות שנים ? - זה לא באמת מענין את המדינה, כי יש לה פתרון גם לזה, ומה הפתרון?

יש יזם פרטי שכרגע עוסק בהתפלת מים - אז הוא יתעשר עוד יותר מלמכור עוד מים מותפלים למדינה.

 

להגיד שיש ענין חברתי, זה יפה, זה נכון, אבל זה לא פותר כלום לאף אחד.

כסף לרוב פותר את רוב הבעיות.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
יהודה,

אתה לא מבין דבר אחד.

אתה מדבר על ענין חברתי.

המדינה אמרה שלא מעניין אותה הענין החברתי - את זה היא תפתור ב-12 שקלים.

אותה מעניין כסף... והרבה.אני מסכים . ולכן מע"ץ פרסמה מכרז לתליית שלטי פרסום בדרכים הבינעירוניות . ולמרות שאף אחד לא יפקח על כך שיהיה שדה ראיה פנוי . (סוף כול סוף אם תהיה תאונה תמיד יאשימו את הנהג אז למה לא ?)

ולכן, כל מה שתאמר למדינה על ענין חברתי, פשוט נזרק לסל מיחזור.

הכביש הזה מביא למדינה כסף - זה מה שמעניין אותה.

במקרה הכביש פותר גם בעיות תעבורה, זה הערך המוסף שלו - זאת ממש לא היתה הכוונה של המדינה.

את הענין החברתי ישאירו לממשלה הבאה.

 

ואם אתה רוצה דוגמה איך המדינה הקלוקלת ממש לא מתוזמנת ולא מתחשבת והיא בעלת סדרי עדיפויות אחרים, קרא את הקישור הבא: http://news.walla.co.il/?w=/0/1162803

 

אילו יזם פרטי היה עושה את כל זה ומרוויח על יעילות, ברור לך שהכל היה נראה אחרת.

תושבי מודיעין לא רק שלא מקבלים פתרון הולם, הם מקבלים עונש נוסף וחדש.

מישהו אמר חצי שנה ויהיה פתרון.... בא נדבר על זה בעוד שנה...

תשאל כמה מתושבי מודיעין היו מוכנים לשלם כל יום 5 שקלים לנסוע בכביש נורמלי לרכבת ולמצוא חניה, אני בטוח שכולם, אבל לשיטתך זה לא חברתי.לא נכון !!!! אני חושב שזה חברתי אם לכולם יש אפשרויות תלויות ריבוד חברתי (כמו שאתה קורה לזה).

צודק - בדרך כלל צרות ובעיות משותפות והתבשלות במיץ , הם גורם מאוד מלכד וחברתי. לי רק נראה שאם תושבי מודיעין יסכימו לשלם 5 שקלים לכביש נורמלי ונגישות טובה, כנראה שהענין החברתי לא חשוב להם כל כך.

 

כסף לרוב פותר את רוב הבעיות.

כסף בטוח פותר את כול הבעיות , ובהחלט עדיף להיות עשיר מאשר עני , וברור בהחלט שאדם עשיר תמיד יהיו לו יותר אפשרויות/נוחות/WTF ,ואין זה משנה אם זה בבריאות/כבישים/בטחון/WTF . אבל מדינה שמרשה לעצמה לא לאלץ את העשירם שהזכרת לממן מערכת ביוב ע"י אילוץ המועצה המקומית לספק את זה , ואותם עשירים רוצים שהמדינה תממן להם , אני חושב שאתה מסכים שזה מעשה מקומם

אני גם חושב שזה מעשה מקומם לדרוש ממישהו 70 ש"ח לייום כדי להגיע לעבודה בזמן , כשהוא מרוויח 5000-8000 ש"ח והוא יראה שאלו שמרוויחים 30K ומעלה ולהם זה פינאטס מגיעים בזמן .

וככול שהמעשים המקוממים נעשים יותר ויותר , וככול שהחשיפה שלהם יותר גדולה (וכביש גישה לת"א זה בהחלט חשיפה אדירה )

כך רמת האפליה עולה ואיתה רמת הכעס . ורמת כעס עולה , אז אם ללכת על ההיסטוריה , עלולה לגרום לגיליוטינה חדשה לעשירים :?

בברכה יהודה


×
×
  • תוכן חדש...