Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורים לא יציבים ב205 הזרקה


fandigo
שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

ברשותי רכב פג'ו 205 שנת 94 הזרקה

לאחרונה החלה אצלי בעיה של טורים לא יציבים בסרק

הטורים עולים ויורדים בצורה מאוד מאוד חדה

חשוב לציין שהבעיה לא מתרחשת בכול פעם.

היא יכולה להתרחש, אני יכבה את הרכב ויניע שנית וזה לא יקרה.

מתי שהבעיה לא קוראת אז הטורים בסרק גבוהים לעומת מה שהם היו בעבר.

מה יכולות להיות הסיבה? ומה האפשריות תיקון שלהם?

אני לא מבקש אבחנה מדויקת כי אי אפשר לבדוק רכב דרך המחשב, רק דגשים על מה כדי להסתכל.

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

דבר ראשון תנסה לנתק כבל מהמצבר למיספר שעות אולי הבעיה תיפטר.

והיה ולא כניראה מנוע הצעדים או מלוכלך או היתקלקל.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיגו,

 

האם הההזרקה חד או רב נקודתית? בחד נקודתית , מחלה של אטם שואב אויר בין "מאייד" והסעפת,

יש לאטום מחדש אחרי יישור שטחים וללא סיליקון!!

על מנת לבדוק זאת , מספיק להשתמש בספריי חלודה או קרבורטורים , להתיז קלות סביב התושבת כאשר המנוע פועל, אם יש שינוי בתפקוד ...

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמת *** תאמת = את האמת ***אין לי מושג

זה מנוע 1400 דגם GR שנת 94 אני ניסיתי למצוא אבל לא מצאתי נתונים כאלה

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמת אין לי מושג

זה מנוע 1400 דגם GR שנת 94 אני ניסיתי למצוא אבל לא מצאתי נתונים כאלה

עקרונית חד נקודתי.,

כמובן , אם האטם תקין , יש לפעול לפי נוהל של : מנוע צעדים, חיישן למבדה וכו.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

קיבלת הצעות טובות, להלן השלמות:

 

בד"כ ברכב הזה מנוע מדגם KDX

זוהי הזרקה חד נקודתית מסוג "מונוג'ט" , והיצרן הוא BOSCH (להלן "בוש")

 

תיאור מרכיבי המערכת באופן קצר:

מערכת ההזרקה מורכבת כאמור מיחידה זו ואשר בה מותקנות היחידות הבאות:

חיישן מצב מצערת הכולל בתוכו 2 נגדים משתנים כל החיבורים של היחידה ( מס' אחד ושתיים, ארבע וחמש ) מתחברים ישירות למחשב.

מנוע צעדים הכולל מתג מצב סרק ולו ארבע חוטים

יחידת מזרק ויחידת טמפ' אוויר בצמוד אליו, סהכ ארבעה חוטים

 

בנוסף קיים חיישן טמפ' שני חוטים, וחיישן חמצן 4 חוטים.

בחוטים הלבנים החיישן אמור לקבל ובאופן קבוע ולא רק בעת חימום ראשוני של מנוע קר 12 וולט מלא , בעצם על 14.5 בזמן פעולת מנוע ואלטרנטור תקין.

החוט האפור הוא מינוס, ואילו החוט השחור הוא הנתון החוזר למחשב .

 

מובן שקיימים הרכיבים הרגילים של משאבת דלק ,פלטר דלק, מיחזור אדי דלק הכולל מיכל ושסתום מבוקר מחשב, ממיר קטליטי שכבר מזמן סתום או אינו קיים (חלול)

 

מכיוון שמערכת ההזרקה הזאת אינה מכילה "מאפ" וגם לא "מאף" סנסור, זהו עקב אכילס שלה וכאן ה"בעיות" מתחילות:

מכיוון שאין לה נתון של כמות אוויר העוברת למנוע ,

המחשב ניזון ממצב מצערת (מדידה של מספר פרמטרים מעבר למצב סרק ופוטנציומטר משתנה) כל הפרמטרים למען בניית מפה המתארת גם את כמות האוויר,

כך שכל חריגה במדידות ,ולו הקטנה ביותר משפיעה רבות על תפקוד המערכת,

יתרון הפשטות מתורגם לעיתים לתקלות מרגיזות.

(המדידה הכי חשובה לחיישן מצב מצערת למרבה הפלא לא מופיעה בנתונים הטכניים לבדיקה , בעת בדיקת חיוט מגעי החיישן מצב מצערת כאשר כאמור אסור לשנות את מיקומו וכיוונו אלא לבדוק פקודות נכנסות ויוצאות בלבד)

ברור שהיה עדיף לדעתי בכל אופן להמנע ממדידות רבות כל כך ולהחליפן בהת' יח' סופרת אוויר אפילו בסיסית, אך היצרן והחלטותיו הוא.

 

חשוב לציין פרמטר נוסף שרכב מסוג פיג'ו 205 מוזרק לא יעבור טסט (אלא בקומבינות אם נותרו כאלה) אם ה CO שלו גבוה מ1/2 אחוז!!

 

על כן על יחידת המונו ג'ט להיות במצבה האופטימלי מכל הבחינות.

 

לעניין שנשאל כאן,

השאלה שאני רוצה לשאול, מה ואיך קרה שהתחילה פתאום התופעה?

האם מישהו נגע ברכב, האם עבר טיפול שגרתי, או הח' מצבר, או התקנת מיגון ברכב או מה?

מובן שלצורך תקלה לא חובה שמישהו יעשה משהו, ומספיק שינוי בפרמטר קטן כדי להביא לתופעה כזו ואחרות.

 

לידיעה כללית והדגשה: נתוני יצרן (בוש) אוסרים באופן חד משמעי לבצע שינויים בכיוונים בסיסים שבוצעו בבית החרושת בשלב הייצור ע"י רובוטים בפיקוח מיחשוב מלא עת ביצוע כיוון ה"מונוג'ט" לאחר ייצורו, בטענה ששום מכשיר הקיים במוסכים לא יצליח להביא את היחידה לפעולה איכותית, נכונה מלאה.

 

ברור שבארצנו הקומבינטורית, כולם עושים הכל.

בברכה

דני ממוסך מצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול דני תודה על ההסבר המקיף.

ולשאלתך הרכב לא עבר כלום, לא טיפול לא שום דבר.

זה התחיל ברעידות קטנות ולא מהותיות בסרק ועבר לרעידות מאוד מאוד גבוההות.

 

שאלה נוספת אולי לא שמתי לב לזה, זה יכול לקרות גם מדלק מהול?

ולאיזה מוסך אני צריך לפנות? לחשמלאי רכב? למומחה למערכות הזרקה? או בכלל למישהו אחר?

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי באותה הבעיה בדיוק ב205 המוזרקת שלי.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=88600&page=2&pp=15

 

כמו שאתה רואה, פיתרון לבעיה עדיין אין בשרשור הזה, אבל זה בכיוון הנכון. עוד כמה ימים :wink:

 

בגדול, אם הבעיה מפריעה לך אני ממליץ לגשת למכון הזרקות מקצועי וסבלני, היות ומניסיוני בנושא מדובר בתקלה שעלולה להעמיק מאוד. כמו כן, הכן את מנהל הבנק שלך, צפויה לך משיכה גדולה מהכספומט.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרורים רבים אכלתי מ 205 שהייתה לי ,אגב בדיוק אותה שנה .

הבעיה לא במנוע הצעדים לא באטם ולא בלמדה .

הבעיה היא בחיישן מצב מצערת .

חיישן מצב המצערת בנוי שם בצורה של 4 פסי נחושת בצורת חצי עיגול ,החיישן נמצא בצד המצערת וניתן לזהות אותו ע"י הקונקטור שמחובר אליו .

קונקטור אחד הולך למנוע צעדים והשני הגדול יותר שייך לחיישן מצב מצערת .

הבעיה נוצרת ע"י שחיקה שלאחד הפסים לרוב השחיקה העיקרית נמצאת בתחום הנמוך של הפרפר משמע בטורים סרק .השיחקה גורמת למתן אינפורמציה שגויה למחשב וע"י כך נוצרים הזיופים/חיתוכים.

כאשר אתה מכבה את הרכב ומניע אותו מחדש התופעה נעלמת (אם כי שזה יחמיר זה לא יעלם ) כי המחשב בעצם מבצע קריאה מחדש של מצב המצערת ועם הטורים מסתדרים אז הקריאה יצאה נכונה .

אגב תקן אותי אם אני טועה אבל התופעה קוראת רק שהמנוע חם נכון ?

כי אז המנוע צעדים יוצא מכלל פעולה שגם לו יש חלק קטן באינפורמציה על מצב המצערת .

 

בתור עזרה ראשונה אמליץ לך לנתק את המצבר ולעשות איתחול למחשב זה יכול לתת לך שקט לכמה ימים.

לגבי פיתרון הפיתרון היחידי הוא החלפת החיישן ,אבל הבעיה היא שלא ניתן לרכוש את החיישן בלבד אלא עם כול המצערת .

סיפור כזה בחברה יעלה לך כמה אלפים .

מיכוון שהבעיה הזאת הייתה מאוד נפוצה באותם שנים בעיקר בc-15 ששירתו את צהל וחברות אחרות ניתן למצוא בשוק מצערות שעברו שיפוץ .

אני קניתי מצערת קומפלט משופץ שעלתה לי 1200 ש"ח והבעיה נפתרה לתמיד .

אני יכול להפנות אותך למוסך שטיפל ברכבים האלה ויש לו את המכשיר המיוחד שיצרה בוש !באותה תקופה על מנת לאבחן את הבעיה ואצלו גם קניתי את המצערת אם כי אני לא בטוח שנשארו לו מצערות .

 

יום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בועז זה בדיוק הבעיה שיש לי.

אם אני יקנה מצרעת מפירוק לא יהיה יותר טוב מאשר משופץ?

או שלא כדי כי אין לי מושג מה המצב שלה?

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תקנה מצערת מפירוק זה חתול בשק.

כמו כן, מניסיוני הדל, גם מצב המצערות משיפוץ לא מזהיר במיוחד.

 

אגב, מדוע אתה אומר שלא ניתן לקנות חיישן מצב מצערת חדש? למיטב ידיעתי ניתן להשיג כזה, רק שעלותו גבוהה מאוד, ובכמעט אותו המחיר ניתן לקבל בית מצערת שלם במצב סביר +.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחזור שניה לטיפול במוסך, איפה לטפל בזה? במוסך כללי במוסך שמתמחה בהזרקות או במוסך מורשה לובינסקי

 

(אם זה האחרון צריך לעדכן את מנהל הבנק)

My Car: Peugeot 205 GR 94

כן כן גם הצרפתיה שלי נהנת לעשות לי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...