ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,537 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
ראיתי מודעה של אחד היבואנים בה ציין מחיר מבצע לרכב כשהגעתי נמסר לי שהמחיר לא כולל קודן פלוס חיישן פלוס מרימי שמשות ואביזרי רישוי. אותי זה מקומם ונראה לי לא הוגן שכן היה על היבואן לציין זאת במפורש בפרסום שאביזרים אלה לא כלולים במחיר מה דעתכם ? האם אני צודק? ומה זה אביזרי רישוי?
הודעה אחרונה מאת daniel.gri, -
-
- 1 תגובות
- 928 צפיות
מחפש באזור מכון אמין...תודה
הודעה אחרונה מאת eladerlich, -
- 11 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
אנחנו זוג + (כמעט) 1. מתלבטים בין 2 המכוניות הנ"ל. הבנתי מקריאה בפורום כי הן דומות מבחינת עלות תחזוקה, למרות שזה לא ברור לי כיוון שיש להיברידית סוללות. עוד קראתי כי האוריס צפופה קצת יותר אבל תא המטען גדול יותר. אנחנו מסתכלים על דגמים משנת 2014 והמחירון של שני הדגמים די דומה (1000 ש"ח הבדל לפי לוי יצחק). מה עוד אנחנו מפספסים? למה לאנשים עם קילומטרז' שנתי נמוך (עד 20K) בד"כ לא ממליצים לרכוש היברידית אם אין קנס בעלות תחזוקה על החסכון בעלות הדלק? כמו כן אם יש רכב חסכוני (לפחות 1:12) משפחתי (לא דמוי משפחתי כמו i20) שאמין כמותן ואינו צרפתי בתקציב סביב 80K גם אשמח לשמוע.
הודעה אחרונה מאת shaharper, -
סיטרואן c5
מאת ilia1-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום רציתי לדעת מה איכות המנוע של סיטרואן C5 2011 טורבו 1.6 יש בעיות שאני צריך לדעת? משמועות שמעתי שהמנוע בעייתי וצריך להחליף שרשרת טיימינג ורציתי לשאול אותכם מה אתם יודעים?
הודעה אחרונה מאת ilia1, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הי חברים, הרכב יד 2, נקנה מאוטו סנטר כשיד ראשונה הייתה רשומה חברה ולפי המוכר מדובר בנהגת יחידה. במחירון לוי יצחק ניתן לסווג: 1. ליסינג תפעולי לאדם פרטי. 2. ליסינג תפעולי נהג יחיד, חברה, השכרה וגופים אחרים. יש הבדל משמעותי במחירון בין שתי האופציות. מה נכון לסווג? תודה, דור
הודעה אחרונה מאת דני 9999, -
-
I30CW 2012 מהשכרה 1 2
מאת אשרי- 22 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שלום חברים, I30CW 2012 צורה ישנה. רכב יד שניה, כרגע בבעלות פרטית (כשנתיים) לשעבר השכרה, עם 85000 ק"מ. המוכר מבקש מחירון יד2 שאחרי שקלול מגיע ל-40000 שקל. הבחור מתעקש על מחיר מחירון ואומר שיתקן כל ליקוי ברכב שימצא בבדיקה. האמת היא שלא חשבתי שארצה בכלל לראות רכב השכרה לשעבר אבל הרכב הנ"ל, בבדיקה כללית ראשונית, נראה ממש חדש, נקי ושמור. בדקתי כבר שבעה רכבים ואף אחד מהם לא היה ראוי לרכישה. מה אתם הייתם עושים ? כדאי ? (אני לא מתכוון למכור את הרכב בשנים הקרובות..).
הודעה אחרונה מאת drsubaru, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 883 צפיות
מהרכבים הבאים בקטגורית סופרמיני קומפקטי איזה רכב שומר על הערך ואיזה הכי קל למכור? טויוטה יאריס/מזאדה2 / סוזוקי סוויפט/ הונדה גאז / יונדאי אי20 היכן ניתן לראות איזה רכבים מבוקשים בשוק המשומשות?
הודעה אחרונה מאת itamarg, -
-
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
הי חברים, פונה אל חכמת ההמונים בפורום בנוגע לרכישת רכב. קצת אינפורמציה: 1. משפחה בת 4 נפשות ילדים בני 3 ו 6 2. הרכב ישמש כרכב שני ובעיקר לנסיעות עירוניות (לעיתים בינעירוניות קרובות). רכב ראשון הינו רכב חברה 3. מה חשוב לנו? (ובסדר הזה) א. בטיחות! ואמינות! ב. נוחות נהיגה ואבזור ג. מרווח פנימי - כרגע חושב על מכונית משפחתית ולא סופר מיני ד. מחיר - עוד לא גיבשתי רף עליון ה. שנתון לא ישן מדי עד 3-4 שנים ו. חסכוני בדלק ועלויות טיפולים מה דעתכם? תודה רבה רבה על עזרתכם נעם
הודעה אחרונה מאת Lior200, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אני קרוב לקנות איביזה חדשה,ממש בימים הקרובים, והרבה אנשים אומרים שהיה בעיות במנוע-גיר בדגם הזה בעבר. האם זה נכון גם לגבי מודל 2017? מישהו שיש לו איביזה יכול לעזור מחוות דעת אישית?
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
- 2 תגובות
- 771 צפיות
שלום לכולם, אני מתעניינת ברכב Volvo S40 - שנתון 2010, 73000 ק"מ יש לה בדיקה יפה מאד... V בכל מקום, חוץ מהמנוע (ומרכב, משמעות נמוכה.. שתמיד יש). במנוע רשום: "בלוק מנוע: רטיבות" בעיקרון אני מאד רוצה את הרכב, אבל הדבר הזה מאד מפחיד אותי. מה דעתכם? האם יש מקום לחשש? האם זה כסת"ח של מכון הבדיקה כדי לא לתת אחריות כמו שטוען המוכר? תודה רבה לעונים
הודעה אחרונה מאת מולטיפלה 05, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
צהרים טובים! לאחר מס דגמים שנבחנו,עלה בפני הזדמנות לרכוש קליאו 2013 דור 4. לאחר עיון במסמכים גיליתי שהרכב מצוייד ב4 כריות אוויר(דבר שיהרג ובל יעבור מבחינתי). אך עיון נוסף באתר החברה מעיד כי גם הדגם היקר ביותר כיום מגיע עם 4 כריות כסטנדרט. מבחינת ציון ריסוק הרכב קיבל אותו ציון כמו ה208,האם יש ממה לחשוש? האם זה אמור להוות בעיה? תודה!
הודעה אחרונה מאת benjoker, -
-
- אחראי פורום
- 26 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום אחותי ביקשה להתייעץ איתי לגבי החלפת רכב. כרגע יש לה BMW i118 שנת 2012, מנוע 2 ליטר. המטרה היא כסף נזיל לצורך שדרוג דירה. ההחלפה צריכה להניב לפחות 25K אחרת לא יהיה לה הרבה טעם. בהנחה שהיא תצליח לקבל על הרכב 65-70K משאיר אותנו הדבר עם רכב עד 40K. הדרישות הן ככה: כמה שיותר כוכבים במבחני ריסוק מספיק מקום לעגלת תינוק לא עגלה מדי רק אוט' או רובוטי חלק היא אהבה את הצורה של הקיה פיקנטו, אישית לא מכיר את הרכב בכלל, האם הוא יתאים לדרישות?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 14 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
אחרי 15 שנה עם לנדרוברים, כנראה שדיסקברי 4 לא יהיה המחליף. מחפש המלצה לקרוסאובר בסגנון סנטה פה, אולי אפילו פגרו. 7 מקומות. אמינות, איכות. מראה כמה שיותר גיפאי. 150,000 שח. כמה שיותר חדש.
הודעה אחרונה מאת shimta, -
תקציב של 30-40K 1 2
מאת Benor-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
מיני/סופר-מיני אני רוצה להתקדם מהפג'ו 107 2012, הרכב צריך להיות אוטומטי - פלנטרי, גיר רציף או רובוטי כפול מצמדים. רק לא רובוטי חד-מצמדי. ועדיף שיהיה עם צילינדר רביעי. זה מה שחשוב לי פחות או יותר: 1. זול יחסית לאחזקה 2. צריכת דלק סבירה 1/15 משולב ומעלה. גם 1/14 יתקבל בברכה. 3. נוחות נסיעה טובה והרגשה של יציבות על הכביש. 4. בידוד רעשים טוב/סביר (לא אכפת לי להשקיע קצת בבידוד המכסה המנוע והוספת דלתות בגומיות כמו שעשיתי בפיגו', אבל אני לא אתחיל לפרק חצי אוטו בשביל זה...) 5. בטיחות ממה שראיתי, בתקציב הזה אין הרבה אפשרויות. השאלה עד כמה ניסאן מיקרה או מיצובישי ספייסטאר היוצאת יהוו עבורי התקדמות. פיאט 500 ירדה מהפרק, בעיקר בגלל הגיר הרובוט…
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 26 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שלום רב, אני נוסע כ- 2000 ק"מ בחודש (לבד או עם עוד מישהו מקסימום) מעוניין לרכוש רכב, שיעלה לי כמה שפחות להחזיק (פחת, ביטוח, תחוזקה, דלק, רישוי... לא מדבר על מחיר רכישת הרכב) נניח שמחירו צריך שיהיה עד 40 אלף ש"ח (לא חייב לנצל את כל התקציב) אכפת לי רק מנושא החיסכון.. וגם מהאמינות, כי זה גם חיסכון עבורי (לא להפסיד ימי עבודה) על איזה רכב תמליצו..? בתודה מראש
הודעה אחרונה מאת Benor, -
-
- 4 תגובות
- 2 אלף צפיות
קניה נושא בחבות כלשהי? כמובן שמדובר בתאונה בתום לב לא בזדון האם מחתימים את הנהג על טופס כלשהו?
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מחפש לרכוש סובארו B4 ומצאתי אחת משנת 2013 בגימור Business שאני מבין הכי נמוך ... מה ההבדלים בין ה-business ל-top ? מה אין ב-business ? בבקשה תעזרו מהר אני חייב לקבל החלטה ... בתודה מראש. איגור
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
- 5 תגובות
- 733 צפיות
היי אני מחפש רכב בתקציב של עד 50 אלף לצעירים שנראה טוב (פולו/איביזה) ושייה אמין ושנה מעל 2010. עדיפות לאוטומט אבל אפשר גם ידיני . נסיע יום יומית לעבודה וסידורים בין 15 ל25 קילומטר ביום שיהיה רכב נוח . תודה לכל העוזרים.
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום לכולם, אני ואישתי (זוג צעיר ללא ילדים כרגע) מעוניינים לרכוש רכב. הכיוון שלנו הוא טויוטה יאריס או מאזדה 2. אנחנו רוצים רכב קטן שיתאים לנו כרגע ועם ילד-2 בעתיד. חשוב לנו ללכת על מיני ולא סופר מיני מהסיבה איחסון ונסיעה בעליה (מחוץ לעיר). אנחנו עם הון עצמי נמוך עבור הרכישה ובמקום לחסוך מס' שנים ולהגיע לסכום של רכישת רכב משומש משנת 2013-2014 (במקרה הטוב), חשבתי אולי ללכת על כיוון של רכב חדש במסלול פרטי/פרטי תפעולי. ההון העצמי הדרוש הינו 8900-10000 תלוי במסלול ותשלום חודשי למשך 30-36 בעלות של 1399-1600 תלוי ברכב ובמסלול. המחיר הנ"ל כולל ביטוח והחלפת צמיגים ו2 טיפולים חינם במקרה הצורך. רציתי לדעת מה דעכתם? האם מישהו נמצא כרגע בתכונית מסוג זה או שהיה בעבר? האם העניין …
הודעה אחרונה מאת Nemesis, -
-
- 1 תגובות
- 659 צפיות
החץ בצג של הסל''ד לא עולה לפעמים בזמן הנעה אחרי שהרכב עומד המון זמן ,ולפעמים צריך לכבות ולהניע שוב ואז הוא עולה,מה יכולות להיות הסיבות לזה??
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
- 1 תגובות
- 765 צפיות
בוקר טוב אני עומד להחליף את הרכב (cx5 2.5 4X4 2013 אקזקיוטיב) בחדש ומתלבט מאוד, אשמח לעזרה לצערי בדגם החדש עם מנוע 2.5 לא הביאו רמת גימור אקזקיוטיב רק פרימיום , הפרש לא קטן בכסף 190 לעומת 215), כך שמבחינתי הפריום יקר מידי ומעבר לתקציב בהרבה. ההתלבטות היא כזו האם לקחת את הדגם החדש במנוע 2 ליטר ברמת גימור לקצ'ורי 180K (אקזקיוטיב נראה לי פשוט מידי), או לרכוש את הדגם הקודם (שנת 2017 כמובן) מנוע 2.5 רמת גימור אקזקיוטיב 4X4 בהנחה של 20K על הרכב + איבזור. יוצא 170K
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 724 צפיות
שלום חברים אני חייב את עזרתכם, כבר השתגעתי. אני מחפש רכב: 1. בטיחותי מאוד 2. תא מטען גדול, לא פחות מ 400 ליטר 3. רכב אמין וטוב, אוטומט 4. מעל שנת 2010 5. תקציב עד 40 אלף שח אשמח מאוד מאוד לעזרתכם, כבר כמעט קניתי מיציבושי אטראז בסוף התברר לי שמבחני הריסוק שלו נמוכים מאוד.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 892 צפיות
כרגע עם לאנסר צורה ישנה (קלאסיק) 2008. מרוצה מהרכב, מתאים לי, אבל הגיע הזמן להחליף. בגדול אני מחפש כרגע משהו אולי עם קצת יותר הילוכים (מאשר רק 4 שיש בלאנסר), משהו שיהיה נוח עבורי. המרווח הפנימי בלאנסר סביר, כסאות סבירים, אין בעייה של התקנת מערכת אודיו חליפית (כמו שהייתה במאזדיינת 2005 שהייתה לי לפני כן), המזגן פראי (חשוב לי מאד). אני ממש לא יודע לאיפה לפזול אפילו כרגע. אציין שאני לא מחפש להשתגע במשהו הזוי או אפילו בקטגורייה גבוהה יותר (מנהלים למשל). תודה למייעצים.
הודעה אחרונה מאת sfargol, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מצ"ב התוצאות. אשמח לחוות דעתכם האם כדאי להתקרב לרכב, ואם כן כמה לדעתכם צריך לשלם עבור רכב כזה. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Mr_Shankly, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 824 צפיות
היי אני רוצה אולי להחליף רכב)כרגע עם יונדאי גטס) חשבתי על כמה אופציות.. טויוטה יאריס, מזדה 2,איביזה..תקציב בערך עד 30 אלף שקל
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
-
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אז ככה: מצאתי משהו מתאים לתנאים שלי, שברולט סוניק 2012 עם 70 אלף קילומטר. מחיר רצוי כ 32 אלף. עכשיו לאחר התלבטות והתייעצויות לקחנו למוסך בודק בחולון. ממצאים עיקריים זה שיפשוף מקדימה שראיתי כבר, בעיקר צבע, ללא תאונות. הוחלף הכנף או משהו (לא מבין). קורוזיה וסימני נזילה החיבורים שנאמר לי שזה בעיקר להחליף גומייה. נזילת שמן תיבת הילוכים, גם גומייה, בעייה עם כפתור שיחרור ההילוכים, נלחץ ונשאר תקוע לפעמים. מה אומרים? לא ביג דיל? סיכמנו שיקח אלף לסדר את הדברים האלה וזוטרים אחרים לפני. אגב איך זה שיש סימני תאונה ללא תאונה? (כך נאמר). תודה.
הודעה אחרונה מאת Shaike.Zam, -
- 2 עוקבים
- 21 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום לכולם. בחצי שנה הקרובה אצטרך להחליף את הלאון שברשותי והתחלתי לשחק מעט עם מספרים ואפשרויות. אני יודע שהיה פה שרשור דומה בעבר אך לא הצלחתי למצוא אותו ואודה לכם מאד אם תעזרו לי לעשות קצת סדר בראש: נניח ויש רכב חדש בעלות של 150K הנרכש בהלוואת בלון. שם מקדמה של 40K ותשלומים חודשיים של 1K למשך 3 שנים. משמע לאחר 3 שנים שילמתי 76K (פלוס ריבית כמובן) ונשאר לי לסוף התקופה לשלם עוד 74K. לצורך כיסוי ה-74K האלה אני נאלץ למכור את הרכב אך שווי הרכב לאחר 3 שנים הוא בערך 30% פחות - כ-105K. משמע לאחר המכירה וכיסוי ההלוואה אני נשאר ביד עם 31K במקרה האופטימלי. מכך אני מבין שבמשך השלוש שנים האלה הפסדתי בסה"כ כ-45K פלוס ריבית. האם החישוב הנ"ל נכון? האם פספסתי עוד מ…
הודעה אחרונה מאת Kreios, -
- 2 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום, חברים המליצו לי לקנות טויוטה ספייס ורסו אס, אשמח לשמוע המלצות וחוות דעת על האוטו. האם יש בעיות באוטו, חסרונות ויתרונות. בעיות טכניות האם הרכב סוחב עם מזגן. אשמח לתשובה מי שיכול לעזור.
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מה עדיף לנהיגה בשטח? פורסטר ידני או אוטומטי?
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
- 4 תגובות
- 4.7 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום, אני בחיפושים אחר Audi A3 1.4T (ספורטבק) שנת 2014. מצאתי רכב אחד ולקחתי אותו לבדיקה, כאשר הבדיקה העלתה את הדברים הבאים: 1. מעט רטיבות בטורבו 2. בלם יד אינו תקין - הומלץ לפרק גלגלים לבדיקה. 3. גיר - רעידות בתחילת נסיעה ורטיבות שמן ממע' ההנעה. הבחור במכון הבדיקה ציין כי לדגם זה היה ריקול לגיר, אבל הבעלים אמר שלא שמע על כך ולא יצרו איתו קשר. גם אני באופן אישי לא מצאתי שום דבר באינטרנט. אשמח לדעת מנסיונכם, האם אכן היה ריקול לדגם זה ובכלל האם לאור התקלות הללו, אשר בעל הרכב מוכן ללכת למרכז השירות בגינן, כדאי לי לשקול רכישת רכב זה. אגב, האם רכב שהיה לו ריקול ולא תוקן - עדיין ניתן לתקנו על חשבון היצרן? תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת Alf3,
-
מי מחובר 56 משתמשים רשומים, 6 אנונימיים, 279 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- `Infinity
- שחר 1
- superb
- נחמן לוינזון
- Tal7
- avizaz
- yohai71
- SlowRide
- amosbmw
- mikyl
- Camaro 92
- David32
- מ.צ
- פיגו107שנת2010
- Pavlik
- flytomars
- אליהו שבת
- Liquidator
- קוסקוס
- Style
- ברווז
- Ragnar
- Ohad91
- dorosen
- לירון .ה.
- Gavrik
- Arielz2405
- יוני3227
- Shay Shd Dave
- natco
- Supertigre
- Zorly
- Night Driver
- SurfHigh
- פריג'י
- guy.a
- urich
- shlomiko
- mikk
- epiphone
- MIHAEL
- gpro
- DanielGangsta
- Itzik-b
- PYA
- menir1
- garicho
- orsh99
- צוק
- Ronenbb
- om2
- itaysamurai
- גור אדם
- fatboy1340
- gpm11
- QV1750
