Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רומן חדש-אלפא רומיאו גוליה


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 5 דקות, liads כתב:

הדרכת דריפט כמו דריפט קינג סקול על מנת להבין יותר טוב את ההנעה האחורית או ללכת להדרכת נהיגה מתקדמת ?

תרגיע.

דריפטינג מגיע הרבה  מאוד זמן אחרי שאתה מבין מה זה הנעה אחורית.

שלב ראשון - קורס קצר בנהיגה מתקדמת ואז תרגולות ככל שניתן. עד שתוכל לשלוט ברכב מבלי להסתחרר ומבלי לעוף מהכביש בגלל ״פניקה״ של בלימה מאוחרת/האצה מוקמת ותגובת הגה מהוססת או לא מספיקה. 

אמר פעם מישהו : פירמידה נבנית מהבסיס ולא מהקודקוד. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 3 שעות, liads כתב:

במידה וממליצים על הדרכת נהיגה אשמח לקבל המלצות איפה ומה העלויות ? 

 

 

חד משמעית הדרכת נהיגה. מניסיון אישי - פיליפ רוזין (FLAT OUT), ראם גרוס.  

  • רעיון טוב! 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
בתאריך 21.8.2025 בשעה 12:23, liads כתב:

תודה רבה לכל המפרגנים , אני שוקל באמת ללכת להדרכת נהיגה או פשוט ליום מסלול לבד מכיוון שאין לי ניסיון בכלל בהנעה אחורית או בנהיגה ספורטיבית מקצועית.  

 

 

לא, לא...

 

אתה רוצה להיות מסוגל לנהוג על הנעה אחורית כמו שצריך, אתה צריך ללמוד. אתה יכול ללמוד נהיגה לבד, בדיוק כמו שאתה יכול ללמד את עצמך טניס.

זה גם ייראה ככה.

זה גם לא ״יום הדרכה״.

תחסוך את הכסף על השיפורים, תלמד לנהוג בלי בקרות, במקום לשחק בכאילו, עם הדרכה מקצועית.

ו-200 כ״ס זה יותר ממספיק להתחלה. המגבלה היא לא הכוח, המגבלה היא היכולות שלך.

 

אני אומר לך מראש, זה או זה או שהאוטו יגיע בסוף למעקה/קיר/מדרכה. אם יהיה מזל, יהיה רק ספין שיסתיים על הכביש.

(או שהבקרות תשארנה לעבוד ותמשיך לנהוג על הנעה אחורית, אבל בכאילו).

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

עברו חודשיים + מהפעם האחרונה שהייתי כאן . 

 

מאז למדתי להכיר עוד את האוטו הייתי בטיול ברמת הגולן והחרמון וניסיתי ללמוד עוד ועוד את הגבולות של האוטו. 

 

עברו חודשיים + מהפעם האחרונה שהייתי כאן . 

 

מאז למדתי להכיר עוד את האוטו הייתי בטיול ברמת הגולן והחרמון וניסיתי ללמוד עוד ועוד את הגבולות של האוטו. 

 

בזמן הזה גיליתי שיש בורג ניקוז אוויר ממערכת המים מפלסטיק ומומלץ להחליף אותו לבורג מתכת לי הוא נשבר ולמדתי בדרך הקשה. 

 

בגדול זו הקנייה הכי טובה שעשיתי , הרכב נוח ומרגיש קליל למרות הגודל שלו . 

 

אומנם זה רק 200 כ"ס אבל לאוטו לא חסר כוח בכביש וקל להגיע איתו למהירויות לא חוקיות בעליל (כאלו ככה סיפרו לי ... אני נוסע אך ורק במסגרת החוק) 

 

לאט לאט למדתי איך יותר להוציא את הזנב ברכב עדיין מציק לי שהאוטו מגביל אותך ולא נותן לך את חווית ההנעה האחורית ב100 אחוז (אולי 60 אחוז) מצד שני גם קצת חושש לעשות כפתור RACE שבאמצעותו אוכל לבטל את הבקרות לגמרי כי כולם מפחידים אותי שבסוף אפגוש איזה עץ מקרוב.

 

לגבי הסטייג זה כן קורץ לי מצד שני יש מספיק כוח לאוטו וכמו הכפתור רייס אני חושב שיש לי עדיין מה ללמוד . 

 

המון זמן אני רוצה לנסוע ליום מסלול עם הרכב ומקווה שזה יקרה בקרוב , יש שוני מהותי בנהיגה ספורטיבית עם רכב סדאן לעומת האצבקים שהייתי נוהג בהם עד היום (A3 ) 

 

וכמובן לסיום סיומת כמה תמונות של הכלה 

 

9f4a1dfe-a8f2-42d0-a08a-38561077668f.jpg

fd8974b7-465f-43aa-8716-40030da218e5.jpg

עריכה אחרונה על ידי liads
תוספת
  • אהבתי 5
פורסם
לפני 2 דקות, liads כתב:

י יש מספיק כוח לאוטו וכמו הכפתור רייס אני חושב שיש לי עדיין מה ללמוד . 

זה בדיוק.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

אנצל את המעמד ואשאל שוב במידה ויש קבוצות \ התארגנויות לימי מסלול או סתם טיולים בכבישים יפים ומאתגרים עם אנשים נחמדים אשמח לשמוע:) 

 

 

עריכה אחרונה על ידי liads
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, גולדן191 כתב:

אני עם 120 כ"ס ומבסוט

נהג מקצועי עם 120 כו"ס יעלם לנהג מתחיל עם 200 כו"ס שזה ממש לא מעט להתחלה.

לפני 9 שעות, liads כתב:

לאט לאט למדתי איך יותר להוציא את הזנב ברכב עדיין מציק לי שהאוטו מגביל אותך ולא נותן לך את חווית ההנעה האחורית ב100 אחוז (אולי 60 אחוז) מצד שני גם קצת חושש לעשות כפתור RACE שבאמצעותו אוכל לבטל את הבקרות לגמרי כי כולם מפחידים אותי שבסוף אפגוש איזה עץ מקרוב.

 

ככל שמתחילים על כלי רכב בעל הספק יותר קטן יותר קל לנצל אותו ולהתקדם במהירות ביכולת הנהיגה. נהג מתחיל עם רכב ספורטיבי לייט 120 כו"ס יתקדם מהר יותר ממי שמתחיל ב-200 מהסיבה שעקומת השיפור והעליה ביכולת תהיה מהירה יותר כי יותר קל להגיע למגבלות. החוכמה לא לנסוע מהר בקו ישר, זה כל חמור יכול, אלא איך לקחת סיבובים, איך להכנס לסיבוב נכון, מה עושים עם הבלמים והגז בכל מצב, מה עושים כשנכנסים לסיבוב חד במפתיע מבלי לעוף מהכביש. ואת כל זה יותר קל ללמוד במהירויות נמוכות וברכב שמגיע למגבלות מהר.

 

כיום  את העדר היכולת המקצועית של הנהג מחליפות מערכות ששומרות על הנהג במצבי חירום וסיבובים. לבטל אותן על רכב הנעה אחורית עם 200 כו"ס והורמונים של צעיר זו התאבדות. קל להכנס למומנטום נהיגה מהירה, קצת מוזיקה קצבית, ופתאום אתה מוצא עצמך נכנס לסיבוב הרבה יותר מהר ממה שתכננת וזה בדיוק המתכון לסיום טרגי. תעשה קורס נהיגה מקצועית על מסלול, ותן למדריך מקצועי לעשות סיבוב הדגמה על שלך, ותבין עד כמה אתה לא יודע. כשתגיע לרמה שלו, תעשה טיונינג עם ביטול בקרות. אתה כבר תבין גם על חשיבות שדרוג המתלים בהתאם והבלמים.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 שעות, liads כתב:

אנצל את המעמד ואשאל שוב במידה ויש קבוצות \ התארגנויות לימי מסלול או סתם טיולים בכבישים יפים ומאתגרים עם אנשים נחמדים אשמח לשמוע:) 

 

 

 

תגיע למפגשי רכב, תכיר אנשים, תיצור קשרים.

בנוסף, תוכל להתחבר למועדוני נהיגה של אלפא, לזכרוני יש כאלו בארץ.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

תגיע ביום שישי לאירפורט סיטי  למפגש בעלי אלפא, כל יום שישי מ 16:00 .

תעקוב אחרי ראובן זומר בפיסבוק, הוא מוביל את המועדון ומארגן טיולים.

 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

עדכון לאחר כמעט שנה שאני עם הרכב.

 

הרבה אנשים אומרים שאלפא זה לא אמין ובאמת אני כאן לנפץ את זה , בתור נהג עם רגל ימין כבדה שמבלה הרבה על הכביש והרבה בפקקים...

האוטו אמין חוץ מצינור שמגיע ממערכת הקירור שהחלפתי יזום בעלות של 300 שח (כי הצינור המקורי של הרכב נוטה להנזק באיזשהו שלב ולא רציתי לקחת סיכון) נעשה גם טיפול כמובן וזהו זה.

האוטו אמין, אני לא חושש ללחוץ איתו גם בימים החמים של הקיץ אז הגיע הזמן לנפץ את המיתוס על אלפא...

 

דיברתי כבר בעבר על סטייג 1 וכפתור RACE לביטול הבקרות והאמת שעדיין לא עשיתי את שניהם.

 

האוטו נוסע חזק ואתה מרגיש הכי מהיר על הכביש כן כן גם עם 200 כ"ס בלבד , מי שמחפש רכב נוח, מהנה , ספורטיבי ועם הנעה אחורית זו הכלה המושלמת בשבילו

מי שמחפש רכב ספורט אמיתי זה חד משמעית לא הרכב בשבילו. 

 

הבקרות מסרסות את הרכב בהמון מצבים אבל גם שומרות עלייך בתור נהג לא מנוסה עם הנעה אחורית .

 

הייתי בפצאל האוטו הרגיש נהדר גם עם בקרות, אתה מבין יותר ויותר שזה אוטו ספורטיבי ולא אוטו ספורט. אבל סחבק עולה על הסימלטור פעמיים בשבוע אז ידעתי לנצל את האוטו יפה לפעם ראשונה במסלול.

פצאל מסלול טכני ולכן לא הרגשתי חוסר של כוח שם, אם כבר אולי לשפר את מערכת הבלימה . 

(לא הצלחתי למדוד זמנים כמו שצריך - אם יש למישהו המלצה לאפליקציה טובה למסלול אני אשמח:)

 

לסיכום - אומנם זה לא הרכב המושלם אבל אני מאוהב באיטלקייה הזאת , למרות שלא חסר לי כוח כנראה שאעשה בקרוב סטייג 1 כי למה לא בעצם?

 

ואחר כך נעשה כפתור RACE ונראה מה אפשר להוציא ממנה באמת:) 

 

אחזור לעדכן:) 

 

 

 

  

WhatsApp Image 2026-05-29 at 18.48.02.jpeg

  • אהבתי 3
פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, liads כתב:

עדכון לאחר כמעט שנה שאני עם הרכב.

 

הרבה אנשים אומרים שאלפא זה לא אמין ובאמת אני כאן לנפץ את זה , בתור נהג עם רגל ימין כבדה שמבלה הרבה על הכביש והרבה בפקקים...

 

שנה זה לא מספיק כדי להגיד את זה לצערי.

אבל אלפא זה תמיד נראה מרשים וסקסי, כשיצאה Alfa romeo brera חקרתי את זה ממש ואהבתי אותה לדעתי הכי שווה מבין האלפות אי פעם.

גם מה שיש לך נראה אש לדעתי. 

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם (נערך)
בתאריך 29.5.2026 בשעה 19:02, גולדן191 כתב:

שנה זה לא מספיק כדי להגיד את זה לצערי.

אבל אלפא זה תמיד נראה מרשים וסקסי, כשיצאה Alfa romeo brera חקרתי את זה ממש ואהבתי אותה לדעתי הכי שווה מבין האלפות אי פעם.

גם מה שיש לך נראה אש לדעתי. 

שנה זה באמת כנראה לא מספיק זמן ,ובוא לא נפתח פה טפו טפו טפו...

אבל אני אומר את זה בהתבסס על עוד אנשים שאני מכיר עם הרכב וגם הם בלי תקלות בעיתיות למדי . 

כמובן שאין ספק שברכבים ספורטיבים יש יותר תקלות ועלות התחזוקה גבוהה יותר מהמאזדה 3 של השכן. 

חבר פעם שאל אותי למה אתה מקפיד שהטורים ירדו לפני תחילת נסיעה אתה ממש שומר על האוטו אה? אמרתי לו אני פשוט ממש מפחד ממנו זה אלפא רומיאו...

עריכה אחרונה על ידי liads
פורסם
לפני 12 שעות, liads כתב:

אבל אני אומר את זה בהתבסס על עוד אנשים שאני מכיר עם הרכב וגם הם בלי תקלות בעיתיות למדי . 

כמובן שאין ספק שברכבים ספורטיבים יש יותר תקלות ועלות התחזוקה גבוהה יותר מהמאזדה 3 של השכן. 

 

ישנן כמה תקלות סדרתיות בג'וליות לאורך השנים - רדיאטורים דולפים, גג פנורמי שנתקע, O רינג טורבו דולף, צינורות קירור נסדקים וכו'.

אולי הבעיה הכי גדולה ברכב היא עלות החלפים. במידה ואתה חייב חלק מיידית, אתה בבעיה כלכלית (אפילו יצא חרוז).

 

בגלל אי שמירת הערך, זו עסקה טובה בשוק המשומשות.

 

פורסם

זה בסדר, אני מחזיק את הגו'ליה כמעט 3 שנים וחוץ מטיפולים, רפידות וצמיגים היא לא דורשת הרבה.
מאוד ממליץ על כפתור הרייס והתוכנה, הבקרות מאוד מאוד מסרסות את הרכב, וזה ממש לא כיף.
ושרק תהנה מהרכב.
 

  • אהבתי 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...