Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רציף בירידות ארוכות


GOODSKY
שימו לב! השרשור הזה בן 224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים

בגיר רציף של יונדאי וניו, יש אפשרות לתפעול ידני, לכאורה "להוריד הילוך"

האם בירידות ארוכות כדאי להשתמש באופציה הזו? האם זה פונטציאל לנזק כזה או אחר לגיר?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט שכדאי ואפילו צריך

זה מונע מהרכב לרוץ קדימה ומקטין את השימוש בבלמים.

 

לא יהיה פוטנציאל של נזק אם הרכב ישב בחניה כבוי

אם הוא עולה על הכביש, ככה צריך לתפעל אותו

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי ברכב, לא בכולם מצב ספורט רלוונטי

ברוב הרכבים ה"עממים" מצב ספורט מושך הילוכים לסל"ד יותר גבוה, אז אם אתה בירידה על 1500 סל"ד ושם מצב ספורט הרכב יוריד הילוך ויהיה על 2000 ומשהו-3000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Sparrow420 כתב:

תלוי ברכב, לא בכולם מצב ספורט רלוונטי

ברוב הרכבים ה"עממים" מצב ספורט מושך הילוכים לסל"ד יותר גבוה, אז אם אתה בירידה על 1500 סל"ד ושם מצב ספורט הרכב יוריד הילוך ויהיה על 2000 ומשהו-3000

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסובארו עם גיר רציף זה קורה באופן 'טבעי', ללא צורך בהתערבות כלשהי.

בירידה ארוכה המחשב מזהה כנראה את השיפוע ולא "מעלה הילוך".

הסל"ד עולה ל-3-3.5K והמהירות נשארת קבועה (מראה צריכת דלק = 0 )

כל עוד לא נוגעים בדוושת הגז.

במקרה קיצוני אפשר לנעול 'הילוך' נמוך במצב M

אבל עדיין לא חשתי צורך בכך, ואני יורד מגוש עציון פעמיים בחודש בירידות די משמעותיות.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, אוריס 2015 כתב:

האם זה נכון גם לגבי הפריוס ואוריס שיש להם מצב של B בהילוכים ?

 

ועד איזה מהירות אפשר לעשות זאת ?

מצטרף לשאלה

אוסיף, המנוע עושה רעש מאוד חזק כשעושים את זה, האם זה כדאי? האם זה מזיק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, אוריס 2015 כתב:

האם זה נכון גם לגבי הפריוס ואוריס שיש להם מצב של B בהילוכים ?

 

ועד איזה מהירות אפשר לעשות זאת ?

אין שום בעיה, בירידות בדרך כלל אתה לא תעלה מהירות מעל 80 שזה בסדר להשתמש, גם כשהסוללה כבר מלאה.

בלי מצב B יכולת הבלימה יורדת מהניסיון שלי, ובלי קשר שהבלימה בפריוס מפחידה תמיד שעולים על שקע גדול או במפר.


 

ציטוט

 

מצטרף לשאלה

אוסיף, המנוע עושה רעש מאוד חזק כשעושים את זה, האם זה כדאי? האם זה מזיק?

 

תקין הרעש בעצירה, ותקין הרעש בגז, אין נזק.

עריכה אחרונה על ידי yosilogen

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.10.2023 בשעה 09:45, GOODSKY כתב:

האם בירידות ארוכות כדאי להשתמש באופציה הזו?

זה גיר מודרני שאמור לעשות את זה לבד.

אם הגיר בירידה עובר ליחס העברה יחסית נמוך, כזה ששומר את המנוע בסל"ד בינוני באיזור 3000-4000 והרכב לא צובר מהירות כשאתה נוסע בלי לגעת הברקס, לא צריך לעשות שום דבר מעבר לכך.

 

 

אם הרכב כן צובר מהירות אז כן רצוי לעבור למצב ידני ולבחור יחס העברה שיאפשר נסיעה במהירות קבועה, עם שימוש בבלמים לסירוגים ולא רצוף. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.10.2023 בשעה 10:42, אוריס 2015 כתב:

האם זה נכון גם לגבי הפריוס ואוריס שיש להם מצב של B בהילוכים ?

 

ועד איזה מהירות אפשר לעשות זאת ?

 

ברכבים היברידיים מנוע הבנזין כבוי בעזיבת דוושת התאוצה כמו במצב של גלישה בירידות ואין בכלל בלימת מנוע על ידי מנוע הבנזין.

 

ואולם אין צורך בבלימה מנוע הבנזין משום שיש בלימה רגנרטיבית קלה מאד במצב גלישה כנ"ל ויש בלימה רגנרטיבית חזקה על ידי לחיצה מתונה על דוושת הבלמים.

 

במצב גלישה כנ"ל כאשר הסוללה מלאה הבלימה הרגנרטיבית מפסיקה אוטומטית ומנוע הבנזין מופעל אוטומטית והוא מעלה סל"ד בהתאם לשיפוע הירידה ומהירות הרכב ובולם את הרכב (כאשר החיווי בלוח המחוונים מראה שהסוללה מלאה היא עדיין לא מלאה לגמרי, היא מלאה לגמרי רק כאשר מנוע הבנזין מתחיל לפעול כאמור בגלישה הנ"ל).

 

מצב B ברכבים היברידיים של טויוטה מיותר משום שהוא עושה אותו הדבר רק באופן יזום על ידי הנהג ובמצב מוקדם מדי שבו אין צורך בכך משום שהסוללה עדיין לא מלאה ובכך נמנעת בלימה רגנרטיבית, כלומר ברגע שאתה שם מצב B מנוע הבנזין שהיה כבוי מופעל מעלה סל"ד ובולם את הרכב והבלימה הרגנרטיבית מפסיקה (יש על כך אזהרה גם בספר הרכב).

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.10.2023 בשעה 18:48, Buki כתב:

זה גיר מודרני שאמור לעשות את זה לבד.

אם הגיר בירידה עובר ליחס העברה יחסית נמוך, כזה ששומר את המנוע בסל"ד בינוני באיזור 3000-4000 והרכב לא צובר מהירות כשאתה נוסע בלי לגעת הברקס, לא צריך לעשות שום דבר מעבר לכך.

 

 

אם הרכב כן צובר מהירות אז כן רצוי לעבור למצב ידני ולבחור יחס העברה שיאפשר נסיעה במהירות קבועה, עם שימוש בבלמים לסירוגים ולא רצוף. 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...