Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 46 דקות, איציק נ. כתב:

נכון אבל ברוב הכירות במחירים העממיים זה ככה - ותן לי לגלות לך משהו: שום דבר לא נשרף. לסיר יש עובי ופיזור חום וזה מונע את ה"מכת חום" שאתה מדבר עליה שלכאורה גורמת לשריפת אוכל.

 

הניסיון שלי הוא שזה לגמרי שורף דברים עדינים שדורשים בישול ארוך על אש קטנה.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 52 דקות, איציק נ. כתב:

זה לא נכון כי אפילו בסירים הפשוטים (ברובם) היצרנים בעשור האחרון מכניסים רשת מחוררת בתחתית בשביל כירות אינדוקציה.

לא הבנתי מה לא נכון. לדעתי כתבנו בדיוק את אותו הדבר.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 11 דקות, פינדר כתב:

לא הבנתי מה לא נכון. לדעתי כתבנו בדיוק את אותו הדבר.

אתה צודק, טעות שלי, כנראה שלא שמתי לב.

תודה על התיקון וסליחה :-) 

לפני 18 דקות, Nemesis כתב:

 

הניסיון שלי הוא שזה לגמרי שורף דברים עדינים שדורשים בישול ארוך על אש קטנה.

לא קרה אצלנו (וכן, גם אצלנו יש לפעמים בישול על אש קטנה לזמן ארוך).

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

אם אתם מבשלים בכמה סירים בו זמנית, כדאי לדעת שכמעט כל הכירים לא יכולות לתת הספק גבוהה במקביל לכל הסירים (נניח אי אפשר להרתיח על "אש גבוהה" ב-3 כיריים ביחד) ולכן זו נקודה ששווה לבדוק עם המוכר {שכנראה לא ידע בעצמו... תראה ב Specifications את העוצמה המקסימלית שהם יודעים לתת ותעשה את החלוקה ביחס להספק של כל כירה}

עריכה אחרונה על ידי GTאי
פורסם
בתאריך 20.12.2024 בשעה 14:34, sperial כתב:

אין דרך חזרה.

 

בתאריך 20.12.2024 בשעה 22:46, קורן בן אשר כתב:

אין דרך חזרה. 

 

לפני שעה, איציק נ. כתב:

אין מה לחזור אחורה.

 

אני מבין שזו דעת הרוב הפופולרית כיום, אבל חוץ מזה שהעסק יותר בטיחותי מגז או ויטרוקרמיקה - האם חוויית השימוש באמת מצדיקה כאלה שירי הלל?

 

יצא לי לעבוד עם כל סוגי הכיריים בשלל דירות שכורות, ולא זכור לי שדגמי האינדוקציה היו שקטים יותר, מהירים יותר, או נוחים יותר באיזשהי צורה רק מעצם היותם כאלה. לא פעם נתקלתי בכיריים אינדוקציה דפוקות שהרעישו כמו מטוס בהרצה או שאפילו טישו יבש שמונח עליהן לרגע היה מפעיל את הכפתורים וגורם להם לצפצף בקול רם ומעצבן כמו אזעקת כיבוי אש. פגשתי כיריים קרמיות עם בעיות דומות, או שקצת מים עליהן היו משגעים את הבקרה, או שלא היו מחממות באופן אחיד ורצוף. היו כיריים גז רגילים, וגם כאלה שהיו נסתמים כל שני וחמישי או עם עודף מנגנוני בטיחות שכשלו עם הזמן. בקיצור, כל מיני חוויות שאני לא ממש יכול לייחס לכך שהכיריים היו מסוג מסויים, לכן לא ברור לי על מה אתם מדברים עם כל ה'אין דרך חזרה' הזה.

 

אם יש משהו שאני יכול להסיק מנסיון של עשרות כיריים מכל הסוגים לאורך העשור האחרון (אם כי לפרקי זמן מוגבלים בד"כ) זה שמדובר בהגרלה ואין שום דרך לבדוק איך אין תתנהגנה לפני שרוכשים אותן. במקרה הטוב הן פשוט עושות את העבודה, ובמקרה הגרוע מוסיפות לחיים אי-נוחות כלשהי שצריך להתרגל אליה. אולי זו רק החווייה שלי בתור רווק עם שני סירים ומחבת שהשימוש שלו בכיריים מסתכם בבישול פסטה או טיגון חביתה, אבל מה אתם (או בנות הזוג שלכם) כבר עושים איתם שמשנה עד כדי כך את התמונה?

 

פורסם

יש לי כיריים רגילים בבית. כאלה עם גז.

יצא לי להתנסות גם עם אינדוקציה וגם עם קרמיות. 

לא הרגשתי משהו לטובה בבישול שלהן. 

אולי זה עניין של הרגל.

 

לדעתי היתרון שלהם הוא קלות הניקוי.

כל השאר די דומה.

 

.

פורסם

חוץ מהיתרון הבטיחותי כיריים אינדוקציה יותר מהירות מחשמל קרמיות, יש יותר דרגות חימום מגז (שמעשית נותן שתי דרגות, ביניהן זה במקרה הטוב "בערך"), ומבחינה כלכלית גם חוסך חשמל וגם מאפשר וויתור על חיבור הגז.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, sperial כתב:

חוץ מהיתרון הבטיחותי כיריים אינדוקציה יותר מהירות מחשמל קרמיות

זה ברור.

 

לפני 5 שעות, sperial כתב:

יש יותר דרגות חימום מגז (שמעשית נותן שתי דרגות, ביניהן זה במקרה הטוב "בערך")

ממש לא מדויק, ויש כיריים גז (סימנס, לא זוכר דגם) עם ממש מספרים ו"קליקים" ברזולוציה מאוד גבוהה אני חושב 10 רמות.

 

לפני 5 שעות, sperial כתב:

מבחינה כלכלית גם חוסך חשמל

ביחס למה? להלוגן וקרמי.

 

לפני 5 שעות, sperial כתב:

וגם מאפשר וויתור על חיבור הגז.

נהדר, מאפשר לך להיתקע בלי אופציה נוספת כשיש הפסקת חשמל... רק לפני שבוע היתה לנו הפסקה של 10 שעות. 

 

 

אין לי שום דבר נגד אינדוקציה, נהפוכו, אבל יש כאן קצת הגזמה בתיאור היתרונות היחסיים.

מה שבטוח שחייבים מוצר איכותי וטוב כדי להנות מהיתרונות בצורה מורגשת. 

כמו בכל דבר.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
פורסם

 

אנחנו כבר מספר שנים עם כיריים אינדוקציה, ולמרות החששות של אשתי בהתחלה, אני לא רואה היום שנחזור לגז אי פעם.

 

הדברים החשובים מבחינתנו בבחירת הכיריים היו רוחב הכיריים (הזמנו איש שיש להגדיל את המגרעת שהיתה קודם - לא היה נורא מלוכלך כפי שחששנו), מספר האופציות שיש לכל כירה, ואופציה נוספת להנחה של פלנצ'ה (הפעלת שתי כירות ביחד).

מבחינת סירים - כל הסירים שהיו ברשותנו מלבד אחד התאימו לאינדוקציה (וזה היה בערך לפני 6 שנים כבר).

בחרנו בכיריים של בוש ומאוד מרוצים.

 

היתרונות מבחינתנו:

1. ניקיון - לא צריך להתעסק עם ניקוי של חלקים יותר, חלודה, פירוק והרכבה. אם מטגנים - מעבירים מטלית על המשטח ישר לאחר השימוש והכל נקי.

2. לכל כירה יש 14 דרגות חימום + דרגת מקסימום שעושה הרתחה מהירה.

3. טיימר - אתה יכול לשים את הסיר של האורז, להפעיל טיימר וללכת.

4. הכיריים הם גם סוג של משטח עבודה - אתה יכול לשים סיר רותח במרכז ולידו צלחת עם הירקות שנכנסים לסיר ומצד שני את הכוס עם הכף.

5. כפי שנאמר פה - ניתוק מהגז. יותר בטוח. לא צריך לדאוג יותר למילוי בלונים, לבדיקות של טכנאי גז שמחפשים עבודה לעצמם (בשתי בדיקות רצופות - טכנאים ביקשו לשנות מיקום ברז הגז - פעם למעלה ופעם למטה). מבחינת הפסקות חשמל - יש מנגל בעת הצורך או כיריים ניידות של קמפינג עם בקבוק גז. באחד השלגים בירושלים - היו מקומות שלא היה להם גז כמעט שבוע - ושם עוד היה גם מדובר על חימום בגז.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

השנקל שלי -

כיריים תלת פאזי דורשות חיבןר כזה רק עקב צריכת זרם כוללת גבוהה. למיטב ידיעתי, כל הכיריים 4 ראשים, יושבות למעשה על שתי פאזות, כאשר כל 2 להבות יושבות על פאזה. יתכן ש5 או 6 ראשים יושבות על פאזה נוספת. סתם לידיעה לחלוקת עומסים נכונה.

 

הדגמים הזולים, נדמה לי שצריך להזיז כל פעם ב+ ולרדת עם מינוס. יתכן שיש דגמים עוד יותר זולים עם כפתור טמפרטורה בודד.

אחרי זה דגמים שיש להם כמו סליידר, יש דגמים בלי מספרים על הסליידר. אתה משלם פרמיום על סליידר עם מספרים עליו.

אני מוצא את זה מאוד נוח. חביתה עושה עם 6.5 והרבה פעמים שם הגבלת זמן והולך להתעסק במשהו, במקרה שזה חביתה לתוך לחמניות ליום המחרת.

 

עוד תכונות מרכזיות - מצב boost שזה פשוט מפעיל את הכירה על חימום מהיר ואז מוריד אחרי זה לטמפ המתאימה, בדכ מיותר.

תכונות מרכזיות נוספות זה איחוד להבות של צד שמאל, ביקרות יותר גם צד ימין. יש כיריים עם להבות מרובעות או מלבניות.

 

כל חברה קוראת לזה בשמות אחרים. אגב באמזון גרמניה או אנגליה יש כיריים ממש זולות.

עוד משהו, מחבתות באיכות נמוכה ממש או עקומות יעשו עבודה גרועה.

 

כל הפעלה מעל מצב 8 נדמה לי, יש מאוורר שמתחיל לפעול. זה עושה רעש. מניח שאם כל הלהבות עובדות זה יתחיל מוקדם יותר. צריך להבין שאינדוקציה זה ערימת מעגלים שמחוברת למתמר מגנטי. חום זה אוייב. גם ברור שהכפתורי מגע יכולים להתקלקל.

 

בנוסף, תיכנון שיש ומקום מתאים לכיריים זה חשוב באינדוקציה כדי שיהיה איוורור אחורי.

 

אם אפשר וזה לא תוספת גדולה, שווה לחפש כיריים עם 3 שנות אחריות  או 1+2 כולל מעגלים וכרטיסים, ובלי אותיות קטנות בלי תשלום עבודה וכו. מעבר לזה לא הייתי מרחיב שום אחריות.

 

  • מעניין 1
פורסם
לפני 6 דקות, KipodYam כתב:

עוד תכונות מרכזיות - מצב boost שזה פשוט מפעיל את הכירה על חימום מהיר ואז מוריד אחרי זה לטמפ המתאימה, בדכ מיותר.

מצוין להרתחה מהירה של מים לפסטה או שמן לטיגון עמוק - משתמשים בזה אצלנו יחסית הרבה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ראיתי שיש עוד תכונה על מצבי טיגון, Fry משהו, עם 5 דרגות טמפ לטיגון, לא ברור מה הקטע, אולי זה סוג של מצב בוסט עם כמה דרגות.

זה משהו חדש יחסית לדעתי, לא היה לפני שנה וחצי, או אולי היה רק בדגמים הממש יקרים.

פורסם (נערך)

לי יש כיריים אינודקציה של זנוסי שעובדות כבר מעל 7 שנים. למיטב זכרוני יכולים לבוא גם תחת המותג AEG עם עיצוב קצת שונה.

תוצרת גרמניה. במקרה שלי רחבות (80 ס"מ), אבל יש דומות מאוד ברוחב רגיל. שליטה עם סקאלות של מספרים (בעיניי חובה). "רק" 10 דרגות, ולא הייתי מתנגד לדרגה נוספת בין 6 ל-7 (מוכן לוותר על 1-2 בתמורה 😄. מישהו באמת משתמש בהן?).

אין משטח גמיש ומעולם לא הרגשתי בחסרונו, אבל אני לא מבשל על פלאנצ'ה וגם מחבת 32 נכנסת טוב על הכירה הגדולה (וביננו עם המוליכות של כלים מודרניים גם על הבינוניות לא יקרה כלום).

הן לא שקטות לגמרי ובמצבים מסוימים יכול לפעול מאוורר, או להיות זמזום חשמלי מסוים. זה ממש לא רועש, אבל גם לא דממה. לא מאמין שזה באמת מפריע למישהו.

הרתחה מהירה זה אחד הדברים השימושיים. גם טיימרים לכיבוי הכירות השונות זה נוח. מניח שיש בכולם.

טיפות מים על איזור הכפתורים יכולות לגרום להם לא להגיב. מנגבים שניה עם מגבת נייר וזהו. זה לא קורה מעצמו, אלא כשמישהו לא מנגב ידיים לפני שלוחץ על משהו.

 

היתרונות מול קרמיות ברורים - מהירות חימום גבוהה, שינוי טמפ' כמעט מיידי כשמנמיכים, המשטח עצמו פחות חם ומתקרר מהר יותר בסיום הבישול. אין תחרות!

מול גז יש יתרונות וחסרונות. היתרונות - חזרתיות מלאה בעוצמה בלי ניחושים (מהר מאוד זוכרים איזה מספר מתאים לאיזו מטרה), טיימר כיבוי, בטיחות, חסכון בדמי מנוי לחברת הגז. חסרונות - לא כל כך מתאים לחובבי ההקפצות (הכירה מפסיקה לחמם כשמרגישה שאין עליה מחבת). אם יש הפסקת חשמל נשאר רק לחמם על המנגל 😲 (לא משהו שנדרשתי לו בשבע השנים האלו ואני גר בעיר עם אמינות אספקת חשמל על הפנים).

 

עריכה אחרונה על ידי A_lex
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, A_lex כתב:

אבל אני לא מבשל על פלאנצ'ה

נזכרתי שזה לא רק לפלנצ'ה אלא גם לסיר רוסטר, עבור צלי בבישול ארוך (השתמשנו מספר פעמים בודדות)

image.png.61a0e9cf847e3de9f75f9065b22e242d.png

פורסם
לפני 15 שעות, KipodYam כתב:

ראיתי שיש עוד תכונה על מצבי טיגון, Fry משהו, עם 5 דרגות טמפ לטיגון, לא ברור מה הקטע, אולי זה סוג של מצב בוסט עם כמה דרגות.

זה משהו חדש יחסית לדעתי, לא היה לפני שנה וחצי, או אולי היה רק בדגמים הממש יקרים.

הרעיון של מצב הטיגון הוא למנוע חימום יתר על המידה של השמן, זה מפחית את השריפה והאידוי שלו.


×
×
  • תוכן חדש...