Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תידלוק של אוקטן 95 בימקום סולר


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6878 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי רכב שטח עם מנוע סולר ובטעות תידלקתי אותו באוקטן 95 כמות של ליטר בדיוק עד שעליתי על הטעות

השלמתי את התידלוק בסולר כ 70 ליטר שאלתי היא מה עלי לעשות עכשיו ומה המלצתך?

תודה מראש

פורסם

כל החיישנים ברכב יתחרפנו בנוסף לעוד נזקים. לאחר נסיעה משמעותית על תערובת כזאת ברכב מודרני סביר להניח שהחלפת מנוע תהיה בלתי נמנעת.

פורסם

מנועי דיזל פועלים בעיקרון של דחיסת אוויר שגורמת להתחממותו, ורק אז הזרקה של הדלק לחלל השריפה. עקרונית הם יכולים לשרוף כמעט כל פחמימן שתזריק להם. הסכנה שבתערובת היא בנזק שהיא עשוי לגרום למערכת הספקת הדלק והחיישנים, עקב מאפיינים שונים מסולר נקי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אם מיכל הדלק שלך הוא 70 ליטר

אז כרגע יש לך מיכל שרק 1.4 אחוז ממנו הם בנזין ושאר ה- 98.6 אחוז הם סולר.

 

אני גם מניח שהרכב לא עומד מאז בתחנת הדלק ומחכה לפתרונות שיעלו באתר.

 

אם אתה נוסע קצת ומשלים עוד ועוד סולר, אתה מקטין עוד יותר את אחוז הבנזין במיכל.

 

לדוגמא: נסעת קצת וחסרים 5 ליטר במיכל, ואתה מתדלק עוד 5 ליטר סולר = ריכוז הבנזין במיכל ירד ל-1.3 אחוז.

נסעת עוד קצת ושוב חסרים 5 ליטר במיכל ואתה משלים שוב עוד 5 ליטר סולר = ריכוז הבנזין במיכל יורד ל- 1.2 אחוז.

 

אני במקומך, הייתי מרוקן את המיכל לתוך ג'ריקנים, ממלא מיכל מלא מחדש ובמחיר של 350 שקל +-

חוסך לעצמי שאלות, פחדים, וסיכונים שיכולים לעלות אלפי שקלים.

 

למה לשפוך את הסולר לג'ריקנים ? בנזין הוא חומר שמתנדף בקלות. אני מניח שאם תשאיר ג'ריקנים פתוחים, רוב הבנזין יתאדה מעצמו וישאר רק סולר, או לפחות ריכוז הבנזין יקטן משמעותית. ואז כל פעם שהייתי מתדלק, הייתי מוסיף על מיכל כמעט מלא ברכב, 5 ליטר מהסולר המעורב שבג'ריקן. נראה לי שריכוז כל כך נמוך של בנזין בסולר, לא ממש ישפיע. (להבנתי יהיה במיכל פחות מ- 0.1 אחוז בנזין בסולר)

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

לא צריכה להיות במקרה שלך שום בעיה אם יוצאים מנקודת הנחה שברכב שטח מיכל הדלק הוא כ 80 ליטר, כשתדלקת המיכל היה ריק ברובו הכנסת לפחות 50 ליטר סולר ואחד ליטר דלק, היחס הוא לפחות 1:80 המנוע אפילו לא ירגיש בשינוי התערובת. כדי להיות רגוע עוד יותר, אל תחכה עד שתרוקן את המיכל (בנסיעה) פשוט תתדלק שוב כל פעם שתגיע לשלוש רבעים מהמיכל כך שהיחס ילך ויגדל.

ארז רונן

פורסם
אם מיכל הדלק שלך הוא 70 ליטר

אז כרגע יש לך מיכל שרק 1.4 אחוז ממנו הם בנזין ושאר ה- 98.6 אחוז הם סולר.

 

אני גם מניח שהרכב לא עומד מאז בתחנת הדלק ומחכה לפתרונות שיעלו באתר.

 

אם אתה נוסע קצת ומשלים עוד ועוד סולר, אתה מקטין עוד יותר את אחוז הבנזין במיכל.

 

לדוגמא: נסעת קצת וחסרים 5 ליטר במיכל, ואתה מתדלק עוד 5 ליטר סולר = ריכוז הבנזין במיכל ירד ל-1.3 אחוז.

נסעת עוד קצת ושוב חסרים 5 ליטר במיכל ואתה משלים שוב עוד 5 ליטר סולר = ריכוז הבנזין במיכל יורד ל- 1.2 אחוז.

 

אני במקומך, הייתי מרוקן את המיכל לתוך ג'ריקנים, ממלא מיכל מלא מחדש ובמחיר של 350 שקל +-

חוסך לעצמי שאלות, פחדים, וסיכונים שיכולים לעלות אלפי שקלים.

 

למה לשפוך את הסולר לג'ריקנים ? בנזין הוא חומר שמתנדף בקלות. אני מניח שאם תשאיר ג'ריקנים פתוחים, רוב הבנזין יתאדה מעצמו וישאר רק סולר, או לפחות ריכוז הבנזין יקטן משמעותית. ואז כל פעם שהייתי מתדלק, הייתי מוסיף על מיכל מלא 5 ליטר סולר, ונראה לי שריכוז כל כך נמוך של בנזין בסולר, לא ממש ישפיע. (להבנתי יהיה במיכל פחות מ- 0.1 אחוז בנזין בסולר)

לא יכולת לחכות דקה נוספת?

ארז רונן

פורסם

אבל אם אתה על אי בודד ומתקרבת אליך סופת טורנדו, ויש לך רק מאזדה 3 שנוסעת על בנזין, ואין לך בנזין ולידך עומד ג'ריקן עם סולר... אז האוטו עדיין יסע ויציל אותך מגורל אכזר?

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

אם אתה משועמם בחופש הגדול, ואמא לקחה את הלאנטיס שלה לקניות,

 

וממש אין לך מה לעשות, האם הפורום יציל אותם משעמום בזמן שתכתוב בו שאלות הזויות?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
אבל אם אתה על אי בודד ומתקרבת אליך סופת טורנדו, ויש לך רק מאזדה 3 שנוסעת על בנזין, ואין לך בנזין ולידך עומד ג'ריקן עם סולר... אז האוטו עדיין יסע ויציל אותך מגורל אכזר?

עדיף לשפוך את הסולר על עצמך ולהצית מאשר לנסוע במזדה 3

ארז רונן

פורסם

עדיף לפתוח את הדלת וליראות איזה עולם יש בחוץ

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
כל החיישנים ברכב יתחרפנו בנוסף לעוד נזקים. לאחר נסיעה משמעותית על תערובת כזאת ברכב מודרני סביר להניח שהחלפת מנוע תהיה בלתי נמנעת.

 

הרכבים שתודלקו בסוג שונה של דלק ונעשה בהם "קוקטיל", בדרך כלל לא מגיעים יותר מידי רחוק ונעצרים כ 100 מטר מהתחנה, או שאפילו לפני.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

×
×
  • תוכן חדש...