Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6964 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי אתם מבלבלים בין 2 דברים...

 

אסביר את דעתי הלא מלומדת:

מוזיקה מסיחה את הדעת מהכביש, הסביבה, וכלי הרכב - נקודה. לא משנה באיזה עוצמה, אולי למעט עוצמה מאוד מאוד חלשה.

יש מוזיקה באוטו? לא תשמעו את הקטנוע בשטח המת מימינכם בעת מעבר נתיב, לא תשמעו תקלה ברכב, תהיו פחות קשובים לעולם שמסביבכם, תפספסו בטעות פניות. בסה"כ המוח שלכם עסוק בלהנות מהמוזיקה, אז הוא קצת מאבד מהיכולת שלו להתמודד עם דברים אחרים.

מוזיקה "עצבנית" אפילו גורמת לאדרנלין \ מצב רוח טוב במיוחד, מה שעושה את רגל ימין יותר כבדה...

למה לדעתכם נהגי ראלי לא מתקינים רדיו דיסק ברכב? (רמז: לא בגלל המשקל) :lol:

בנהיגה - ככל שאתה יותר מרוכז ומפוקס על הכביש ועל תנאי הדרך, ופחות בהפרעות אחרות (דיבורים, מוזיקה, התעסקות עם מכשירים, גילוח, איפור), הנהיגה תהא בטוחה יותר.

 

מאידך, כאשר עייפים, הרבה אנשים נעזרים במוזיקה כדי לא להירדם על הכביש. במקרה זה, למוזיקה כן תפקיד בשמירה על הבטחון של הנהג.

עדיין, זה לא משנה את העובדה שהקשב של הנהג לתנאי הכביש \ מצב הרכב \ האנשים וכלי הרכב שמסביבו פחותה עם המוזיקה הזו.

- - -------[Fireball]------ - -

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תגיד לאמא שלך שגם עשו מחקרים וגילו שעדיף לשמוע מוזיקה אלקטרונית\האוסים\טראנסים תתפלא אבל לפי המחקרים שלי זה לא נקרא מוסיקה אלא רעש:lol: וסוגיהם מאשר מוזיקה שקטה על הכביש, כי זה עוזר לך להיות יותר עירני בכביש, ולא מרדים ומעייף אותך.תלמד להבין מה זה מוסיקה ואז תדבר

 

גיא.

באופן עקרוני אני באמת חושב שמוסיקה היא דבר מסיח דעת , ואין זה משנה מה אתה שומע (בתנאי שזה לא טראנס/אלקטרונית/האוס/וכול המוסיקה ששומעים היום ) ודרך אגב אם נוגעים בזה מישהו מכם שמע על ונגליס ?

 

אבל - אי אפשר בלי מוסיקה אז היא עדיפה על הסחות דעת אחרות כמו רדיו ועוד

בברכה יהודה

פורסם

עזבו אותכם ממחקרים (מי חקר? היכן תוצאות המחקר? במדינה כמו שלנו עם מופרעים על הכביש זה בטח לא תופס (דעתי) ).

לדעתי זה דבר אישי ולכל אחד מאיתנו יכולת ריכוז שונה לכן אין כאן הכללה גורפת.

לי אישית יש מצבים שזה מפריע ויש שלא, לכן יש לי את כושר השיפוט העצמי מתי זה מפריע ומתי לא ואת "הפריבילגיה" להנמיך כשאני מרגיש צורך במצבים שונים ומצד שני להגביר.

 

מסכים שזה תורם לערנות במצבי ניקור (הגברה)

מסכים שזה מגן על הפגושים (הנמכה)

 

בגדול בזמן שמיעה בעוצמה גבוהה זה די מנתק אותי מהעולם שבחוץ, בגלל אי יכולת השמיעה מהמתרחש בחוץ, ולכן אני עם עיניים פקוחות יותר ואני מחפש את המראות לעיתים תכופות.

ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא.

פורסם

אצלי, מוזיקה זה חלק מהנהיגה. לא נראה לי שזה מפריע לי. ואני שומע את כל סוגי המוזיקה כמעט, תלוי מה בא לי כי למזלי יש לי המון מוזיקה באוטו. ואני גם נוסע המון. אז לדעתי זה מאוד אינדיבידואלי ומשתנה מאחד לשני.

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

פורסם

ליאור צודק ב 100%.

מוזיקה מסיחה את הדעת. כל דבר שפוגע בחושים או בתחושות בזמן נהיגה נחשב כגורם מפריע.

 

אני לא ממליץ לאף אחד להסתובב בת"א ב 9 בבוקר עם מוזיקה בפול ווליום. ההתנתקות מהסביבה ומהרכב מסוכנת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש כאלה ויש כאלה

אני למשל אם לא שומע על הבוקר את המערכת בבית מתחילה לנגן בשעה רבע ל7 אין מצב שאני קם.

אותו הדבר באוטו שאני באוטו חייב מוסיקה וגם פול ווליום.

אם חלק לא יכולים להתרכז אז אני חושב שאולי באמת ינמיכו את הווליום.

אם אתם במקום הומה אנשים עד אין סוף אז אולי כדי שבאמת להנמיך את המוסיקה.

אבל כבישים מהירים למה לא ?

גם אם יעבור אופנוע אתה גם ככה מתסקל במראות , זה כבר אוטומט ההסתקלות.

 

בברכה

יעקב

 

אזהרה :

לפתוח השרשור אל תראה את השרשור לאימך אם אתה רוצה להשאיר את המערכת.

אחרת אני מקציב שבוע עד לכך שהיא מוציא לך אותה.

גם אם היא תעשה את זה לבד .

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

פורסם

מוזיקה מסיחה את הדעת וזה בטוח, כמובן שיש הרבה שיחלקו על הדעות השונות בדיוק כמו שיש נהגים שיגידו, אני אחרי כמה צ'יסרים נוהג כמו שומכר, ריפלקסים מאוחרים? עזוב אותך שטויות, אחרי חצי בקבוק הרפלקסים שלי כמו של נמר.

אותו דבר בקשר למוזיקה רק ביחס אחר קצת, וכן היו מחקרים והם הוכיחו (ראינו מספיק נסיונות בTV) שמוזיקה לא חשוב איזה מורידה מהריכוז, גם מוזיקה קלאסית, בווליום מסוים אתה כבר לא שומע את המנוע, לפיכך אתה כבר מרגיש את הרכב בצורה שונה, ומכאן שתיסע מהר יותר, תנסו לנסוע ללא מוזיקה מהר, אחרי כמה זמן שתשמע את המנוע צועק תוריד את הרגל כי חבל לך, אבל אם מוזיקה אתה רק מרגיש את המנוע רועם דרך הרגל מה שנותן לך לגיטימציה להמשיך במהירות הגבוה שאתה נמצאה בא.

דני

PIONEER 880PRS>JL 500.5>Morel H.ovation 6'+MT 22 Active cross>JL 8W7

Seat Ibiza>00'>1.6L>75HP>55KW>ALM>Manual G.B

פורסם

אני יכול לענות לך מההתנסות האישית שלי.

בכביש מהיר - לא מסיח את הדעת

בחניות - מסיח

כשמחפשים כתובת- מסיח

כשעייפים- לא מסיח

 

בקיצור, וזה מה שאני בא להגיד, הכל תלוי במצב בו אתה נמצא. אם אני מסתובב בת"א ומחפש איזו כתובת נידחת, והכל מסביב מלא תנועה, אוטומטית אני מנמיך את הווליום (או מפסיק את השיחה בדיבורית), כי אני שם לב שהרעש מפריע לי להתרכז.

לעומת זאת, כשאני בנסיעה לילית בכביש מהיר, אני מרוכז למרות המוזיקה (ואולי אף בעזרתה..) אז אני מגביר ונהנה כל עוד אני יכול (וזה לא מפריע לי לבלום, לעקוף וכו'). כל עוד אני שומע את המוזיקה אבל לא מאזין לה, אני מקדיש לעינין רמת קשב נמוכה ולכן גם היסח הדעת שלי מהנהיגה נמוך.

 

בקיצור, שים לב להתנהגות שלך, ולפי זה תבטל גורמים מפריעים. וזה נכון גם לדיבורית, רדיו, GPS וכו'

HU: PRS

FRONT: Morel hybrid 5

SUB: Focal 27A

AMP: Bazooka EL460

פורסם

המוזיקה מפריעה לנהיגה, זאת עובדה. מערכת SQ שקטה בטיחותית יותר ממערכת SPL רועשת. אם יש לך HU עמוס באופציות, רוב הסיכויים שמתי שהוא תתחיל להיתעסק בהם בזמן נהיגה. אני יותר מבטוח שיש פה אנשים (גם אם הם לא מדברים על זה) שנכנסו למצבים מסוכנים כתוצאה מהיתעסקות בHU. לי זה קרה. אולי ישנם גם כאלה שהצליחו להציל את עצמם מתאונה רק ברגע האחרון. חברייה, על תחיו בסרט. "זה מעורר אותי" זה התירוץ הכי עלוב ששמעתי בחיים שלי. רוצה לישון? תעצור בצד,תנוח, תשתה קפה. אל תנהג! ככה תציל גם את עצמך, ואולי גם אחרים.

ישנם מצבים שבהם אנחנו פשוט צריכים את האוזניים שלנו. לשמוע את המנוע. את הצפירה של רכב שכמעט והתנגש בנו. את הניידת של משטרת תנועה שאומרת "תעצור בצד!". כולנו חובבי מערכות, וזה דורש אחריות יותר כבדה בכביש, רמת ערנות אחרת, כזאת מפצה (אם כי ממש לא בצורה מלאה) על חוסר השמיעה. לפתוח שבע עיניים. לעותת. להחזיק את ההגה בשתי ידיים, במוכנות תמידית למצב חירום. זה עסק מסוכן.

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

פורסם
:lol::lol: עשית מזה חיזבאללה. כולה מערכת לאוטו, חבר'ה תירגעו! מי שיודע לנהוג, ינהג גם עם מערכת SPL כבדה, ישים לב לאופנועים ולכל הפרטים הקטנים.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
:lol::lol: עשית מזה חיזבאללה. כולה מערכת לאוטו, חבר'ה תירגעו! מי שיודע לנהוג, ינהג גם עם מערכת SPL כבדה, ישים לב לאופנועים ולכל הפרטים הקטנים.

"לי זה לא יקרה:biglaugh:!"

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

פורסם

אני כל כך אוהב את התשובות של ה"שחור או לבן" בת'רד הזה - אבל מוסיקה זה בדיוק כמו בחיים - אין שחור ולבן, יש אפור - משהו באמצע.

 

בלי שום צל של ספק כששומעים חזק אנחנו מנטרלים את היכולת של חוש השמיעה לעזור לנו לשמור על "חדות" בנהיגה.

 

אבל!

 

יש גם משהו במוזיקה שעוזר במקרים רבים להתגבר על עייפות.

יש גם משהו במוזיקה שעוזר במקרים רבים דווקא לחדד את החושים ואת התגובות ולפעמים דווקא יש רגעים שאנחנו אומרים לעצמנו "ראבאק תרגיע קצת" וזה קורה כשאנחנו מפריזים קצת עם הגז וקורה משהו שיכול לרמז על תאונה (לא קורה הרבה אבל גם לא תמיד זה בשליטתנו) ואז מוזיקה שקטה יכול לעזור קצת להכנס לאווירה של "זיקנה" בואו נקרא לזה.

 

יש משהו נוסף בנהיגה וזה שחוש השמיעה הוא לחלוטין לא הכרחי לצורך רשיון נהגיה ולכן חירשים יכולים לנהוג - במצב שלנו עם מערכות כאלה בהרבה מקרים זה מקביל ללהיות חירש על הכביש, כי חוץ מהסטריאו אנחנו לא שומעים בעצם כלום.

 

כמה פעמים קרה לכם שחבר שלכם צפר לכם ולא שמעתם אותו? (יותר גרוע שעשיתם לו תנואה מגונה כי לא הבנתם מי מנסה כל הזמן לעקוף אתכם בזמן שהוא בסה"כ רצה לאמר שלום - איזו פאדיחה זאת היתה)

 

הדברים שחשוב להבין הם - לפני שמתחילים לשמוע חזק צריך טוב טוב לאמן את עצמנו לא להתרכז במוזיקה אלא בכביש - אחרת, זה יגמר לא טוב.

 

לא משנה כמה חזק אני שומע או איזה מוזיקה, אני סיגלתי לעצמי הרגלי נהיגה כאלה שאני לא מוצא את עצמי בשום מצב מתעסק עם הרדיו דיסק בצורה כזאת שהעיניים שלי לא על הכביש!

אני יודע איפה נמצא כפתור הווליום מבלי שאני אצטרך לראות אותו ואני יודע איפה נמצאים כפתורי הכיבוי וההדלקה והעברת השירים מבלי שאני אצטרך להוריד את העיניים מהכביש אפילו לשבריר שניה.

 

זה נשמע מצחיק - אבל זה מה ששומר עלי חי על הכביש! אני מציע מאוד לכל שאר חברי הפורום להתאמן על זה, כי בחצי שניה אפשר להכנס למישהי בפגוש ויותר גרוע מזה להכנס במכונית שבאה ממול.

 

אין דבר אבסולוטי - אנחנו צריכים לדעת לקחת אחריות על המעשים שלנו ולהבין גם מה הפלוסים והמינוסים בכל דבר.

 

מהסיבות האלה אני לא דוגל בהחלפה של HU כל שני וחמישי - אלא למצוא HU טוב ולהכיר אותו לעומק בשביל לא להיות זקוק לעיניים שלי בשביל לתפעל אותו. ובשביל זה רצוי שהHU יהיה כמה שיותר ידידותי להפעלה, או שלפחות הפונקציות הכי תדירות שלו יהיו מוגדרות אצלנו כ"אינסטינקט בסיסי" בשביל לשמור על החיים שלנו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לחברים שלום

התשובה לשאלה תשתנה מאדם לאדם

האם בשעת ניתוח הרופא המנתח אינו מאזין למוסיקה?

האם כאשר אתה מתקן את רכבך ,או עוסק בפעילות מונוטונית המוסיקה(בווליום נמוך כמובן) היא גורם מרגיע או מסיח את הדעת?

האם מוסיקה המתאימה בווליום מתאים לא תעזור לנהג לצלוח את הפקק כאשר הוא רגוע ושלו?

יש הבדל בין מוסיקה לבין השמעת מוסיקה הגובלת ברעש אשר מבודד אותך משאר העולם

מוסיקה הנכונה בווליום הנכון יכולה לסייע בריכוז בשעת הנהיגה להרגיע את אופן נהיגתך ,מוסיקה מלווה בפאנצ'ים מעל שעה עלולה להיות מטרידה לאוזן ,כמו שעת עבודה במפעל לחיתוך פחים

השאלה היא כמה כל אחד ואחד מאיתנו נחשף לרעש וכיצד הוא משפיע עלינו

יגאל

פורסם

למוזיקה יש השפעות זהות של סם.

 

במקצבים גבוהים היא מכריחה את המוח להגיב מהר יותר ובמקצבים נמוכים היא גורמת לרגיעה.

 

כמו כל סם ואני גם מתכוון לסמים חוכיים, קוראים לזה תרופות, צריך לדעת איך ומתי וכמה להשתמש.

 

גם למוזיקה יש תופעה של "מנת יתר" - אבל במינון הנכון עם מודעות נכונה - אני לא רואה איפה זה מזיק.

 

מאותן הסיבות שאי אפשר לסובב את כף היד לכוון אחד ואת כף הרגל המקבילה לסיבוב בכוון השני ובטח שלא בקצבים שונים - גם המוח לא יכול לעבוד רגוע כששומעים טרנסים וזה בגלל שהמוח יודע להגיב לסט של ארועים בקצב אחיד.

 

בגלל זה גם כשמחנים את הרכב לרוב מכבים את המוזיקה בגלל שהחניה זו פעולה איטית ומדוייקת מאוד וזה לא מסתדר כמעט עם אף מקצב מוזיקלי אלא אם כן אנחנו לחלוטין מתעלמים ממערכת הסטריאו בזמן החניה.

נהיגה לעומת זאת היא סביבה הרבה יותר מתפשרת מבחינת הקצב שהיא מכתיבה לנו או אנחנו מכתיבים לה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ממערכת לאוטו עם מוסיקה הגענו לסמים ?

עד לאן עוד אפשר להגיע , יש משהו במה שאתה אומר.

אבל "טייק איט איזי" נסחפנו.

אין לזה שם השוואה לסמים , אתה לא יכול להשוות שני דברים כאלה.

 

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7


×
×
  • תוכן חדש...